Ulice

02.04.2015 17:30 PRZYJDĄ DO DOMÓW, ROZDADZĄ DZIENNICZKI

Ankiety, pomiary i liczenie aut.
Warszawa stworzy model ruchu

SERWISY:

2 miliony złotych ma kosztować duże badanie ruchu w Warszawie. Ankiety, pomiary i liczenie samochodów oraz pasażerów mają dać odpowiedź, jak poprawić układ komunikacyjny. Początek już w kwietniu.

Ostatnie takie badanie odbyło się 10 lat temu. W tym czasie, w całym mieście zaszło wiele zmian – powstały nowe dzielnice mieszkaniowe i biurowe, spora część obwodnicy, nowy most, rozrosło się metro. Władze miasta chcą wreszcie sprawdzić dokładnie, jak poruszają się po nim mieszkańcy.

Badanie ma objąć zarówno pasażerów komunikacji miejskiej, jak i kierowców. Sięgnie też do granic aglomeracji, obejmie rowerzystów, kolej i kierowców ciężarówek.

Przyjdą do domów, dadzą dzienniczki

Pierwszą częścią będzie ankieta wśród 17 tysięcy osób, w losowo wybranych mieszkaniach. Przepytywani będą zarówno dorośli, jak i młodzież oraz dzieci powyżej 6 roku życia, a elementem ankiety będą tzw. dzienniczki podróży.

Respondenci będą pytani m.in. o liczbę podróży w ciągu dnia, ich cel, czas trwania, a przede wszystkim o sposób podróżowania. Najważniejsze będzie dokładne podanie czasu i miejsca docelowego, co ma pozwolić na zbudowanie jak najlepszego modelu ruchu.

Badanie przeprowadzą ankieterzy z instytutu badawczego PBS. Będą posiadać identyfikatory, a w razie wątpliwości ich tożsamość będzie można potwierdzić w Miejskim Centrum Kontaktu, pod numerem 19 115.

Policzą samochody i pasażerów

Po ankietach przyjdzie czas na pracę w terenie. Badacze policzą pasażerów komunikacji oraz pojazdy poruszające się po mieście. Staną w ponad 200 punktach w całym mieście oraz na granicach aglomeracji.

Pasażerowie będą liczeni w metrze, tramwajach, autobusach i pociągach SKM, WKD oraz Kolei Mazowieckich - łącznie w 130 punktach. Podliczeni będą także jadący pociągami dalekobieżnymi na Dworcach Wschodnim, Centralnym i Zachodnim.

Następnym etapem badań ma być ankieta wśród pasażerów autobusów komunikacji regionalnej i pojazdów ciężarowych.

Stworzą model ruchu

Po zakończeniu badań, które potrwają do 27 czerwca, powstanie komputerowy model ruchu dla całej aglomeracji warszawskiej. Miasto dowie się z niego, na jakie inwestycje komunikacyjne i drogowe należy stawiać i jak sprawdzają się dotychczasowe. Ratusz ma nadzieję, że dzięki temu uda się zmniejszyć korki i tłok w komunikacji. Po raz pierwszy w historii badań przygotowany zostanie także model ruchu rowerowego.

>> O potrzebie takich badań pisał niedawno nasz dziennikarz, Karol Kobos <<

Badanie wykona konsorcjum, w skład którego wchodzą instytut badawczy PBS, Politechnika Warszawska oraz Krakowska.

KORKI W WARSZAWIE:

ep/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.04.2015 20:51 ~qwerty

    A dlaczego nie można zrobić takiego badania przez internet?

  • Bart

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.04.2015 12:27 ~Bart

    jedna wielka ściema z tymi pomiarami.
    Zazwyczaj są robione w taki sposób, aby wykazać to, co sobie założono. Najczęściej np. jeśli chodzi o autobusy, to robią pomiary w taki sposób, żeby wykazać, że zwiększenie ilości autobusów jest bezzasadne (nawet jak ludzie się na co dzień w nich nie mogą pomieścić). A co tam.

  • dev

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.04.2015 09:41 ~dev

    fso~fso

    lepiej te 2 miliony przeznaczyć na budowę 200 km dróg rowerowych aby odkorkować już istniejące

    Ewentualnie można by było którąś zadaszyć i podgrzewać nocami :)

  • maniak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.04.2015 09:13 ~maniak

    wystarczy podglądać natężenie ruchu w Warszawie na wujku-gugle-mapy przez 3 dni,ale "inż" ruchu Golas czy jak-mu-tam nie wie co to internet,trza zrobić badania za 2 bańki.

  • fso

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.04.2015 08:31 ~fso

    lepiej te 2 miliony przeznaczyć na budowę 200 km dróg rowerowych aby odkorkować już istniejące

  • Komentator

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.04.2015 08:24 ~Komentator

    "w losowo wybranych mieszkaniach"

    Ciekawe kto ich do tych mieszkań wpuści.

  • uyt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.04.2015 08:01 ~uyt

    aaaa~aaaa

    Drogo. A na opłaty za wjazd do miasta i tak nie mamy co liczyć.


    oczywiście, że nie - przecież pomysł jest bez sensu...

  • Rafał

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.04.2015 07:24 ~Rafał

    Chodzi o to aby zlikwidować wiele połączeń autobusowych czy też tramwajowych
    niby badania i pretekst jest będzie
    A w głowach i tak już mają czego się pozbywaja

  • Yogi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.04.2015 07:01 ~Yogi

    Model ruchu to będzie jak dupę ruszą zza biurka w ZDM

  • aaaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.04.2015 06:38 ~aaaa

    Drogo. A na opłaty za wjazd do miasta i tak nie mamy co liczyć.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl