Ulice

12.01.2016 09:25 autobusy na objazdach

Tramwaj blokował rondo Starzyńskiego. 2 kilometry korka

SERWISY:


Przez około godzinę tramwaj blokował ruch na rondzie Starzyńskiego. Kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej musieli liczyć się z utrudnieniami.

- Po godz. 8.20 doszło do awarii tramwaju linii 20, który jechał w kierunku Boernerowa. Na miejscu są nasze służby – powiedział nam Micha Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich.

Reporter tvnwarszawa.pl Tomasz Zieliński poinformował po godz. 9.10, że tramwaj jazz duo stoi w poprzek ulicy Starzyńskiego. - Został już podczepiony pod holownik, ale na razie nie rusza - relacjonował Zieliński.

Jak mówił, kierowcy jadący ulicą Jagiellońską postanowili omijać tramwaj, który zablokował im drogę. – Niektórzy przejeżdżali po chodniku i trawniku – precyzował Zieliński.

Ok godz. 9.20 tramwaj został odholowany, a ruch wznowiony.

 

Utrudnienia w ruchu

Są opóźnienia w kursowaniu linii 1, 6, 18, 20, 28, 41, 227, 500.

Serwis targeo.pl podawał, że na ul. Jagiellońskiej utworzył się korek, który w szczycie utrudnień miał nawet dwa kilometry.



ran

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • SEBBAX

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.01.2016 20:47 SEBBAX

    Dac31~Dac31

    [/cytat_2328800]
    Poza Polską to się buduje metro. A tramwaje w Olsztynie to porażka - nie było miejsca więc leci dwukierunkowa nitka, a centrum jak było przejezdne tak teraz jest kompletnie zablokowane. I co z tego, że odbudowali skoro wszystko inne stanęło.
    [/cytat_2328893]
    Chyba masz dane z lat 70.
    Nowe sieci metra to się buduje jeszcze w Chinach i na Bliskim Wschodzie - tylko tam powstały ostatnio nowe sieci metra ale powstaje tam też dużo nowych sieci tramwajowych. W USA i Europie już nowych systemów metra nie budują (tylko rozbudowa) tylko nowe sieci tramwajowe. W tym roku tramwaje ruszyły nie tylko w Olsztynie ale też w Palermo a wcześniej w Atlancie.
    Jeżeli chodzi o Olsztyn to ostatnio spadło 5 cm śniegu i samochody z autobusami stanęły a tramwaje śmigały aż miło. Wielu kierowców porzucało auta i przesiadali się do tramwajów, przy okazji chwaląc je za komfort i szybką jazdę.
    Zanim w Olsztynie powstały tramwaje to ulice były szersze i też stały w korkach. Autobus jechał z Jarot ponad 15 minut a tramwaj 12.


    w Polsce metro w chwili budowy jest już co najmniej o 10 lat przestarzałe... od 10 lat buduje się metro bezobsługowe (bez prowadzącego) czyli automatyczne oraz stacje ze śluzami, aby żaden z pasażerów nie wpadł na torowisko... no i nie wydaje sie tak wielkiej kasy na wizualizacje stacji... ale tu mowa o tramwajach - jeden tramwaj jest zepsuty - reszta stoi w korku... jeśli autobus się psuje - reszta autobusów go omija i jedzie dalej nie powodując paraliżu komunikacji miejskiej... wystarczy więcej pasów dla autobusów - ale nie takich jakie się u nas wyznacza - pasy są za wąskie i non stop zastawione przez samochody parkujące na pasie lub nieprawidłowo zaparkowane na miejscach parkingowych - czyli wystające na BUS-pas...

  • WARSZAWA PRAGA PŁN

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.01.2016 20:08 WARSZAWA…

    MARTIN~MARTIN

    Szmelc z PESY, robiony w pospiechu byle jak, żeby tylko wypchnąć za bramę. Jak pojeżdżą 15 lat to będzie dobrze.

    Mnie zastanawia,dlaczego ciągle wygrywa Pesa. Motorniczowie mówią,że ten typ tramwaju,to jeden,wielki złom. Powątpiewają,że one tyle wytrzymają.

  • WARSZAWA PRAGA PŁN

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.01.2016 20:06 WARSZAWA…

    Rysiu~Rysiu

    Niezła koperta musiała pójść żeby Warszawa łykneła te jazzy. Tramwaj za 8mln a co chwile się psuje, ciężki do odhamowania, mało miejsca w kabinie, rzuca szynowy w poślizgu.

    Słyszałem o tym od kolegów pracujących jako motorniczowie. Co to za bubel, który w czasie poślizgu samoczynnie opuszcza szynowe i trzyma je poi tramwaj się nie zatrzyma, ale oczywiście pasażerowie, którzy tego nie wiedzą, to myślą,że motorniczy jeżdzić nie umie.

  • Dac11

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.01.2016 19:08 ~Dac11

    Boom~Boom

    I kolejny raz zepsuty tramwaj zablokował dzielnicę. Do tego dochodzą częste ostatnio zderzenia tramwajów lub wykolejenia. A raczej mało się czyta o autobusach tarasujących drogę. Dlaczego więc rozbudowuje się linie tramwajowe? Czy zamiast tych nowych linii nie można budować pasów ruchu tylko i wyłącznie dla autobusów? Widziałem parę razy poza Polską takie rozwiązania.

    Autobusy też się psują i to częściej a do tego mają krótką żywotność - obecnie MZA musi kasować 10 letnie autobusy, bo nie nadają się do dalszej eksploatacji. Tramwaj 30 lat bez problemu pojeździ albo i dłużej. Jeżeli chodzi o autobusowe BRT to wynalazek stworzony do miast Trzeciego Świata i amerykańskich metropolii, gdzie są bardzo szerokie arterie. Taki pas to kolejne hektary asfaltu. Do tego w wielu miastach BRT się zapycha i jest przerabiane na tramwaje lub lekką kolej. BRT przerobiono na tramwaje np. w Seattle a niedługo ten sam los czeka BRT w kanadyjskim Montrealu. Autobusy mają za małą pojemność i osiągają za niską przepustowość do obsługi głównych tras w dużych miastach.

  • Dac31

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.01.2016 19:01 ~Dac31

    [/cytat_2328800]
    Poza Polską to się buduje metro. A tramwaje w Olsztynie to porażka - nie było miejsca więc leci dwukierunkowa nitka, a centrum jak było przejezdne tak teraz jest kompletnie zablokowane. I co z tego, że odbudowali skoro wszystko inne stanęło.
    [/cytat_2328893]
    Chyba masz dane z lat 70.
    Nowe sieci metra to się buduje jeszcze w Chinach i na Bliskim Wschodzie - tylko tam powstały ostatnio nowe sieci metra ale powstaje tam też dużo nowych sieci tramwajowych. W USA i Europie już nowych systemów metra nie budują (tylko rozbudowa) tylko nowe sieci tramwajowe. W tym roku tramwaje ruszyły nie tylko w Olsztynie ale też w Palermo a wcześniej w Atlancie.
    Jeżeli chodzi o Olsztyn to ostatnio spadło 5 cm śniegu i samochody z autobusami stanęły a tramwaje śmigały aż miło. Wielu kierowców porzucało auta i przesiadali się do tramwajów, przy okazji chwaląc je za komfort i szybką jazdę.
    Zanim w Olsztynie powstały tramwaje to ulice były szersze i też stały w korkach. Autobus jechał z Jarot ponad 15 minut a tramwaj 12.

  • lupus71

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.01.2016 18:01 ~lupus71

    Wawka~Wawka

    mechaniczne odhamowywanie Jazza to jakaś technologiczna porażka. Zwłaszcza, jak nasadka spadnie w czarną dziurę i trzeba czekać, aż ktoś przywiezie następną.

    A na czym te probemy polegają?

  • motR1

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.01.2016 17:19 ~motR1

    Wawka~Wawka

    mechaniczne odhamowywanie Jazza to jakaś technologiczna porażka. Zwłaszcza, jak nasadka spadnie w czarną dziurę i trzeba czekać, aż ktoś przywiezie następną.

    A odhamuj środkowy wózek jak tramwaj stoi przy peronie. Niewykonalne.

  • Toms

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.01.2016 16:22 ~Toms



    Boom~Boom

    I kolejny raz zepsuty tramwaj zablokował dzielnicę. Do tego dochodzą częste ostatnio zderzenia tramwajów lub wykolejenia. A raczej mało się czyta o autobusach tarasujących drogę. Dlaczego więc rozbudowuje się linie tramwajowe? Czy zamiast tych nowych linii nie można budować pasów ruchu tylko i wyłącznie dla autobusów? Widziałem parę razy poza Polską takie rozwiązania.
    Toms~Toms



    Hmm. Poza Polską mówisz? Poza Polską to się buduje od nowa linie tramwajowe w miastach w których nigdy nie było tramwajów bądź zlikwidowane zostały w połowie XX wieku. A w Polsce przedstawicielem tego trendu odbudowy tramwajów jest Olsztyn.

    gość~gość

    Poza Polską to się buduje metro. A tramwaje w Olsztynie to porażka - nie było miejsca więc leci dwukierunkowa nitka, a centrum jak było przejezdne tak teraz jest kompletnie zablokowane. I co z tego, że odbudowali skoro wszystko inne stanęło.


    Psy szczekają a karawana inwestycji tramwajowych idzie dalej.

  • Rysiu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.01.2016 16:08 ~Rysiu

    Niezła koperta musiała pójść żeby Warszawa łykneła te jazzy. Tramwaj za 8mln a co chwile się psuje, ciężki do odhamowania, mało miejsca w kabinie, rzuca szynowy w poślizgu.

  • jurka601

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.01.2016 14:02 ~jurka601

    Jak tramwaj raz na jakiś czas zablokuje ulicę-od razu wielki szum wielkich specjalistów od komunikacji.Daję głowę,że większość z nich widzi problemy komunikacyjne stolicy zza kierownicy własnego auta,którym by chciał bez problemu wjechać do centrum.Korzystający z tramwajów i autobusów każdego dnia widzą,jak są blokowane torowiska i zatoki autobusowe,jak wjeżdża się na skrzyżowania bez możliwości zjechania na zielonym.Ilu kierowców respektuje zasadę uprzywilejowania komunikacji zbiorowej w ruchu,którą uznaje cały cywilizowany świat.A tak,gdzie jest policja,żeby wlepiać mandaty rozjeżdżającym trawniki i chodniki.Autobusy skierowano na objazdy,a za szkody wyrządzane przez spryciarzy wszyscy płacimy.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl