Ulice

07.04.2011 12:50 Utrudnienia w kierunku Mokotowa

Al. Niepodległości: zwężenie
przez zepsute studzienki

SERWISY:

W al. Niepodległości zepsuły się dwie studzienki kanalizacyjne. Na wysokości ul. Batorego, w kierunku Mokotowa, ruch odbywa się tylko jedym pasem. Dwa pozostałe są zajęte przez ekipę MPWiK.

- Zapadły się dwie studzienki. Jedna na 2 cm, druga wymaga wymiany - informuje tvnwarszawa.pl Roman Bugaj z biura prasowego MPWiK. - Na odcinku od Batorego do ul. Bruna ruch odbywa się jednym pasem.

Kiedy zakończą się utrudnienia? - Wykonawca ma czas do jutra, planujemy jednak skończyć naprawę jeszcze dziś - mówi Bugaj.

as/mz

 

Mapa Polski Targeo
Mapy dostarcza Targeo.pl

 

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Feluke

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.04.2011 06:50 ~Feluke

    1. Nawet jak poloza idealnie rowno to pokrywa nie bedzie odpowiedniej wysokosci i kazdy przejazd bedzie studzienke wbijac. Im glebiej osiadzie tym jeszcze szybciej bedzie siadac bo z coraz wieksza sila beda auto udezaly w nia.
    2. Przy modernizacji nie mozna przesunac studzienek na pas zieleni czy chodnik bo zwierzatka czy ludzie moga sie potknac i sobie krzywde zrobic i trzeba bedzie placic odszkodowanie. Za zniszczone zawieszenie juz nie bo ciezko to udowodnic.
    3. Nierealne jest zeby przy projektowaniu czy przeprojektowaniu drogi wziasc pod uwage rozklad pasow i wyznaczyc studzienki na srodku pasa a nie w 1/3 idealnie pod kolami. Poprostu wielmozny pan inzynier jest zbyt tepy zeby na to wpasc.

  • almera

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.04.2011 17:58 ~almera

    Tak a'propos studzienek. Dobry temat i wiecznie aktualny.
    DLACZEGO drogowcy nie są w stanie położyć studzienek równo z asfaltem? Są przecież specjaliści umiejący wyliczyć, jak należy je prawidłowo obsadzić w nawierzchni. Może faktycznie rodzaj podkładek dystansujących, pracujących razem z asfaltem?
    Druga sprawa to klapy studzienek - niektóre są z "wpustami" i wchodzą w tunel studzienki na ok. 2-3 cm, co też powoduje skok koła.
    Mnie osobiście codziennie szlag trafia, jak kluczę na Wiertniczej, Powsińskiej, Czerniakowskiej (nowe nawierzchnie!) usiłując nie wpadać w zapadnięte w asfalcie bądź celowo zagłębione studzienki.

    Prośba do reporterów TVN: zajmijcie się tym tematem, zapytajcie ekspertów, jakie jest rozwiązanie tego powszechnego i uciążliwego dla wszystkich problemu.

  • Tomek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.04.2011 17:13 ~Tomek

    Piotrek, studzienki mogłyby być także na środku pasa, a z reguły wypadają centralnie pod kołem. Jak parę tysięcy kół dziennie grzmotnie lekko obluzowaną pokrywą w jej podstawę, to nie ma bata, coś się musi wykruszyć... Czy na prawdę nie można by było przy gruntownej modernizacji drogi przesunąć pasy o 30-40 cm w którąś stronę tak, żeby studzienka wypadała po środku pasa?!

    Szczurku - widziałeś ile tam trzeba wykonać czynności, żeby tak to zrobić?! A wiesz jakie by były opóźnienia z oddaniem drogi przy takiej liczbie czynności?! Żadnej drogi by w Polsce nie oddano!

  • Szczurek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.04.2011 15:03 ~Szczurek

    A tak to się robi u naszych sąsiadów

    http://www.youtube.com/watch?v=c7cntKy3Su4&feature=player_embedded

    nic tylko brać przykład.

  • pablo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.04.2011 14:23 ~pablo

    Na Trasie Lazienkowskiej w tunelu przy GUSie napewno studzienki sa bardziej zapadniete i jakos nikt sobie z tego nic nie robi, a predkosci wieksze niz 50km/h.

  • FSO

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.04.2011 14:07 ~FSO

    Roman Bugaj... Z trupa FSO do kanałów...

  • piotrek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.04.2011 13:33 ~piotrek

    A która studzienka w Warszawie nie jest zapadnięta, lub nie wymaga wymiany.
    Zawsze te studzienki muszą wypadać idealnie w takim miejscu by nie sposób było je bezpiecznie ominąć. Żeby nie było monotonnie raz wypada pod prawym kołem a raz pod lewym. nigdy też nie widziałem by studzienka była równo z nawierzchnią. Najczęściej są zapadnięte, a jak nie jest zapadnięta to wystaje te 2cm.
    Zawsze mnie zastanawia, czy montując je nie da się podłożyć jakieś dystanse by wyrównać je do nawierzchni.

  • piotrek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.04.2011 13:30 ~piotrek

    Studzienki kanalizacyjne powinny znajdować się na chodniku albo w pasie zieleni... takie rzeczy uwzględnia się przy projektowaniu nowej drogi lub przy przebudowie starej, w Polsce nowe drogi usiane są studzienkami które po kilku latach zapadją się nie wytrzynując obciążenia. Efekt jest taki że albo trzeba jeździć slalomem albo inwestować w naprawę zawieszenia, a służby drogowe mają ciągle robotę bo poprawiają w kółko to co wcześniej sknociły. Ot polskie realia.

  • macko

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.04.2011 13:14 ~macko

    nigdzie na swiecie nie buduje sie studzienek kanalizacyjnych na srodku jezdni , to kompletny absurd . Przez nie juz dwa razy uszkodzilem auto. To jakis bezsens na ktory stac tylko Polske.

  • Paweł

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.04.2011 13:00 ~Paweł

    Cóż za dokładność! Na ulicy Rosoła większość studzienek pozapadała się na gł. poniżej 5cm, i to już kilka lat temu, ale nie przyciągnęły one uwagi fachowców...

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl