Informacje

21.09.2011 07:35 ZTM chce zmienić regulamin

Zwrot biletów bez wpisywania danych? Może w 2013

SERWISY:

Po protestach pasażerów i interwencji radnych Zarząd Transportu Miejskiego rozważa wycofanie się ze zbierania danych pasażerów przy zwrotach biletów - informuje "Gazeta Stołeczna". Ale dopiero przy nastepnej podwyżce - od stycznia 2013 roku.

O tym, że przy zwrocie niewykorzystanych biletów trzeba okazać dowód tożsamości i wpisać swoje dane do formularza zwrotu, pisaliśmy na tvnwarszawa.pl dwa tygodnie temu. Taka procedura oburzyła część pasażerów. Rzecznik ZTM tłumaczył wówczas czytelnikom tvnwarszawa.pl, że chodzi o wyeliminowanie prób nadużyć.

Długa procedura zmiany

We wtorek sprawą zajęła się komisja infrastruktury w Radzie Warszawy - pisze "Gazeta Stołeczna". Wicedyrektor ZTM Andrzej

Franków wyjaśniał, że procedura to zabezpieczenie na wypadek, gdyby ktoś zwrócił skradzione bilety. Radni nie dali się przekonać, przypominając, że tożsamość i dane osobowe nie są sprawdzane przy sprzedaży biletu.

Jak podaje "GS", Franków zapowiedział, że ZTM najprawdopodobniej zrezygnuje z kontrowersyjnej procedury, chce jednak wcześniej przeprowadzić analizę prawną. Potem zmiany regulaminu będą musieli przegłosować radni. Jeśli zostaną przyjęte, w praktyce pasażerowie odczują je dopiero przy następnej podwyżce cen biletów, która ma wejść w życie od 1 stycznia 2013 r.

Kontrolują kierowców

Podczas obrad komisji Franków odpowiadał też na skargi, że bardzo trudno jest kupić bilety u motorniczych. Tłumaczył, że ZTM sprawdza, czy kierowcy wywiązują się z obowiązku sprzedaży biletów. - Kontrolujących jest jednak tylko pięciu, a w szczycie jeździ 1500 autobusów - dodał.

js/mz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Waww

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.09.2011 15:44 ~Waww

    Argument ze mozna sie posluzyc falszywymi danymi nie jest prawidlowy. Podajac falszywe dane, my lamiemy prawo.

    ZTM _nie ma prawa_ zadac tych danych.

  • k44

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.09.2011 14:55 ~k44

    Jak do tej pory nikt nie kazał mi pokazywac dowodu przy zwrocie biletu. Co jedynie otrzymałam kartkę do podpisu z wyszczególnieniem zwróconych biletów.

  • Padam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.09.2011 13:37 ~Padam

    Beznadziejnie głupia argumentacja. To samo można wprowadzić przy każdej płatności gotówką: "Klienci kupujący sałatę na straganie musza wypełnić formularz, podając swoje dane i numery banknotów, co ma na celu eliminacje prób płacenia skradzionymi banknotami". Jak ja się cieszę, ze nie jestem miejskim urzędnikiem, które to stanowisko niedługo będzie synonimem głupoty.

  • Paweł

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.09.2011 13:35 ~Paweł

    Ostatnio wreszcie się zebrałem i zmieniłem stare bilety. Pani dała mi formularz i kazała się podpisać. Spytałem, czy sprawdzi mi dokument tożsamości. Powiedziała, że nie. Przez 10 sekund stałem się Janem Kowalskim. I po kłopocie :-)

  • wa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.09.2011 13:15 ~wa

    Czy ktoś wie co ze zwrotem biletów po utraceniu ulgi ? Czy jeżeli mam paragon (z biletomatu) to moge w punkcie obsługi klienta oddac taki bilet (ważny) ?

  • JamLasica

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.09.2011 11:39 ~JamLasica

    do ~Robek
    A probowales kupic bilet kiedys nie w centrum??

  • WWwwww

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.09.2011 11:38 ~WWwwww

    To jest niezgodne z prawem -- nie mozna żądać podania danych osobowych przy zwrocie produktu z powodu zmiany umowy przez podmiot realizujący tę umowę.

    Jest to naruszenie ustawy o ochronie danych osobowych.

    Dz.U. 2010 nr 41 poz. 233
    Dz.U. 2004 nr 33 poz. 285
    Dz.U. 2001 nr 100 poz. 1087
    Dz.U. 1997 nr 133 poz. 883

  • P

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.09.2011 11:35 ~P

    Czy to nie jest jawne lamanie prawa przez ZTM? Ciekawe co robi UOKiK?

  • Loop

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.09.2011 10:41 ~Loop

    Sprzedaż biletów u kierowcy jest niekorzystne dla tych, którzy mają bilet czasowy. Autobus stoi dłużej na przystanku a licznik bije.

  • Robek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.09.2011 10:23 ~Robek

    Sprzedaż biletów przez kierowców wprowadza tylko niepotrzebne nikomu zamieszanie. Od tego są kioski czy biletomaty. Ograniczyłbym możliwość zakupu u kierowcy do dni wolnych od pracy i ew. godzin wieczorno-nocnych, gdy kioski są już pozamykane.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »