Ulice

01.04.2016 06:10 II LINIA METRA

Budowa metra na Targówek.
W majówkę pierwsze utrudnienia

SERWISY:

Trwają przygotowania do rozpoczęcia budowy metra na Targówek. Wykonawca inwestycji zapowiada, że pierwsze utrudnienia dla mieszkańców rozpoczną się już w majowy weekend.

W czwartek firma Astaldi dostała pozwolenie od Metra Warszawskiego na zajęcie pierwszych działek pod budowę metra na Targówek. Przekazano m.in. teren pod budowę wentylatorni V18 i stacji C17 Targówek. Pozostałe działki będą oddawane na bieżąco.

– To nie jest proces, który można przeprowadzić od razu, na jednym spotkaniu. To trochę trwa, ale jesteśmy w stałym kontakcie z władzami miasta i będziemy działać sukcesywnie – informuje Mateusz Witczyński z firmy Astaldi.

Zamkną ulice, wprowadzą objazdy

Tereny, które wykonawca otrzymuje od miasta, dzielą się na dwa rodzaje: jedne znajdują się w obrębie drogi, a inne poza nią.

– W przypadku terenu, który znajduje się pod działającą drogą nie wystarczy zwykłe przejęcie go od inwestora. Trzeba również uzyskać od ratusza tzw. czasową organizację ruchu, która pozwala na bezpieczne zajęcie  ulicy pod budowę – uzupełnia Witczyński.

Czasowa organizacja ruchu wiąże się z zamknięciem ulic i wprowadzeniem objazdów dla kierowców. Według wykonawcy, najbardziej optymalnym terminem na takie zmiany jest weekend majowy, kiedy ruch w stolicy jest mniejszy.

– Jesteśmy w stanie zacząć prace nawet dziś, ale bez pozwolenia nie możemy. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i otrzymamy potrzebne decyzje, planujemy rozpocząć w majówkę – dodaje rzecznik Astaldi.

Gdzie będą utrudnienia?

Jak informuje wykonawca, ruch zostanie ograniczony wokół przyszłych stacji metra, bo to głównie one znajdują się w osi ulic. Są to rejony skrzyżowań: Pratulińskiej i Ossowskiego (stacja: Targówek), Szwedzkiej i Strzeleckiej (Szwedzka) oraz Pratulińskiej i Trockiej (Trocka). Na razie trudno jednak wskazać dokładny zakres utrudnień i kolejność ich wprowadzania, bo to określa miasto.

Władze miasta deklarują, że do 2019 roku II linia metra zostanie rozbudowana o sześć stacji, czyli tzw. etap 3+3. Oprócz trzech stacji w kierunku Targówka, za które odpowiada firma Astaldi, powstaną też trzy stacje na zachód, w kierunku Bemowa. Wybuduje je turecka firma Gulermak za ponad 1,1 mld zł.

CZYTAJ WIĘCEJ: Ruszyły już pierwsze odwierty pod budowę metra na Targówek.

kw/ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • asd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.04.2016 08:46 ~asd

    Podstawowy błąd, końcowa stacja na Bródnie a nie przy S8 na Białołęce. Duży parking przy końcowej stacji metra ułatwiłby turystom z Tłuszcza i innych Radzyminów parkowanie i korzystanie z metra, a tak, całe Bródno będzie zastawione samochodami przyjezdnych. Entuzjazm sąsiadów z posiadania końcowej stacji jest tym samym dla mnie średnio uzasadniony.

  • tg3178

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.04.2016 22:17 ~tg3178

    największym błędem byłoby budowanie metra na białołękę. Dobrze, że miasto wycofało się z takich pomyłów i słusznie kieruje metro na Bródno , gdzie mieszka dużo ludzi a jest mało autobusów;

  • Żwirek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.04.2016 10:12 ~Żwirek

    Super, że wreszcie zaczną budować, tylko dlaczego tak mało tych stacji. Już powinny iść następne przetargi na kolejne stacje metra dalej na Białołękę i do Nieporętu. Na Białołęce powstało bardzo dużo osiedli mieszkaniowych,a dróg dojazdowych brak ciągle korki i korki, a ulica Płochocińska to chyba ostatnia nie dwupasmowa wylotówka z Warszawy.

  • murdka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2016 22:16 ~murdka

    nic tylko biadolenie.. a mi sie podoba.. wszystko jest kwestia organizacji i przyzwyczajenia.. bede miała 5 min do stacji... dla jest super :)

  • mieszkanka Bródna

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2016 22:13 ~mieszkanka Bródna

    https://www.youtube.com/watch?v=xw8-g20_WiQ
    A kiedy metro na Bródno, tam tak fajnie , tylko kiedy

  • Z Pragi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2016 17:48 ~Z Pragi

    Co za cep projektował te stacje...??? Dla praskich meneli...??? Stacje metra powinny być następujące: Rondo Żaba, Ratusz Targówek, Kondratowicza/Bazyliańska - to są 3 największe węzły komunikacyjne!

  • lolo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2016 15:48 ~lolo

    Kto buduje metro na dzielni, w której są autobusy, tramwaje, SKM. Po pierwsze, po wybudowaniu metra na Kondratowicza, zlikwidują 90% autobusów i będzie trzeba za każdym razem latać pod ziemię (tak się stało na Ursynowie i Puławskiej. Po wtóre, pobudują ogromne parkingi, które doszczętnie już oszpecą tą dzielnicę a samochody spod miasta rozjadą okoliczne trawniki i skwery..

  • Małorzata

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2016 15:13 ~Małorzata

    przecież to żart na Prima aprilis:)
    Pozdrawiam

  • Mieszkaniec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2016 14:12 ~Mieszkaniec

    Ciekawi mnie, kto wymyśla miejsca pod budowę kolejnych stacji metra. Przez wiele lat mieszkałem na Strzeleckiej w pobliżu planowanej stacji. Nie widzę sensu i logiki w tej lokalizacji. Szwedzką obecnie jeździ tylko autobus 135 i nocny. Nie jest to żaden węzeł komunikacyjny. Ulica jest wąska i jeszcze do tego z tranzytem ciężarówek. Po likwidacji fabryki Pollena Uroda pozostał pusty plac z zewnętrzną elewacją po dawnej fabryce. Planowano wybudowanie w tym miejscu lotów, ale puki co nic się tam nie dzieje. Stację metra powinno się budować przy rondzie Żaba, tam jest odpowiednie miejsce i zapotrzebowanie.

  • eedgrjnoserngnerglkermge

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2016 13:14 ~eedgrjnose…

    ro25ry~ro25ry

    Coraz bardziej zastanawia , kto projektuje linię metra. Zamiast szwedzkiej i Targówka zrobiliby jedną Metro Żaba. A tak stacje metra w środku osiedla przy małych drogach, mieszkańcy się ucieszą z nieoficjalnego P+R.
    Już pomijamy gęstość tych stacji porównywalną z tramwajem. Druga linia jest tak niepraktyczna , że głowa mała i w ten sposób nigdy nie osiągnie popularności M1. Potem będą takie stacje widmo jak Centrum Nauki Kopernik.


    sam jesteś widmo

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl