Ulice

31.01.2017 07:31 RONDO RADOSŁAWA

600 metrów w 10 minut.
Priorytet? Będzie za dwa lata

SERWISY:

3,5 kilometra na godzinę - z taką prędkością poruszają się rano tramwaje jadące z Żoliborza na Mokotów i Wolę. Przejazd przez wiadukt nad torami i rondo Radosława zajmuje im ponad 10 minut.

Piątek, godzina 8.20. Do ronda Radosława od strony Żoliborza podjeżdżają kolejne tramwaje. Robi się kolejka - po chwili na przejazd oczekuje już 15 składów, a korek zaczyna się już nad torami kolejowymi.

W każdym tramwaju - pasażerowie śpieszący się do szkoły i pracy. Przez okna obserwują, jak pustą jeszcze o tej porze ulicą mijają ich samochody. - Przecież to odcinek wspólny dla sześciu linii. Niektóre w szczycie kursują ze zwiększoną częstotliwością, co kilka minut - zawraca uwagę Lech Marcinczak.

Nasz reporter włączył stoper i obserwował jeden ze składów. Od wjazdu na wiadukt do przystanku przed rondem (400 metrów) przejazd zajął mu 8 minut i 40 sekund. Rondo opuścił po 10 minutach i 20 sekundach.

 

To nie był efekt awarii ani wypadku. Takie opóźnienia w tym miejscu to codzienność. Podobne sytuacje - tylko w drugą stronę - dzieje się zresztą w popołudniowym szczycie.

Priorytety za dwa lata

O komentarz poprosiliśmy Wojciecha Bartelskiego z Tramwajów Warszawskich.

- Rondo Radosława jest skrajnie niewydolne - przyznaje. - To bardzo skomplikowane skrzyżowanie, przez które przejeżdża wiele linii tramwajowych. Jest tu też bardzo duże natężenie ruchu samochodowego - tłumaczy.

I dodaje, że w stolicy wprowadzane są priorytety dla komunikacji miejskiej. TW w 2015 i 16 roku chwaliły się skróceniem czasu przejazdów niektórych linii. Priorytetem nie objęto jednak ronda Radosława.

- To kwestia dwóch lat. Jesteśmy w trakcie opracowywania algorytmu sterowania sygnalizacją. Potem będziemy ogłaszać przetarg i przystępować do przebudowy - wyjaśnia Bartelski. I dodaje: - Priorytet wprowadzamy na tej trasie z południa na północ. W tym roku zajmiemy się odcinkiem od Feminy do ronda. Samo skrzyżowanie będzie objęte kolejnym etapem. Takie rzeczy robi się po kolei, bo nie da się ich wprowadzić bez synchronizacji z sygnalizacją na ulicach dojazdowych.

md/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • olek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.02.2017 12:53 ~olek


    Olek~Olek

    tak naprawdę to wystarczy zmienić 1 rzecz- wydłużyć cykl świateł dla tramwajów o 5-10 sekund tak aby spokojnie mogły przejechać przez to skrzyżowanie 2 tramwaje i problem by się rozwiązał. No ale urzędnicy wolą sobie mędrkować przez najbliższe lata (bo co innego mają do roboty)
    Tadeusz~Tadeusz


    Ależ ekspert się odezwał! A widziałeś kiedyś może na oczy program sygnalizacji? Narysuj sterowanie na tym rondzie zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i zapewniając brak blokowania skrzyżowania przy 44 grupach sygnałowych, to porozmawiamy. Powodzenia.

    czyli uważasz że te 5 sekund rozwali system na całym rondzie radosława. gratulacje- dalej sobie mędrkuj

  • TWARDY

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.02.2017 12:14 ~TWARDY

    Chodzi o to ,że Zarząd tej Spółki nie chce zmieniać przepisów , bo wytrąci sobie z ręki argument do okradania motorniczych z pieniędzy. Według prostej zasady wygląda to tak. Wy jeździcie i się staracie my was łapiemy na wykroczeniach. O pasażerach nie ma tu mowy , że ucierpią w wyniku takich praktyk. Liczy się tylko ilość złapanych motorniczych pozbawionych premii. Jak ktoś chce to zmienić , to życzę szczęścia. Beton jest twardy i ma poparcie HGW.

  • Barbie

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.02.2017 13:45 ~Barbie

    mot R 20~mot R 20

    Zarząd tej Spółki działa na jej niekorzyść i trzeba jak najszybciej wymienić tych ludzi na nowych. Przez ciągłe karanie motorniczych ci zaczęli jeździć tymi pojazdami tak , jak pozwalają przepisy i mamy efekt od razu widoczny aż nadto. Czy nie widzą , że traci na tym wizerunek Firmy ? Motorniczowie dobrze wiedzą , jak trzeba radzić sobie ze wszystkimi absurdami i wystarczy im po prostu nie przeszkadzać. Ale szanowny Zarząd wie lepiej , bo co mi tam będą gadać. Dlatego lepiej nie będzie dopóki nie przestaną karać ich za cokolwiek.

    Jeśli przepisy są absurdalne, to należy je zmienić, a nie sobie z nimi "radzić". Proponujesz zastąpienie jednej patologii drugą.
    Trzeba tak zorganizować ruch, żeby motorniczowie nie widzieli potrzeby łamania jakichkolwiek przepisów. Czy to zadanie przerasta naszą obwieszoną dyplomami, medalami oraz certyfikatami kadrę zarządzającą?

  • mot R 20

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.02.2017 11:12 ~mot R 20

    Zarząd tej Spółki działa na jej niekorzyść i trzeba jak najszybciej wymienić tych ludzi na nowych. Przez ciągłe karanie motorniczych ci zaczęli jeździć tymi pojazdami tak , jak pozwalają przepisy i mamy efekt od razu widoczny aż nadto. Czy nie widzą , że traci na tym wizerunek Firmy ? Motorniczowie dobrze wiedzą , jak trzeba radzić sobie ze wszystkimi absurdami i wystarczy im po prostu nie przeszkadzać. Ale szanowny Zarząd wie lepiej , bo co mi tam będą gadać. Dlatego lepiej nie będzie dopóki nie przestaną karać ich za cokolwiek.

  • TwójSłój

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.02.2017 07:35 ~TwójSłój

    TwójSłój~TwójSłój

    Za 2 lata... Koń by się uśmiał !!!

    HGW gna na złamanie karku byle by nie skrzywdzić żadnego kierowcy...

    ... autobusu miejskiego!
    Przecz z autobusami, chcemy wszędzie tramwajów i nowych parkingów dla nich!

  • TwójSłój

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.02.2017 00:11 ~TwójSłój

    Za 2 lata... Koń by się uśmiał !!!

    HGW gna na złamanie karku byle by nie skrzywdzić żadnego kierowcy...

  • WARSZAWA PRAGA PŁN

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.01.2017 23:06 WARSZAWA…

    Priorytety za dwa lata

    O komentarz poprosiliśmy Wojciecha Bartelskiego z Tramwajów Warszawskich.

    - Rondo Radosława jest skrajnie niewydolne - przyznaje. - To bardzo skomplikowane skrzyżowanie, przez które przejeżdża wiele linii tramwajowych. Jest tu też bardzo duże natężenie ruchu samochodowego - tłumaczy.

    I dodaje, że w stolicy wprowadzane są priorytety dla komunikacji miejskiej. TW w 2015 i 16 roku chwaliły się skróceniem czasu przejazdów niektórych linii. Priorytetem nie objęto jednak ronda Radosława.

    Czym on się chwali? Skrócenie czasu przejazdów? A to dobre! ZTM poobcinał czasy rozkładowe,więc dla tego pana oznacza to "szybsza jazdę tramwajów",co jest guzik prawdą,bo np. na odcinku Os. Górczewska>Sowińskiego jest niby priorytet,ale czas przelotu skrócono o 3 - 4 minuty,więc tramwaje jeżdżą opóźnione,szczególnie wczesnym rankiem,późnym wieczorem i nocą w godzinach szczytu oraz w weekendy. Nie ma co ukrywać,bo to ZTM odpowiada za rozkłady,a TW "kombinują",co tu zrobić,aby tramwaje jeździły w czasie.
    Na Rondzie Babka jest tyle linii i tak wyśrubowane czasy przelotu,że i priorytet nic nie pomoże,bo w godzinach szczytu,to 17 i 33 jeździ,co 4 minuty,a do tego,co 8 minut linia 22,27,28 i 35,więc o czym tu mowa,a w jednym cyklu świetlnym przejeżdża 1 tramwaj.

  • Optymalny neutralny

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.01.2017 23:06 ~Optymalny…

    Jest duze pole do manewru dla osob zajmujących sie ustawianiem sygnalizacji tramwajowej...przyuważyłem , ze swiatla dla samochodow jadacych rownolegle do tramwajow w omawianym miejscu maja o co najmniej 10 sekund dluzsze zielone , aniżeli tramwajki. Niepotrzebnie jest marnowane kilka jak nie kilkanaście sekund bardzo cennego pionowego swiatelka.Trzeba to jak najszybciej zmienić , a po korku sladu nie bedzie.Pozdrawiam czytajacych

  • jeszcze 3 lata do emerytury

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.01.2017 22:04 ~jeszcze 3…

    hahaha a po co ta zmiana jak za chwile nie bedzie mial kto prowadzic tych złomów yyy przepraszam tramwajów. zarobki jak w sklepie na kasie a odpowiedzialnosc kolosalna. godziny pracy od 3 czasem 4 lub 5, koniec o 24, 1 lub 2.

    nie ma naiwniaków. z kazdym miseiacem odchodzą ludzie i to narasta.
    chore przepisy, chore sygnalizacje, nadzór ruchu schowany w krzakach łapiący jadących 16km/h a nie 15km/h

  • niedowiary

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.01.2017 22:02 ~niedowiary

    To teraz zobaczcie:
    po pokonaniu Ronda Radosława tramwaj ma co najmniej 10 minut opóźnienia. Oczywiście nie ma mowy, żeby gdzieś na trasie nadrobił TAKIE opóźnienie. Więc na pętlę Woronicza przyjedzie przynajmniej 10 minut opóźniony. A na Woronicza w rozkładzie jazdy jest dokładnie ZERO minut postoju :))) Co oznacza, że osiemnastka rusza w kierunku Żerania FSO opóźniona 10 minut już na PIERWSZYM przystanku!!! To bardzo fajne, zważywszy że według rozkładu tramwaje linii 18 kursują co 8 minut :D

    Odpowiedzcie sobie sami na pytanie skąd ZTM bierze tą 98% punktualność.
    Jeśli jeszcze patrzycie na rozkład jazdy, to możecie przestać. Bo rozkład jazdy sprawdza się tylko na symulacjach komputerowych ZTM.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl