Ulice

18.10.2015 18:03 Zmiany organizacji ruchu na S8

Trasa AK:
w szczycie bez ciężarówek

SERWISY:

W nocy z niedzieli na poniedziałek drogowcy wprowadzają nową organizację na drogach S2, S7 i S8, ale utrzymają ograniczenia dla samochodów ciężarowych, które nie będą mogły jeździć Trasą AK w godzinach szczytu.

- Kończymy prace w ciągu Trasy AK - ogłasza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. I zapowiada zmiany w organizacji ruchu. Mają wejść w życie w nocy z niedzieli na poniedziałek.

- Na wybudowanym układzie dróg ekspresowych S2, S7 oraz S8 (węzeł Puławska - węzeł Konotopa - węzeł Marki), obowiązywać będzie ograniczenie dla pojazdów ciężarowych powyżej 16 ton - informują drogowcy.

W godzinach szczytu - od 7 do 10 oraz od 16 do 20 - ciężarówki nie wjadą na Trasę AK, na odcinek węzła Warszawa Zachód (z DK 92) do węzła Marki.

Nie wjadą na Puławską

Ponadto samochody ważące powyżej 16 ton nie będą mogły poruszać się po trasie S2 na odcinku od węzła Puławska do węzła Lotnisko.

Drogowcy zalecają kierowcom ciężarówek objazdy dużą obwodnicą Warszawy, czyli DK50 i DK62.

"Czas na dokończenie obwodnicy Marek"

O utrzymanie zakazu wjazdu dla ciężarówek na S8 walczyli mazowieccy samorządowcy. Po decyzji drogowców nie kryli satysfakcji.

- Mądry kompromis: ulga dla Wyszkowa i Góry Kalwarii i niezakorkowanie Marek. Dziękuję drogowcom, że przyjęli nasze argumenty – napisał na swoim profilu społecznościowym wojewoda Jacek Kozłowski.

Decyzję drogowców skomentował także były starosta legionowski, a aktualnie wiceminister administracji i cyfryzacji. - Zakaz wjazdu dla ciężarówek na S8 w Markach w godzinach szczytu utrzymany! Dziś w nocy GDDKiA wprowadzi nową organizację ruchu. (...) Teraz czas na szybkie dokończenie obwodnicy Marek – napisał na swoim profilu Jan Grabiec.

Remont Trasy AK

Remont Trasy i mostu rozpoczął się 19 października 2013 roku. Przeprawa po przebudowie jest szersza o 10 metrów. W każdą stronę kierowcy mają do dyspozycji po 5 pasów ruchu.

Przebudowany odcinek liczy sobie 4,6 km długości. Kierowcy mają do dyspozycji pięć węzłów: Powązkowska, Broniewskiego, Marymoncka, Wisłostrada, Modlińska. Budowlańcy przy remoncie zużyli w sumie 8255 ton stali zbrojeniowej.

Koszt inwestycji to ponad 796 mln złotych.

Tak wygląda Trasa AK po przebudowie:

jk/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • kierowca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.10.2015 06:23 ~kierowca

    i po co ta droga jak i tak nią ciężarówki nie mogą jeździć przez całą dobę??? śmiech na sali MILIARDY WYRZUCONE W BŁOTO!!!!!!!!

  • Wiki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.10.2015 01:31 ~Wiki

    Nasze wpisy są do D....
    Ważne są decyzje wojewody burmistrza zarządu dróg sejmu bo oni wiedzą lepiej
    My możemy sobie pogadac

  • Arek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.10.2015 22:53 ~Arek

    Ciągle się stoi na toruńskiej a w ubiegły poniedziałek aż 1,5 godz się stało!i zbytnio nie wiadomo przez jaki niewidzialny wypadek??! Lepiej nie będzie bo ciągle wygodnisie dochodzą :-/

  • Tarcho

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.10.2015 16:58 ~Tarcho

    g

    ot_co~ot_co

    Objazd przez Kołbiel i Górę Kalwarię. Super! Dobrze ze tam są nowiutkie obwodnice...obiecane.
    W czwartek i piątek szybciej isć pieszo. Nowe trasy orzez stolice którymi tranzyt nie pojedzie. Niech się cisną starymi drogami. No ale kiedyś wybudują te obwodnice nie trzeba co 4lata przypominać.
    OZOL~OZOL

    No jakto, a za rządów PiS' u ich nie zbudowali... to niemożliwe
    waws~waws

    jak można ruch wrowadzić A2 do miasta a teraz go ograniczyć, akurat cieżarówki to najmniejszy problem jaki jest w tym mieście podzględem komunikacyjnym

    To jak ze stadionem Narodowym - 3 tys miejsc za mało na finał ligi mistrzów :)
    To niech zrobią organizacje tymczasową do następnej przebudowy:)
    Trzeba myśleć przy urnach - nawet w najbluższą niedzielę.

  • słoik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.10.2015 15:44 ~słoik

    no właśnie, minął już chba rok od podpisania umów na obwodnicę marek i co??? w okolichach zielonki nawet drzew nie zaczęli wycinać!!! czyżby kolejna obsuwa??? ma może ktoś jakieśaktualne info w tej sprawie?

  • Wawka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.10.2015 15:41 ~Wawka

    Dopóki Warszawa nie będzie miała prawdziwej, a nie tylko z nazwy, obwodnicy, tak będzie się ziało. To co politycy obecnie rządzący RP i Warszawą nazywają OBWODNICĄ nią niestety nie jest. To tylko RING wewnętrzny. Jeżeli Trasę AK nazywają OBWODNICĄ to ja jestem baletnicą. Z obwodnicy miasta, jakim jest Warszawa, nie powinno się jej, Warszawy, zobaczyć. Tak wyglądają obwodnice z prawdziwego zdarzenia. Ruch tranzytowy na kierunku Niemcy - Białoruś idący Mostem Grota to jakieś nieporozumienie.

  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.10.2015 15:31 ~qwerty

    pit988pit988

    A kiedy ulga dla Warszawiaków i niezakorkowanie Warszawy przez osobówkarzy w godzinach szczytu?


    a kiedy cyklisci zaczną płacić OC? I trzymać się scieżek rowerowych zamiast jezdni?

  • vtr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.10.2015 14:02 ~vtr

    Tomek~Tomek

    Powinien być stały zakaz wjazdu dla ciężarówek do największych miast. Wjazd tylko na potrzeby rozładunku. Po co pchać się ciezarówkami w korki w godzinach szczytu?? Żeby były jeszcze większe korki? Ludzie... w najwiekszych miastach na świecie odchodzi się w ogóle od wjazdu aut osobowych, a tu wszyscy narzekaja , że w godzinach szczytu ciężarówką wjechać nie można...Dramat...

    Z rozumem to się na schodach mijałeś.

    To osobówki nie ciężarówki powodują korki. To po pierwsze. Po drugie to całkowity zakaz wjazdu ciężarówek do centrum podnie sie Ci koszta wszystkiego. A jak chcesz dopuszczalny wjazd tylko dla rozładunku to jest nim identyfikator C16, który tranzytu nie wpuszcza.

  • nicuś

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.10.2015 13:59 ~nicuś

    Szkoda że nikt nie zapytał kierowców ciężarówek. Wjeżdżając od strony Krakowa Poznania lub Katowic nie mogę jechać POW do węzła Lotnisko bo jest zakaz do 16 ton a ja potrzebuję dojechać tylko do Marynarskiej. W efekcie robię piękny korek na Al. Krakowskiej i Hynka bo muszę tam zjechać, a nastepnie jechać prawym pasem za rowerzystami (zakaz wyprzedzania dla ciężarowych) po dziurach (prawy pas) i do tego zwalniać przy autobusach w zatokach (bo pasy są stosunkowo wąskie i jak autobus wyjedzie za daleko przodem z zatoki żeby zmieścił się za nim następny to ja mu urwę lusterko.
    W efekcie prędkość podróżna na tym odcinku to od 10 do 30 km/h ,a kierowcy osobówek mają do dyspozycji tylko jeden lub dwa pasy, bo ja skutecznie blokuję trzeci (prawy).

    POGRATULOWAĆ.

  • Nick

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.10.2015 13:31 ~Nick

    To teraz GITD oraz SM/MO zajmą po dwa pasy trasy AK w każdym kierunku, żeby łupić grabic i wpisywać mandaty ciężarówkom. Jeden kit czy ciężarówka zapcha ruch, czy zwężenie drogi przez żądne kasy służby posiadające fotoradary

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl