Kolej planuje nowe przystanki: rondo de Gaulle'a i Solec. Powiśle do likwidacji

  • Kam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.05.2019 20:17 ~Kam


    Kracho~Kracho

    Pomysł jest kompletnie bez sensu bo:
    1. Między wschodnim wejściem do Warszawa Śródmieście a zachodnim do Warszawa Powisle jest w prostej linii jest 1205 metrów. To jest bardzo mało. Dla porównania odległość między stacjami metra Politechnika a Centrum wynosi 1450 metrów, między Politechniką a Polem Mokotowskim 1248 metrów, między Świętokrzyską z Ratuszem 1128 m, a między Ratuszem a Dworcem Gdańskim aż 1534 metry.
    2. Między wschodnim wejściem do Warszawa Powiśle (hipsterska knajpa) a Wisłostradą definitywnie ograniczającą zabudowę jest 415 metrów. Cały Solec jest w bliskim zasięgu dojścia do tego punktu.
    3. Kolej regionalna to nie tramwaj, że ma stawać co 100 metrów. Jeśli jesteś między Kruczą a Nowym Światem i za daleko ci do kolejki to podjedź 9-ką lub 158 do Śródmieścia czy Powiśla.

    Techiczne trudności realizacji tego pomysłu:
    1. Między tunelem podmiejskim a dalekobieżnym jest tylko ściana. Pasażerowie mają wysiadać z pociągu wprost na tory dalekobieżne?
    2. Obydwa tunele biegną dokładnie pod jezdnią Alei Jerozolomskich. Jakiekolwiek poszerzanie sprawi że tunel czy nowy peron znajdzie się pod budynkami.
    3. W Alejach Jerozolimskich w pobliżu proponowanego pzystanku jest dosyć wąsko: chodnik, parking, 3 pasy, torowisko, 3 pasy, parking, chodnik. Gdzie chcecie zmieścić wyjścia z nowego przystanku?
    4. Od Powiśla aż do rzeki tory idą albo po bardzo wąskim nasypie, albo na wiaduktach. Serio ktoś chce tam jeszcze jakieś perony wcisnąć?

    Generalnie ten poroniony pomysł to kiełbasa wyborcza dodatkowo podsycana przez oderwanych od rzeczywistości dzieciaków z MJN czy Siskomu.
    ndof~ndof

    Nic dodać nic ująć. Miałem to i owo napisać, ale w zasadzie wyczerpałeś temat.

  • ewa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.05.2019 12:59 ~ewa


    [cytat_2989615]
    [cytat_2989568]
    Tak samo bezsensowny pomysł, jak przystanek metra przy Wiśle, gdzie nikt z mieszkanców ani nie wsiada ani nie wysiada, bo ma kilometry do dojścia.

    [/cytat_2989615]freya~freya


    Metro przy Wiśle bezsensowne???? Fakt, że:
    1. Tam nie mieszkasz
    2. Nie studiujesz i nie korzystasz z ulokowanych tam wydziałów (prawo, neofilologie) oraz z BUW-u
    3. Nie odwiedzasz bulwarów nad Wisłą
    4. Nie jest Ci znane Centrum Nauki Kopernik
    naprawdę nie świadczy o tym, że to bezsensowne. To tylko świadczy o tym, że mało wiesz o Warszawie. Oraz o tym, że masz raczej wąski horyzont życiowy.


    mieszkam od urodzenia czyli 55 lat, tez studiowałam na UW i pracuję czyli na pewno wiem więcej od ciebie.

  • ndof

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2019 19:40 ~ndof

    Kracho~Kracho

    Pomysł jest kompletnie bez sensu bo:
    1. Między wschodnim wejściem do Warszawa Śródmieście a zachodnim do Warszawa Powisle jest w prostej linii jest 1205 metrów. To jest bardzo mało. Dla porównania odległość między stacjami metra Politechnika a Centrum wynosi 1450 metrów, między Politechniką a Polem Mokotowskim 1248 metrów, między Świętokrzyską z Ratuszem 1128 m, a między Ratuszem a Dworcem Gdańskim aż 1534 metry.
    2. Między wschodnim wejściem do Warszawa Powiśle (hipsterska knajpa) a Wisłostradą definitywnie ograniczającą zabudowę jest 415 metrów. Cały Solec jest w bliskim zasięgu dojścia do tego punktu.
    3. Kolej regionalna to nie tramwaj, że ma stawać co 100 metrów. Jeśli jesteś między Kruczą a Nowym Światem i za daleko ci do kolejki to podjedź 9-ką lub 158 do Śródmieścia czy Powiśla.

    Techiczne trudności realizacji tego pomysłu:
    1. Między tunelem podmiejskim a dalekobieżnym jest tylko ściana. Pasażerowie mają wysiadać z pociągu wprost na tory dalekobieżne?
    2. Obydwa tunele biegną dokładnie pod jezdnią Alei Jerozolomskich. Jakiekolwiek poszerzanie sprawi że tunel czy nowy peron znajdzie się pod budynkami.
    3. W Alejach Jerozolimskich w pobliżu proponowanego pzystanku jest dosyć wąsko: chodnik, parking, 3 pasy, torowisko, 3 pasy, parking, chodnik. Gdzie chcecie zmieścić wyjścia z nowego przystanku?
    4. Od Powiśla aż do rzeki tory idą albo po bardzo wąskim nasypie, albo na wiaduktach. Serio ktoś chce tam jeszcze jakieś perony wcisnąć?

    Generalnie ten poroniony pomysł to kiełbasa wyborcza dodatkowo podsycana przez oderwanych od rzeczywistości dzieciaków z MJN czy Siskomu.

    Nic dodać nic ująć. Miałem to i owo napisać, ale w zasadzie wyczerpałeś temat.

  • ndof

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2019 19:36 ~ndof

    aaaa~aaaa

    Jak remontuje PKP można się przekonać na przykładzie stacji Włochy. Wszystko rozgrzebane, przebudowa przejścia podziemnego została porzucona i ludzie brną w potłuczonych szkłach, syfie i kurzu (bo wszyscy nim przechodzą mimo, że jest oficjalnie zamknięte), dookoła stacji syf, rozrzucone, walające się resztki materiałów budowlanych, wszędzie błoto, piach i BRUD (nieodłączny przyjaciel PKP). Strach się bać co będzie gdy na 15 lat rozgrzebią centrum miasta ...

    Ursus to samo...

  • nemesis

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2019 17:24 ~nemesis

    świetny pomysł!

  • don

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2019 15:00 ~don

    oby ten łącznik nie był wzorowany na znanym na cały świat połączeniu pomiędzy M1 a M2 na Stacji Swiętokrzyska

  • Grzegorz Rokicki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2019 13:54 ~Grzegorz Rokicki

    aaaa~aaaa

    Jak remontuje PKP można się przekonać na przykładzie stacji Włochy. Wszystko rozgrzebane, przebudowa przejścia podziemnego została porzucona i ludzie brną w potłuczonych szkłach, syfie i kurzu (bo wszyscy nim przechodzą mimo, że jest oficjalnie zamknięte), dookoła stacji syf, rozrzucone, walające się resztki materiałów budowlanych, wszędzie błoto, piach i BRUD (nieodłączny przyjaciel PKP). Strach się bać co będzie gdy na 15 lat rozgrzebią centrum miasta ...

    Jako antyprzykład remontów ze strony PKP PLK można też podać stację Wołomin. Po przebudowie peron wyspowy z wiatą poczekalni obsługuje tor dalekobieżny, przy którym pociągi się nie zatrzymują oraz kierunek dla przyjeżdżających z Warszawy, gdzie siłą rzeczy poczekalnia jest zbędna.

    Natomiast dla kierunku do Warszawy, gdzie gros ludzi właśnie czeka na pociąg, zbudowano nowy peron nawowy, z kiepściejszym dojściem i wiatą bez obudowanej z boku poczekalni.

    Na etapie projektu były co prawda organizowane spotkania władz miasta, mieszkańców i PKP, ale z tej ostatniej na nie nikt się nie zjawił. Dopiero po zakończeniu prac można było zobaczyć, że bez dodatkowego kosztu można to było lepiej zorganizować - przesunąć peron o szerokość jednego toru i przestawić tor z Warszawy na drugą stronę peronu wyspowego. Co więcej - dałoby to oszczędności wynikające z braku konieczności budowy drugiego peronu (obecnego do Warszawy) oraz braku konieczności wyginania toru z Warszawy w łuk. Za zaoszczędzone środku można by bez problemu zbudować drugi tunel wyjściowy pod torami - od strony Urzędu Pracy.

  • Grzegorz Rokicki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2019 13:14 ~Grzegorz Rokicki

    Kracho~Kracho

    Pomysł jest kompletnie bez sensu bo:
    1 - (...)Dla porównania odległość między stacjami metra Politechnika a Centrum wynosi 1450 metrów, (...) między Ratuszem a Dworcem Gdańskim aż 1534 metry.
    (...)
    3 - Kolej regionalna to nie tramwaj, że ma stawać co 100 metrów. Jeśli jesteś między Kruczą a Nowym Światem i za daleko ci do kolejki to podjedź 9-ką lub 158 do Śródmieścia czy Powiśla.

    (...)

    Techiczne trudności realizacji tego pomysłu:
    (...)
    4. Od Powiśla aż do rzeki tory idą albo po bardzo wąskim nasypie, albo na wiaduktach. Serio ktoś chce tam jeszcze jakieś perony wcisnąć?


    Ad. 1 - dlatego właśnie już od czasu zbudowania tych stacji I linii metra mówi się o planach dobudowania stacji Pl. Konstutucji między placem a Hożą oraz stacji Muranów - żeby dogęścić stacje metra w śródmieściu.

    Ad. 3 - tyle, że właśnie obecne usytuowanie stacji Powiśle (zachodnie wyjście przy kasach) jest na tyle mocno oddalone od skrzyżowania Jerozolimskie/Nowy Świat, że dla wielu osób przesiadka jest niekorzystna.

    Ad. 4 - dobudowanie peronów do torów biegnących na wiadukcie PKP przećwiczyło już ok 30 lat temu budując przystanek Warszawa-Zoo przy rondzie Starzyńskiego, co bardzo się sprawdziło. Pamiętam, że kajtkiem będąc, by dojechać do rodzinki w Legionowie, musiałem dojechać do pociągu przy Gdańskim. Przystanek Zoo pojawił się coś w moich nastoletnich latach.

  • gisk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2019 10:41 ~gisk

    Niestety tak jak większość korzystająca z PKP nie wierzę że zdążą taki zakres zrobić w 6 lat. Remont linii i stacji w kierunku Grodziska trwa już ponad półtora roku (a miał trwać rok) a większość prac była przecież na powierzchni ziemi. To co będzie się działo pod ziemią...

  • Tomek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2019 10:35 ~Tomek

    zwawy~zwawy

    Jeszcze po wojnie EKD dojeżdżała do Marszałkowskiej. Jak dużo musi się zmienić "aby było tak jak było". Ale OK, przedłużenie WKD to słuszna koncepcja.


    Nie do końca - ostatni przystanek był na Nowogrodzkiej - dziś w okolicach Mariotta. Więc niewiele dalej od obecnego przystanku przy JPII. Przystanek końcowy nazywał się W-wa Chałubińskiego.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »