Ulice

26.02.2015 07:10 Zmiany od 27 lutego

Startuje budowa tunelu. Zamykają skrzyżowanie w Międzylesiu

SERWISY:

W piątek drogowcy rozpoczną budowę wyczekiwanego przez kierowców tunelu w Międzylesiu. W pierwszym etapie prac z ruchu wyłączone zostaną fragmenty ulic Zwoleńskiej i Mrówczej. Objazdami pojadą także autobusy.

Jak zapowiadają drogowcy, budowa tunelu ma zakończyć się w listopadzie 2016 roku. Do tego czasu kierowcy muszą liczyć się ze sporymi utrudnieniami w ruchu.

27 lutego, około godz. 22, z ruchu wyłączone zostanie skrzyżowanie ul. Zwoleńskiej z Mrówczą. Nieprzejezdna będzie także ul. Zwoleńska na odcinku od Rogatkowej do Patriotów oraz ul. Mrówcza na długości ok. 150 m po obu stronach od skrzyżowania ze Zwoleńską. Jak informują drogowcy, na zamkniętych fragmentach ulic możliwy będzie ruch pieszy. Dla mieszkańców udostępniony zostanie także dojazd do posesji.

Wytyczono objazdy

Pozostali kierowcy będą musieli korzystać z wyznaczonych objazdów. Dla zamkniętego fragmentu ul. Zwoleńskiej objazd prowadzić będzie Traktem Lubelskim, ulicą Lucerny i Patriotów. Wyłączony z ruchu fragment Mrówczej będzie zaś można ominąć  ul. Patriotów i Odeską.  Na czas prac drogowych na ul. Odeskiej obowiązywać będzie ruch jednokierunkowy – na zachód od ul. Patriotów.

Kierowcy jadący z drugiej strony będą mogli objechać Mrówczą ulicą bez nazwy, leżącą na południe od ul. Odeskiej. Tam także zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy.

Wytyczone objazdy:

Jak informują drogowcy, objazdy obowiązywać będą do końca roku.

Na kwiecień zaplanowano kolejny etap prac. Drogowcy pojawią się wtedy na Żegańskiej od Patriotów do Pożarskiego.

Inaczej pojadą też autobusy

Ze zmianami muszą liczyć się także pasażerowie komunikacji miejskiej. Od soboty, 28 lutego, autobusy linii 213, 219 i 305 zostaną skierowane na trasy objazdowe ulicami Patriotów i Lucerny, zaś linia 147 kursować będzie do pętli Motylkowa.

Inwestycja za 87 mln zł

O tej budowie mówiło się od wielu lat. Ze względu na częste kursy pociągów KM i SKM w godzinach szczytu szlabany opadały co około 10 minut, a przed przejazdami tworzyły się ogromne korki.

Budowa 80-metrowego tunelu w Międzylesiu, który umożliwi bezkolizyjny przejazd przez tory, kosztować ma 87 mln złotych. Prace obejmą nie tylko przebudowę obecnych  skrzyżowań,  budowę tunelu i dojazdów, lecz także przebudowę podziemnych instalacji, m.in. kanalizacyjnych, gazowych i teletechnicznych.

>>> WIĘCEJ O TUNELU PRZECZYTACIE TUTAJ <<<

Z powodu budowy tunelu i podziemnych przejść trzeba było wyciąć znajdujące się tam drzewa i rozebrać sześć budynków. O pożegnaniu jednego z domów pisaliśmy w styczniu.

Tak obecnie wygląda kłopotliwy przejazd:

jk

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Anka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.02.2015 09:42 ~Anka

    Zapraszam na małą ulicę Rogatkową żebyście zobaczyli co tu się dzieje od dzisiejszego ranka po zamknięciu ulic...autostrada, zapraszam przede wszystkim panów ze straży miejskiej z radarami bo nikt tu nie zamierza ginąć pod kołami tak jak na Mrówczej, nawet nie zrobili garbów zwalniających, bo to nie ich dzieci tu mieszkają. Pani Gronkiewicz nic nie grozi po wyjściu z domu bo mieszka po drugiej stronie torów.

  • Miedzeszyn

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.02.2015 00:07 ~Miedzeszyn

    A kiedy powstaną ronda w Miedzeszynie (przy przejeździe kolejowym), takie jak w Falenicy i Radości.

  • alojzo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.02.2015 13:27 ~alojzo

    zoran~zoran

    Budowa jakże wyczekiwanego tunelu, remont lini średnicowej, pożar mostu Łazienkowskiego. Wygląda na to że los ma lepszą koordynację niż władze miasta. Potrzebna jeszcze tylko wysoka fala powodziowa i Wawer można będzie zaorać.

    A nie dało by się bez fali powodziowej?

  • ksk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.02.2015 12:50 ~ksk

    qwerty~qwerty

    Szkoda, że to nie PKP płaci za budowę.
    Wtedy lepiej by było widać ile naprawdę kosztuje kolej.
    Kilkanaście tysięcy ludzi którzy dojeżdżąją pociągami do Warszawy ma lepiej dzięki kolei, a kilkaset tysięcy warszawiaków którzy z kolei nie korzystają mają gorzej (bemowo, centrum, włochy, wawer, ursynów - tam wszędzie linie kolejowe wpływają na liczbę połączeń drogowych - jestich za mało)


    Nie ma problemu, zawsze taką Płowiecką można jeszcze bardzie zapchać samochodami tych kilkunastu tysięcy pasażerów kolei. Ja mam samochód, zostawiam go przy stacji, mogę zrezygnować, żaden kłopot. Ułatwię życie mieszkańcom Wawra, którzy również mocno zapychają pociągi aktualnie? Chyba nie bardzo.

  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2015 19:58 ~qwerty

    Szkoda, że to nie PKP płaci za budowę.
    Wtedy lepiej by było widać ile naprawdę kosztuje kolej.
    Kilkanaście tysięcy ludzi którzy dojeżdżąją pociągami do Warszawy ma lepiej dzięki kolei, a kilkaset tysięcy warszawiaków którzy z kolei nie korzystają mają gorzej (bemowo, centrum, włochy, wawer, ursynów - tam wszędzie linie kolejowe wpływają na liczbę połączeń drogowych - jestich za mało)

  • mops

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2015 19:36 ~mops



    Figo~Figo

    ile taniej byłoby zrobienie przejazdu kolejowego w aninie(lucerny) gdzie przejazd byłby z rogatkami automatycznymi
    zRadości~zRadości


    Podobno nie zgadza się na to pkp - nie mogą być dwa przejazdy kolejowe tak blisko siebie. Ile w tym prawdy - nie wiem.
    vtr~vtr

    A co on by dawał jeśli byłby tak samo często zamknięty jak ten w Międzylesiu ? Tam potrzebny jest przejazd bezkolizyjny. Dziwi mnie tylko że ktoś się uparł na tunel, który będzie non stop zalewany w dzielnicy bez kanalizacji, a można było postawić wiadukt.


    Wiadukt musiałby się ciągnąć od Żonkilowej do Pożaryskiego. Wiadukt musiałby być wyższy niż głębokość tunelu, stąd taki rozmach byłby potrzebny, znacznie droższa inwestycja, znacznie bardziej ingerująca w teren.

  • jola

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2015 15:22 ~jola

    a kiedy polacza al dzieci polskich z graniczna?

  • z Międzlesia

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2015 14:28 ~z Międzlesia

    Tunel to pomyłka urbanistyczna. Pieniądze wyrzucone w błoto. Najlepiej byłoby schować linię otwocką w wykopie, ale to też było drogie. Gdyby tunel biegł w dzisiejszym śladzie Żegańskiej-Zwoleńskiej to przejścia podziemne dla pieszych miałyby sens - wyjście na peron.Teraz powinny być małe autobusy nawracające na 2 rondach przy końcach peronu, zbierające pasażerów z całego Międzylesia, każdy ze swojej strony torów, dowożąc ich do "podwarszawskiego metra" = SKMu. To co będzie to kuriozum i nonsens komunikacyjny na przyszłość.

  • zoran

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2015 14:23 ~zoran

    Budowa jakże wyczekiwanego tunelu, remont lini średnicowej, pożar mostu Łazienkowskiego. Wygląda na to że los ma lepszą koordynację niż władze miasta. Potrzebna jeszcze tylko wysoka fala powodziowa i Wawer można będzie zaorać.

  • vtr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2015 14:18 ~vtr


    Figo~Figo

    ile taniej byłoby zrobienie przejazdu kolejowego w aninie(lucerny) gdzie przejazd byłby z rogatkami automatycznymi
    zRadości~zRadości


    Podobno nie zgadza się na to pkp - nie mogą być dwa przejazdy kolejowe tak blisko siebie. Ile w tym prawdy - nie wiem.

    A co on by dawał jeśli byłby tak samo często zamknięty jak ten w Międzylesiu ? Tam potrzebny jest przejazd bezkolizyjny. Dziwi mnie tylko że ktoś się uparł na tunel, który będzie non stop zalewany w dzielnicy bez kanalizacji, a można było postawić wiadukt.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl