Ulice

17.02.2019 07:00 zniknęło naziemne przejście

Kładka nad Płowiecką otwarta

SERWISY:


Nowa kładka nad Płowiecką czekała na otwarcie kilka miesięcy. Kierowcy czekali na jej powrót jeszcze dłużej, bo kilkanaście lat. W ostatnich dniach została wreszcie oddana do użytku. W związku z tym drogowcy zlikwidowali już naziemne przejście dla pieszych.

Kładka stała się dostępna dla pieszych w ubiegłym tygodniu. Znajduje się przy skrzyżowaniu z Traktem Lubelskim przed rozjazdem na krajową "dwójkę" w stronę Siedlec i ulicą Wydawniczą, a dalej Patriotów - główną arterię Wawra. W czwartek przestało w tym miejscu funkcjonować przejście naziemne. Drogowcy zastawili je biało-czerwonymi barierkami i wyłączyli sygnalizację.

Jej masywna konstrukcja kosztowała 3,7 miliona złotych. Według pierwotnego planu miała powstać w 12 miesięcy i być gotowa do końca marca 2018 roku. Mieszkańcy i kierowcy od wielu miesięcy zastanawiali się, dlaczego kładka wyglądająca na gotową wciąż nie została udostępniona. - Wykonawca prac nie dotrzymał terminu określonego w umowie i wybudował kładkę z opóźnieniem, za co naliczyliśmy kary umowne - informuje Agata Choińska-Ostrowska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.

Wiosną na łamach "Gazety Stołecznej" ZMID tłumaczył, że problemem jest montaż wind. Te zamówione przez wykonawcę miały być wyposażone w elementy niezgodne z projektem. Trzeba było je wymienić. Później konieczne było przejście wszystkich procedur związanych z odbiorami technicznymi.

Wyczekiwana od 2006 roku

W miejscu, gdzie powstała kładka, istniała kiedyś podobna konstrukcja. W 2006 roku trzeba było ją zlikwidować z powodu złego stanu technicznego. Od tamtego czasu kierowcy skarżyli się na korki tworzące się przy światłach na przejściu dla pieszych. Drogowcy przymierzali się do jej odbudowy przez wiele lat, a po drodze napotkali kilka przeszkód.

Jak podaje "Gazeta Stołeczna", jednym z problemów była kwestia uregulowania własności gruntu. Później przeciągnęły się kolejne etapy realizacji inwestycji. - Kluczowa dla możliwości wybudowania kładki była decyzja lokalizacyjna. Jej wydawanie rzeczywiście trwało długo - przyznaje rzeczniczka ZMID.

Później pojawiły się komplikacje przy projekcie nowej kładki. - Firma, która jako pierwsza pracowała nad projektem, nie zakończyła swoich prac. Wybrany został kolejny wykonawca projektu - mówi Choińska-Ostrowska.

Przetarg na budowę został w końcu ogłoszony w grudniu 2016 roku. Wykonawca został wyłoniony w marcu 2017 roku - zostało nim Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe Mosty. Jak informował wówczas ZMID, przy ocenie ofert pod uwagę brane były dwa kryteria: cena (60 procent) i okres rękojmi (40 procent).

kk/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Sławek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.02.2019 16:56 ~Sławek

    Zastanawia się kto z radnych dzielnicy nienawidzi starszych ludzi?????????
    Pasy zlikwidowane winda zepsuta, musiałem dzisiaj przyjechać z drugiej strony warszawy, żeby 80 letniej Matce zrobić zakupy.
    A co do korków proponuje zobaczyć codziennie rano i popołudniu korek od Ul. Marsa aż po Kajki i odwrotnie. Brawo Radni i Włodarze Wawra, czapki z głów.

  • echo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.02.2019 13:17 ~echo

    Kilka dni po otwarciu, a wczoraj juz winda nie działała... Żenada

  • miejscowy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.02.2019 16:41 ~miejscowy

    Swojak~Swojak

    Nie ma kładki ŹLE, zrobili kładkę ŹLE. Ale mamy społeczeństwo; wyprowadzam się do lasu :-))

    Chodzi raczej o to, że władze miasta nie są konsekwentne w wydawaniu publicznych pieniędzy.
    W jednym miejscu likwidują kładki i przejścia podziemne, argumentując to długą litanią dziwnych argumentów o tym, że przejścia bezkolizyjne dla pieszych są przeżytkiem i że koniecznie należy iść z postępem... a za chwilę budują zupełnie nowe kładki, wbrew swoim własnym wnioskom!
    Trudno nie podejrzewać, że chodzi wyłącznie o to, żeby różne zaprzyjaźnione firmy mogły stale zarabiać na kontraktach publicznych, w kółko burząc i budując to samo.
    Od dwóch dekad ronda przebudowujemy więc na skrzyżowania, a skrzyżowania na ronda. Kładki zamieniamy na zwykłe przejścia, zaś zwykłe przejścia na kładki. I tak w kółko, bez końca.
    Ale na doprowadzenie kanalizacji do wielu praskich kamienic (komunalnych!), żeby ich mieszkańcy nie musieli ganiać do wygódki, pieniędzy w budżecie miasta już nie starcza :/

  • NuckChorris

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.02.2019 16:18 ~NuckChorris

    Swojak~Swojak

    Nie ma kładki ŹLE, zrobili kładkę ŹLE. Ale mamy społeczeństwo; wyprowadzam się do lasu :-))


    Nie licz na spokój w lesie. Tamtędy idzie obwodnica ;)

  • Swojak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.02.2019 14:56 ~Swojak

    Nie ma kładki ŹLE, zrobili kładkę ŹLE. Ale mamy społeczeństwo; wyprowadzam się do lasu :-))

  • LyingLion

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.02.2019 11:11 ~LyingLion

    Przegrałem zakład. Założyłem się z kolegą, że wcześniej oddadzą Żołnierską.

  • abcd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.02.2019 08:57 ~abcd

    każda kładka jest problemem dla osób starszych, chorych, kulawych, ślepych, matek z wózkami, matek z zakupami, rodzin na rowerach i każdego komu się nie chce lub ma trudności w wchodzeniu po schodach. a znajdźcie mi taką kładkę, która ma działającą windę. nie ma takich.

  • elo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.02.2019 07:51 ~elo



    nedlojd~nedlojd

    Super! Tam jest odcinek "długi prosty" - będzie można rozwinąć większą prędkość i wykręcić lepszy czas na trasie - dom robota, robota dom. Fajnie, że w Warszawie nie buduje się takich zwyczajnych ulic miejskich jak np na Zachodzie Europy tylko coś ala - tor formuły jeden ze wszelką infrastrukturą. Powinni jeszcze przy nowo otwieranych drogach np Polski Walczącej jakieś trybuny porobić dla kibiców.
    nyby~nyby

    Gdzie na zachodzie na wylotówkach z kilkoma pasami ruchu widziałeś przejścia na poziomie jezdni?
    bobobo~bobobo


    Trochę dalej w Starej Miłosnej :-P
    nadal są na poziomie ziemi a tam chyba jest jeszcze bardziej "na wylotówce".
    No jasne ale to nie West.


    Bardziej East :P

  • Bazia

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.02.2019 21:02 ~Bazia

    polecam jeszcze odbudowe 3 kladek na ulicy pulawskiej (od s8 do piaseczna)

  • Franc Josef

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.02.2019 19:03 ~Franc Josef

    Tylko że na 4-pasmowych wylotówkach z Wiednia 2 środkowe pasy są "odwracalne", czyli ramo jest 3+1 do miasta, a popołudniu 3+1 z miasta. Naszym inzynierom ruchu cos takiego do głowy przyjść nie może....

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl