Ulice

29.09.2015 18:23 w ramach budżetu partycypacyjnego

Korotyńskiego z pasami dla rowerzystów

SERWISY:


- Na Ochocie znów czerwono - poinformował pełnomocnik prezydent miasta ds. komunikacji rowerowej. Chodzi o pasy rowerowe, które powstały na ul. Korotyńskiego. Projekt sfinansowano w ramach budżetu obywatelskiego. Ratusz zapewnia, że w tym roku zrealizuje kilkanaście innych inwestycji rowerowych.

Z nowych pasów rowerzyści mogą skorzystać na odcinku od Grójeckiej do Mołdawskiej, z pewnym jednak wyjątkiem.

- Odcinek przy skrzyżowaniu z Pawińskiego zostanie uzupełniony przy okazji budowy sygnalizacji w przyszłym roku - precyzuje pełnomocnik.

Swoim zwyczajem Łukasz Puchalski podzielił się informacją na Facebooku. Tą samą drogą rowerzyści dopytywali urzędnika, czy w najbliższej przyszłości są planowane także przejazdy przez Grójecką. - Na dziś nie ma takich planów - opowiedział pełnomocnik.

"Ochocki łącznik"

Pasy dla rowerów sfinansowane zostały w ramach budżetu partycypacyjnego. - Powstały wraz z projektem "ochocki łącznik". Całość kosztować będzie 151 tysięcy złotych - informuje Monika Beuth-Lutyk, rzeczniczka Ochoty.

W ramach "ochockiego łącznika" powstaną także pasy dla rowerów na ulicach Mołdawskiej i Racławickiej.

Słabe tempo

Do połowy września udało się zrealizować zaledwie trzy projekty rowerowe z ubiegłorocznego budżetu obywatelskiego. Ratusz zapewnia, że kilkanaście kolejnych wdroży jeszcze tej jesieni, ale przyznaje, że część musi poczekać do przyszłego roku.

W listopadzie ma być gotowy chodnik i ścieżka rowerowo-biegowa wzdłuż dwóch odcinków Powstańców Śląskich – od Człuchowskiej do Górczewskiej oraz od Sterniczej do Człuchowskiej.

Mają powstać kontrapasy dla rowerów na Tarczyńskiej, Mochnackiego, Mianowskiego, Pługa, Spiskiej, Barskiej, Słupeckiej i Sękocińskiej na Ochocie. Przejazd rowerowy przez Wawelską ma być gotowy w listopadzie lub grudniu.

Przełożyli na przyszły rok

Na rok 2016 przeniesiono realizację przejazdu rowerowego przez Raszyńską wzdłuż Koszykowej.

Są też projekty, które sprawiają realizacyjne problemy. Już czterokrotnie unieważniano przetarg na budowę ścieżki rowerowo-pieszej wzdłuż Połczyńskiej. Albo nie było ofert albo przekroczyły one kosztorys.

>>Czytaj więcej o nowych inwestycjach rowerowych<<

Niebawem ma zostać wyremontowana także ścieżka wzdłuż Belwederskiej:

su/ło

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Pit

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.11.2015 10:45 ~Pit

    "Na Ochocie znów czerwono"
    Zwłaszcza natężenie ruchu na Google maps :(
    Notoryczny korek na Dickensa i Korotynskiego, w obie strony. O poranku i po południu.
    Grojecka przestała byc główną arterią wjazdową z południa, a nikt nie zmienił priorytetów świateł. Okęcie i Janki wjeżdżają płynnie, a prostopadle ulice zasilone ruchem z Jerozolimskich stoją w megakorku. Autobus na Dickensa jedzie z pętli Szczesliwicka do Grojeckiej 10-15 min! Gdzie jest inżynier ruchu?!!

  • karawaniarz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.09.2015 09:58 ~karawaniarz

    A ukroić jeszcze kawałek tej szerokiej arterii i wymalować buspas , toć farba nie taka droga. Nawbijać w istniejącą jezdnię przeróżnych wysepek i płotków ,żeby osobówki się nie mieściły bo autobusy dobrze się bawią z tymi wymysłami od dawna. Np. Pawińskiego/Korotyńskiego debilny płotek w miejscu gdzie zachodzi nad trawnikiem przód autobusu zwłaszcza 15-tki, i wysepka po której przechodzi tylne kolo.

  • dfaeasd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.09.2015 09:50 ~dfaeasd


    dfaeasd~dfaeasd

    Będą, i co w tym złego? Szczególnie jak ktoś zachowuje się kulturalnie.
    qolo~qolo


    Jaaaasne! Przypomnę bo chyba nie wiesz...
    PO CHODNIKU ROWEREM JEŹDZIĆ NIE MOŻNA
    Od tego jest ulica i ścieżki rowerowe o które tak płaczecie...
    Nie mam zamiaru iść chodnikiem i uważać na wariatów którym się spieszy i mogą mnie poobijać.


    Napisałem kulturalna jazda. Starsi ludzie często się snują po chodnikach. Jadą powolutku i chyba nikt nie ma powodu do strachu. Bać to można się jadącego samochodu po chodniku, a to też nie rzadki widok, o ofiarach takich wybryków samochodowych też mam wspominać?

  • szym

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.09.2015 09:46 ~szym



    waw~waw

    Znowu Puchalski wyrzuca pieniądze podatników w błoto. Jestem ciekawy jaki jest koszty takiego przejazdu.
    floki~floki


    Czytanie ze zrozumieniem się kłania. "Projekt sfinansowano w ramach budżetu obywatelskiego.". Czyli ten pas został wybrany przez mieszkańców Ochoty. Mieszkasz na Ochocie? Zakładam że nie, więc nie szczekaj, bo nie masz podstaw.
    michelin~michelin

    nie przez mieszkańców ochoty tylko przez pedalarzy ochoty ;) polecam zapoznać się ze statystykami ilu ludzi na prawdę bierze udział w tych projektach. Podpowiem Ci, że śmiesznie niski % mieszkańców ochoty głosował, a w większości jeśli nie wszyscy to ta zaraz na rowerach, która umawia się na portalach internetowych i wspólnie głosuja, żeby wylobbować swoje żałosne pomysły. Spójrz tylko ile rowerzystów na zdjęciach widać !

    No to trzeba było wziąć udział w projekcie obywatelskim i zagłosować na coś innego. Straciłbyś tyle samo czasu co na swój komentarz.

  • mieszkaniec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.09.2015 09:44 ~mieszkaniec


    tom~tom

    Dlaczego w tytule nie przedstawiacie pełnomocnika ds. komunikacji rowerowej z nazwiska? Przecież to Pan Puchalski ktory został także dyrektorem ZDM.
    Dlaczego nigdzie w artykule o tym nie wspominacie?
    Doprowadził do tego jako pełnomocnik czy jako dyrektor? Może jako pelnomocnik zalecił dyrektorowi ZDM takie prace?
    To ciekawa kwestia.
    andy~andy


    Gdybyś potrafił przeczytać ze zrozumieniem więcej niż tytuł zauważyłbyś, że dwa akapity dalej jest przedstawiony z imienia i nazwiska. A prace finansowane są z budżetu partycypacyjnego, czyli zleceniodawcą są mieszkańcy...


    Dziwne że z tego budżetu, można zrealizować ścieżkę dla rowerów, a nie można zrobić drogi dla samochodów lub parkingów.
    I to oczywiście jest pełna możliwość wyboru przez mieszkańców na co pójdą ICH pieniądze :)

  • industrial_sd_card

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.09.2015 09:38 ~industrial_sd_card

    @michelin:

    Typowe, ruszyć tyłek i poświęcić 15 minut w roku, żeby zagłosować na projekty to już za dużo. Ale do wypisywania pod każdym artykułem że tylko rowerzyści głosują, to pierwsi. Może tylko rowerzystom zależy, żeby coś konkretnego zmienić w dzielnicy, a reszta ma to głęboko w poważaniu.

  • Gulasz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.09.2015 09:06 ~Gulasz



    waw~waw

    Znowu Puchalski wyrzuca pieniądze podatników w błoto. Jestem ciekawy jaki jest koszty takiego przejazdu.
    floki~floki


    Czytanie ze zrozumieniem się kłania. "Projekt sfinansowano w ramach budżetu obywatelskiego.". Czyli ten pas został wybrany przez mieszkańców Ochoty. Mieszkasz na Ochocie? Zakładam że nie, więc nie szczekaj, bo nie masz podstaw.
    michelin~michelin

    nie przez mieszkańców ochoty tylko przez pedalarzy ochoty ;) polecam zapoznać się ze statystykami ilu ludzi na prawdę bierze udział w tych projektach. Podpowiem Ci, że śmiesznie niski % mieszkańców ochoty głosował, a w większości jeśli nie wszyscy to ta zaraz na rowerach, która umawia się na portalach internetowych i wspólnie głosuja, żeby wylobbować swoje żałosne pomysły. Spójrz tylko ile rowerzystów na zdjęciach widać !

    To straszne. Ludzie potrafią się zorganizować dla jakiejś idei i ją poprzeć. Czy ktoś zabronił reszcie głosować? Typowe uajdanie.

  • qaz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.09.2015 08:50 ~qaz

    Wpuszczenie rowerzystów na ulice między samochody, autobusy i ciężarówki to nakłanianie tychże do próby samobójczej. Chyba jest to karalne w polskim prawie? Brawo ustawodawcy i prezydent Komorowski który podpisał tę ustawę parę lat temu.

  • tom

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.09.2015 08:45 ~tom


    tom~tom

    Dlaczego w tytule nie przedstawiacie pełnomocnika ds. komunikacji rowerowej z nazwiska? Przecież to Pan Puchalski ktory został także dyrektorem ZDM.
    Dlaczego nigdzie w artykule o tym nie wspominacie?
    Doprowadził do tego jako pełnomocnik czy jako dyrektor? Może jako pelnomocnik zalecił dyrektorowi ZDM takie prace?
    To ciekawa kwestia.
    andy~andy


    Gdybyś potrafił przeczytać ze zrozumieniem więcej niż tytuł zauważyłbyś, że dwa akapity dalej jest przedstawiony z imienia i nazwiska. A prace finansowane są z budżetu partycypacyjnego, czyli zleceniodawcą są mieszkańcy...


    Przeczytałem cały artykuł, 2 akapity dalej jest tylko informacja że Łukasz Puchalski pochwalił się na facebooku. Nie jest przedstawiony wprost jako pełnomocnik Łukasz Puchalski. W innych artykułach przedstawiacie różne osoby ale wraz ze stanowiskami które piastują. Poza tym jeśli to zasługa głosujących ludzi i ZDM który musiał to wykonać to nie widzę powodów aby wtłaczać tutaj pełnomocnika.

  • waw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.09.2015 08:44 ~waw

    "- Na Ochocie znów czerwono - poinformował pełnomocnik"

    Trafił w sedno!

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl