Ulice

15.09.2015 19:26 po zmianie organizacji ruchu

Skręcają z al. Jana Pawła II mimo zakazu. "Niebezpieczne sytuacje"

SERWISY:


Zarząd Dróg Miejskich zmienił organizację ruchu na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i ul. Stawki. Miało to poprawić bezpieczeństwo. - Kierowcy skręcają mimo zakazu, wykonują nerwowe manewry, a tramwaje muszą bardzo uważać - relacjonuje Mateusz Szmelter, reporter tvnwarszawa.pl.

Pod koniec sierpnia Zarząd Dróg Miejskich wprowadził zmiany w organizacji ruchu na skrzyżowaniu, by "poprawić bezpieczeństwo".

"Wcale nie jest bezpieczniej"

Jeden z efektów jest taki, że jadąc al. Jana Pawła II od centrum nie można skręcić w lewo w ulicę Stawki. - Organizacja ruchu została zmieniona, ponieważ często w tym miejscu dochodziło do wypadków. Jednak pomimo zmian wcale nie jest bezpieczniej - relacjonuje Mateusz Szmelter, reporter tvnwarszawa.pl.

Mimo zakazu kierowcy często decydują się zignorować znak i skręcają w ulicę Stawki. - Stwarza to niebezpieczne sytuacje, ponieważ tramwaje się tego nie spodziewają i zaczynają hamować. Wówczas kierowcy wykonują gwałtowne manewry, kierowcy trąbią na siebie - dodaje Szmelter.

ło/ran

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • bgn

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.09.2015 14:40 ~bgn

    jest światło zielone dla wszystkich kierunków dlaczego nie można skaręcac w lewo??? sygnalizacja świetlna jest wazniejsza od zanków pionowych czyż nie tak?? profesjonalizm inzyniera ruchu czy nie znajomość przepisów?? sytuacja taka dotyczy wielu skrzyżowań w Warszawie szwedzka radzymińska na przykład

    pozdrawiam jezdżących wg przepisów

  • ząza

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.09.2015 23:29 ~ząza

    WARSZAWA PRAGA PŁNWARSZAWA PRAGA PŁN

    Przecież wisi tam znak "B-21
    Zakaz skrętu w lewo.
    Zabrania skręcania w kierunku wskazanym na znaku oraz zabrania zawracania. Zakaz wyrażony znakiem B-21 obowiązuje na najbliższym skrzyżowaniu. Znak B-21 znajdujący się w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko najbliższej jezdni, przed którą został umieszczony.

    Stosuje się w celu zabronienia skręcania pojazdów w prawo na najbliższym skrzyżowaniu, w szczególności ze względu na:

    1. mały promień łuku,

    2. małą szerokość jezdni drogi odgałęziającej się w prawo,

    3. warunki ruchu wynikające z bardzo intensywnego ruchu pieszych (skręcające pojazdy mogą tamować ruch na pasie drogi, którą opuszczają).

    Znak jest najczęściej umieszczony w odległości do 50 m przed skrzyżowaniem oraz na jezdni jednokierunkowej powtórzony bezpośrednio przed skrzyżowaniem po lewej stronie."

    Umieszczone są równiez znaki poziome "P- 8a
    strzałka kierunkowa na wprost", co oznacza ZAKAZ SKRĘTU W LEWO I ZAWRACANIA !!!
    więc pseudo kierowcy przestańcie łamać przepisy, chyba, że chcecie miec przyjemność z tramwajem.


    zabłysnąłeś wiedzą, pokłony, tylko o jaki zakaz ci chodzi? w lewo? czy w prawo? bo nie potrafię zrozumieć....B-21 dotyczy obu kierunków?

  • WARSZAWA PRAGA PŁN

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.09.2015 18:39 WARSZAWA…


    asd~asd

    A wystarczyłoby zrobić światła dla skręcających w lewo, 35 jest odwieszane może cztery razy na godzinę i przez większość dnia wozi powietrze.
    Oczywiście ideałem byłoby w ogóle wywalić tramwaje ze Śródmieścia ale na to trzeba poczekwać aż znajdzie się jakiś odpowiedzialny prezydent z realną wizją a nie absurdem typu "najbardziej zielone miasto". Efekty polityki Walzowej i jej bandy już widać, skoro nawet lokale na Nowym Świecie padają jeden za drugim.
    Do spacerowania mogą sobie być parki ale miasto do życia potrzebuje komunikacji a nie zamykania głównych szlaków.
    poiu~poiu

    Tramwaje ze śródmieścia to już nawet w Rosji i na Ukrainie przestali wywalać jak im się miasta zakorkowały. To samo w latach 70-90 przerobili na całym zachodzie i w USA. Teraz wywala się samochody i to nie tylko w Europie ale też i w USA. To właśnie ruch drogowy zabija miasto - tak umarły centra amerykańskich miast, bo po co zatrzymywać się autem w centrum w kawiarni przy hałaśliwej i śmierdzącej spalinami autostradzie jak można sobie śmignąć autkiem do galerii przy wylotówce. W takim Amsterdamie do wielu miejsc nie da się dojechać inaczej jak tramwajem lub rowerem a miasto żyje i nic nie bankrutuje. Centra miast zabija smród spalin, hałas samochodów i nadmierna ilość wielkich galerii handlowych. Tramwaje są miastotwórcze co ma swoje przełożenie na fakty w miastach, gdzie odbudowuje się te systemy od zera bo ktoś kiedyś myślał tak jak Ty.

    ~asd - Jak ci przeszkadzają tramwaje,to proponuję przenieść się tam,gdzie ich nie ma.

  • WARSZAWA PRAGA PŁN

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.09.2015 18:37 WARSZAWA…

    Przecież wisi tam znak "B-21
    Zakaz skrętu w lewo.
    Zabrania skręcania w kierunku wskazanym na znaku oraz zabrania zawracania. Zakaz wyrażony znakiem B-21 obowiązuje na najbliższym skrzyżowaniu. Znak B-21 znajdujący się w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko najbliższej jezdni, przed którą został umieszczony.

    Stosuje się w celu zabronienia skręcania pojazdów w prawo na najbliższym skrzyżowaniu, w szczególności ze względu na:

    1. mały promień łuku,

    2. małą szerokość jezdni drogi odgałęziającej się w prawo,

    3. warunki ruchu wynikające z bardzo intensywnego ruchu pieszych (skręcające pojazdy mogą tamować ruch na pasie drogi, którą opuszczają).

    Znak jest najczęściej umieszczony w odległości do 50 m przed skrzyżowaniem oraz na jezdni jednokierunkowej powtórzony bezpośrednio przed skrzyżowaniem po lewej stronie."

    Umieszczone są równiez znaki poziome "P- 8a
    strzałka kierunkowa na wprost", co oznacza ZAKAZ SKRĘTU W LEWO I ZAWRACANIA !!!
    więc pseudo kierowcy przestańcie łamać przepisy, chyba, że chcecie miec przyjemność z tramwajem.

  • Były motorniczy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.09.2015 14:53 ~Były motorniczy

    Jest znak pionowy, czyli "Zakaz skrętu w lewo", jak i oznakowanie poziome (strzałki), ale cóż, przecież "kierowcy" noe muszą przestrzegać przepisów, jak i jeżdżą na pamięć. Nie cierpię policji, ale mandaty powinny słać się równo, dla jednegp cwaniaczka z drugim. A tramwajarze powinji walić takich równo.

  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.09.2015 13:51 ~stonka




    driver~driver

    zróbcie światła oddzielne a nie stawiacie znaki! TO JAK teraz skręcić z JP2 w Stawki????
    Paweł~Paweł

    Zgodnie ze znakiem. Skręcić w Dziką i z niej w Stawki.
    liber~liber


    Skręcić w Dziką, odstać w korku na Stawkach, od Dzikiej do JP, i po czwartej zmianie świateł już jesteśmy na Stawkach, przy Shellu... Ułatwienie, nie ma co.

    Tak teraz projektują ruch, żeby nigdzie nie dało się
    dojechać prosto i szybko, tylko kombinować zawijasami, objazdami, wśród co raz to nowych zakazów. Tylko zakazy umieją stawiać.
    ghj~ghj


    bo lepiej stać w korku na JPII i pół dnia skręcać w lewo, do tego blokując innych pragnących dostać się za to nieszczęsne rondo.

    Oto przykład krótkowzrocznego myślenia. Przykładem, że często warto objechać jest skrzyżowanie Grójeckiej z Korotyńskiego. Na lewoskręcie od Włoch korek aż za wjazd do BP. Zamiast czekać i wkurzać się na cwaniaków wcinających się na przejściu lepiej objechać przez Dickensa i Skorochód Majewskiego. Sprawdzone wielokrotnie!

  • Kiero

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.09.2015 13:14 ~Kiero

    Na skrzyżowaniu Podleśnej, Marymonckiej i Podczaszyńskiego że względu na budowę kolektora są zakazy lewoskrętów że wszystkich kierunków jazdy. A mimo to znajdą się łosie i buraki które blokują innym jazdę bo im się nie chce zrobić objazdu i skręcają w lewo.

  • hhh

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.09.2015 12:34 ~hhh

    asd~asd

    A wystarczyłoby zrobić światła dla skręcających w lewo, 35 jest odwieszane może cztery razy na godzinę i przez większość dnia wozi powietrze.
    Oczywiście ideałem byłoby w ogóle wywalić tramwaje ze Śródmieścia ale na to trzeba poczekwać aż znajdzie się jakiś odpowiedzialny prezydent z realną wizją a nie absurdem typu "najbardziej zielone miasto". Efekty polityki Walzowej i jej bandy już widać, skoro nawet lokale na Nowym Świecie padają jeden za drugim.
    Do spacerowania mogą sobie być parki ale miasto do życia potrzebuje komunikacji a nie zamykania głównych szlaków.

    Typowe podejście szoferasa, który widzi tylko koniec swojej maski... Rozumiem, że jesteś z grupy tych krzyczących, że miejsce do parkowania to Twoje święte prawo, a piesi i rowerzyści to zmora i won za miasto?

  • Lewoskręt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.09.2015 10:25 ~Lewoskręt

    asd~asd

    A wystarczyłoby zrobić światła dla skręcających w lewo, 35 jest odwieszane może cztery razy na godzinę i przez większość dnia wozi powietrze.
    Oczywiście ideałem byłoby w ogóle wywalić tramwaje ze Śródmieścia ale na to trzeba poczekwać aż znajdzie się jakiś odpowiedzialny prezydent z realną wizją a nie absurdem typu "najbardziej zielone miasto". Efekty polityki Walzowej i jej bandy już widać, skoro nawet lokale na Nowym Świecie padają jeden za drugim.
    Do spacerowania mogą sobie być parki ale miasto do życia potrzebuje komunikacji a nie zamykania głównych szlaków.

    To nie jest kwestia skręcającego tramwaju, tylko konieczności wydzielenia pasa do skrętu w lewo dla samochodów. Do tej pory nieformalny pas do skrętu w lewo znajdował się na samym środku torów tramwajowych (na skrzyżowaniu Al.Niepodległości i Batorego nadal tam się zresztą znajduje), dzięki czemu samochody jadące prosto Al.JP2 nadal miały do dyspozycji wszystkie trzy pasy (a tramwaje mogły sobie poczekać). Obecność odrębnej fazy świateł do skrętu w lewo, wymusza już niestety wyznaczenie legalnego pasa w obrębie jezdni a nie torów tramwajowych. A to oznaczałoby de facto zwężenie Al.JP2 na tym odcinku do dwóch pasów. Aż tak dużo samochodów tam nie skręca, żeby tworzyć kolejne wąskie gardło i blokować ruch samochodowy.

    Ale co do ogólnej bezcelowości istnienia komunikacji tramwajowej w tym mieście, to się z Tobą zgadzam :)

  • Tylko pis

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.09.2015 10:12 ~Tylko pis

    Powinno sie usunac wszystkie zakazy! Koniec z ucisnianiem obywateli! Nasz Pan Prezydent Duda nas wyzwoli od zakazow. Znowu bedzie mozna wszystko i bedziemy zyc w dostatku. Tylko w wyborach zwyciezymy!

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl