System zarządzania redukuje korki. Dlaczego nie wszędzie?

  • oooo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.06.2015 07:12 ~oooo

    bzdura~bzdura

    O czym tu w ogole gadac. Transport samochodowy to najmniej efektywny transport w miescie i szkoda kasy na jakiekolwiek rozwiazania, ktore maja zwiekszyc przepustowosc drog. Na odwrot, trzeba zwezac ulice, robic przejscia dla pieszych, pasy dla rowerow aby maksymalnie zniechecic do jazdy samochodem. No i na szczescie ten pan z ratusza juz to rozumie... Pan z Politechniki wierzy w sudoku.

    +1, choć system nie jest bez sensu - powinien stawiać na priorytet dla tramwajów.

  • vvv

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.06.2015 07:09 ~vvv

    olgierd_olgierd_

    W latach 80tych byłem taksówkarzem w Kolonii (RFN). Miast ciut mniejsze of Warszawy. Robiłem to przez 7 lat. I cóż. Już wtedy działała tzw zielona fala na terenie miasta, na głównych przelotowych arteriach. Pamiętajmy że w tamtych czasach siła komputerów była znikoma. Mimo to możliwa była zielona fala. A u nas co? rok 2015, siła obliczeniowa komputerów chyba 1000 razy większa i taka klapa z zarządzaniem ruchem. Wstyd.
    Ten temat jest przynajmniej tak ważny jak II linia metra

    Monachium Anno Domini 2015 - czerwona fala. Samochody muszą stać na każdym skrzyżowaniu. Zielona fala to relikt.

  • j23

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.06.2015 07:06 ~j23

    ala~ala

    A może by tak spróbować jeździć po 2 (nie śmiem proponować 3) osoby w aucie?

    I tak to niewiele da, bo na miejsce osób rezygnujących pojawią się nowe.

    To czego nie mówią, to to, że system dopycha do 100% samochody między skrzyżowaniami, a powiiny być rezerwy, żeby zapewnić płynną jazdę.

    W tym celu w Zurychu identyczny system specjalnie generuje korki za drogach wlotowych do miasta (żeby wjeżdżało tylko tyle samochodów ile są w stanie obsłużyć ulice w centrum).

  • ala

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.06.2015 00:21 ~ala

    A może by tak spróbować jeździć po 2 (nie śmiem proponować 3) osoby w aucie?

  • zbych

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.06.2015 00:17 ~zbych

    nie do końca taj jest. system jest inteligentny wiec cały czas się uczy.. od kiedy został uruchomiony natężenie ruchu wzrosło o kilkadziesiąt procent. pomyśl co by było gdyby go nie było


    wawerzak~wawerzak

    Chyba nie do końca ktoś jest realistą. Lepiej zrobić wiadukty w Dolince Służewieckiej lub spychaczem przejechać się i dodać centralnie dodatkowy pas. Poza tym wywalić prowizoryczne przejścia pieszych na Płowieckiej i Czecha i odbudować kładki, które jeszcze Gierek wybudował to wam się rozładują korki. Myślę że należało by wsiąść w autko i pojeździć. To takie banalne przykłady z miejsc którymi jeżdżę.
    xxx~xxx

    Co do kładek na Płowieckiej/Czecha to tak i nie. Tam jest za dużo świateł różnych po drodze aż do Zakrętu i ten korek po prostu się przesunie z jednego miejsca w drugie. To raz. A dwa - w dolince się powinno poprawić po zbudowaniu obwodnicy oraz połączenia z Wilanowem. Podobno ksiądz z kościoła na górce blokuje budowę bezkolizyjnego rozwiązania w dolince.


  • zbych

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.06.2015 00:16 ~zbych

    nie do końca taj jest. system jest inteligentny wiec cały czas się uczy.. od kiedy został uruchomiony natężenie ruchu wzrosło o kilkadziesiąt procent. pomyśl co by było gdyby go nie było


    wawerzak~wawerzak

    Chyba nie do końca ktoś jest realistą. Lepiej zrobić wiadukty w Dolince Służewieckiej lub spychaczem przejechać się i dodać centralnie dodatkowy pas. Poza tym wywalić prowizoryczne przejścia pieszych na Płowieckiej i Czecha i odbudować kładki, które jeszcze Gierek wybudował to wam się rozładują korki. Myślę że należało by wsiąść w autko i pojeździć. To takie banalne przykłady z miejsc którymi jeżdżę.
    xxx~xxx

    Co do kładek na Płowieckiej/Czecha to tak i nie. Tam jest za dużo świateł różnych po drodze aż do Zakrętu i ten korek po prostu się przesunie z jednego miejsca w drugie. To raz. A dwa - w dolince się powinno poprawić po zbudowaniu obwodnicy oraz połączenia z Wilanowem. Podobno ksiądz z kościoła na górce blokuje budowę bezkolizyjnego rozwiązania w dolince.


  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.06.2015 00:02 ~warszawiak

    qwe~qwe

    Pamiętam jak ruszył ten system w któeś tam wakacje. Korki zrobił się wieksze i nigdy nie zmalały.

    Osobiście mam wrażenie i kilku moich znajomych, że ten system powoduje większe korki.

    To nie 'wrażenie'! To rzeczywistość! Kretyni 'zaoszczędzili' kasę i kupili kawałek systemu a spieprzyli całość komunikacji!

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.06.2015 00:01 ~warszawiak

    qwe~qwe

    Pamiętam jak ruszył ten system w któeś tam wakacje. Korki zrobił się wieksze i nigdy nie zmalały.

    Osobiście mam wrażenie i kilku moich znajomych, że ten system powoduje większe korki.

    To nie 'wrażenie'! To rzeczywistość! Kretyni 'zaoszczędzili' kasę i kupili kawałek systemu a spieprzyli całość komunikacji!

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.06.2015 23:58 ~warszawiak

    Takiego 'systemu' Warszawa NIE MA i nie będzie miała. Rozregulowana sygnalizacja, spieprzony ruch różnymi idiotycznymi ograniczeniami i co krok przejścia dla pieszych uruchamiane RĘCZNIE przez pieszego - to ostatnie, to czysty IDIOTYZM. Jak to wszystko zgrać, żeby sprawnie funkcjonowało? NIE DA SIĘ TEGO ZROBIĆ! Żywym przykładem tego jest ulica Fieldorfa, która jest upieprzona co krok takim 'dobrodziejstwem', jak ręcznie uruchamiane przejście dla pieszego. Tam płynnie przejechać się po prostu NIE DA, a ten IDIOTYZM leni się z szybkością światła! Jeden, powtarzam JEDEN pieszy potrafi skutecznie zatrzymać potok kilkudziesięciu pojazdów, w tym autobusów!

  • Gość

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.06.2015 23:51 ~Gość

    Legenda miejska głosi, że ten sam system Siemensa był w Berlinie. Był, bo nigdy nie udało się go dostroić i powodował większe korki, niż były przy wyłączonym systemie. System Siemensa zastąpiono rozwiązaniem konkurencji i w Belinie sytuacja bardzo się poprawiła.

    W Warszawie jakość rozwiązania Siemensa dobrze widać na Wisłostradzie.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »