Ulice

10.04.2015 14:44 Bilfinger Infrastructure wyremontuje most

W poniedziałek zaczną remont mostu Łazienkowskiego. Umowa podpisana

SERWISY:

Bilfinger Infrastructure wyremontuje most Łazienkowski. W piątek miasto podpisało umowę z wykonawcą. Inwestycja pochłonie 104 mln złotych.

- Umowa podpisana - poinformował portal tvnwarszawa.pl w piątek przed 14.00 wiceprezydent Warszawy, Jacek Wojciechowicz. Zapewnił, że w poniedziałek wykonawca wejdzie na teren budowy.

Jak precyzuje Zarząd Dróg Miejskich, umowa została podpisana z konsorcjum firm Bilfinger Infrastructure S.A. i Przedsiębiorstwo Usług Technicznych "Intercor" Sp. z o.o.

- Dla nas najważniejsze są dwa terminy - uzyskanie przejezdności przeprawy do 31 października 2015 roku i zakończenie prac, całkowite zejście z budowy w drugiej połowie 2016 roku - mówi Adam Sobieraj, rzecznik prasowy ZDM.

Zaczną w poniedziałek

W przyszłym tygodniu wykonawca wejdzie na plac budowy, ale na rozpoczęcie faktycznych prac musimy jeszcze poczekać.

- W poniedziałek rozpoczynamy pierwsze prace przygotowawcze, związane z organizacją ruchu i budowy. Czekamy na pełny projekt z Transprojektu (wykonawca projektu odbudowy - przyp.red.) i wtedy ruszymy z pracami budowlanymi - zapowiada tvnwarszawa.pl Mateusz Gdowski, rzecznik prasowy Bilfinger Infrastructure.

Nowa konstrukcja mostu będzie budowana jednocześnie z dwóch brzegów. Stara konstrukcja będzie stopniowo rozbierana i "wypierana" przez nowe kawałki. - Elementy spotkają się w połowie. Te prace potrwają około 3- 4 miesięcy, później czekają nas jeszcze prace izolacyjne, roboty antykorozyjne, położenie asfaltu - mówi Gdowski.

Jak zapewnia, kierowcy na nowy Łazienkowski wjadą 31 października tego roku.

Najtańsza oferta

Oferty na remont mostu złożyły cztery firmy, zaproszone do negocjacji przez miasto. Ich otwarcie nastąpiło 7 kwietnia. Wtedy Wojciechowicz zapowiedział, że jeszcze w tym tygodniu wykonawca zostanie wyłoniony.

Miasto na remont mostu przeznaczyło kwotę ponad 106,5 mln zł brutto. Bilfinger Infrastructure swoje prace wycenił na 104 mln złotych.

Pozostałe oferty: Metrostav A.S.- ponad 132,5 mln zł brutto, Mosty Łódź SA - blisko 120 mln zł brutto, Strabag - ponad 116,5 mln zł brutto.

Zniszczony most:


Przejezdny jeszcze w tym roku?

Remont mostu Łazienkowskiego jest konieczny po jego pożarze w połowie lutego br. Obecnie most jest wyłączony z ruchu, co powoduje utrudnienia komunikacyjne w stolicy. Mostem jeździło ponad 100 tys. pojazdów na dobę.

Po ekspertyzie okazało się, że uszkodzenia są poważniejsze niż początkowo zakładano. Władze Warszawy zdecydowały, że najlepszym rozwiązaniem będzie wymiana konstrukcji.

Jak informował ratusz, remont będzie kosztował 110 mln zł - 55 mln zł będzie pochodziło z budżetu miasta, drugie 55 mln zł z budżetu państwa. W 2015 r. władze Warszawy mają przeznaczyć na remont mostu Łazienkowskiego 75 mln zł, a pozostałe 35 mln zł ma być wydane w 2016 roku.

"Przejezdny w tym roku"

Miasto chce przywrócić przejezdność mostu do końca 2015 r. Na początki kwietnia Jacek Wojciechowicz, powiedział, że możliwe jest, aby przeprawa była otwarta na przełomie października i listopada.

Nie oznacza to jednak końca remontu przeprawy. Ostatnie prace będą prowadzone w 2016 r. - Dopuszczamy taką możliwość, że pewne prace będą wykonywane jeszcze po 1 stycznia, chodzi jednak jedynie o prace wykończeniowe - tłumaczył wiceprezydent.

su/lulu/kś

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Skipper

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.04.2015 20:47 ~Skipper



    Piotr~Piotr

    Czyli ścieżki rowerowej nie będzie ! Ważniejsze szybkie i tanie przywrócenie mostu dla SAMOCHODÓW, one są najważniejsze !
    bobik~bobik

    Cóż, zacznijcie płacić podatki drogowe to będziecie mieli ścieżki. Z resztą i tak ciągle jeździcie po ulicy mając obok ścieżkę rowerową i jeszcze macie pretensje jak wam się mówi, że powinniście jechać po ścieżce, więc nie widzę sensu marnowania pieniędzy na to.
    misiek~misiek

    Trafiłeś w dziesiątkę-bobik...


    Zacznijcie kierowcy płacić podatki do budżetu Warszawy, bo jak na razie płacicie do budżetu państwa. Jeszcze mniej opłacalne z punktu widzenia prezydenta miasta jest budowanie dróg dla samochodów, bo tylko trzeba do tego dokładać i dokładać, a kierowcy zawsze bedą narzekać (nawet na to, ze nie można się do niczego przyczepić).

  • jax

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.04.2015 20:11 ~jax

    zygmunt~zygmunt

    Tę firmę pamiętamy z projektu mostu Północnego - zapomniała o umocnieniu brzegów :)). Trwało to i trwało bo projekt przyklejania oczywiście w Mieście. Oby tym razem było lepiej..

    przecież to był "Schuessler - plan" a nie Bilfinger !

  • zygmunt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.04.2015 14:47 ~zygmunt

    Tę firmę pamiętamy z projektu mostu Północnego - zapomniała o umocnieniu brzegów :)). Trwało to i trwało bo projekt przyklejania oczywiście w Mieście. Oby tym razem było lepiej..

  • Daro

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.04.2015 14:46 ~Daro

    wwiak~wwiak

    Całą trasę łazienkowska łącznie z mostem budowano dwa lata, głównie za pomoca łopat, kilofów i paru koparek. Obecnie w XXI wieku ponad rok będą remontować most. Prawdziwie "warszawskie tempo".

    Bilfinger Infrastructure to spółka Bilfinger AG. Wiec kapitał jeden i ten sam. Pisanie ze projekt na 100mln pln w razie fiaska doprowadzi do upadlosci taką firme, świadczy o braku wiedzy nt. Spółki. To tak samo jak by powiedziec ze Orange upadnie jak wszyscy polacy wypowiedzą umowy...
    Inwestycje ktore ptowadzi Bilfinger zawsze są konczone o czasie. Dla miasta ta firma robila dziesiatki remontow i to z powodzeniem (np. Frezowanie trasy łazienkowskiej i odbudowa betonowych nawierzchni zatok przystankowych. Co poniektórzy pewnie nawet nie dostrzegli kiedy to zostalo zrobione...
    I nie porownujcie tu inwestycji ktore są zlecane przez GDDKiA bo z nimi to akurat kazda firma ma przepychanki. Gdaka slynie z tego ze zle przygotowuje dokumentacje wykonawczą itd. Tak wlasnie było z POW S2 ktora miala b duze opóźnienie, a to wlasnie ze wzgledu na niekompetencje starych dziadow z Gdaki. Błedy projektowe, niewykupione grunty, nie uregulowana własność itd. Pomimo iz gdaka w dokumentacji przedstawiała odmienne stanowisko.
    Zobaczycie jak Metrostav wyjdzie na moscie grota. To firma ktora z gdaką miala mało do czynienia, oby sie nie okazało ze czesi są na koniec 40 baniek pod kreską...

  • Nemo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.04.2015 14:09 ~Nemo


    ares28~ares28

    Podejrzewam iż urzędnicy nie sprawdzili czy za taką kwotę ta firma jest w stanie wyremontować ten most w danym terminie oraz zapłacić swoim podwykonawcom i nie zbankrutować jak to ma miejsce z byłym wykonawcą tarasów nadwiślańskich czy jakoś tak i rok w plecy!! Co do ściezki rowerowej na moście to jest ona potrzebna i wjazd do centrum samochodem powinien być płatny a cena zniechęcająca nawet tych najbogatszych czyli bardzo wysoka.
    Daro~Daro


    Poczytaj sobie najpierw o firmie Bilfinger zanim zaczniesz wypisywac głupoty. Bilfinger to gigant działający w 70 krajach na świecie.
    Nie porownuj do HG ktora budowała bulwary bo tamta firma to była pralnia pieniedzy ze skok wołomin. Poczytaj sobie jakie powiazania mieła HYDROBUDOWA GDAŃSK i SKOK WOLOMIN, i dlaczego za tym wszystkim stali ludzie z byłego WSI.



    Nie pisz głupot. Bilfinger Infrastructure to nie Bilfinger. Tak samo jak Hydrobudowa 6 to nie to samo co Hydrubudowa 1 i tak dalej. Po czynach poznacie. Jak dla mnie to ta budowa zakończy się wynikiem 200 milionów po realizacji dodatkowo dziesięciu projektów zamiennych. Czy prokuratura ustaliła jaki był udział wykonawcy remontu mostu w jego podpaleniu?

  • wwiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.04.2015 14:00 ~wwiak

    Całą trasę łazienkowska łącznie z mostem budowano dwa lata, głównie za pomoca łopat, kilofów i paru koparek. Obecnie w XXI wieku ponad rok będą remontować most. Prawdziwie "warszawskie tempo".

  • tubylec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.04.2015 13:25 ~tubylec

    Ile czasu minęło od pożaru ?
    Nie można było wcześniej przystąpić do remontu ?
    Czy w ratuszy robi jeszcze ten mądrala który zapowiadał przed kamerami przejezdność mostu za kilka dni ?
    Czy w kosztach będzie partycypowała warszawska straż pożarna na której oczach pięknie sfajczył się most ?

    To tylko kilka pytań tubylca, który traci życie w miejskich korkach

  • Daro

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.04.2015 10:59 ~Daro

    ares28~ares28

    Podejrzewam iż urzędnicy nie sprawdzili czy za taką kwotę ta firma jest w stanie wyremontować ten most w danym terminie oraz zapłacić swoim podwykonawcom i nie zbankrutować jak to ma miejsce z byłym wykonawcą tarasów nadwiślańskich czy jakoś tak i rok w plecy!! Co do ściezki rowerowej na moście to jest ona potrzebna i wjazd do centrum samochodem powinien być płatny a cena zniechęcająca nawet tych najbogatszych czyli bardzo wysoka.


    Poczytaj sobie najpierw o firmie Bilfinger zanim zaczniesz wypisywac głupoty. Bilfinger to gigant działający w 70 krajach na świecie.
    Nie porownuj do HG ktora budowała bulwary bo tamta firma to była pralnia pieniedzy ze skok wołomin. Poczytaj sobie jakie powiazania mieła HYDROBUDOWA GDAŃSK i SKOK WOLOMIN, i dlaczego za tym wszystkim stali ludzie z byłego WSI.

  • ares28

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.04.2015 02:03 ~ares28

    Podejrzewam iż urzędnicy nie sprawdzili czy za taką kwotę ta firma jest w stanie wyremontować ten most w danym terminie oraz zapłacić swoim podwykonawcom i nie zbankrutować jak to ma miejsce z byłym wykonawcą tarasów nadwiślańskich czy jakoś tak i rok w plecy!! Co do ściezki rowerowej na moście to jest ona potrzebna i wjazd do centrum samochodem powinien być płatny a cena zniechęcająca nawet tych najbogatszych czyli bardzo wysoka.

  • Mirek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.04.2015 01:42 ~Mirek

    lanos~lanos

    ..Tylko czeski Metrostav zrobilby to o kilka tygodni szybciej, i choc odrobine drożej - to od przyszlego roku nietrzeba by znow mostu zamykac np. ze wzgledu na "pofałdowany z gorąca dywanik asfaltowy"... a tak za rok czy dwa znow zamkna jeden czy dwa pasy - ale wtedy juz bedzie po wyborach, i wsio radno...

    Widzę że wieczne smutasy i nieudaczniki ciągle czujne. Autostradę zbudowano na czas, schody na stadionie nie zawaliły się, po Metrze nie pływają łodzie podwodne to a nuż coś śpie... z tym mostem. Nadzieja umiera zawsze ostatnia

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl