Ulice

25.01.2017 20:40 NAJTŁOCZNIEJ JEST NA TRASIE TORUŃSKIEJ

Milion pojazdów przekracza granice stolicy każdego dnia

SERWISY:

Każdej doby granice Warszawy przekracza około milion pojazdów. Zarząd Dróg Miejskich policzył, ile samochodów wjeżdża i wyjeżdża ze stolicy na najpopularniejszych wylotówkach.

Najbardziej zatłoczoną wylotówką jest Trasa Toruńska, którą przebiega droga ekspresowa S8. Tą trasą średnio przejeżdża około 73 376 pojazdów dziennie. Nieco mniej, bo 67 585 pojazdów policzono na ulicy Puławskiej w kierunku Piaseczna. Trzecią najbardziej zatłoczoną wylotówką okazała się ulica Pułkowa, która jest fragmentem Drogi Krajowej numer 7 prowadzącej do Gdańska. Każdej doby wybiera ją 62 671 kierowców.

Do pierwszej piątki zakwalifikowała się także ulica Modlińska i Trakt Brzeski (52 552 oraz  52 360 pojazdów dziennie).

Nieco mniejszy ruch jest w alei Krakowskiej. Od 2014 roku, czyli od momentu otwarcia obwodnicy Raszyna liczba pojazdów przejeżdżających tą aleją zmniejszył się o 45 procent - z 87 457 do 48 050 pojazdów na dobę.

110 punktów

Dane przedstawione powyżej zostały zebrane w 2016 roku. Zarząd Dróg Miejskich na bieżąco analizuje warunki ruchu na drogach, a natężenie ruchu mierzone jest za pomocą systemu Automatycznych Pomiarów Ruchu, który składa się ze 110 punktów. Każdy punkt wyposażony jest w pętle indukcyjne znajdujące się pod warstwą ścieralną drogi. Zebrane dane trafiają do specjalnego systemu, który je zbiera i analizuje.

ZDM mierzy ruch na trasach wylotowych na granicy miasta, w ekranie ulic na linii wschód-zachód, a także w tzw. kordonie wewnętrznym, kordonie śródmieścia i Ursynowa. Ruch mierzony jest w obie strony.

Zobacz też: "Dronem nad przyszłą obwodnicą Marek"


md/mś

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Jerzyqo67

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.01.2017 11:20 Jerzyqo67

    1. Wyprowadzić na obrzeże miasta Warszawa pętle tramwaju, autobusu i metra a przy nich postawić dworce PKS i innej komunikacji poza miejscowej a nie wpuszczać ich do centrum.
    2. Wprowadzić wzorem innych miast celowane strefy parkingowe - im bliżej centrum tym drożej co po pewnym czasie przemówi do kieszeni kierowców.
    3. Zakazać wjazdu do miasta samochodom ciężarowym jadącym tranzytem.
    Takie rozwiązania poprawią zanieczyszczenie powietrza w mieście.
    Dodatkowo warto budując nowe przejścia dla pieszych budować je na tzw. wyspach szerokich spowalniających ruch samochodowy.

  • Jerzyqo67

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.01.2017 11:16 Jerzyqo67

    1. Wyprowadzić na obrzeże miasta Warszawa pętle tramwaju, autobusu i metra a przy nich postawić dworce PKS i innej komunikacji poza miejscowej a nie wpuszczać ich do centrum.
    2. Wprowadzić wzorem innych miast celowane strefy parkingowe - im bliżej centrum tym drożej co po pewnym czasie przemówi do kieszeni kierowców.
    3. Zakazać wjazdu do miasta samochodom ciężarowym jadącym tranzytem.
    Takie rozwiązania poprawią zanieczyszczenie powietrza w mieście.
    Dodatkowo warto budując nowe przejścia dla pieszych budować je na tzw. wyspach szerokich spowalniających ruch samochodowy.

  • warsawianin

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.01.2017 11:11 ~warsawianin

    1. Wyprowadzić na obrzeże miasta Warszawa pętle tramwaju, autobusu i metra a przy nich postawić dworce PKS i innej komunikacji poza miejscowej a nie wpuszczać ich do centrum.
    2. Wprowadzić wzorem innych miast celowane strefy parkingowe - im bliżej centrum tym drożej co po pewnym czasie przemówi do kieszeni kierowców.
    3. Zakazać wjazdu do miasta samochodom ciężarowym jadącym tranzytem.
    Takie rozwiązania poprawią zanieczyszczenie powietrza w mieście.
    Dodatkowo warto budując nowe przejścia dla pieszych budować je na tzw. wyspach szerokich spowalniających ruch samochodowy.

  • Marian Paździoch

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.01.2017 10:41 ~Marian Paździoch

    Piotr~Piotr

    Czyli milion osób może się przesiąść do środków komunikacji miejskiej gdyby ich do tego zachęcić. Obniżyć ceny biletów, ustalić atrakcyjniejsze rozkłady lub w ogóle uruchomić nowe połączenia. Trzeba temat drążyć dalej bo wtedy będzie mniejszy smog.

    Raz się mylisz, dwa za bardzo upraszczasz. 1 - milion samochodów to nie automatycznie milion osób, tych może być więcej, ta statystyka obejmuje liczbę pojazdów, a w nich poza kierowcami są także pasażerowie. I 2 - jakby każdy kierowca samochodu, w którym jest małe dziecko przesiadł się z nim i z wózkiem do komunikacji miejskiej o mniej więcej tej samej godzinie, to mogłoby nie starczyć miejsca dla wszystkich. Autobusy i tramwaje nie są z gumy.

  • obwodnica

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.01.2017 09:48 ~obwodnica

    asd~asd

    Obwodnica S2 drugi "RING" zmniejszy ruch na S8. Na razie jest to tranzyt i trasa orków z ojcowizny do mordoru.

    Codziennie dojeżdżają z ojcowizny do mordoru???
    Weź się puknij.
    Z tranzytem natomiast masz rację. Już kawałek obwodnicy zmniejszył prawie o połowę liczbę wjeżdżających samochodów. Niestety, obecnie nie ma alternatywy by nie przejeżdżać przez miasto. Zamiast obwodnicy robienie bezpłatnych rowerków, to chyba sen wariata.

  • jaja

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.01.2017 09:38 ~jaja

    Zauważcie, że nowe drogi ekspresowe pompują 'przyjezdnych' praktycznie do centrum bez świateł po drodze. np. Jerozolimskie, S8 z obu stron, Wisłostrada, Siekierkowska, za chwilę Marsa, S17 lubelska, później 'obwodnica Pragi'... To drogi przede wszystkim dla słoi.

  • break

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.01.2017 08:40 ~break

    sss~sss

    "od momentu otwarcia obwodnicy Raszyna liczba pojazdów zmniejszył się o 45 procent"

    Czyli częściowa obwodnica warszawy, zmniejsza ruch o 45%
    To kiedy HGW domknie pierścień? Czy to nie wpłynie korzystniej na ruch w warszawie niż zwężanie ulic i zamienianie wszystkiego na ścieżki rowerowe?


    Ja już nie mam złudzeń, w pierwszej kolejności zwężą ulice, a dopiero później zabiorą się za domykanie obwodnicy.

  • heheszek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.01.2017 08:36 ~heheszek

    Warszawska Opłata Wjazdowa dla tego miliona aut dziennie !!! A od mieszkańców się odtranżolcie. Oni nie mogą parkować u tatula w stodole swoich aut w nocy ani z nich spuścić powietrza na noc i schować pod łóżko.

  • jot

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.01.2017 07:29 ~jot

    milion obcych smrodów wjeżdza,600 tys miejscowych też kopci,a oni mówią,że smog tworzą kominy.Nie twierdzę,że kominy wytwarzają perfumy,ale skala smrodów samochodowych przeraża.To jest coś okropnego.Na światłach póltora miliona rur dymi,póltora miliona kompl.klocków hamulcowych pyli.I tak jest codziennie.

  • antonim

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.01.2017 07:25 ~antonim

    Milion pojazdów każdego dnia, czy na dobę?Zdecydujcie się bo to podstawowa różnica.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl