"Opłaty za wjazd zmienią centrum w slums"

  • Edek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.01.2011 13:22 ~Edek

    A ja jeżdżę rowerem i nie wiem co to są korki

  • ObywatelX

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.01.2011 12:42 ~ObywatelX

    Przedewszystkim to

    Zwracają uwagę, że trzeba egzekwować zakaz wjazdu na skrzyżowanie, gdy nie da się go opuścić.
    I z automatu karać na podstawie Monitoringu!!!!!!

  • marv

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.01.2011 12:26 ~marv

    Jeszcze słówko - moja analogia bramek dla krów (wpis z 11:41) to była tylko abstrakcyjna ilustracja pewnego problemu. Jakość przejścia przez bramki też ma znaczenie. Np. czasami nie można uniknąć w autobusie oddechu zapijaczonego osobnika na twarzy (w porannym tłoku), w samochodzie problem ten nie występuje. Nie wspominając o innych korzyściach z jazy samochodem, łącznie - wciąż jeszcze - z czasem (poruszanie się po linii metra to wyjątek). Część krów nie zdecyduje się na bramkę z napisem ZTM, z różnych powodów. Jesteśmy blisko punktu nasycenia systemu.

    Ogólnie uważam, że nie należy traktować ludzi jak bydło tylko jak ludzi. Miasto powinno odpuścić sobie rozdymanie transportu publicznego (autobusy, tramwaje, metro jest ok). Autobusy zostawiłbym prywatnej inicjatywie, dla estetów i formalistów - zrobiłbym wymóg określonych barw autobusów, przydzielał numery linii, zaordynował jednolitą kartę miejską działającą na zasadzie karty płatniczej (nabijaną złotówkami), to wszystko; ceny, trasy, przystanki ustalaliby sobie przewoźnicy, zero dotacji. Ten, kto podróżował gdzieś prywatnymi autobusami/busami, nie powinien mieć żadnych wątpliwości (niedrogo, przodem do klienta, tabakierka dla nosa a nie na odwrót). Tramwaje to głębszy problem - pomijam. Środki skupiłbym na metrze - tego nie może zrobić kilku prywaciarzy, a sieć metra jest oczywistą, wielką korzyścią dla miasta i jego mieszkańców. Krótki czas przejazdu to jest coś, za co warto zapłacić. Amortyzację finansową metra można też rozłożyć na bardzo długi okres... ale jednak powinna ona być.

  • Mika

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.01.2011 12:24 ~Mika

    Zróbcie zakaz jeżdżenia autem po całym mieście!
    Chyba was pogięło.
    I tak nie wiecie, ile brać za parkowanie w Centrum... To miasto nie jest tak zaprojektowane, aby z łatwością omijać Centrum!
    Najpierw zróbcie porządek z komunikacją miejską, aby funkcjonowała prawidłowo, a potem bierzcie się za wprowadzanie kolejnych opłat i ograniczeń...

  • cmon

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.01.2011 12:12 ~cmon

    opłaty i jeszcze raz opłaty...zakaz wjazdu do centrum...
    zgoda...

    ale komunikacja z węzłów przesiadkowych i spoza Warszawy powinna być skuteczna....
    a jest..każdy czuje jaka jest

  • kr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.01.2011 12:06 ~kr

    dokładnie za to, wiesniaczku

  • Rurex

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.01.2011 11:59 ~Rurex

    I wszystko jasne. Firemka Deloitte mieści się w centrum miasta, więc ciężko odkleić spaślakom tyłki od siedzeń puszek. Najlepiej tworzyć pseudonaukowe raporciki.

  • Karol

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.01.2011 11:54 ~Karol

    Wprowadźcie opłatę za wjazd do Warszawy dla:

    BAU, BBI, BGR, BHA, BI, BIA, BKL, BL, BLM, BMN, BSE, BSI, BSK, BS, BSU, BWM, BZA, LB, LC, LCH, LU, LUB, LBI, LBL, LHR, LJA, LKR, LKS, LLB, LLE, LLU, LOP, LPA, LPU, LRA, LRY, LSW, LTM, LWL, LZ, LZA, TBU, TJE, TK, TKA, TKI, TKN, TLW, TOP, TOS, TPI, TSA, TSK, TST, TSZ

    a problem korków sam się rozwiąże !!

    Przyjmując, że do Warszawy codziennie wjeżdża 10 tys. obcych blach, a opłata wyniosłaby 10 zł. od obcej blaszki, to przez miesiąc mamy 3 mln zł., które można przeznaczyć na frezowanie ulic.

  • BKL

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.01.2011 11:43 ~BKL

    Opłaty dla BKL i innych ? Stary ja mam BKL i mieszkanie w Wawie! Za co mam dodatkowo płacić ?!? Za to, że mi się przerejestrować nie opłaca ?!?!

  • marv

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.01.2011 11:41 ~marv

    Jeszcze jednak uwaga - to, że 69& osób przemieszcza się komunikacją publiczną, to NIE jest dowód na to, że trzeba ją jeszcze bardziej dotować i rozwijać (bo tak chcą warszawiacy) lub utrzymywać taki stan, tylko jest to SKUTEK istniejącej polityki. Polityki wydzielania bus-pasów i wszystkich inwestycji zwiększających chłonność transportu publicznego, kosztem transportu indywidualnego. Mam tu na myśli np. pieniądze, które NIE zostały wydane na udrażnianie ulic, czy wręcz budowę nowych odcinków (obszary poza centrum, problem jest ogólny.) a zostały wydane na transport publiczny. Prosty przykład: biegnie strumień krów i są dwie bramki. Jedną poszerzamy a drugą zwężamy. Więcej krów będzie przebiegać szerszą bramką. Ale to jest EFEKT, można powiedzieć - statystyczny, polityki sterowania bramkami. Tak na to trzeba patrzeć. Inny przykład: można zlikwidować całkiem transport publiczny i zakazać prywatnego transportu zbiorowego. Wtedy wszyscy będą się przemieszczać samochodem lub pieszo. Wg logiki dziennikarza (skądinąd sympatycznego i dążącego chyba do obiektywizmu)z filmiku, byłby to argument na rzecz status quo w tej sprawie (Po co transport zbiorowy, nikt z niego przecież nie korzysta.)

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »