Stolica

23.02.2011 20:35 10 marca tylko w tvn warszawa

Kierowcy przyjęli wyzwanie Będzie debata o bezpieczeństwie

SERWISY:

Kierowcy przyjęli zaproszenie stołecznej drogówki do dyskusji na temat poprawy bezpieczeństwa na ulicach. Specjalna debata odbędzie się 10 marca, tuż po głównym wydaniu "Stolicy". Transmisja tylko w TVN Warszawa. Wciąż czekamy na zgłoszenia chętnych do udziału w debacie.

Wyzwanie stołecznym kierowcom rzucił młodszy inspektor Wojciech Pasieczny. - Tych wszystkich, którzy uważają, że mają inny pomysł na poprawę bezpieczenstwa na warszawskich ulicach, zapraszamy na spotkanie - zaproponował we wtorek w TVN Warszawa.

Na odpowiedź nie trzeba było długo czekać. Na forum tvnwarszawa.pl posypała się lawina komentarzy. A na warszawa@tvn.pl dostajemy kolejne zgłoszenia od chętnych do udziału w dyskusji.

Chętnie przyjdziemy

"Skoro jest taka możliwość, to bardzo chętnie skorzystam, bo jestem jednym z tych kierowców, którzy uważają, że policja nic albo prawie nic nie robi, aby poprawić bezpieczeństwo na naszych drogach" - napisał Zbych.

WIĘCEJ KOMENTARZY NA FORUM TVNWARSZAWA.PL

"Bardzo chciałbym wziąć udział w spotkaniu z przedstawicielami drogówki. Jestem tzw. piratem drogowym, przekraczam dozwoloną prędkość i doskonale wiem, co mogłoby mnie do tego zniechęcić" - przekonuje z kolei Wojciech.

"Jestem gotowy"

- Ja nie boję się stanąć twarzą w twarz naprzeciwko mistrzów prostych i tych, co nie rozumieją zagadnień, o których mówimy. Będziemy chcieli, żeby to spotkanie było jak najbardziej konkretne, żeby nie było lania wody - zapowiada Pasieczny.

Jak się zgłaszać?

Miejsce, w którym odbędzie się debata, poznamy w ciągu najbliższych dni. Debata będzie transmitowana przez TVN Warszawa, a widzowie będą mieli możliwość zadania pytań przez telefon.

Wspólnie poprawmy bezpieczeństwo na naszych drogach!

Każdy chętny do uczestnictwa w debacie może zgłosić się, wysyłając e-mail na adres: warszawa@tvn.pl.

Już teraz możecie publikować na stronie tvnwarszawa.pl swoje pomysły na poprawę bezpieczeństwa na stołecznych drogach.

ran/par

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • moje-prawo-jazdy.pl

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.07.2011 18:45 ~moje-prawo…

    po co mandat

  • wawa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.02.2011 18:58 ~wawa

    Kierowcy czy samochodziarze bo to dwa inne pojęcia.

  • anty_galas

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.02.2011 18:58 ~anty_galas

    Do sebbax: pkt. 1 i 2 to inżynier ruchu miasta.
    A mnie zastanawia, czy ktokolwiek dostał mandat za zły stan techniczny drogi (mowa o zarządcy drogi)? Oczywiście nie, bo jakby co jest paragraf awaryjny na kierowców: niedostosowanie prędkości. I tak długo, jak długo kałuże (zła geometria jezdni), koleiny będą "przykrywane" niedostosowaniem prędkości, tak długo jedynym wyjściem będzie stawianie ograniczeń prędkości. I postawię pytanie: czym różnią się trzy (lub nawet dwa) pasy drogi ekspresowej od np. Wisłostrady? Dlaczego na drodze ekspresowej bezpiecznie można jechać 110 km/h a na Wisłostradzie nawet 90 nie? Czy nie dlatego, że ekspresówka ma równą nawierzchnię, nie ma kolein, stojących po opadach kałuży, czego nie można powiedzieć o warszawskich ulicach? Najłatwiej doić kierowców i w nich upatrywać sprawców całego zła. Nie pochwalam szaleńców, ale przykład Wisłostrady jest aż nadto wymowny. Odnoszę niejasne wrażenie, że jedyną funkcją inżyniera ruchu miasta stołecznego Warszawa, jest dostawianie kolejnych zakazów, świateł, a powinien zając się udrażnianiem miasta. Dlaczego w miastach przejezdnych niewiele osób się spieszy? Nad tym inżynier Galas powinien się zastanowić.

  • marian muranów

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.02.2011 18:56 ~marian muranów

    do ~SEBBAX
    lewoskręty to taki sam zabieg jak pisanie na kubkach z herbatą, że UWAGA gorący napój-można się poparzyć. Taki sam jak stawianie koksowników 100m od przystanów, ogrodzonych po metrze z kazdej strony z tabliczkami - UWAGA gorące. Społeczeństwo idiocieje i chłonie złe wzorce. W szkołach rosną nam wtórni analfabecie, którzy na maturze mają potrafić przeczytać tekst ze zrozumieniem. Później taki człowiek będzie pare lat tłukł głupoty w taniej marketingowej prywatnej szkółce zeby dostac licencjat albo magisterium, ktorego 30 lat temu w PRL-owskiej uczelni nigdy by nie otrzymał bo nawet by się na nią nie dostał. Poziom dawnych matruzystów był większy niż dzisiejszych magistrów po prywatnych szkółkach niedzielnych.

  • SEBBAX

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.02.2011 17:09 ~SEBBAX

    1. Kto decyduje o budowie świateł i ich ustawieniu i czy wpływ decydujący ma na to Policja - czy ktoś myśli to czyniąc ?
    Konkretnie chodzi mi o światła do lewoskrętów, które powstają na każdym skrzyżowaniu. ich cykle są beznadziejnie dobrane powodując niemieszczenie się pojazdów na pasie do skrętu i blokowanie pasa ruchu do jazdy na wprost. moge wskazać co najmniej kilka przykładów beznadziejnej reorgnizacji świateł
    - ronda /centralny, rotunda/ gdzie światła do lewoskrętu są ustawione za wcześnie - powinny być ustawione bezpośrednio przed torowiskiem tramwajowym z dwóch względów - więcej aut by na cykl zmiany świateł przejechało przez rondo oraz niestety tu już winni są kierowcy - wielu blokuje rondo zatrzymując się przed torowiskiem tramwajowym...
    - skrzyżowanie spacerowej/gagarina/belwederskiej - wcześniej jadąc w stronę centrum dozwolony był lewoskręt /sygnalizacja świetlna/ z Belwederskiej w spacerową z dwóch pasów ruchu - od dłuższego czasu można skręcać tylko i wyłącznie z lewego pasa co powoduje olbrzymi korek - często lewy pas jest zakorkowany od ul. chełmskiej - co robi Policja ustawia się i wyłapuje tzw cwaniaków skręcających nie z tego pasa, mimo, iż w zasadzie oni nie utrudniają ruchu, ani nie powodują niebezpieczeństwa zagrażającego zdrowiu i życiu innych użytkowników drogi - a wręcz upłynniają ruch...

    2. Dlaczego w miejscach, gdzie bardzo często dochodzi do zdarzeń drogowych np. przejście dla pieszych na wiertniczej pomiędzy ul augustówka i lenza ciągle nie ma zamontowanej sygnalizacji swietlnej ? - doszło tam juz do bardzo wielu zdarzen i to czesto smiertelnych dla pieszych - jezdnia jest trzypasmowa i jadąc w kierunku powsina za lekkim łukiem jest przejście... czy POLICJA ma wpływ na te decyzje ?

    3. Dlaczego Policja nie karze kierowców blokujących skrzyżowania - czyli tych, którzy wjeżdżają mimo, iż nie ma miejsca do opuszczenia skrzyżowania ? wcześniej często się zdarzało, że był Policjant i nie wpuszczał pojazdów na skrzyżowanie - a moim zdaniem

  • mepha

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.02.2011 16:54 ~mepha

    Dla sprawców wypadków, kolizji - zerowy limit punktów przez dwa lata, przy spowodowaniu następnego wypadku lub kolizji - 5 lat z zerowym limitem punktów. Poza tym: dlaczego policji nie ma tam, gdzie codziennie łamane jest prawo o ruchu drogowym (i nie chodzi tu o prędkość)? Czyżby mandaty za prędkość były bardziej dochodowe?

  • kaczorek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.02.2011 16:10 ~kaczorek

    ale się podniecacie..........rząd ma w du... policje , policja ma w du... obywateli kółeczko się zamyka i walcie się sami

  • SAAB

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.02.2011 15:17 ~SAAB

    A czy Pan Pasieczny przyjmie wyzwanie od kogoś kto lubi zakręty. Prosta nie jest wyzwaniem dla człowieka, szybkie pokonywanie zakrętów sprawia więcej przyjemności.

  • aaaaaaaaaaaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.02.2011 14:27 ~aaaaaaaaaaaa

    lepiej niech policja nie kieruje ruchem bo będą jescze większe kork. badania dla osób od 60 roku życia. likwidacja strzałek prawo skrętnych była największą głupotą. może tak brak przywilejów dla naszego rządu oni nie ają problemu jężdżą na sygnałach wożeni prze BOR jak postoją w korkach to pomyślą o zwykłych obyawtelach, a nie budujemy tunel na wisłostradzie gdzie mostów brakuje KORUPCJA

  • no avatar

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.02.2011 12:18 ~no avatar

    to i ja dodam jeden punkt do tej dyskusji - również bezmyślna organizacja ruchu w mieście jest z całą pewnością jednym z czynników stymulujących wzrost agresji na drogach - n.p. zwalnianie ruchu tam gdzie szybsza jazda jest bezpieczna i na odwrót, brak synchronizacji świateł, brak bezpiecznych lewoskrętów na osobnym świetle zielonym, chaos z zielonym strzałkami, zbyt mała ilość rond, często kuriozalne oznakowanie poziome - vide AL. KEN/ Wąwozowa z pasami prowadzącymi na chodnik czy organizacja ruchu w kierunku Ochoty zaraz za wiaduktem przy Galerii Mokotów zapewniające tam wieczne korek, niezabezpieczone dziury w jezdni na ruchliwych arteriach czy ciche przyzwolenie na parkowanie gdzie popadnie

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »