Ulice

27.06.2015 09:35 utrudnienia dla 3 linii

Tramwaje stanęły na Wołoskiej
i Woronicza

SERWISY:

Przed godz. 9.00, podczas prac remontowych na torach przy skrzyżowaniu Woronicza i Wołoskiej, koparka uszkodziła sieć trakcyjną. Tramwaje stanęły.

- Koparka uszkodziła naciągi utrzymujące trakcję. Trwa naprawa - relacjonował reporter tvnwarszawa.pl Mateusz Szmelter.

Dodał, że ruch tramwajowy został wstrzymany. - Sznur tramwajów stanął zarówno na Woronicza, jak i na Wołoskiej - opisywał nasz reporter.

Po ponad godzinie usterkę udało się naprawić i o godz. 10 tramwaje ruszyły.

Były objazdy

Zarząd Transportu Miejskiego podawał w komunikacie , że jadące tamtędy tramwaje linii 17, 18 i 31 zostały skierowane na trasy objazdowe. Po naprawie wróciły na normalne trasy.

Mogą występować opóźnienia.

ep

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • BRT

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.06.2015 19:16 ~BRT

    @Andre

    Na linii 222 testowany był autobus marki BYD. Spełnił pokładane w nim oczekiwania z nawiązką, dlatego ZTM zdecydował się zakupić 10 autobusów elektrycznych, choć marki Solaris.

    Solaris sprzedaje także autobusy plug-in, ich infrastruktura kosztuje, ciągle jednak dużo mniej niż sieć tramwajowa.

    Natomiast BYD sprzedał na świecie ponad 5000 autobusów elektrycznych, które łącznie przejechały bez większych problemów miliony kilomentrów (także w warunkach zimowych).
    Czy chcesz czy nie autobusy elektryczne będą dominować w transporcie w najbliższych latach i wypierać tramwaje, wszędzie tam gdzie władze miast potrafią myśleć racjonalnie a nie przez pryzmat ideologii, bo autobusy są tańsze i efektywniejsze od tramwajów.
    Natomiast LNG i CNG to protezy ekologiczności i będą marginesem podobnie jak hybrydy.

  • Doc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.06.2015 07:19 ~Doc

    Codziennie oglądam tych troglodytów na Woronicza, bardzo typowy obraz budowy stołecznej, to co funduje Bufetowa Warszawie woła o pomstę, brawo ci, którzy na nią głosowali.

  • Andre

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.06.2015 23:37 ~Andre

    W 2012 roku na linii 222, w stolicy Polski na kilkunastodniowych testach był prezentowany Solaris Urbino Electric. Według stołecznego MZA baterie solarisa pozwalały jedynie na przejechanie 90-kilometrowej trasy. Aby autobus spełniał oczekiwania MZA na jednych bateriach powinien przejeżdżać 350 km, co zapewniłoby możliwość całodniowego kursowania pojazdu.

    Energia do zasilania silnika magazynowana jest w chłodzonych cieczą dwóch bateriach litowych o łącznej pojemności 120,9 kWh i napięciu znamionowym 600V, których dostawcą jest polska firma Wamtechnik. Maksymalny czas ładowania dwóch akumulatorów o łącznej masie 1400 kg z terminala ładowania 3x400V 63A wynosi 4 godziny i jest możliwy poprzez złącze plug-in firmy Walter. Doładowanie baterii możliwe jest również w trakcie jazdy pojazdu poprzez odzyskiwanie energii przy hamowaniu. Maksymalny zasięg wynosi 100 km, a autobus jest w stanie osiągnąć prędkość ograniczoną do 50 km/h.

    Źródło: Wikipedia "Solaris Urbino 8,9 LE electric".

    Dodam że rozwiązaniem problemu zasięgu może być ładowanie indukcyjne na przystankach, zwłaszcza końcowych, jednak wymagałoby to znacznych inwestycji i czekania na ich naładowanie. Jeżeli autobus po trzech godzinach jazdy (wliczając postój na przystankach) trzeba ładować cztery godziny, to trzeba kupić trzy autobusy elektryczne zamiast jednego spalinowego (lub tramwaju).
    Poza tym nie słyszałem o akumulatorach litowych, które byłyby w stanie działać przez 15 lat. Akumulatory elektryczne w samochodach wymagają wymiany po 7-8 latach.
    Obecnie tramwaje są znacznie praktyczniejsze, podobnie jak autobusy zasilane metanem (CNG, LNG).

  • Dzik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.06.2015 22:53 ~Dzik

    BRT~BRT

    3) autobusy są bardziej pojemne (autobusy są nieco szersze) stąd 18 metrowy autobus zabiera tyle pasażerów co 24 metrowy tramwaj

    Gdzie jeżdżą 24 metrowe tramwaje? W Warszawie mamy 32 metrowe - zabierają 230 osób - o STO osób więcej niż 18 metrowy autobus.

  • BRT

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.06.2015 19:01 ~BRT

    Autobusy elektryczne tak samo jak tramwaje nie emitują spalin.
    A dodatkowo:

    1) autobusy są cichsze (mniejszy nacisk na podłoże, guma zamiast stali = brak stukania i łomotu)
    2) autobusy są szybsze (przejazd przez rozjazdy i zwrotnice ich nie spowalnia, tramwaje mają dłuższy czas przejazdu, bo są... dłuższe dla tej samej liczby pasażerów)
    3) autobusy są bardziej pojemne (autobusy są nieco szersze) stąd 18 metrowy autobus zabiera tyle pasażerów co 24 metrowy tramwaj
    4) autobusy są tańsze - jeden kosztuje od 1.5mln zł, zaś tramwaj 8-10mln a więc relatywnie drożej dla odpowiednio 15 letniego i 30 letniego okresu ekspolatacji pojazdów
    5) autobusy mają krótszy czas eksploatacji, co umożliwia częstszą modernizację (dziś w Warszawie 100% autobusów jest niskopodłogowa i tylko ok.40% tramwajów właśnie dlatego, że tramwaje czekają 30 lat zanim zostaną wycofane)
    6) autobusy są bardziej elastyczne - nie są ograniczone trakcją
    7) naprawa nawierzchni drogi to 2-3 dni (frezowanie) podczas gry torowisko, to min. kilka tygodni remontu i opóźnienia w dojazdach, co kosztuje
    8) autobusy mają skuteczniejsze hamulce
    9) autobusy mogą pokonywać bardziej strome wzniesienia co oznacza, że pochylnie na ich trasach mogą być krótsze a więc i tańsze. Np. tramwaje nie podjadą np. ulicą Belwederską, bo jest tam dla nich za stromo.
    10) autobusy mają więcej miejsc siedzących

    11) w przypadku awarii tramwaju zablokowana jest cała linia (albo i pół miasta) - autobus objedzie bez problemu

    http://samochodyelektryczne.org/solaris_dostarczy_cztery_18-metrowe_autobusy_elektryczne_do_brunszwiku.htm

    http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/brt-doceniane-na-swiecie-co-to-oznacza-dla-wroclawia-47255.html

  • Renesansowy Joe

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.06.2015 17:11 ~Renesansowy Joe

    Tak właśnie tramwaje przeżywają swój renesans ;)))

  • Marcon

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.06.2015 15:45 ~Marcon

    Pan operator koparki zrobił przerwę motorniczym. A pasażer pieszkom.

  • Kana

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.06.2015 11:03 ~Kana

    No to ropoczynamu Dzień Pieszego Pasażera !

  • Miras

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.06.2015 10:42 ~Miras

    Ale urwał! :)

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl