Ulice

13.05.2015 06:24 plany wytyczenia ścieżki rowerowej

Ścieżka rowerowa w al. Solidarności? "Konieczna przebudowa ulicy"

SERWISY:


Na wolskim fragmencie al. Solidarności urzędnicy planują drogę rowerową. Przekonują jednak, że nie da się jej wytyczyć bez przebudowy całej ulicy. Inwestycja może się wiązać ze zwężeniem jezdni i ograniczeniem parkowania.


W ostatnim czasie miejscy urzędnicy informowali o planach wytyczenia ścieżek rowerowych m.in. w al. Jana Pawła II, pomiędzy rondami ONZ i Czterdziestolatka czy na ulicy Marszałkowskiej, na odcinku od ul. Świętokrzyskiej do Królewskiej. Pojawiają się też sugestie, że jak najszybciej powinna powstać droga dla jednośladów w al. Solidarności.

"Zwracam się z prośbą o przyspieszenie realizacji ścieżki rowerowej wzdłuż al. Solidarności na odcinku od ul. Leszno do al. Jana Pawła II, a dalej do stacji metra Ratusz-Arsenał" – napisał w interpelacji Michał Czaykowski, miejski radny Platformy Obywatelskiej. Jak przekonuje, zgłaszali się do niego w tej sprawie mieszkańcy. I pyta, kiedy najwcześniej mogłyby rozpocząć się prace.

W planach do 2020 roku

Co na to władze miasta? W odpowiedzi, wiceprezydent Jacek Wojciechowicz, zaznacza, że budowa ścieżki pomiędzy ul. Leszno a al. Jana Pawła II jest ujęta w "Programie Rozwoju Tras Rowerowych do roku 2020", czyli dokumencie określającym priorytetowe inwestycje drogowe dla jednośladów.

"Ze względu na istniejące zagospodarowania pasa drogowego Al. Solidarności  nie ma obecnie możliwości budowy wydzielonej drogi dla rowerów bez znaczącej ingerencji w jezdnię (zwężenie), chodniki i zatoki parkingowe" – wyjaśnia Wojciechowicz. "Także wyznaczenie pasów rowerowych na jezdni wiązałoby się prawdopodobnie z koniecznością znacznego ograniczenia parkowania oraz zwężenia jezdni" – dodaje.

I podkreśla: - Niezależnie od przyjętego wariantu, konieczna będzie przebudowa całej ulicy.

Będą konsultacje?

Zdaniem wiceprezydenta projekt przebudowy powinien wykraczać poza potrzeby wynikające z budowy trasy rowerowej i "uwzględniać potrzeby pieszych i pasażerów komunikacji zbiorowej, a także wysokiej jakości przestrzeni publicznej. Realizacja projektu powinna zostać poprzedzona konsultacjami społecznymi".

Ratusz uzależnia termin prac od możliwości finansowych miasta.

ran/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • maciej

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.05.2015 19:54 ~maciej


    qwerty~qwerty

    Pytam się kiedy parkujący kierowcy zaczną płacić rynkową stawkę za wynajem powierzchni?

    Na Nowym Świecie wynajęcie 1m2 powierzchni kosztuje ok. 1000 euro miesięcznie.
    Skoro przeciętny samochód zajmuje ok. 6-10m2 powierzchni to za godzinę parkowania powinno się płacić od 30 do 40zł. A tymczasem stawka wynosi 3 złote.

    Dość okradania społeczeństwa. Przecz z socjalizmem. Pora na rynkowe stawki za parkowanie !!!
    racjonalny~racjonalny

    wtedy kiedy rowerzyści zaczną płacić podatek drogowy na budowe ścieżek i wtedy kiedy ceny biletów komunikacji miejskiej zostaną podniesione do cen rynkowych, a nie w 80% dopłacane przez miasto.


    Gdy będą rynkowe opłaty za parkowanie, to nie trzeba będzie dopłacać do komunikacji miejskiej. A jak ceny za parkowanie są nieadekwatne do ceny wynajmu powierzchni w Warszawie, to później i do komunikacji miejskiej trzeba dopłacać by była atrakcyjna.

    Fakty są jednak niepodważalne - jeden autobus przegubowy to do 150-200 przewiezionych osób. Porównaj autobus z przestrzenią zajmowaną przez 150 samochodów - oczywiste co się opłaca.

    1 rower = 1/8 powierzchni zajmowanej przez samochód -myślę, że to jasno pokazuje, które środki transportu trzeba promować.

  • bartosh

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.05.2015 14:30 ~bartosh


    warszawiak~warszawiak

    Kolejny IDIOTYZ i NASZA FORSA wywalona w błoto przez DEBILI z ratusza! Warszawa to nie WIOCHA!
    karol~karol

    place wiecej podatkow niz ty i zycze sobie sciezki przy kazdej ulicy.

    ty nawet za kanapki do szkoły sam nie płacisz

  • racjonalny

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.05.2015 14:29 ~racjonalny

    qwerty~qwerty

    Pytam się kiedy parkujący kierowcy zaczną płacić rynkową stawkę za wynajem powierzchni?

    Na Nowym Świecie wynajęcie 1m2 powierzchni kosztuje ok. 1000 euro miesięcznie.
    Skoro przeciętny samochód zajmuje ok. 6-10m2 powierzchni to za godzinę parkowania powinno się płacić od 30 do 40zł. A tymczasem stawka wynosi 3 złote.

    Dość okradania społeczeństwa. Przecz z socjalizmem. Pora na rynkowe stawki za parkowanie !!!

    wtedy kiedy rowerzyści zaczną płacić podatek drogowy na budowe ścieżek i wtedy kiedy ceny biletów komunikacji miejskiej zostaną podniesione do cen rynkowych, a nie w 80% dopłacane przez miasto.

  • hehehe

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.05.2015 12:24 ~hehehe

    jopoer~jopoer

    Wreszcie przywrócony zostanie stan poprzedni z lat 70-tych - po dwa pasy ruchu w każdą stronę + ścieżka rowerowa.

    To może przywróćmy do stanu z XVII wieku, dopiero będzie świetnie.

  • ssss

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.05.2015 10:48 ~ssss

    jopoer~jopoer

    Wreszcie przywrócony zostanie stan poprzedni z lat 70-tych - po dwa pasy ruchu w każdą stronę + ścieżka rowerowa.

    Jaka władza, takie wzorce.

  • jopoer

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.05.2015 09:02 ~jopoer

    Wreszcie przywrócony zostanie stan poprzedni z lat 70-tych - po dwa pasy ruchu w każdą stronę + ścieżka rowerowa.

  • waw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.05.2015 21:07 ~waw

    Wolałbym Komorowskiego od tego oszołoma, ale takie pomysły powodują, że sobie daruję. Targowa, świętokrzyska, Marszałkowska, buspasy, most... Bronek - podziękuj bufetowej i PO, bo nigdzie nie idę. Zresztą jak referendum było, sam zniechęcał, polecam go posłuchać teraz. ;)

  • asd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.05.2015 21:02 ~asd

    Żeby chociaż była szansa, że ta przebudowa będzie związana z likwidacją linii tramwajowej... Ale nie, w czasach gdy cały świat likwiduje tramwaje w centrum lub włącza je do normalnego ruchu, w Warszawie Walzowa i jej banda nie robi nic by ułatwić poruszanie się po mieście, bo jak jest linia tramwajowa to o dodatkowych przejściach dla pieszych można zapomnieć...
    A do mieszkańców Bemowa i Jelonek: tak marzyliście o tramwaju więc nie dziwcie, że Walzowa i jej banda w swoim uporze do utrudniania życia Mieszkańcom i wpychania ich do samochodów, likwiduje Wam potrzebne sądząc po komentarzach połączenia.
    Mieszkam w okolicach Nowego Światu i nie mam nic przeciwko metru (zniosę nawet to, że niektóre pociągi hałasują jak przejeżdżają pod moim łóżkiem), ale niestety wiadomo było, że zostanią zlikwidowane połączenia autobusowe, a w przez większość weekendów, z domu mogę wydostać się tylko "koleją żelazną"...
    Ciekawe, że jakoś w innych miastach metro nie przeszkadza w utrzymaniu połączeń autobusowych...

  • miki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.05.2015 20:55 ~miki

    edek~edek

    Pozdrawiak w pracy musi walić jak murzyńska chatka, tyle kilometrów na rowerze - pacha spocona na 100 proc. Ty nie " filozuj" tylko miej się na baczności - bo koledzy smierdziucha na balkon wystawia .

    PS Chyba ,że pracujesz w kanalizacji - to sorki

    Może i lepiej, że komunikacją nie jeździ :) Woli się wietrzyć, indywidualnie, w drodze do pracy :)

  • edek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.05.2015 19:53 ~edek

    Pozdrawiak w pracy musi walić jak murzyńska chatka, tyle kilometrów na rowerze - pacha spocona na 100 proc. Ty nie " filozuj" tylko miej się na baczności - bo koledzy smierdziucha na balkon wystawia .

    PS Chyba ,że pracujesz w kanalizacji - to sorki

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl