Pół miliarda złotych dla tramwajów. Spłacą kredyty, dołożą do inwestycji

  • robert

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.12.2015 15:44 ~robert

    blady~blady

    w okresie 2 lat TW prowadziły 2 razy te same prace związane z modernizacją torowiska na ul Jagiellońskiej w Warszawie,czy to nie jest marnotrawienie publicznych pieniędzy ?

    Marna prowokacja z twojej strony.Nie kłam, bo to grzech śmiertelny,a chyba nie chcesz sie w piekle smażyć.i tak każdemu w kółko tłumaczyć:1 etap-od Hallera do Ratuszowej.2 etap-od Hallera do Starzyńskiego

  • Blaine Mono

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.12.2015 12:08 ~Blaine Mono


    asd~asd

    Zupełnie nie rozumiem, dlaczego Walzowa i jej banda tak upiera się przy przestarzałej technologii jaką są tramwaje.
    onn~onn

    Ciągle te same teksty kopiuj wklej?! Przyznaj się od razu, że pracowałeś w TW i Cię stamtąd zwolnili dlatego tak na siłę po nich jeździsz. Tramwaje niepotrzebne? Powiedz to tym tłumom ludzie, którzy się do nich w godzinach szczytu upychają, a uzbiera się ich prawie 300mln pasażerów rocznie...

    Te tłumy ludzi SĄ ZMUSZONE upychać się w tramwajach, bo miasto odebrało im wszelką alternatywę! Nikt nie pytał tych ludzi, czy wolą tramwaj czy autobus. ZTM ma wizję przesiadkową i wszyscy muszą skakać jak im urzędnict zagrają!
    Myślisz, że gdyby ludzie mieli do wyboru pospieszną linię autobusową, albo czołgający się 10 km/h tramwaj to dalej pchaliby się do tramwaju?
    W czasach kiedy Mokotów łączyło ze Śródmieściem wiele pospiesznych linii autobusowych, w tramwajach były miejsca siedzące! I mało kto podróżował tramwajem dalej niż kilka przystanków.

    A sugerowanie, że każdy kto nie akceptuje tramwajowego marnotrawstwa, został kiedyś wyrzucony z pracy w tramwajach jest co najmniej dziecinne.

  • TW_MZA

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.12.2015 12:00 ~TW_MZA

    Jak już planujecie zakupić 120 nowych tramwajów to, żeby nie była PESA!!! Pół roku, zajmuje im odbiór, wiecznie błędy. Zrozumcie w końcu, że to tandeta jest. Tak samo Solbusy, nie sprawna klimatyzacja w sektorze B (20XX), szczelina z tyłu pojazdu, gdzie wylatuje okropnie gorące powietrze w lato, okna ledwo trzymają się. Te autobusy są nie sprawne i powinno MZA je oddać.

  • Tak dla autobusów

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.12.2015 07:04 ~Tak dla autobusów

    Stawianie na tramwaje to idiotyczny pomysł.
    Są wolne, trzęsą i hałasują na zakrętach, a jak się zepsują lub jest kolizja, to nie można wyjechać z dzielnicy.
    ZNACZNIE LEPSZYM ROZWIĄZANIEM SĄ EKOLOGICZNE AUTOBUSY

  • MichalK

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.12.2015 06:39 ~MichalK

    Akurat z tym się zgadzam w 100% że tramwaj to archaizm, powinno się je kasować a nie budować nowe linie. Jeżeli tramwajem odcinek Bitwy Warszawskiej - Pl. Zawiszy jadę około 12-15 minut a autobusem 5 to o czymś to świadczy, a rekordem było pokonanie jedynie Pl. Zawiszy z Towarowej w 5 minut, gdzie 157 jadące 2 minuty później już dawno zniknęło w oddali. Tramwaj to przeżytek, nie emituje spalin w mieście ale za to w Kozienicach czy Bełchatowie już tak, bo prąd bierze się z węgla. Może ma mniejszą energochłonność - lecz koszty corocznych remontów torowisk i utrzymania infrastruktury to horrendalne kwoty wywalane w błoto. Tramwaj nie ma większej pojemności - mając ponad 30 metrów zabiera ponad 200 pasażerów, 2 przegubowce (porównywalna długość) zabierają ponad 300. Dodatkowo kosztuje 8 milionów, tyle co 8 przegubowców, przy wymianie co 10 lat dwóch autobusów daje to kwotę 6 milionów - o 2 mniej niż koszt tramwaju. Co więcej co 10 lat mamy nowy pojazd, nowocześniejszy, na gwarancji i oszczędniejszy od poprzedniego. A 30 letni tramwaj będzie wtedy przestarzałym, awaryjnym rupieciem. Nie wspominając o awariach tramwajów generujących zatrzymania, wykolejeniach, i zanikach napięcia paraliżujących cały ruch tramwajowy.

  • blady

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.12.2015 06:25 ~blady

    w okresie 2 lat TW prowadziły 2 razy te same prace związane z modernizacją torowiska na ul Jagiellońskiej w Warszawie,czy to nie jest marnotrawienie publicznych pieniędzy ?

  • marek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.12.2015 21:57 ~marek

    asd~asd

    Zupełnie nie rozumiem, dlaczego Walzowa i jej banda tak upiera się przy przestarzałej technologii jaką są tramwaje. Czy nie widzi związku, że im więcej linii tramwajowych tym więcej ludzi jest zmuszanych do korzystania z samochodów bo nikt rozsądny nie będzie tracił kilku godzin miesięczne na przesiadki.
    Za tą kasę możnaby było wywalić tramwaje ze Sródmieścia, stworzyć spójną sieć połączeń autobusowych oraz odzyskać przestrzeń miejską dla wszystkich.
    Zamiast tego buduje się kolejne kilometry torów, przy czym mieszkańcy nie chcą rezygnować z autobusów, więc tramwaj wozi powietrze.
    Nie mówiąc o tym, że tramwaj nigdy nie będzie tak wydajny jak autobus na buspasie. A torowiska na Marszałkowskiej czy alejach uniemożliwiają stworzenie możliwości przechodzenia w dowolnym miejscu jak np. na Świętokrzyskiej.


    1) Tramwaj jest bardziej pojemny niż autobus (przegubowy autobus mieści do 170 osob, tramwaj ponad 200)
    2) Tramwaj zużywa na 1 km 1/2 do 2/3 mniej energii niż autobus.
    3) Tramwaj nie emituje spalin!
    4) Tramwaj to wyższy komfort jazdy dla pasażerów (nie rzuca jak w autobusie).

  • kubat

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.12.2015 21:40 kubat

    asd~asd

    Zupełnie nie rozumiem, dlaczego Walzowa i jej banda tak upiera się przy przestarzałej technologii jaką są tramwaje. Czy nie widzi związku, że im więcej linii tramwajowych tym więcej ludzi jest zmuszanych do korzystania z samochodów bo nikt rozsądny nie będzie tracił kilku godzin miesięczne na przesiadki.
    Za tą kasę możnaby było wywalić tramwaje ze Sródmieścia, stworzyć spójną sieć połączeń autobusowych oraz odzyskać przestrzeń miejską dla wszystkich.
    Zamiast tego buduje się kolejne kilometry torów, przy czym mieszkańcy nie chcą rezygnować z autobusów, więc tramwaj wozi powietrze.
    Nie mówiąc o tym, że tramwaj nigdy nie będzie tak wydajny jak autobus na buspasie. A torowiska na Marszałkowskiej czy alejach uniemożliwiają stworzenie możliwości przechodzenia w dowolnym miejscu jak np. na Świętokrzyskiej.

    Wypij może szklankę zimnej wody.

  • onn

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.12.2015 21:34 ~onn

    asd~asd

    Zupełnie nie rozumiem, dlaczego Walzowa i jej banda tak upiera się przy przestarzałej technologii jaką są tramwaje.

    Ciągle te same teksty kopiuj wklej?! Przyznaj się od razu, że pracowałeś w TW i Cię stamtąd zwolnili dlatego tak na siłę po nich jeździsz. Tramwaje niepotrzebne? Powiedz to tym tłumom ludzie, którzy się do nich w godzinach szczytu upychają, a uzbiera się ich prawie 300mln pasażerów rocznie...

  • moria

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.12.2015 21:23 ~moria

    asd~asd

    Zupełnie nie rozumiem, dlaczego Walzowa i jej banda tak upiera się przy przestarzałej technologii jaką są tramwaje. Czy nie widzi związku, że im więcej linii tramwajowych tym więcej ludzi jest zmuszanych do korzystania z samochodów bo nikt rozsądny nie będzie tracił kilku godzin miesięczne na przesiadki.
    Za tą kasę możnaby było wywalić tramwaje ze Sródmieścia, stworzyć spójną sieć połączeń autobusowych oraz odzyskać przestrzeń miejską dla wszystkich.
    Zamiast tego buduje się kolejne kilometry torów, przy czym mieszkańcy nie chcą rezygnować z autobusów, więc tramwaj wozi powietrze.
    Nie mówiąc o tym, że tramwaj nigdy nie będzie tak wydajny jak autobus na buspasie. A torowiska na Marszałkowskiej czy alejach uniemożliwiają stworzenie możliwości przechodzenia w dowolnym miejscu jak np. na Świętokrzyskiej.


    Bo jej mąż jest tramwajarzem i lubi tramwaje :-)

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »