Informacje

13.04.2018 18:58 jest data

Minister kreśli wizję "dużego ringu warszawskiego". Bez szczegółów

SERWISY:


- Chcielibyśmy, by duża obwodnica Warszawy, tak zwany duży ring warszawski, został ukończony przed oddaniem do użytkowania Centralnego Portu Komunikacyjnego, czyli do 2027 roku - powiedział w piątek minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Szczegółów planowanych prac na razie nie podał.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk w piątek wziął udział w konferencji prasowej Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, poświęconej koncepcji "korytarzy życia" na drogach szybkiego ruchu.

Tam mówił o planach dotyczących ringu. Nie wiadomo jednak, którędy dokładnie ma przebiegać trasa. Nie wiadomo również, czy będzie to droga ekspresowa czy autostrada.

- Musimy określić, czy ten duży ring wokół Warszawy, który nazywamy roboczo A50, powstanie w odległości 20 kilometrów, 30 czy 50 km od centrum - po prostu jak duży będzie promień koła, który umownie zostanie wyznaczony przez ten ring - podkreślił odpowiadając na pytania dziennikarzy minister.

"Mnóstwo węzłów"

Adamczyk zwrócił uwagę, że nie ma "żadnych wątpliwości" co do tego, że w przeciągu pięciu lat powstanie ekspresowa obwodnica Warszawy, ale jak dodał, Warszawa potrzebuje kolejnej "drogi obwodowej".

Z kolei wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz zwrócił uwagę, że istniejąca obwodnica jest przeciążona i obecnie po drogach S8 i S2 w czasie szczytu porusza się ok. 200 tys. pojazdów na dobę, w związku z tym tzw. duży ring warszawski jest "bardzo istotny".

- Sam problem obwodnicy, którą pan minister nazwał A50 jest bardzo istotny również dlatego, że będziemy mieli mnóstwo węzłów. Pamiętajcie państwo, że mamy po drodze A2, mamy S10, mamy S7, S17 i znowu S8, także to jest bardzo poważna historia - dodał wiceminister.

Około 30-50 km od Warszawy

Marek Chodkiewicz o planach budowy dużej obwodnicy Warszawy odległej od miasta o ok. 30-50 km, mówił już na początku kwietnia. Zwrócił wtedy uwagę, że do budowy ringu od południa może zostać wykorzystana droga krajowa nr 50, a od północy włączony zostanie planowany odcinek drogi ekspresowej S10.

Droga ekspresowa S10 docelowo połączy Warszawę ze Szczecinem i utworzy ważną oś transportu drogowego pomiędzy Bydgoszczą i Toruniem. Droga ta będzie również alternatywą dla autostrady A2 dla ruchu międzynarodowego.

Według zapowiedzi ministerstwa duża obwodnica Warszawy powinna zostać ukończona do 2027 roku.

CZYTAJ TEŻ O BUDOWIE POW:

PAP/kz,ran/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Stryj

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.04.2018 17:11 ~Stryj

    nik znik~nik znik

    Naprawdę Warszawa nie jest specjalnie nikomu potrzebna, dzięki koszmarom komunikacyjnym to miasto już dawno zeszło na margines działalności gospodarczej - co najwyżej można tu kasę przelać na konto i wziąć udział w kolejnej manifestacji czy popracować w korpo.
    Dojazd do Łodzi zajmuje mniej niż do centrum - po co komu takie miasto?

    Obwodnica fajna sprawa, ale może skończmy te warszawskie, bo też kasy nie ma? Brakuje połowy.

    Znikaj stąd, to najlepsze co możesz zrobić.

  • nick_name

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.04.2018 16:08 ~nick_name

    yfyufyufyu~yfyufyufyu

    S8 stoi bo ma błędy koncepcyjne i projektowe. Co prawda nie da się już poprawić niekompetencji i amatorszczyzny projektanta, ale da się choć częściowo rozładować zatory powstające przez mostem od zachodniej strony (w obu kierunkach które powodują korki na wiele kilometrów).
    Wystarczy zbudować wylotówkę na Gdańsk i połączyć ją z trasą mostu północnego jednocześnie likwidując zjazdy z mostu po wschodniej stronie na Białołękę.
    Korki znikną w tym miejscu.
    Co nie zmienia faktu, że A50/S50 jest niezbędna.


    Szanowni Państwo,
    projektant ma zaprojektować drogę/most/budynek zgodnie z przepisami a to Inwestor mówi mu ile, jakie i gdzie mają być węzły, ile ma być pasów itp. Projektant ma za zadanie połączyć wszystkie relacje bezpiecznie i z przepisami. Nie jest tajemnicą, że GDDKiA zwężyła most Grota o jeden pas w stosunku do projektu koncepcyjnego TW tylko po to, żeby nie dokładać 200 mln na poszerzenie istniejących podpór mostu. To Inwestor w PFU pisze skąd/dokąd ma być droga, ile ma mieć szerokości i jakiej klasy. A że Inwestorzy mają ludzi politycznych a nie technicznych...

  • wawa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.04.2018 11:00 ~wawa

    Ta obwodnica jest planowana na lata 2026-2029.

  • Warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.04.2018 10:52 ~Warszawiak

    Póki co budują pseudo obwodnicę przez miasto !!!

  • nik znik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.04.2018 09:00 ~nik znik

    Naprawdę Warszawa nie jest specjalnie nikomu potrzebna, dzięki koszmarom komunikacyjnym to miasto już dawno zeszło na margines działalności gospodarczej - co najwyżej można tu kasę przelać na konto i wziąć udział w kolejnej manifestacji czy popracować w korpo.
    Dojazd do Łodzi zajmuje mniej niż do centrum - po co komu takie miasto?

    Obwodnica fajna sprawa, ale może skończmy te warszawskie, bo też kasy nie ma? Brakuje połowy.

  • waws

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.04.2018 07:46 ~waws

    Koncepcja Pana Ministra jest znana od kilkudziesięciu lat. Tzw duży ring był by najważniejszą inwestycją w kraju. Tylko boje się że to taka obietnica wyborcza, a właściwie szantaż wyborczy. Wybory samorządowe wygra PIS dostaniecie obwodnice wygra kto inny nie dostaniecie będziecie gnić w korkach. A prawda jest taka że duży ring już dawne powinien powstać - bo jest bardzo potrzebny. Za klika lat zostaną ukończone w pobliżu Warszawy i nie tylko drogi które będą wtłaczać ruch do miasta. S7, A2, S17 itp. Ring jest koniecznością nie dla portu tylko dla Warszawy i ruchu w pobliżu

  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.04.2018 22:34 ~stonka

    Pan Minister Adamczyk niestety nie pokusił się o to by podać szacunkowy koszt dużej obwodnicy Warszawy. Nie podał bo musiał by odpowiedzieć na pytanie, skąd weźmie pieniądze. UE nie jest zainteresowana bo tranzyt N-S i W-E jest jej potrzebny a nie lokalne ekpresówki. Zakładając, że km S kosztuje 8-10 mln Euro, a obwodnica będzie liczyła około 310 km, szacunkowy koszt wyniesie od 2,5 do 3,1 miliarda Euro, czyli około 13 MILIARDÓW złotych.

  • Cyna

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.04.2018 21:13 ~Cyna

    bartek targówek~bartek targówek

    Warszawa jest 100 lat do tyłu jeśli chodzi o obwodnice, S8 mimo niedawnego poszerzenia mostu i ślicznych szklanych tuneli jest nie wydolna i codziennie od Bemowa do mostu stoi, a byle stuczka powoduje kompletne zatwardzenie, 'szersza" ( nie prowadząca przez środek miasta każda nowa obwodnica będzie mile widziana

    Zwezic i pobudowac sciezli rowerowe bedzie od razu lepiej

  • yfyufyufyu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.04.2018 21:13 ~yfyufyufyu

    bartek targówek~bartek targówek

    Warszawa jest 100 lat do tyłu jeśli chodzi o obwodnice, S8 mimo niedawnego poszerzenia mostu i ślicznych szklanych tuneli jest nie wydolna i codziennie od Bemowa do mostu stoi, a byle stuczka powoduje kompletne zatwardzenie, 'szersza" ( nie prowadząca przez środek miasta każda nowa obwodnica będzie mile widziana


    S8 stoi bo ma błędy koncepcyjne i projektowe. Co prawda nie da się już poprawić niekompetencji i amatorszczyzny projektanta, ale da się choć częściowo rozładować zatory powstające przez mostem od zachodniej strony (w obu kierunkach które powodują korki na wiele kilometrów).
    Wystarczy zbudować wylotówkę na Gdańsk i połączyć ją z trasą mostu północnego jednocześnie likwidując zjazdy z mostu po wschodniej stronie na Białołękę.
    Korki znikną w tym miejscu.
    Co nie zmienia faktu, że A50/S50 jest niezbędna.

  • bartek targówek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.04.2018 20:48 ~bartek targówek

    Warszawa jest 100 lat do tyłu jeśli chodzi o obwodnice, S8 mimo niedawnego poszerzenia mostu i ślicznych szklanych tuneli jest nie wydolna i codziennie od Bemowa do mostu stoi, a byle stuczka powoduje kompletne zatwardzenie, 'szersza" ( nie prowadząca przez środek miasta każda nowa obwodnica będzie mile widziana

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

11 godzin problemów ze studzienką. Przywieźli klapę, okazała się za mała

11 godzin problemów ze studzienką. Przywieźli klapę, okazała się za mała

Studzienka bez klapy zagraża samochodom pędzącym aleją Prymasa Tysiąclecia. Wydawałoby się, że taka sprawa powinna zostać załatwiona od ręki. Tymczasem... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »