Stolica

02.02.2011 18:42 inspiro na tory

Umowa na Inspiro

SERWISY:

 

Metro Warszawskie i konsorcjum, w skład którego wchodzą Siemens i Newag, podpisały w środę wartą ponad miliard złotych umowę na dostawę 35 nowych pociągów podziemnej kolejki. Pierwsze z 210 wagonów mają trafić do stolicy w czwartym kwartale 2012 r.

Przetarg przeprowadzony przez Metro Warszawskie kontrolował Urząd Zamówień Publicznych - pod koniec stycznia UZP poinformował, że nie ma do niego zastrzeżeń.

Wygodniej na II i I linii

Pierwsze z 210 wagonów mają trafić do stolicy w czwartym kwartale 2012 r., ostatnia dostawa przewidywana jest na czwarty kwartał 2013 r. Z 35 nowych składów 20 ma obsługiwać budowany centralny odcinek II linii podziemnej kolejki (ma być gotowy na przełomie 2013 i 2014 r.), a pozostałe - istniejącą linię; ma to związek z przewidywanym zwiększeniem częstotliwości kursowania pociągów.

35 sześciowagonowych pociągów Inspiro ma kosztować 1 miliard 69 milionów złotych.

Obiecują wygodę i mniejszy hałas

Nowe pociągi będą różnić się od tych, które jeżdżą obecnie; będą jednoprzestrzenne, tzn. nie trzeba będzie wysiadać z pociągu, by przejść do innego wagonu, jak zapewnia metro będą także cichsze niż obecne oraz wygodniejsze dla pasażerów dzięki szerokim drzwiom.

Projekt dla Metra Warszawskiego będzie realizowany w konsorcjum z polską firmą Newag S.A., dzięki czemu montaż pociągów, począwszy od 11 składu, będzie odbywał się w Polsce. Newag będzie również uczestniczył w serwisowaniu Inspiro.

Zakup 20 z 35 składów, prace projektowe całej II linii metra oraz budowa jej centralnego odcinka mają być dofinansowane ze środków UE. Wniosek złożony przez ratusz w ub. r. opiewa na 5,3 mld zł, a dofinansowanie ma wynieść 2,9 mld zł.

 

Filip Chajzer
ec/par

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Oli

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.04.2014 20:00 ~Oli

    Po prostu weszłem na strone internetową www.mobility.siemens.com i zobaczyłem pociąg Inspiro.I było takie ładne że hej.Firma Siemens to niesamowita firma na całym świecie.

  • Trzymajta mnie!!!

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.02.2011 22:15 ~Trzymajta mnie!!!

    Eh ludzie, jacy wy jesteście wspaniali. Ostateczny stopień ewolucji, prima sort. Szkoda że nie jestem warszawiakiem.

  • Haha

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.02.2011 11:09 ~Haha

    "wiejska szkoła podstawowa pod Białymstokiem"

    haha, ale Pan Chajzer pojechał wieśniakom !!

  • Qba

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.02.2011 09:54 ~Qba

    buhehehe "ci co uczą się jeszcze w wiosce pod Białymstokiem..." hehe... Panie Hajzer ale Pan dowalił hehe. Już myślałem, że idąc za ostatnią modą "LLU, LU" etc. powie Pan pod Lublinem czy w Łukowie hehe. Ps. Pańskie reportaże są zdecydowanie najlepsze.

  • pracownik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.02.2011 22:39 ~pracownik

    Panie Marku! Niech Pan nie robi z siebie takiego nieuka. Dyrektor działu technicznego a nie wie do czego służy pedał w podłodze kabiny maszynisty wagonu rosyjskiego. TO NIE JEST CZUWAK. NA RUSKICH WAGONACH NIE MA CZUWAKÓW AKTYWNYCH. Ten pedał w podłodze to pedał sygnału dżwiękowego. Czuwaki aktywne są tylko na Alstomach

  • Aniaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.02.2011 22:05 ~Aniaa

    nie podoba mi się to, że na starsze wagony prod. rosyjskiej się tutaj pluje. jak powiedział pan z działu technicznego "wiemy co je boli" i możemy to naprawić, bo to prosta konstrukcja mechaniczne, nie skompilowana, łatwa do naprawy. założę się że eksploatacja nowych simensów zacznie się od awarii elektroniki. z alstomami też było podobnie o czym nie raczył nikt wspomnieć, miały zbyt miękki materiał użyty do produkcji kół, które stawały się jajowate, to powodowało drgania okolicznych budynków i całą masę kłopotów. nie zawsze to co starsze technologicznie koniecznie musi być gorsze!

  • AXX

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.02.2011 21:58 ~AXX

    Z tymi składami Siemensa będzie to samo co ze słynnymi najnowszymi lokomotywami PKP Siemensa pod nazwą Husarz (ES64U4). Trochę mrozu i połowa z 10 sztuk od razu zepsuła się. A polskie, produkowane w latach 80-tych EP09 jeździły. To samo będzie z wagonikami metra. Ruskie masywne(gniotsa, nie łamiotsa) będą jeździły 50 lat, a składy Siemensa będą już dawno na złomie. Polacy w ogóle nie wyciągają wniosków na podstawie innych produktów Siemensa. Są one po prostu zbyt delikatne.

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.02.2011 21:46 ~warszawiak

    Brawo dla Pana Filipa za subtelną aczkolwiek b. trafną aluzję w stylu "dziecko które uczy się gdzieś na wsi pod Białymstokiem i przyjedzie tu na studia.."
    Jako warszawiak z 4 pokolenia solidaryzuje się z Panem. Warszawa dla Warszawiaków!

  • AXX

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.02.2011 21:41 ~AXX

    Przód wagonika wygląda jak łeb dżdżownicy. Ohyda.

  • Janusz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.02.2011 20:53 ~Janusz

    W końcu, udrzędasy wysłuchały inżynierów i chyba po raz pierwszy o przetargu nie zadecydowała najniższa cena zakupu. Komuś należą się brawa za rozsądek i gospodarskie myślenie!!!

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »