Rytm miasta

05.12.2010 16:28 Tajemnice warszawskiego metra

Ekonomiści odradzali budowę metra

SERWISY:

 

Historia Ursynowa nierozerwalnie wiąże się z metrem. Ale niewiele brakowało, żeby jedyna linia warszawskiego metra w ogóle nie powstała. Budowę odradzali nam ... ekonomiści z Banku Światowego. Tę i inne tajemnice warszawskiego metra zdradzał Michał Myśliński z serwisu ursynow.org.pl.

Decyzja o budowie metra została zadekretowana przez generała Wojciecha Jaruzelskiego w 1982 roku. Z Kabat do Młocin mieliśmy jeździć podziemną kolejką w 1992 roku. Opóźnienie wyniosło 16 lat.

- Budowa była przez wiele lat gehenną dla dzielnicy, dziś trudno wyobrazić sobie Ursynów i Warszawę bez niego - mówi Michał Myśliński i dodaje, że odkrywkowa metoda budowy spowodowała utrudniła komunikację między Ursynowem a Mokotowem na 15 lat.

- Na poczatku lat 90. nie wszyscy wierzyli, że to metro powstanie. Powstały alternatywne plany polecane m.in. przez Bank Światowy, żeby tunele zasypać i na górze zbudować tramwaj. Potem okazało się, że zasypanie i zabezpieczenie będzie droższe, niż dokończenie budowy - wspomina Myśliński.

Głos ekonomistów na szczęście nie przerwał budowy. W marcu 1995 roku pierwsi pasażerowi odjechali z Kabaty do stacji Politechnika.

pebe/par

 

 

 

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • radzian

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.03.2015 23:20 ~radzian

    MG~MG

    Do Piaseczna? :) NIGDY


    Niech sobie swoje zbudują :)

  • Radomszczak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.10.2012 09:21 ~Radomszczak

    xxx~xxx

    Kiedy metro do Radomia ?

    Do Radomia to najpierw kanalizację trzeba podciągnąć oraz prąd i dopiero można pomyśleć o tramwajach ;-)

  • Warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.10.2012 09:19 ~Warszawiak

    Balcerek~Balcerek

    Ursynów? Chamowo i tyle.

    Odezwał się słoik spod Siedlec ;-)
    To po co wchodzisz w ogóle na stronę która dotyczy tylko warszawy. Idź do swojego sołtysa i poproś może u was zrobi metro od obory do obory, przez stodołę.

  • ZOJA

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.12.2010 21:32 ~ZOJA

    Piaseczno już dawno istniało. Na Ursynowie były całe połacie pól w tym czasie.

  • metro

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.12.2010 12:36 ~metro

    Zachęcam do czytania ze zrozumieniem, zwłaszcza przed skomentowaniem wiadomości! Cała linia metra miała być otwarta w 92 a została otwarta 16 lat później. Za to dopiero w 1995 została otwarta połowa linii.

  • kriss

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.12.2010 12:10 ~kriss

    NO jeżeli ten gostek takim fachowcem jest od Metra, jak liczy... To lepiej nie pytać go o zdanie i policzyć, czy opóźnienie trwało 16 lat!!! Od 1982 roku do 1995. Po za tym jakie to opóźnienie? Przecież taka inwestycja musi trochę potrwać.

  • Argor

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.12.2010 11:43 ~Argor

    Ale mamy udanych ekonomistów.W latach 90 wyjechali do USA No to mają za swoje że ich przyjeli.Dlatego Polska nigdy nie dostanie wiz.

  • _podatki oddaje warszawie

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.12.2010 11:29 ~_podatki…

    Do ~kriso
    spójrz na metro w Paryżu, Londynie ile dzielnic łączy ze sobą jeśli Warszawa poszerza swoje granice to czemu ma nie ułatwiać dojazdu komunikacją miejsca. Podatki od tych miejscowości fajnie pobierać, ale komunikacji budować to już nie http://pl.wikipedia.org/wiki/Powiat_warszawski_zachodni

  • DFD

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.12.2010 11:13 ~DFD

    PROJEKT 4. LINII METRA PRZEWIDUJE:

    PRZEDŁUŻENIE METRA DO PIASECZNA

    (ZE STACJĄ TEŻ W JÓZEFOSŁAWIU I JULIANOWIE I PIASECZNIE.

  • wert

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.12.2010 11:02 ~wert

    Metro po przystanku Ratusz-Targówek powinno skierować się na tzw. Bliską Białołękę, czyli rejon osiedla Derby. To strategicznie ważny punkt, gdzie mogłoby korzystać z metra pół dzielnicy Białołęka mieszkających po wschodniej stronie. To bardziej potrzebne niż pętla na Bródnie, ponieważ bródno ma kilka linii tramwajowych, dwa mosty do dyspozycji oraz niezliczoną liczbę linii autobusowych. Jest super skomunikowane, natomiast mieszka tam wielu emerytów, którzy poruszają się lokalnie w obrębie paru ulic. Bliska białołęka to miejsce gdzie mieszkają młodzi ludzie, dojeżdżający codziennie jedną linią 527 do centrum i nic poza tym. Do wspomnianego autobusu nie sposób wsiąść, a drobniejsze osoby ryzykują uduszenie lub połamanie kości w czasie podróży autobusem 527.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »