Ulice

22.03.2019 05:56 przy budowie II linii metra

Trzy tygodnie, trzy kolizje z tramwajami. Będzie korekta na Rembielińskiej?

SERWISY:

Kierowcy są zdezorientowani nowym oznakowaniem i światłami na Rembielińskiej. Od rozpoczęcia budowy metra doszło tam do trzech zderzeń z tramwajem. Czytelnicy alarmują, że w rejonie ulicy Suwalskiej do niebezpiecznych sytuacji dochodzi częściej.

W miejscu, o którym mowa, w sobotę doszło do zderzenia samochodu i tramwaju. Kierowca próbował przejechać przez torowisko i skręcić w osiedlową uliczkę. Wtedy doszło do zderzenia na przejeździe. Jak relacjonował nasz reporter, uczestnicy kolizji długo dyskutowali z policją o tym, kto w tym miejscu miał pierwszeństwo.

"Za każdym razem kierowcy"

Jak przyznaje rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz, od początku marca doszło tam już do trzech takich kolizji. - Za każdym razem na miejscu były nasze patrole. Winni spowodowania kolizji byli za każdym razem kierowcy - zaznacza.

Czytelnicy tvnwarszawa.pl sugerują jednak, że źródłem kłopotów może być ustawienie sygnalizacji świetlnej.

Po zamknięciu Kondratowicza i fragmentu Bazyliańskiej, na Rembielińskiej zmieniła się organizacja ruchu. Kierowcy jadący od strony Trasy Toruńskiej nie dojadą już do ulicy Matki Teresy z Kalkuty. Po dotarciu do wyłączonej z ruchu Bazyliańskiej mają teraz dwie opcje.

Gdy zaświeci się dla nich zielone światło, mogą pojechać około 10 metrów prosto i skręcić w lewo w stronę osiedla położonego po wschodniej stronie Rembielińskiej. Druga opcja to skręt w prawo, przy światłach, by dostać się do zachodniej części ulicy Suwalskiej i położonych przy niej bloków.

W tym miejscu powstał tymczasowy przejazd przez torowisko. Okazuje się to problematyczne dla kierowców, bo cykl świateł dla samochodów i tramwajów jadących wzdłuż Rembielińskiej jest taki sam. W dodatku obok sygnalizatora stoi znak informujący kierowców o pierwszeństwie przejazdu.

- Gdyby ulica Rembielińska była przejezdna byłoby oczywiste, że zielone światło oznacza możliwość jazdy na wprost, a kierowca chcący skręcić w prawo na torowisko musi ustąpić pierwszeństwa tramwajowi. W tej specyficznej sytuacji, gdy obowiązuje tu nowa organizacja ruchu, a światła są umieszczone przed torowiskiem, kierowcy błędnie zakładają, że regulują one bezkolizyjny skręt w prawo - opisuje Mateusz Szmelter z tvnwarszawa.pl.

W tym miejscu powstał tymczasowy przejazd przez torowisko:

Przypomnijmy, że zgodnie z przepisami, gdy tramwaj i samochód mają zielone światło, kierowca auta musi zawsze ustąpić mu pierwszeństwa motorniczemu - niezależnie od tego, czy torowisko znajduje się po lewej czy prawej stronie.

Drogowcy sprawdzą ustawienie

- Organizacja ruchu na Rembielińskiej jest zgodna z przepisami. Przed jej wprowadzeniem zatwierdziło ją Biuro Polityki Mobilności i Transportu - zastrzega Dutkiewicz. Ale dodaje: - Poprosiliśmy już wykonawcę II linii metra o jej korektę. Zwróciliśmy się też z prośbą o przesunięcie wygrodzenia placu budowy, by poprawić widoczność - dodaje rzecznik Tramwajów Warszawskich.

Zarząd Dróg Miejskich zapewnił nas, że miasto cały czas monitoruje sytuację na ulicach w rejonie budowy II linii metra. Drogowcy postanowili sprawdzić, co powoduje zdezorientowanie wśród kierowców na Rembielińskiej. - Przeprowadzimy wraz z projektantem wizję lokalną, będziemy analizować możliwość zmian w ustawieniu sygnalizacji - zapowiedziała Karolina Gałecka, rzeczniczka ZDM.

I dodała, że miasto stara się na bieżąco wprowadzać zmiany w organizacji ruchu i reagować na prośby i uwagi mieszkańców. - Mamy świadomość tego, że prace w związku z budową II linii metra potrwają trzy lata, dlatego widząc potrzebę zmian wdrażamy korekty, które docelowo mają w sposób znaczący zminimalizować utrudnienia dla mieszkańców - powiedziała Gałecka.

kk/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • x3ku5a

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.03.2019 22:38 ~x3ku5a


    siqa3i~siqa3i

    Dodajmy że nie jest to wjazd na parking tylko przejazd Bazyliańska/Annopol, to istotne dla tych co grzęzną w korku do odlewnicza-annopol.
    JanKos~JanKos

    Sam jesteś przejazd. To jest droga wjazdowa/wyjazdowa dla mieszkańców okolicznych bloków. Zamknięty został wyjazd z osiedla na ul. Bazyliańską i dlatego powstał ten tymczasowy, na Rembielińską. "Sprytni" kierowcy sobie urządzili drogę przejazdową przez osiedle i łamiąc przepisy (jazda pod prąd, często z nadmierną prędkością), nie patrząc na pieszych, dzieci idące do szkoły, objeżdżają zamknięte ulice. Tylko patrzeć jak niedługo ktoś zostanie potrącony przez jakiegoś kretyna.


    Na takim skręcie widzisz namierną prędkość - #niedasię, i ogarnij sie, to jest awaryjny przejazd Bazyliańska do Annopol to pisał przed
    piśca

  • Andre

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.03.2019 20:12 ~Andre


    Drivero~Drivero

    Wszytko jasne. W czym problem ?
    Tramwaj ma pierwszeństwo.
    Po pierwsze, nie jest to sygnalizator kierunkowy S-3 (taki co ma strzałki z kierunkiem lewo, prawo, wprost, zawracanie).
    Po drugie jest hierarchia znaków - policjant kierujący ruchem (lub inny upoważniony), sygnalizacja świetlna, ogólne zasady ruchu, znaki pionowe, znaki poziome itd.
    Sygnalizacja jest ogólna, kierowca nie ma sygnalizatora kierunkowego informującego go o bezkolizyjnym przejeździe. Więc tramwaj ma pierwszeństwo. Widoczny jest znak "Droga z pierwszeństwem", ale jest on poniżej zasady, że tramwaj w tej sytuacji ma pierwszeństwo. Znak dotyczy jezdni głównej, czyli Ci z prawej muszą ustąpić.
    A może inaczej. Powiedzmy, że sygnalizacja nie działa, jest wyłączona. Jaka jest kolejność ?
    Proste, - tramwaj, samochód skręcający w prawo. Dodajmy teraz sygnalizację. Obaj mają zielone. Jednakże samochód skręcający w prawo ustępuje pierwszeństwa tramwajowi.

    Szerokiej drogi !
    Aż strach się bać, skoro kierowcy nie znają elementarnych zasad pierwszeństwa.

    andrew~andrew

    Tak, tylko pytanie po co te światła, jaki one mają tam sens, czy poprawiają w jakiś sposób bezpieczeństwo czy wręcz odwrotnie? Czy nie lepiej aby ich wogóle nie było?


    Po prostu trzeba ustawić dodatkowy sygnalizator dla tramwaju. Kiedy kierowcy maja zielone, to tramwaj ma "szlaban", kiedy mają czerwone, to tramwaj ma wolną drogę. Dobrze żeby to było skoordynowane z czujnikami wykrywającymi nadjeżdżający tramwaj.

  • JanKos

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.03.2019 14:22 ~JanKos

    siqa3i~siqa3i

    Dodajmy że nie jest to wjazd na parking tylko przejazd Bazyliańska/Annopol, to istotne dla tych co grzęzną w korku do odlewnicza-annopol.

    Sam jesteś przejazd. To jest droga wjazdowa/wyjazdowa dla mieszkańców okolicznych bloków. Zamknięty został wyjazd z osiedla na ul. Bazyliańską i dlatego powstał ten tymczasowy, na Rembielińską. "Sprytni" kierowcy sobie urządzili drogę przejazdową przez osiedle i łamiąc przepisy (jazda pod prąd, często z nadmierną prędkością), nie patrząc na pieszych, dzieci idące do szkoły, objeżdżają zamknięte ulice. Tylko patrzeć jak niedługo ktoś zostanie potrącony przez jakiegoś kretyna.

  • green_is_bad

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.03.2019 10:12 ~green_is_bad

    To tylko pokazuje, że prawo jazdy powinno być wydawane na okres np. 2 lat, a później ponowny egzamin z teorii i jazda na symulatorze właśnie z takimi skrzyżowaniami.

  • TJMZ

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.03.2019 17:31 ~TJMZ

    Problem jest tylko dla tych co się nie rozglądają. Dla poprawy można zrobić osoby cykl dla tramwaju albo w ogóle wyłączyć te światła.

  • Plastusiowy Pamiętnik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.03.2019 16:34 ~Plastusiow…

    Takie sytuacje mają miejsce dlatego, że osoby odpowiedzialne za organizację ruchu i składające własnoręczny podpis zatwierdzający takie a nie inne ustawienie znaków i sygnalizacji świetlnej, nie ponoszą ŻADNEJ odpowiedzialności za swoje decyzje.

    Pamiętamy inż.Galasa, który własnym podpisem zatwierdził jednoczesne wyświetlanie zezwolenia wjazdu na skrzyżowanie z trzech kolizyjnych kierunków!!! Nigdy nie poniósł żadnych konsekwencji służbowych ani karnych za stworzenie zagrożenia w ruchu!

    Trzeba nareszcie zacząć wyciągać konsekwencje również od ludzi za biurkami, a nie zwalać wszystko na kierowców, motorniczych, pieszych i rowerzystów.

  • Bródniak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.03.2019 16:11 ~Bródniak


    Drivero~Drivero

    Wszytko jasne. W czym problem ?
    Tramwaj ma pierwszeństwo.
    Po pierwsze, nie jest to sygnalizator kierunkowy S-3 (taki co ma strzałki z kierunkiem lewo, prawo, wprost, zawracanie).
    Po drugie jest hierarchia znaków - policjant kierujący ruchem (lub inny upoważniony), sygnalizacja świetlna, ogólne zasady ruchu, znaki pionowe, znaki poziome itd.
    Sygnalizacja jest ogólna, kierowca nie ma sygnalizatora kierunkowego informującego go o bezkolizyjnym przejeździe. Więc tramwaj ma pierwszeństwo. Widoczny jest znak "Droga z pierwszeństwem", ale jest on poniżej zasady, że tramwaj w tej sytuacji ma pierwszeństwo. Znak dotyczy jezdni głównej, czyli Ci z prawej muszą ustąpić.
    A może inaczej. Powiedzmy, że sygnalizacja nie działa, jest wyłączona. Jaka jest kolejność ?
    Proste, - tramwaj, samochód skręcający w prawo. Dodajmy teraz sygnalizację. Obaj mają zielone. Jednakże samochód skręcający w prawo ustępuje pierwszeństwa tramwajowi.

    Szerokiej drogi !
    Aż strach się bać, skoro kierowcy nie znają elementarnych zasad pierwszeństwa.

    andrew~andrew

    Tak, tylko pytanie po co te światła, jaki one mają tam sens, czy poprawiają w jakiś sposób bezpieczeństwo czy wręcz odwrotnie? Czy nie lepiej aby ich wogóle nie było?


    Ani te światła nie mają sensu, ani kolejne już za skrzyżowaniem...

  • FED

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.03.2019 16:08 ~FED

    Na skrzyżowaniu Płochocińskiej i Szamocina mamy trzy dni, trzy kolizje i nikt się nie przejmuje. Tam codziennie jest stłuczka i władze Białołęki mają to w nosie.

  • MrT

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.03.2019 15:19 ~MrT

    Ale to Bródno paskudne, bleee

  • andrew

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.03.2019 13:46 ~andrew

    Drivero~Drivero

    Wszytko jasne. W czym problem ?
    Tramwaj ma pierwszeństwo.
    Po pierwsze, nie jest to sygnalizator kierunkowy S-3 (taki co ma strzałki z kierunkiem lewo, prawo, wprost, zawracanie).
    Po drugie jest hierarchia znaków - policjant kierujący ruchem (lub inny upoważniony), sygnalizacja świetlna, ogólne zasady ruchu, znaki pionowe, znaki poziome itd.
    Sygnalizacja jest ogólna, kierowca nie ma sygnalizatora kierunkowego informującego go o bezkolizyjnym przejeździe. Więc tramwaj ma pierwszeństwo. Widoczny jest znak "Droga z pierwszeństwem", ale jest on poniżej zasady, że tramwaj w tej sytuacji ma pierwszeństwo. Znak dotyczy jezdni głównej, czyli Ci z prawej muszą ustąpić.
    A może inaczej. Powiedzmy, że sygnalizacja nie działa, jest wyłączona. Jaka jest kolejność ?
    Proste, - tramwaj, samochód skręcający w prawo. Dodajmy teraz sygnalizację. Obaj mają zielone. Jednakże samochód skręcający w prawo ustępuje pierwszeństwa tramwajowi.

    Szerokiej drogi !
    Aż strach się bać, skoro kierowcy nie znają elementarnych zasad pierwszeństwa.


    Tak, tylko pytanie po co te światła, jaki one mają tam sens, czy poprawiają w jakiś sposób bezpieczeństwo czy wręcz odwrotnie? Czy nie lepiej aby ich wogóle nie było?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl