Stolica

15.08.2012 19:25 PO AWARII NA BUDOWIE STACJI POWIŚLE

Co się stało na stacji Powiśle?

SERWISY:

Osunięcie ziemi, podziemne jezioro - wciąż nie wiadomo, co było przyczyną przerwania prac na budowie stacji Powiśle i zamknięcia Wisłostrady?

By wyjaśnić, co stało się pod ziemią, trzeba najpierw wyjaśnić, jak budowana jest stacja Powiśle. W tej chwili składa się ona z dwóch oddzielnych części - wschodniej i zachodniej - które są już gotowe. Trwa budowa podziemnego połączenia, czyli hali z przyszłym peronem i torami.

>> KILKA TYGODNI BEZ WISŁOSTRADY <<

To właśnie ta hala ma się znaleźć po tunelem Wisłostrady i to właśnie tam doszło do przecieku.

Połączenie nie znajduje się bezpośrednio pod jezdniami w tunelu. Między dwiema konstrukcjami jest jeszcze warstwa ziemi i ściany szczelinowe tunelu. To po nimi ma przejść metro.

Budowę poprzedziły badania gruntu - najpierw na zlecenie miasta, potem wykonawcy. Zrobiono też standardowe przy takich obiektach iniekcje z betonu. Mimo to woda pod ciśnieniem wdarła się na stację.

Na razie nie wiadomo, skąd dokładnie wypłynęła i skąd zabrała piasek. Wiadomo natomiast, że w nocy z poniedziałku na wtorek wydarzenia potoczyły się bardzo szybko. Udało się ewakuować ludzi pracujących w zachodniej części stacji, natomiast maszyny zostały pod ziemią. Teraz są zalane wodą.

Do wnętrza stacji dostała się nie tylko woda gruntowa, ale też piasek. I właśnie od tego, ile piasku brakuje teraz ponad stacją zależy, jak długo potrwa zamknięcie Wisłostrady. Ten ubytek będzie bowiem trzeba uzupełnić betonem, który następnie będzie musiał jeszcze stężeć.

Kliknij na obrazek, aby go powiększyć:

roody

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • rggbtg

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.12.2012 21:51 ~rggbtg

    jak otworza druga linię to i tak nie będę jezdził bo :
    1. z wileniaka na bemowo to tramwajem wyjdzie szybciej
    2. strach ze zaleje ta druga linie albo cos innego pierdyknie

    jak oglosili ta tragedie to HGW mowila ze w przeciagu chyba tygodnia albo miesiaca gora zostanie wszystko przywrocone tak jak bylo , a pozniej pamietam wypowiadal sie jakis inzynier to powiedzial , ze jak uda sie to naprawic w ciagu poł roku to bedzie dobrze. To jak nasza Prezydent Warszawy ma takich doradców co nie słuchają powaznych ludzi to ja tej pani dziekuje juz, przeklada to sie na wszystko co robi pani prezydent.

  • Edek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.12.2012 13:23 ~Edek

    Zdaje się tunel miał już na chwilę obecną być otwarty. Może TVN wział by się do roboty i zamiast zajmować się durnymi stłuczkami, których pełno wszędzie, to dowiedział by się co z tunelem i czy w przyszłym roku otworzą przejazd czy poczekamy do 2014.

  • maxik49

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.10.2012 10:42 ~maxik49

    Nie jestem geologiem ani inż budowlanym
    ale moim skromnym zdaniem kto wpadł na
    "genialny"pomysł budowania tejże stacji
    metra po wschodniej stronie ul.Marszałkowskiej !? Przecież po zachodniej stronie jest cały wolny plac
    od Placu Defilad i od strony ul.Zielnej
    Tam niema budynków mieszkalnych .
    U nas proste rozwiązania są najtrudniejsze , a nasi "wybrańcy" ciągle chcą Wisłe kijem pod prąd zawijać .

  • dasiela

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.09.2012 22:41 ~dasiela


    tomek~tomek

    A może wybudować tunel pod wisłą otwartym wykopem ? A dla wisły wybudować objazdy. Tak jak robi się to w innych miejcach - na Świętokrzyskiej, Marszałkowskiej, Pl. Wileńskim
    hej~hej

    brawo tomku!

    już zaczęli

  • hej

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.09.2012 04:37 ~hej

    tomek~tomek

    A może wybudować tunel pod wisłą otwartym wykopem ? A dla wisły wybudować objazdy. Tak jak robi się to w innych miejcach - na Świętokrzyskiej, Marszałkowskiej, Pl. Wileńskim

    brawo tomku!

  • hej

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.09.2012 04:36 ~hej

    Albor~Albor

    Sami fachowcy co to wszystko wiedzą lepiej.
    Dopóki nie będzie ekspertyzy nic na pewno nie jest wiadome.
    Można robić zastrzyki do-gruntowe, można rozgrzebać jezdnię w tunelu by dostać się do newralgicznego punktu.
    By cokolwiek zdecydować najpierw trzeba jednak coś wiedzieć.

  • zeus

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.09.2012 10:24 ~zeus

    znane jest porzekadło ,że co drugi Polak to lekarz i zna się na wszystkim.Tak też jest i w tym przypadku.
    Ja osobiście nie należę do tych znawców.Mam jednak zastrzeżenia do obowiązujących przepisów dot.przetargów i wyboru najtańszej oferty. I tu jest pies pogrzebany.Bo można było wybrać sprawdzonego Wykonawcę ,ale droższego.
    I napewno nie było by problemu z kurzawką
    W okresie budowy trasy W-Z tunel został usytuowany w bezpośrednim sąsiedztwie z fundamentami kościoła Św.Anny,co groziło jego obsunięciem. Po raz pierwszy w Polsce zastosowano "zastrzyki z betonu" dla utwardzenia gruntu.Metoda sprawdziła się w trudnych warunkach silnych drgań gruntu spowodowane dużym natężeniem ruchu kołowego

  • majster

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.09.2012 00:32 ~majster

    i jeszcze jedno - „Jeżeli jakiekolwiek badania wykazują, że jest źle to jest źle. Natomiast jeżli wszystkie badania wykazują, że jest dobrze to nie zawsze jest dobrze."
    "Przyroda często płata nam figle i konieczna jest odrobina pokory do rzeczy i zjawisk w budownictwie. Krytyczny stosunek do wyników badań może uchronić przed przykrymi niespodziankami.
    Nie należy ufać bezkrytycznie badaniom. One też potrafią mieć błąd. Powielanie ich błędu nie będzie błędem badań ale naszym błędem."
    dziure w ziemi zepsuli :)

  • majster

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.09.2012 00:32 ~majster

    i jeszcze jedno - „Jeżeli jakiekolwiek badania wykazują, że jest źle to jest źle. Natomiast jeżli wszystkie badania wykazują, że jest dobrze to nie zawsze jest dobrze."
    "Przyroda często płata nam figle i konieczna jest odrobina pokory do rzeczy i zjawisk w budownictwie. Krytyczny stosunek do wyników badań może uchronić przed przykrymi niespodziankami.
    Nie należy ufać bezkrytycznie badaniom. One też potrafią mieć błąd. Powielanie ich błędu nie będzie błędem badań ale naszym błędem."
    dziure w ziemi zepsuli :)

  • majster

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.09.2012 00:29 ~majster

    „Żeby powstała kurzawka musi być: woda, grunt i zły inżynier”

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »