Informacje

13.04.2018 18:58 jest data

Minister kreśli wizję "dużego ringu warszawskiego". Bez szczegółów

SERWISY:


- Chcielibyśmy, by duża obwodnica Warszawy, tak zwany duży ring warszawski, został ukończony przed oddaniem do użytkowania Centralnego Portu Komunikacyjnego, czyli do 2027 roku - powiedział w piątek minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Szczegółów planowanych prac na razie nie podał.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk w piątek wziął udział w konferencji prasowej Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, poświęconej koncepcji "korytarzy życia" na drogach szybkiego ruchu.

Tam mówił o planach dotyczących ringu. Nie wiadomo jednak, którędy dokładnie ma przebiegać trasa. Nie wiadomo również, czy będzie to droga ekspresowa czy autostrada.

- Musimy określić, czy ten duży ring wokół Warszawy, który nazywamy roboczo A50, powstanie w odległości 20 kilometrów, 30 czy 50 km od centrum - po prostu jak duży będzie promień koła, który umownie zostanie wyznaczony przez ten ring - podkreślił odpowiadając na pytania dziennikarzy minister.

"Mnóstwo węzłów"

Adamczyk zwrócił uwagę, że nie ma "żadnych wątpliwości" co do tego, że w przeciągu pięciu lat powstanie ekspresowa obwodnica Warszawy, ale jak dodał, Warszawa potrzebuje kolejnej "drogi obwodowej".

Z kolei wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz zwrócił uwagę, że istniejąca obwodnica jest przeciążona i obecnie po drogach S8 i S2 w czasie szczytu porusza się ok. 200 tys. pojazdów na dobę, w związku z tym tzw. duży ring warszawski jest "bardzo istotny".

- Sam problem obwodnicy, którą pan minister nazwał A50 jest bardzo istotny również dlatego, że będziemy mieli mnóstwo węzłów. Pamiętajcie państwo, że mamy po drodze A2, mamy S10, mamy S7, S17 i znowu S8, także to jest bardzo poważna historia - dodał wiceminister.

Około 30-50 km od Warszawy

Marek Chodkiewicz o planach budowy dużej obwodnicy Warszawy odległej od miasta o ok. 30-50 km, mówił już na początku kwietnia. Zwrócił wtedy uwagę, że do budowy ringu od południa może zostać wykorzystana droga krajowa nr 50, a od północy włączony zostanie planowany odcinek drogi ekspresowej S10.

Droga ekspresowa S10 docelowo połączy Warszawę ze Szczecinem i utworzy ważną oś transportu drogowego pomiędzy Bydgoszczą i Toruniem. Droga ta będzie również alternatywą dla autostrady A2 dla ruchu międzynarodowego.

Według zapowiedzi ministerstwa duża obwodnica Warszawy powinna zostać ukończona do 2027 roku.

CZYTAJ TEŻ O BUDOWIE POW:

PAP/kz,ran/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Stryj

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.04.2018 17:11 ~Stryj

    nik znik~nik znik

    Naprawdę Warszawa nie jest specjalnie nikomu potrzebna, dzięki koszmarom komunikacyjnym to miasto już dawno zeszło na margines działalności gospodarczej - co najwyżej można tu kasę przelać na konto i wziąć udział w kolejnej manifestacji czy popracować w korpo.
    Dojazd do Łodzi zajmuje mniej niż do centrum - po co komu takie miasto?

    Obwodnica fajna sprawa, ale może skończmy te warszawskie, bo też kasy nie ma? Brakuje połowy.

    Znikaj stąd, to najlepsze co możesz zrobić.

  • nick_name

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.04.2018 16:08 ~nick_name

    yfyufyufyu~yfyufyufyu

    S8 stoi bo ma błędy koncepcyjne i projektowe. Co prawda nie da się już poprawić niekompetencji i amatorszczyzny projektanta, ale da się choć częściowo rozładować zatory powstające przez mostem od zachodniej strony (w obu kierunkach które powodują korki na wiele kilometrów).
    Wystarczy zbudować wylotówkę na Gdańsk i połączyć ją z trasą mostu północnego jednocześnie likwidując zjazdy z mostu po wschodniej stronie na Białołękę.
    Korki znikną w tym miejscu.
    Co nie zmienia faktu, że A50/S50 jest niezbędna.


    Szanowni Państwo,
    projektant ma zaprojektować drogę/most/budynek zgodnie z przepisami a to Inwestor mówi mu ile, jakie i gdzie mają być węzły, ile ma być pasów itp. Projektant ma za zadanie połączyć wszystkie relacje bezpiecznie i z przepisami. Nie jest tajemnicą, że GDDKiA zwężyła most Grota o jeden pas w stosunku do projektu koncepcyjnego TW tylko po to, żeby nie dokładać 200 mln na poszerzenie istniejących podpór mostu. To Inwestor w PFU pisze skąd/dokąd ma być droga, ile ma mieć szerokości i jakiej klasy. A że Inwestorzy mają ludzi politycznych a nie technicznych...

  • wawa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.04.2018 11:00 ~wawa

    Ta obwodnica jest planowana na lata 2026-2029.

  • Warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.04.2018 10:52 ~Warszawiak

    Póki co budują pseudo obwodnicę przez miasto !!!

  • nik znik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.04.2018 09:00 ~nik znik

    Naprawdę Warszawa nie jest specjalnie nikomu potrzebna, dzięki koszmarom komunikacyjnym to miasto już dawno zeszło na margines działalności gospodarczej - co najwyżej można tu kasę przelać na konto i wziąć udział w kolejnej manifestacji czy popracować w korpo.
    Dojazd do Łodzi zajmuje mniej niż do centrum - po co komu takie miasto?

    Obwodnica fajna sprawa, ale może skończmy te warszawskie, bo też kasy nie ma? Brakuje połowy.

  • waws

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.04.2018 07:46 ~waws

    Koncepcja Pana Ministra jest znana od kilkudziesięciu lat. Tzw duży ring był by najważniejszą inwestycją w kraju. Tylko boje się że to taka obietnica wyborcza, a właściwie szantaż wyborczy. Wybory samorządowe wygra PIS dostaniecie obwodnice wygra kto inny nie dostaniecie będziecie gnić w korkach. A prawda jest taka że duży ring już dawne powinien powstać - bo jest bardzo potrzebny. Za klika lat zostaną ukończone w pobliżu Warszawy i nie tylko drogi które będą wtłaczać ruch do miasta. S7, A2, S17 itp. Ring jest koniecznością nie dla portu tylko dla Warszawy i ruchu w pobliżu

  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.04.2018 22:34 ~stonka

    Pan Minister Adamczyk niestety nie pokusił się o to by podać szacunkowy koszt dużej obwodnicy Warszawy. Nie podał bo musiał by odpowiedzieć na pytanie, skąd weźmie pieniądze. UE nie jest zainteresowana bo tranzyt N-S i W-E jest jej potrzebny a nie lokalne ekpresówki. Zakładając, że km S kosztuje 8-10 mln Euro, a obwodnica będzie liczyła około 310 km, szacunkowy koszt wyniesie od 2,5 do 3,1 miliarda Euro, czyli około 13 MILIARDÓW złotych.

  • Cyna

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.04.2018 21:13 ~Cyna

    bartek targówek~bartek targówek

    Warszawa jest 100 lat do tyłu jeśli chodzi o obwodnice, S8 mimo niedawnego poszerzenia mostu i ślicznych szklanych tuneli jest nie wydolna i codziennie od Bemowa do mostu stoi, a byle stuczka powoduje kompletne zatwardzenie, 'szersza" ( nie prowadząca przez środek miasta każda nowa obwodnica będzie mile widziana

    Zwezic i pobudowac sciezli rowerowe bedzie od razu lepiej

  • yfyufyufyu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.04.2018 21:13 ~yfyufyufyu

    bartek targówek~bartek targówek

    Warszawa jest 100 lat do tyłu jeśli chodzi o obwodnice, S8 mimo niedawnego poszerzenia mostu i ślicznych szklanych tuneli jest nie wydolna i codziennie od Bemowa do mostu stoi, a byle stuczka powoduje kompletne zatwardzenie, 'szersza" ( nie prowadząca przez środek miasta każda nowa obwodnica będzie mile widziana


    S8 stoi bo ma błędy koncepcyjne i projektowe. Co prawda nie da się już poprawić niekompetencji i amatorszczyzny projektanta, ale da się choć częściowo rozładować zatory powstające przez mostem od zachodniej strony (w obu kierunkach które powodują korki na wiele kilometrów).
    Wystarczy zbudować wylotówkę na Gdańsk i połączyć ją z trasą mostu północnego jednocześnie likwidując zjazdy z mostu po wschodniej stronie na Białołękę.
    Korki znikną w tym miejscu.
    Co nie zmienia faktu, że A50/S50 jest niezbędna.

  • bartek targówek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.04.2018 20:48 ~bartek targówek

    Warszawa jest 100 lat do tyłu jeśli chodzi o obwodnice, S8 mimo niedawnego poszerzenia mostu i ślicznych szklanych tuneli jest nie wydolna i codziennie od Bemowa do mostu stoi, a byle stuczka powoduje kompletne zatwardzenie, 'szersza" ( nie prowadząca przez środek miasta każda nowa obwodnica będzie mile widziana

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Wyborczy uścisk dłoni nad błędem ortograficznym

Wyborczy uścisk dłoni nad błędem ortograficznym

Język polski - wiadomo - do łatwych nie należy. Nie dość, że te wszystkie deklinacje i koniugacje, to jeszcze ortografia. W brzmieniu się nie różni, a zapis... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »