Ulice

24.05.2016 08:36 KONIEC PRAC PRZY BUDOWIE KOLEKTORA

Marymoncka gotowa
po dwóch latach prac

SERWISY:

Na Marymonckiej przywrócono normalną organizację ruchu. Po dwóch latach utrudnień związanych z budową kolektora ściekowego, w poniedziałek wieczorem otwarto obie jezdnie od Podleśnej do Żeromskiego.

Remont jednej z głównych bielańskich ulic ciągnął się od marca 2014 roku. Przez ponad dwa lata mieszkańcy musieli zmagać się z utrudnieniami.

W tym czasie, poza budową kolektora, wymieniono nawierzchnię jezdni, zbudowano nowe skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną u zbiegu Marymonckiej z Zabłocińską i Sacharowa. Przedłużono też fragment al. Słowiańskiej.

Na miejscu trwają jeszcze prace przy odtwarzaniu zieleni. Wykańczane są chodniki i ścieżki rowerowe. Całość ma być gotowa do końca czerwca.

Kolektor gotowy

Nowy kolektor ma odciążyć stary, wyeksploatowany, biegnący równolegle, który łączy sieć kanalizacyjną centralnych i północnych części dzielnic warszawy z oczyszczalnią „Czajka”.

Pojawiły się plotki, że to jego budowa  wpłynęła na długość prac remontowych na Marymonckiej. Dementuje je Roman Bugaj, rzecznik MPWiK, który twierdzi, że ścieki popłynęły nowym kolektorem w terminie - przed końcem 2015 r.

Szybciej o 2 minuty

Wiadomość o otworzeniu Marymonckiej zbiegła się z informacją o przyśpieszeniu tramwajów w tej okolicy. Od teraz przejazd tramwajem na odcinku od mostu Północnego do węzła Marymont skróci się o 2 minuty.

md/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Niśka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.05.2016 09:20 ~Niśka

    Jakie dwa lata? Marymoncką rozgrzebali lato-jesień 2012 roku, czyli zaraz będą cztery!

  • Zły motorniczy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.05.2016 13:17 ~Zły motorniczy

    Tramwaje na Marymonckiej przyspieszyły o 2 minuty tylko w rozkładach jazdy. W rzeczywistości OPÓŹNIENIE WZROSŁO na tej trasie średnio o 3-4 minuty.

    Pomiędzy trzema przystankami (Metro Marymont-Park Kaskada-Żeromskiego), na niemal całej długości obowiązuje ograniczenie prędkości do 15-20 km/h. Dodatkowo, tramwaje jadące w stronę Centrum muszą każdorazowo, bezwzględnie zatrzymywać się przed sterowaną radiowo zwrotnicą. (ok. 2 min opóźnienia)

    Światła przy Żeromskiego i Podleśnej, pomimo zainstalowanych detektorów, zatrzymują tramwaje na cały cykl. Ponadto, w rejonie przebudowanego skrzyżowania z ul. Zabłocińską, na odcinku około 200 metrów, nadal obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h. (łącznie minimum 1 min. opóźnienia).

    Między Szpitalem Bielańskim i AWF-em, na odcinku około 200 metrów, obowiązuje ograniczenie prędkości do 15 km/h. Pomimo likwidacji przystanku Twardowska i priorytetu dla tramwajów na skrzyżowaniu z Al.Zjednoczenia, przejazd nadal trwa dłużej niż 1 minutę.

    Ponieważ piesi nie stosują się do ŻADNEJ z zainstalowanych za ciężkie pieniądze sygnalizacji świetlnych na ul. Marymonckiej, tramwaje nie mogą bezpiecznie rozpędzić się do pełnej prędkości między przystankami UKSW i Przy Agorze. Pomimo likwidacji przystanku Lasek Bielański, przejazd pół kilometrowego odcinka trwa więcej niż 1 minutę przewidzianą w rozkładzie jazdy ZTM.

    Ponadto, zarządzeniem prezesa Tramwajów Warszawskich, od 1 Maja tramwaje muszą BEZWZGLĘDNIE zwalniać do 30 km/h przed KAŻDYM przystankiem, niezależnie od jego długości lub napełnienia. Nawet jeśli przystanek jest zupełnie pusty i ma 150 metrów długości tramwaj musi przed nim zwolnić do 30 km/h. To też jakoś wydłuża czas jazdy.

    NIGDZIE w Warszawie tramwaje nie przyspieszyły. Przyspieszyły co najwyżej piksele na monitorach gryzipiórków ZTM.

  • dorycka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.05.2016 12:32 ~dorycka

    po trzech i pół roku wreszcie skończyli ! oprócz skrzyżowania z podleśną, które zrobią zaraz po wakacjach

  • ZOLIBORZ

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.05.2016 11:41 ~ZOLIBORZ

    No teraz wszyscy "ekolubni" mają szansę się wykazać. Następny projekt obywatelski - "uspokojenie ruchu" i zwężenie Marymonckiej do szerokości chodnika i oczywiście autostrada rowerowa.

  • JTk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.05.2016 10:08 ~JTk

    Na pewno 2 lata? 2 lata to chyba trwała druga faza tej przebudowy, odcinek w pobliżu Wrzeciona był rozgrzebany już chyba w 2012 roku.

  • Patryk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.05.2016 09:59 ~Patryk

    arturo~arturo

    Dwa lata - przez taki okres Chińczycy zbudowali by całą dzielnicę !!1 Brawo dla władz miasta !!!!


    Z takim podejściem zastanów się nad emigracją do Chin to wtedy poczujesz się lepiej.
    Trzeba się nauczyć cieszyć z tych okruszków.

  • lemingPOsPOlity

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.05.2016 09:17 ~lemingPOsPOlity

    Mieszkaniec~Mieszkaniec

    No i fajnie. Mimo 2 lat utrudnień dzięki za kolejne równe i nowe drogi. Dobra robota!


    'Mieszaniec', napisz jeszcze o ciepłej wodzie w kranie. Z którego urzędu piszesz? Z samego ratusza?

  • Kil

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.05.2016 08:59 ~Kil

    Światła co 200 metrów i skrzyżowanie z Podleśną nieprzebudowane. Szkoda to komentować.

  • Michu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.05.2016 08:57 ~Michu

    Jeszcze tylko trzeba przywrócić wjazd/wyjazd ze Smoleńskiego w Marymoncką i będzie normalnie.

  • arturo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.05.2016 08:52 ~arturo

    Dwa lata - przez taki okres Chińczycy zbudowali by całą dzielnicę !!1 Brawo dla władz miasta !!!!

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl