Ulice

11.09.2015 09:05 ważna inwestycja

Trasa AK czeka na otwarcie.
"Pozwolenie jeszcze dzisiaj"

SERWISY:

W piątek na Trasie AK zebrała się specjalna komisja, która miała ocenić czy inwestycję można otworzyć. - Kontrola wypadła pomyślnie. Dziś zostanie wydane pozwolenie na użytkowanie - informuje nadzór budowlany.

Inwestycja w zasadzie czeka już tylko na podpis pod pozwoleniem na użytkowanie. - Komisja w terenie wypadła pomyślnie. Trasa jest na tyle gotowa, że można bezpiecznie z niej korzystać. Jeszcze dzisiaj podpisze pozwolenie na użytkowanie - zapowiadał po godz. 15 Jaromir Grabowski, Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego. Gdy dokument będzie podpisany już tylko od drogowców zależy kiedy pojedziemy nową trasą AK i mostem Grota-Roweckiego.

Jak udało nam się ustalić, podpisany dokument już "jedzie" do siedziby Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Jeśli otrzymamy pozwolenie na użytkowanie, nowa droga zostanie udostępniona kierowcom w sobotę z samego rana - mówi Jan Krynicki, rzecznik GDDKiA.

Przed południem na trasie i moście Grota zebrała się specjalna komisja składająca się między innymi z przedstawicieli nadzoru budowlanego i wykonawcy.

Komunikacja inaczej

W piątek po południu Zarząd Transportu Miejskiego przedstawił organizację ruchu komunikacji miejskiej po otwarciu trasy i mostu. Chociaż nie podał jeszcze daty jej wprowadzenia.

- Po otwarciu estakady prowadzącej z mostu Grota-Roweckiego na ulicę Modlińską w kierunku północnym autobusy linii 518, 705 i 735 zostaną skierowane na most Grota-Roweckiego i zapewnią dojazd do stacji metra Marymont. Linia autobusowa 511 pozostanie na obecnej trasie i będzie nadal kursowała przez most Marii Skłodowskiej-Curie do stacji metra Młociny. Dla autobusów linii 186 zacznie obowiązywać trasa podstawowa przebiegająca ulicą Modlińską już od mostu Grota-Roweckiego - poinformował ZTM.

Nie od razu wszystko

W czwartek byliśmy na miejscu. - Wszystko wygląda na gotowe. Nawet śmieci są sprzątane - relacjonował Artur Węgrzynowicz, reporter tvnwarszawa.pl. - Brakuje tu tylko wstęgi, którą można byłoby przeciąć - dodał.

Jak pisaliśmy w zeszły piątek, przebudowywany fragment Trasy od węzła Powązkowska do mostu ma być otwarty w całości. Drogowcy nie od razu jednak otworzą w całości most. Będzie on udostępniany „na raty”, bo nie wszędzie prace się zakończyły.

Na początku kierowcy pojadą tylko jezdniami bocznymi, obsługującymi ruch lokalny. Będą tam mieli do dyspozycji po trzy pasy ruchu.

Gdy zostaną otwarte, drogowcy zamkną dla ruchu środkowe jezdnie, które docelowo służyć będą ruchowi tranzytowemu. W tej chwili na północnej nitce mostu odbywa się ruch z Bemowa w kierunku Marek.

- Taka organizacja potrwa około 7-10 dni. Na pasach tranzytowych będą prowadzone prace brukarskie, malowane oznakowanie poziome, montowane bariery — wymieniała w ub. tygodniu  Agnieszka Stefańska, rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Potem drogowcy chcą otworzyć całą przeprawę, choć nie kończy to wszystkich prac. - Nadal będą prowadzone prace wykończeniowe w innych miejscach, jak chodniki czy krawężniki - tłumaczyła rzeczniczka.

Zapowiedziała, że jeszcze w tym miesiącu cała inwestycja zostanie oddana do użytku kierowcom.

Remont Trasy AK

Remont Trasy i mostu rozpoczął się 19 października 2013 roku. Przeprawa po przebudowie jest szersza o 10 metrów. W każdą stronę kierowcy będą mieli do dyspozycji po 5 pasów ruchu.

Przebudowany odcinek liczy sobie 4,6 km długości. Kierowcy będą mieli do dyspozycji pięć węzłów: Powązkowska, Broniewskiego, Marymoncka, Wisłostrada, Modlińska. Budowlańcy przy remoncie zużyli w sumie 8255 ton stali zbrojeniowej.

Koszt inwestycji to ponad 796 mln złotych.

su/jb//ec/ran

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.09.2015 19:44 ~Warszawiak


    sadvsfc~sadvsfc

    Czapki z głów przed Metrostavem - szkoda, że polskie firmy zbankrutowały w trakcie bumu przed Euro.

    dtoadc~dtoadc


    Co za różnica czy zbankrutowały czy nie. Wiele z nich przetrwało i nie są w stanie nawet zbliżyć się do poziomu Czechów. I nie mam na myśli kwestii technicznych ale organizacji pracy i komunikacji. Aż miło było zobaczyć, że tam się po prostu cały czas coś działo. Byli ludzie i sprzęt. Warto pojechać na łącznik w Nadarzynie i zobaczyć jak tam praca zamiera lub na połączenie do szosy Krakowskiej.

    Co za brednie wypisujesz? Przy Nadarzynie z każdym dniem widać zmiany, prace odbywają się przez 7 dni w tygodniu. Inwestycja ma parę mieciecy do przodu, atermin realizacji to grudzień 2015 roku.

  • cyklista

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2015 17:45 ~cyklista

    Przydała by się informacja kiedy most będzie dostępny dla pieszych i rowerzystów

  • Iwk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2015 17:41 ~Iwk

    A co z drugą nitką w stronę Poznania? Za mostem dalej dwa pasy czy więcej

  • dtoadc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2015 17:12 ~dtoadc

    sadvsfc~sadvsfc

    Czapki z głów przed Metrostavem - szkoda, że polskie firmy zbankrutowały w trakcie bumu przed Euro.



    Co za różnica czy zbankrutowały czy nie. Wiele z nich przetrwało i nie są w stanie nawet zbliżyć się do poziomu Czechów. I nie mam na myśli kwestii technicznych ale organizacji pracy i komunikacji. Aż miło było zobaczyć, że tam się po prostu cały czas coś działo. Byli ludzie i sprzęt. Warto pojechać na łącznik w Nadarzynie i zobaczyć jak tam praca zamiera lub na połączenie do szosy Krakowskiej.

  • ogarnij sie

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2015 15:44 ~ogarnij sie


    tosiewamudało~tosiewamudało

    "Na początku kierowcy pojadą tylko jezdniami bocznymi, obsługującymi ruch lokalny. Będą tam mieli do dyspozycji po trzy pasy ruchu"

    co za bzdura przecież północną nitką mostu ruch caly czas odbywa się 3 pasami w strone bemowa wiec nic nowego nie otworzą, co za farmazony !
    mka~mka


    Otworzą w przeciwnym kierunku....most ma dwie strony...:)


    poważnie jak na to wpadłeś ? a dalej nie rozumiesz tego ze dla kierowców jadących w stronę Bemowa ruch będzie się odbywał tymi samymi pasami co przez ostatnie 1,5 roku, wiec nic się nie zmieni, ogarniasz ?

  • Robin Chłód

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2015 15:28 ~Robin Chłód




    max~max

    BRAWO!!!!!!!!!!!, tylko ciekawe czy wyborcy to docenią...
    Kaczyński jak był przy władzy w Warszawie to zatrzymał wszystkie inwestycje, nic się nie budowało poza pomniczkami i skwerami pamięci.
    taki_tamtaki_tam

    Pieprzysz Pan jak potłuczony, akurat Kaczyński zatwierdził I linię metra, że ma być zbudowana do końca, dlatego były inne prace wstrzymane. Dodatkowo nie było dofinansowania z unii jeszcze.
    Robin Chłód~Robin Chłód


    Potłuczony to raczej ty jesteś, bo nie wiesz, o czym piszesz. Kaczyński niczego nie budował w miweście, bo nie to mu było w głowie. On próbował budować, ale swój elektorat. Ratusz był wtedy zasypany folderami chwalącymi małego prezydenta stolicy i na tym się kończyło. A jak jest teraz? Jakoś budowa metra nie przeszkadza w rozbudowie innych elementów infrastruktury miejskiej, jak choćby nowe trasy komunikacyjne. Już rozumiesz, jak bardzo się wygłupiłeś?
    taki_tamtaki_tam

    Tak, tak, oczywiście tylko akurat po kryzysie nie było pieniędzy praktycznie na nic, więc z czego miał budować ? Teraz miliardy płyną z EU, a my z budżetu dopłacamy grosze, jakbyś nie znał to podpowiem, cała przebudowa trasy AK od Marek do Powązkowskiej to koszt 2,2 mld PLN, dofinansowanie to 1,7 mld. PLN, bez tego dofinansowania to byś sobie mógł budować. Może z tym metrem to się pomyliłem, ale pamiętam że za jego kadencji była oddana stacja DW.Gdański i potem dalej to już szło. Potem przyszła Hanka i tylko przecinała wstęgi. Tak więc Panie Robin Chłód, bez dotacji to i HGW by nic nie robiła.


    Muszę Cię doinformować. Światowy kryzys finansowy zaczął się, kiedy Lech K. nie był już prezydentem Warszawy. Za jego czasów panowała prosperity. Tak więc Twoje wywody są trochę nie z tej bajki.

  • mka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2015 14:54 ~mka

    tosiewamudało~tosiewamudało

    "Na początku kierowcy pojadą tylko jezdniami bocznymi, obsługującymi ruch lokalny. Będą tam mieli do dyspozycji po trzy pasy ruchu"

    co za bzdura przecież północną nitką mostu ruch caly czas odbywa się 3 pasami w strone bemowa wiec nic nowego nie otworzą, co za farmazony !


    Otworzą w przeciwnym kierunku....most ma dwie strony...:)

  • Pab_1970

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2015 14:38 ~Pab_1970

    no i już wiadomo, czy będzie otwarta ?

  • ever never

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2015 14:35 ~ever never




    max~max

    BRAWO!!!!!!!!!!!, tylko ciekawe czy wyborcy to docenią...
    Kaczyński jak był przy władzy w Warszawie to zatrzymał wszystkie inwestycje, nic się nie budowało poza pomniczkami i skwerami pamięci.
    taki_tamtaki_tam

    Pieprzysz Pan jak potłuczony, akurat Kaczyński zatwierdził I linię metra, że ma być zbudowana do końca, dlatego były inne prace wstrzymane. Dodatkowo nie było dofinansowania z unii jeszcze.
    Robin Chłód~Robin Chłód


    Potłuczony to raczej ty jesteś, bo nie wiesz, o czym piszesz. Kaczyński niczego nie budował w miweście, bo nie to mu było w głowie. On próbował budować, ale swój elektorat. Ratusz był wtedy zasypany folderami chwalącymi małego prezydenta stolicy i na tym się kończyło. A jak jest teraz? Jakoś budowa metra nie przeszkadza w rozbudowie innych elementów infrastruktury miejskiej, jak choćby nowe trasy komunikacyjne. Już rozumiesz, jak bardzo się wygłupiłeś?
    taki_tamtaki_tam

    Tak, tak, oczywiście tylko akurat po kryzysie nie było pieniędzy praktycznie na nic, więc z czego miał budować ? Teraz miliardy płyną z EU, a my z budżetu dopłacamy grosze, jakbyś nie znał to podpowiem, cała przebudowa trasy AK od Marek do Powązkowskiej to koszt 2,2 mld PLN, dofinansowanie to 1,7 mld. PLN, bez tego dofinansowania to byś sobie mógł budować. Może z tym metrem to się pomyliłem, ale pamiętam że za jego kadencji była oddana stacja DW.Gdański i potem dalej to już szło. Potem przyszła Hanka i tylko przecinała wstęgi. Tak więc Panie Robin Chłód, bez dotacji to i HGW by nic nie robiła.


    Moze bedziesz zaskoczony, ale te dotacje to są NASZE pieniądze przepuszczone przez brukselska maszynkę do mielenia kasy. Nie ma darmowych obiadów. Za WSZYSTKO trzeba, predzej czy później, zapłacić.

  • taki_tam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2015 14:07 taki_tam



    max~max

    BRAWO!!!!!!!!!!!, tylko ciekawe czy wyborcy to docenią...
    Kaczyński jak był przy władzy w Warszawie to zatrzymał wszystkie inwestycje, nic się nie budowało poza pomniczkami i skwerami pamięci.
    taki_tamtaki_tam

    Pieprzysz Pan jak potłuczony, akurat Kaczyński zatwierdził I linię metra, że ma być zbudowana do końca, dlatego były inne prace wstrzymane. Dodatkowo nie było dofinansowania z unii jeszcze.
    Robin Chłód~Robin Chłód


    Potłuczony to raczej ty jesteś, bo nie wiesz, o czym piszesz. Kaczyński niczego nie budował w miweście, bo nie to mu było w głowie. On próbował budować, ale swój elektorat. Ratusz był wtedy zasypany folderami chwalącymi małego prezydenta stolicy i na tym się kończyło. A jak jest teraz? Jakoś budowa metra nie przeszkadza w rozbudowie innych elementów infrastruktury miejskiej, jak choćby nowe trasy komunikacyjne. Już rozumiesz, jak bardzo się wygłupiłeś?

    Tak, tak, oczywiście tylko akurat po kryzysie nie było pieniędzy praktycznie na nic, więc z czego miał budować ? Teraz miliardy płyną z EU, a my z budżetu dopłacamy grosze, jakbyś nie znał to podpowiem, cała przebudowa trasy AK od Marek do Powązkowskiej to koszt 2,2 mld PLN, dofinansowanie to 1,7 mld. PLN, bez tego dofinansowania to byś sobie mógł budować. Może z tym metrem to się pomyliłem, ale pamiętam że za jego kadencji była oddana stacja DW.Gdański i potem dalej to już szło. Potem przyszła Hanka i tylko przecinała wstęgi. Tak więc Panie Robin Chłód, bez dotacji to i HGW by nic nie robiła.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl