Stolica

23.02.2011 18:46 Plany na przyszłość

Warszawa w 2030 roku:
z obwodnicą i wylotówkami

SERWISY:

 

Jak ma wyglądać komunikacja do i z Warszawy w 2030? Według futurystycznej wizji urzędników, stolica ma się doczekać... obwodnicy, wylotówek i polskiego odpowiednika TGV.

Taki obraz wyłania się z projektu Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030. Jak przekonują urzędnicy z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego ma to być najważniejszy długookresowy, krajowy dokument strategiczny, dotyczący zagospodarowania przestrzennego. Co w nim znajdujemy?

 - Bardzo ambitne plany. Plany, które musimy sobie stawiać - odpowiada Waldemar Sługocki, wiceminister rozwoju regionalnego.

Władze stawiają na kolej

Polskim TGV chcą połączyć stolicę trasami, o których się do tej pory nie mówiło, albo mówiło niewiele. Czyli przez Bydgoszcz do Gdańska, czy przez Zieloną Górę do Niemiec.

- Aby Warszawa była komunikacyjnie powiązana także z tymi najistotniejszymi ośrodkami miejskimi w Polsce – tłumaczy Sługocki.

Rewolucja na drogach

Koncepcja zakłada rewolucję na warszawskich drogach. Za niecałe 20 lat, tak jak krajowa ósmeka przez Bemowo, mają wyglądać wszystkie wylotówki ze stolicy.

Drogowcy zapewniają, że są gotowi na przygotowanie autostrad nie tylko z Warszawy do Płocka, Białegostoku, Lublina czy Radomia, ale też na budowę ringu dookoła stolicy.

- Ta duża obwodnica, będzie drogą autostradową i wyloty z tej obwodnicy też będą autostradami – mówi Małgorzata Tarnowska, rzecznik warszawskiego oddziału GDDKiA.

"Lista pobożnych życzeń"

- To jest taka ładna mapa, lista pobożnych życzeń, akurat tuż przed wyborami – oceniają eksperci.

Do planu ministerstwa sporo uwag ma Łukasz Oleszczuk ze stowarzyszenia SISKOM, które śledzi rozwój drogowy Warszawy. Specjaliści od komunikacji zaznaczają, że nie ma co planować rozbudowy szybkich dróg i kolei dużych prędkości, kiedy mamy duże problemy z podstawową infrastrukturą.

- Mamy problemy z obecną infrastrukturą, a dokładanie kolejnych elementów będzie generowało, nie dość koszta inwestycyjne, to też koszta eksploatacyjne – uważa.

- Możemy się zastanowić, czy mieć ambitny plan i osiągnąć go w 60 procentach i będzie to więcej niż 100 procent mało ambitnego planu. Stawiamy sobie bardzo ambitne cele – odpowiada Sługocki.

Losy koncepcji właśnie się ważą. Trwają konsultacje w kraju. Ostateczny projekt rząd ma przyjąć w kwietniu.

Łukasz Wieczorek
ran/par

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • polak duży

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.03.2012 01:38 ~polak duży

    @kriss
    najpierw nam zwróć, co Gierek wpompował w Śląsk!!!

  • Sebo.PL

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.06.2011 15:24 ~Sebo.PL

    W 2030r to już nam te autostrady nie będą potrzebne, skoro transport drogowy ma być ograniczony do odległości nie przekraczających 300km.
    Przytaczam dyrektywę na ten temat:
    http://www.wielkopolska.eu/index.php?option=com_content&task=view&id=1179&Itemid=21

  • TiryNaTory.PL

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.06.2011 19:42 ~TiryNaTory.PL

    Jeden ważny komentaż:
    Władujcie TIRy na TORY.

  • kriss

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.05.2011 09:16 ~kriss

    2030 rok ?? A w 2020 Śląsk wywalczy autonomię i będzie guzik a nie obwodnica bo nie będziecie już pompować kasy ze śląska.

  • dajan55

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.04.2011 10:49 ~dajan55

    Znów nas mamią obietnicami które się być może spełnią nie za naszego życia !!! A może by tak obiecać coś na dziś na jutro aby nam się lepiej podróżowało tak samochodem jak innymi środkami lokomocji - ja jak chcę futurystykę to czytam Lema a nie pierdoły wymyślone przez nawiedzonych urzędników - przydupasów władzy !!!

  • China

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.03.2011 20:42 ~China

    Nie wiem z czego się cieszyć. 2030 rok jest to śmieszna i żałosna obietnica. Zamiast brać polskie firmy które nie dość że koszą masę pieniędzy i wykradają materiały to najlepiej puścić chińczyków i w rok Polska będzie mieć eleganckie drogi!!!

  • Znawca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.03.2011 15:14 ~Znawca

    Tak jak tu ktoś napisał, dotacja z uni 75-85%, a Warszawa nadal nie ma kasy:(, zamiast zrobić rewolucję w wydatkach tak by wykorzystać jak nwiększą pulę środków, chociażby przez obcięcie ilości etatów w radach miasta, powiatu, gmin, dzielnic etc. jakieś kilkaset osób.
    Słabo też brzmi "stowarzyszenie na rzecz" i gość wypowiada się - nie wprost "nie budujemy bo nie będziemy mieli pieniędzy na utrzymanie!!!! - szok czy dziecinada?. Do malkontentów będzi już za rok S8 - prawie kompletna, most północny, S2 prawie w 2/3 i autostrada A2 pod Warszawą, może będzie obwodnica raszyna za 3-4 lata i janek, może wylot na północ i południe s7, może za 5 lat będzie wylot s17 więc z tych planów realizowane jest już 30% (drogowych inwestycji) a może będzie 45-50%. Najciężej będzie wydać 4-5 mld na S2 od puławskiej do wiązownej, to najtrudniejszy odcinek, najbardziej potrzebny, mostów na północ będziemy mieli kilka na południu na razie jest tylko jeden siekierkowski, znikł z planów na zaporze i robiony przez mazowieckie w ciągu drogi 721 więc autostradowy most S2 przyniesie największe korzyści dla całej warszawy odciąży wszyskie mosty na północy, ponieważ wielu wybierze zamiast na s8 wariant na s2. Największe rozczarowanie dotyczy wylotów na północ i południe warszawy, to najpotrzebniejsze dwie wylotówki w kraju!!!! nie w Warszawie, ale w całej polsce, w drugiej kolejności Marki, oby znalazły się pieniądze w tym roku na rozpczęcie tych 3'ech najważniejszych dróg S7, S8

  • miro

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.03.2011 21:31 ~miro

    a nie lepiej pisać od razu 2300r heheh - idioci nie ma co !!

  • Bodzio

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.02.2011 14:13 ~Bodzio

    Ring po starym sladzie dk 50 jest najbardziej sesownym rozwiazaniem. Po pierwsze tereny pod budowe ,są zdecydowanie tańsze z dala od Warszawy.Po drugie tranzyt z Warszawy i Puszczy Kampinoskiej z niknie raz na zawsze.Problemem moze okazac sie srodowisko,czyli obszary Natura 2000

  • kayah

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2011 14:02 ~kayah

    A to już nie do 2012 zbudują autostrady tylko do 2030? Chcesz jeździć po autostradach - wyjedź do Niemiec. Tyle w temacie

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »