Ulice

30.07.2019 11:17 Odtworzona po budowie metra

Otwierają Pratulińską "ze względu
na ważny interes społeczny"

SERWISY:

Ulica Pratulińska zostanie otwarta dla ruchu. Najpierw wjadą na nią samochody, potem autobusy. Decyzję wydał Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego ze względu na "ważny interes społeczny".

"We wtorek, 30 lipca, około godziny 12.00 otwarta zostanie ulica Pratulińska pomiędzy ulicami Handlową a Trocką" – czytamy w komunikacie urzędu miasta. Jak precyzuje ratusz, w południe wróci na nią ruch samochodów, z kolei w nocy z 30 na 31 lipca – ruch autobusowy.

Chodniki, rowery i zieleń

"Odtworzony po budowie metra odcinek ma chodniki po obydwu stronach jezdni i drogę dla rowerów. Jest też dużo zieleni. Równocześnie udostępniony kierowcom zostanie również nowo wybudowany odcinek ulicy Pratulińskiej od ulicy Trockiej w kierunku Zacisza. Także tutaj jest droga dla rowerów po zachodniej stronie jezdni i miejsca parkingowe" – podaje ratusz.

Jak dodają urzędnicy, od ulicy Trockiej będzie można dojechać do Askenazego i Zamiejskiej, ale na wysokości osiedlowych parkingów ulica będzie na razie kończyć się ślepo. Na jej końcu powstanie szyb wydobywczy dla tarcz TBM, które wydrążą tunele z Bródna. Potem ulica Pratulińska połączona zostanie ze skrzyżowaniem z ulicami Łokietka i Gilarską.

"Ważny interes społeczny"

Kilka dni temu informowaliśmy, że przebudowa ulicy Pratulińsiej zakończyła się już w połowie maja, dokładnie wtedy, kiedy budowa podziemnej kolejki na Targówek.

Wtedy też urzędnicy wysłali do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego wnioski o wydanie pozwolenia na użytkowanie wszystkich obiektów objętych kontraktem, czyli zarówno stacji, jak i przylegających do nich dróg. Początkowo informowali, że nie ma możliwości oddawania inwestycji po kawałku.

- Fragment ulicy Pratulińskiej, który do niedawna był placem budowy i pod którym znajduje się stacja, jest ściśle powiązany z kontraktem na budowę metra. W związku z tym oddanie tego fragmentu jest powiązane z oddaniem do użytku stacji metra – mówił Paweł Siedlecki z Warszawskiego Metra.

Po ponownym kontakcie z przedstawicielami metra okazało się, że WINB wydał decyzję o dopuszczeniu ulicy do ruchu. – Ze względu na ważny interes społeczny – sprecyzowała rzeczniczka prasowa Anna Bartoń.

Nowe trasy autobusów

Jak podaje urząd miasta, dzięki otwarciu Pratulińskiej oraz ronda u zbiegu Gorzykowskiej, Myszkowskiej i Handlowej autobusy będą mogły pojechać obwodnicą Targówka i dojechać do pętli przy ulicy Trockiej. Autobusy linii nocnych N02, N12 i N62, od nocy z 30 na 31 lipca, a dziennych 156, 160, 162, 212, 256 i 517, od środowego poranka, będą jeździły trasami:

  • 156: DW. WSCHODNI /KIJOWSKA/ – … – gen. T. Rozwadowskiego  – Radzymińska – Gorzykowska – Myszkowska – Barkocińska – M. Ossowskiego  – Handlowa – Pratulińska – Trocka – Borzymowska – św. Wincentego – Matki Teresy z Kalkuty – … – METRO MŁOCINY;
  • 160: DW. CENTRALNY – … – Radzymińska – Gorzykowska – Myszkowska – Barkocińska – M. Ossowskiego  – Handlowa – Pratulińska – Trocka – TARGÓWEK;
  • 162: EC SIEKIERKI – … – Radzymińska – Gorzykowska – Myszkowska – Barkocińska – M. Ossowskiego  – Handlowa – Pratulińska – Trocka – TARGÓWEK;
  • 212: PL. HALLERA – … – św. Wincentego – Kołowa – M. Ossowskiego  – Barkocińska – Myszkowska – Handlowa – Pratulińska – Trocka – TARGÓWEK;
  • 256: PKP ZACISZE - WILNO – … – gen. T. Rozwadowskiego  – Radzymińska – Gorzykowska – Myszkowska – Barkocińska – M. Ossowskiego  – Handlowa – Pratulińska – Trocka – Borzymowska – św. Wincentego – Matki Teresy z Kalkuty – Chodecka – BRÓDNO-PODGRODZIE;
  • 517: URSUS-NIEDŹWIADEK – … – Radzymińska – Gorzykowska – Myszkowska – Barkocińska – M. Ossowskiego  – Handlowa – Pratulińska – Trocka – TARGÓWEK;
  • N02: MARYSIN – … – al. „Solidarności” – Radzymińska – Gorzykowska – M. Ossowskiego  – Barkocińska – Myszkowska – Handlowa – Pratulińska – Trocka – Borzymowska – św. Wincentego – Matki Teresy z Kalkuty – … – METRO MŁOCINY;
  • N12: DW. CENTRALNY – … – rondo Żaba – św. Wincentego – Kołowa – M. Ossowskiego  – Barkocińska – Myszkowska – Handlowa – Pratulińska – Trocka – Radzymińska – Z. Jórskiego – Samarytanka – Gilarska – św. Wincentego – ŚW. WINCENTEGO;
  • N62: DW. CENTRALNY – … – rondo Żaba – św. Wincentego – Kołowa – M. Ossowskiego  – Barkocińska – Myszkowska – Handlowa – Pratulińska – Trocka – Radzymińska – Łodygowa – … – WOŁOMIN /LASKOWA/.

W tym samym czasie zlikwidowana zostanie linia 262.

Na tvnwarszawa.pl informowaliśmy o próbie ewakuacji na gotowej stacji metra Szwedzka na Targówku:

ab/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • erw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.07.2019 17:47 ~erw

    Zapomnieli tylko sygnalizację włączyć.

  • Booba

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.07.2019 16:50 ~Booba

    robson82~robson82

    a metro to nie jest wazny interes spoleczny ???

    Nie obrazaj mojego interesu

  • MWK

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.07.2019 11:09 ~MWK




    zdziwiony~zdziwiony

    a od kiedy WINB wydaje decyzje na przebudowę drogi? :) Ktoś chyba tworzy alternatywną rzeczywistość :)
    stonka~stonka

    Od "wtedy" gdy w pozwoleniu na budowę jest nałożony obowiązek jej uzyskania.
    prawnik~prawnik


    Pisząc najprościej, na przebudowę drogi nie jest potrzebne pozwolenie na budowę. Skoro nie jest potrzebne, to nawet jak ktoś dostanie takie pozwolenie na budowę, to nie oznacza, że nadzór musi wydać pozwolenie na użytkowanie. Nie można wydać pozwolenia na użytkowanie na coś co już ma pozwolenie na użytkowanie. Dlatego WINB nie mógł dać decyzji na przebudowę drogi, która nie wymaga pozwolenia na budowę i która zgodnie z prawem nie jest dobierana przez WINB. Miasto ewidentnie kłamie i atakując WINB chce coś ukryć? Tylko co? Może swoją niekompetencję? Może dlatego właśnie tak długo nie dostali pozwolenia na staję metra?
    Czekamy na żołnierską~Czekamy na żołnierską

    Brawo, wreszcie ktoś kompetentny :)

    Jesteś pewny !
    Skoro podobno na przebudowę drogi nie jest potrzebne pozwolenie na budowę, a czym to jest, to każdy może sobie ot tak wejść i robić co mu się podoba.

  • CZK

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.07.2019 11:01 ~CZK

    g29~g29

    Szanowna pani Anno Bartoń, a może otworzyć ot tak, bo po prostu jest zrobiona ?
    Te wasze głupie zagrywki polityczne są po prostu irytujące i do tego jeszcze dotyczą tysięcy ludzi , bo jacyś państwo z PiS nie lubią jakichś ludzi z PO.


    Cały tekst pominąłeś a skupiłeś się tylko na zdaniu pani rzecznik jakby to ona odpowiadała za decyzje.
    Nie mieszkam tam ale dobrze że jednak WINB podjął taką decyzję.

  • Marek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.07.2019 10:50 ~Marek

    A ulicą Trocką przestały jeździć autobusy skręcające w prawo w Radzymińską. Nie byłoby to tak uciązliwe gdyby metro już działało, ale jak wiadomo pisowski wojewoda przeciągnie otwarcie do wyborów.

  • robson82

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.07.2019 10:49 ~robson82

    a metro to nie jest wazny interes spoleczny ???

  • Jaś

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.07.2019 09:55 ~Jaś

    szkoda,że nie otworzą ulicę Ząbkowska na ważny interes społeczny.

  • kos

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.07.2019 08:32 ~kos



    Warszawiak~Warszawiak

    Dzwoniłem do WINB i oni nic nie wiedzą o wydaniu decyzji !!!... Dziwne nie?
    Realista_Praga~Realista_Praga

    Nie zawsze portier jest najlepiej poinformowaną osobą.
    Zainteresowany Marsem~Zainteresowany Marsem

    A gdzie jest napisane, że z cieciem gadał? Połączyć się z kimś więcej jak sekretarką to żadna sztuka...


    Jakby się dodzwonił do osoby kompetentnej to inną odpowiedź by otrzymał, zapewniam. Portier rzeczywiście mógł nie wiedzieć o wydaniu decyzji, ale kompetentne osoby o niej wiedziały. Kolega dobrze wywnioskował z kim rozmawiał po odpowiedzi jaką otrzymał :)

  • boleks

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.07.2019 08:24 ~boleks



    zdziwiony~zdziwiony

    a od kiedy WINB wydaje decyzje na przebudowę drogi? :) Ktoś chyba tworzy alternatywną rzeczywistość :)
    stonka~stonka

    Od "wtedy" gdy w pozwoleniu na budowę jest nałożony obowiązek jej uzyskania.
    prawnik~prawnik


    Pisząc najprościej, na przebudowę drogi nie jest potrzebne pozwolenie na budowę. Skoro nie jest potrzebne, to nawet jak ktoś dostanie takie pozwolenie na budowę, to nie oznacza, że nadzór musi wydać pozwolenie na użytkowanie. Nie można wydać pozwolenia na użytkowanie na coś co już ma pozwolenie na użytkowanie. Dlatego WINB nie mógł dać decyzji na przebudowę drogi, która nie wymaga pozwolenia na budowę i która zgodnie z prawem nie jest dobierana przez WINB. Miasto ewidentnie kłamie i atakując WINB chce coś ukryć? Tylko co? Może swoją niekompetencję? Może dlatego właśnie tak długo nie dostali pozwolenia na staję metra?

    Ale przecież ta ulica była budowana
    całkiem od nowa w miejscu gdzie jeszcze parę miesięcy temu była budowa metra i wówczas żadnej ulicy tam nie było, dlatego jak najbardziej wszystko jest prawidłowe. Trzeba było zbudować ulicę całkiem od nowa, zatem i WINB musiał wydać nową decyzję. Jak więc widać teorie spiskowe wzięły w łeb :)

  • Paweł

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.07.2019 07:42 ~Paweł

    g29~g29

    Szanowna pani Anno Bartoń, a może otworzyć ot tak, bo po prostu jest zrobiona ?
    Te wasze głupie zagrywki polityczne są po prostu irytujące i do tego jeszcze dotyczą tysięcy ludzi , bo jacyś państwo z PiS nie lubią jakichś ludzi z PO.
    Ot tak, to możesz sobie okno w domu otworzyć. Istnieje w tym kraju jeszcze prawo i procedury. Kar płacić oczywiście nie będzie komu, ale pomądrzyć się zawsze można.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl