Ulice

18.11.2011 08:45 ratusz rozdaje pozwolenia

10 tirów na jeden autobus

SERWISY:

Urzędnicy z ratusza wydali 10 627 identyfikatorów uprawniających do wjazdu ciężarówek w zakazanych godzinach. Może ich być nawet 10 razy więcej niż miejskich autobusów – pisze "Życie Warszawy".

Najcięższe pojazdy od 2006 roku mają zakaz wjazdu do miasta w godzinach 7–10 i 16–20. Można jednak wystąpić o identyfikator C16.

Do obsługi budów

A urzędnicy

wcale ich nie skąpią. Według danych z listopada Zarząd Dróg Miejskich wydał 10 627 identyfikatorów, które obowiązują przez 3, 6, albo 12 miesięcy. Dla porównania w szczycie po Warszawie jeździ 1090 autobusów miejskich – czytamy w "Życiu Warszawy".

W założeniu identyfikatory miały dostawać ciężarówki przewożące towary szybko psujące się i niezbędne do funkcjonowania kluczowych budów, np. betoniarki. I tak tłumaczą się urzędnicy. – Na terenie Warszawy trwa dużo budów, które trzeba obsłużyć – mówi e rozmowie z gazetą Adam Sobieraj, rzecznik ZDM. Jednak wykonawcy drugiej linii metra otrzymali jedynie 200 pozwoleń.

350 złotych

Duża liczba ciężarówek z identyfikatorami za szybą jest również efektem pomysłowości kierowców. Legalne zezwolenia odbijają na kolorowym ksero i na tej podstawie wjeżdżają do Warszawy. Nagminne jest też używanie identyfikatorów nieważnych, albo przekazywanie ich sobie z samochodu do samochodu, a nawet pomiędzy firmami.

Karaniem kierowców sporadycznie zajmuje się policja, bowiem jest to zadanie Inspekcji Transportu Drogowego. Za nieuprawniony wjazd może ona ukarać kierowcę mandatem w wysokości 350 złotych.

wp/par

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Damyks

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.11.2011 07:30 ~Damyks

    O jakich ty centrach przeładunkowych piszesz??? Te wszystkie hale czy centra logistyczne to magazyny firm gdzie towar jest przywozony z całej europy i rozdysponowywany na kraj, lub krajowe produkty wysyłane za granice. Bo piszesz m.in o tych halach przy drodze Wawa Sochaczew? M.in na tych halach ładuję Tira i wożę papier do drukarni, mam zawsze 2,3 punkty na terenie wawy i okolic, róznie wożę i na mińską i na połczyńską, na Daniszewską i do piaseczna, sulejówka, i kobyłki, dowożę Colę z radzymina na Annopol lub do kopytowa, wożę także gazety z Wyszkowa na wyścigi, jana kazimierza, nakielską i w okolice modlińskiej. Biorą Tira bo jest taniej niż kilka solówek, chodzi zarówno o ilość palet 33 jak i o ładowność 24T [ i nikt tutaj nie przedładowywuje tirow]Jak także i o długość elementów wożonych w naczepach do klientów...
    Wynajęcie 3 cieżarówek solówek to większy koszt i dłuższy czas załadunku pod rampą co przełożyło by się na ceny w sklepach oraz jeszcze większy ruch na ulicach. Piszę tutaj o jednym Tirze ale w skali kilkuset transportów na dobę po Warszawie byłoby znacznie gorzej...
    To tak jak by zastąpić autobusy przegubowe malymi autobusikami...
    A niestety duzo towarów nie moze czekać na zakazie bo muszą być załadowane jak tylo zostaną wyprodukowane i dowiezione na czas do klientów w różne rejony polski czy świata, do tego dochodzą wymogi związane z czasem pracy kierowców które by kolidowały z zakazem 7-10, 16-20
    Dużo ciężarówek nie mających c 16 i nie mających pilnych towarów stoi na terenach firm ale tego nie widzicie i dlatego mylnie wydaje się Wam że wszystie jeżdża

  • czołgiem

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.11.2011 19:03 ~czołgiem

    Nie ma potrzeby wjazdu zestawów do centrum i ogólnie Warszawy. Od tego są centra przeładunkowe i logistyczne żeby tam towar trafił do mniejszych pojazdów.
    Jak już ktoś (jedyny myślący w tej dyskusji?) napisał, problemem nie są ciężarówki ale zestawy. Wydawać pozwolenia do trzech osi, maksymalnie czterech dla budowlańców i po kłopocie.
    Reszta będzie miała indywidualne zezwolenia na poszczególne przejazdy jak ponad normatywne i po kłopocie!

  • Damyks

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.11.2011 17:56 ~Damyks

    Pozwolenia mają ograniczenia tzn jak masz c16 na dany towar, lub firmę nie możesz wozić innych ladunków, policja to sprawdza.
    a resztę napisali poniżej że wygońcie Tiry z Warszawy to zakupy będziecie robili w strykowie albo wyszkowie. Wam się wydaje że kierowca Tira chętnie lubi jeździć po Wawce i stać w korkach...

  • kuba

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.11.2011 13:37 ~kuba

    ~alojz - popieram !

  • LLU

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.11.2011 13:18 ~LLU

    ee tam a iloe bez C16 jezdzi /???? tego to juz nikt nie wie Ile Lv Lt itp

  • alojz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.11.2011 12:30 ~alojz

    Komentarze laików. 99% ciężarówek ma docelowe ładunki do Warszawy. Jak chcecie zobaczyć tranzyt i TIR-y to zapraszamy do Mińska Mazowieckiego Sochaczewa Żyrardowa. Warszawa to duże miasto i potrzebuje wielu rzeczy które przywożą i wywożą ciężarówki. Ograniczajcie dalej ruch ciężarowy a zakupy będziecie robić w Biedronce w Strykowie i tam też zatankujecie auto. Trzeba ograniczyć ruch samochodów osobowych poprzez usprawnienie komunikacji miejskiej. Więcej bus pasów a nie jedna osoba jedzie jednym samochodem osobowym a może pięć. Osobówki to zawali drogi bo w autobusie mieści się tych osób 50 a zajmuje na drodze tylko 11 metrów.

  • Tępić Polactwo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.11.2011 12:25 ~Tępić Polactwo

    Polactwo - moja rada , jak nie macie o czymś pojęcia - nie udzielać się. Pozwolenia każdy kto chce, nie dostanie. Druga sprawa, jak ci się ciężarówki nie podobają - siadaj w autobus.

  • mx1000

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.11.2011 12:03 ~mx1000

    Fidel - nie dziw się. Jakoś nikt nie zauważył że jak otworzyli ekspresową S8 to równocześnie otworzyli wjazd na most Grota dla TIRów. Zakaz wjazdu w godzinach szczytu od tej strony nie istnieje.

  • agent_J

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.11.2011 11:50 ~agent_J

    Czyli jak ktoś dostanie pozwolenie, to magicznie już ciężarówka przestaje szkodzić ? Jak ktoś dostanie pozwolenie to nawet pod prąd może jechać i też nie szkodzi, a inne auta przecież przez niego będą przenikać.

  • toja

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.11.2011 11:30 ~toja

    Jeśli ktoś ma poczucie "misji obywatelskiej", to niech sobie od razu da spokój. Ciężarówki mijają dziesiątki kamer monitoringu, często blokują wąskie skrzyżowania z monitoringiem, a dzwoniąc na 112 słyszy się w najlepszym razie - proszę dzwonić do drogówki, a najgorszym opieprz, że w ogóle zawraca się głowe...

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl