Stolica

28.01.2011 18:44 Nie taki szybki pociąg

Rekord prędkości?
Nie, to "usterka techniczna"

SERWISY:

Kto nie wierzy, niech popatrzy. Pociąg Odra z Katowic do Warszawy pędzi z prędkością 170 kilometrów na godzinę. Przynajmniej tak informuje wyświetlacz.

Zgodnie z przepisami szybciej do Warszawy latają tylko samoloty. Rzeczniczka Intercity tłumi jednak radość.

- Jest to ewidentnie usterka techniczna, to jest niemożliwe, żeby pociąg jechał z taką prekością. W chwili obecnej pociągi mogą jeździć z maksymalną prędkością do 160 kilometrów na godzinę - tłumaczy jednak Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity. Taką prędkość rozwinął pociąg na trasie z Warszawy do Katowic.

Ale są też dobre wieści. Za kilka lat kolejarze chcą przyspieszyć do przynajmniej 200 kilometrów na godzinę.

 

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • ic konduktor

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.02.2011 09:58 ~ic konduktor

    Ja osobiście proponował bym Panu Wieczorkowi zacząć karierę dziennikarską od omawiania cen skupu żywca i płodów rolnych w Suwałkach ... Panie W. robi Pan sensacje z prostej awarii elektroniki i oczernia pan bezkarnie wzorowego maszynistę jakim jest Pan Andrzej, bardzo proszę się o zastosowanie się do mojej rady co do pańskiego startu w dziennikarstwo i proszę poinformować i tym Rzecznika Intercity lub Sekcje Przewozów Pasażerskich Warszawa Grochów, gdzie pracuje jako konduktor, Pozdrawiam serdecznie, W.

  • pp

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2011 15:09 ~pp

    Raczej zawyżają prędkość :) To też błąd pomiarowy

  • pp

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.01.2011 21:48 ~pp

    pan Redaktor pierwszy raz pociągiem jechał, co?

    A co do fizyki - mało kto ją zna jednak. A już o błędach pomiarowych to mało kto słyszał.
    Większość się dziwi, że liczniki w samochodach ZANIŻAJĄ prędkość wskazywaną (jak zainstalują u siebie GPS to się dowiadują).

  • Szemot

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.01.2011 18:14 ~Szemot

    A jesli nawet prawdziwie pokazywał to czemu odrazu sensacje robic. W koncu PKP pokazuje sie od tej zaskakujaco dobrej strony i odrazu muszą być krytykowani.

    A swoją droga pamiętam jak jechalem w Chinach z Wuhan do Szanghaiu 255/h i to podmiejskim. A już z centrum na lotnisko Maglevem 431/h To sa prędkości :-]

  • gość

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.01.2011 15:16 ~gość

    Ta Pani rzecznik bardzo mi się podoba. Mógłbym na Nią patrzeć i jej słuchać cały czas...

  • upz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.01.2011 13:20 ~upz

    Co za sensacja...

    Każdy kto się uczył fizyki wie, że może się zdarzyć pewien odchył w pomiarze. I tak u maszynisty mogło być w tym momencie na liczniku "160", choć jechał np 165 (dokładność licznika jest mała), jednak ciągle mieścił się w 10% bezpieczeństwa, więc nic się nikomu nie stanie. A wagon też błędnie pokazywał, więc mu sie wyświetliło 170. Żadna sensacja. To się ma prawo zdarzyć po prostu. Tyle razy ile jeżdżę na tej trasie - bywało że i więcej jak 170km/h widziałem, choć wiem że maszynista na pewno prędkości wyświetlanej u siebie nie przekroczył.
    O czym jutro zrobicie materiał??

  • Pikus

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.01.2011 11:51 ~Pikus

    Ja wczoraj jechłem z W-wy do W-wia pociągiem TLK, przez Łódź i Ostrów Wlkp. dokładnie 7 godzin i 24 minuty! Średnia ok. 50 km/godz.

  • ceezar

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.01.2011 11:12 ~ceezar

    czy wy jesteście normalni?? po co ten szum?? za wolno źle, nie zgodnie z rozkładem złe, brak ogrzewania źle...
    jak jedzie za szybko tez źle...
    wreszcie mamy polskie TGV i tyle..

  • AXX

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.01.2011 09:59 ~AXX

    W co trzecim wagonie uszkodzony jest wskaźnik prędkości, Więc niech dziennikarz nie szuka sensacji. Wczoraj (kilka postów niżej) dałem linka na Youtube, jak pociąg jechał 445 km/h. Czy Pan wieczorek uwierzy, że pociąg jechał z taką prędkością?

  • Paulus

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.01.2011 00:57 ~Paulus

    Po prostu trochę nadrabiał. To nie błąd wyświetlacza, tylko minimalnie wyższa prędkość. Ale po tym materiale będą jeździć co najwyżej 150, by nie było problemów...

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »