Informacje

13.04.2016 07:54 jaka będzie ulica kondratowicza?

Zwęzić ulicę, dogęścić zabudowę.
5 pomysłów na Kondratowicza

SERWISY:


Pięć wizji ul Kondratowicza przedstawiły zespoły architektów. W koncepcjach nie brakowało pomysłów na zwężenie ani propozycji nowej zabudowy. Niektórym z mieszkańców biorących udział we wtorkowej dyskusji nie przypadło to do gustu.

Według zapowiedzi władz miasta, do 2020 roku przy Kondratowicza mają powstać dwie stacje metra – przy ulicy Rembielińskiej i dzielnicowym ratuszu. Zmiany czekają również samą ulicę (podobnie jak stało się ze Świętokrzyską podczas budowy centralnego odcinka II linii podziemnej kolejki).

Z wyprzedzeniem zabrano się więc za pracę nad przyszłym wyglądem Kondratowicza. Warsztaty urbanistyczno-architektoniczne przeprowadził warszawski oddział Stowarzyszenia Architektów Polskich. Swoje koncepcje przygotowało pięć zespołów.

Następna Stacja Miasto

"Następna Stacja Miasto" przewiduje trzy centra o różnej specyfice, połączone ciągiem ulicy Kondratowicza. Na zachodnim krańcu, przy skrzyżowaniu z Rembielińską, miałaby powstać niższa, pawilonowa zabudowa, odświeżony bazarek, a przy skrzyżowaniu z ulicą św. Wincentego, gdzie jest ratusz, architekci wymyślili małe centrum biznesowe z kilkoma mniejszymi i większymi wieżowcami.

"Dwa centra połączy rozrywkowy pasaż wzdłuż Parku Bródnowskiego: odświeżone pawilony na północ od Kondratowicza, na południe ciąg obiektów kulturalnych, sportowych i gastronomicznych" – przekonują.

I dodają, że Kondratowicza powinna zostać zwężona. "Najbardziej palący problem parkowanie rozwiążemy przez położenie nacisku na parkowanie równoległe wzdłuż ulic wewnętrznych, dodanie parkingów podziemnych pod nowymi inwestycjami, parkingów półpodziemnych, zakopanych pod miejskimi skwerami i wolnostojących, niskich parkingów silosowych" - zapowiadają autorzy.

Powiązanie rozwiązaniem – Kondratowicza

Głównym celem koncepcji "Powiązanie rozwiązaniem – Kondratowicza" jest zwężenie jezdni, uspokojenie ruchu i wyznaczeniu trzech placów, przylegających do ulicy: przed urzędem dzielnicy, pawilonami usługowymi, między ulicami Łabiszyńska i Chodecką, oraz przed kościołem. Uzupełnieniem ma być nowa zabudowa.

"Docelowo krańce powinny stać się ważnymi węzłami przesiadkowymi dla stacji metra, pomiędzy którymi ulica o ograniczonym ruchu  funkcjonowałaby jako miejsce spotkań i codziennych aktywności. W tym celu należy ułatwić przesiadki dzięki zbliżeniu do siebie przystanków" - przekonują autorzy tej pracy.

Proponują też uporządkowanie targowiska i rewitalizację parku wraz z wprowadzeniem nowych pawilonów.

"Rozwiązaniem deficytu miejsc parkingowych będzie wyznaczenie dodatkowych stanowisk na ulicach przyległych. Wychodząc naprzeciw obawom dotyczącym większej liczby aut po otwarciu metra, postulujemy zlokalizowanie parkingów P+R w pobliżu stacji PKP Warszawa Toruńska i skomunikowanie za pomocą tramwaju bądź przedłużenia metra. Proponujemy także uzupełnienie zieleni i wprowadzenie szpalerów drzew wzdłuż ulicy" - informują.

Utopia Bródno

Najważniejszym elementem projektu "Utopia Bródno" jest stworzenie rozległego centrum usługowo-handlowego, wzdłuż ulic Rembielińskiej i Kondratowicza. "Wybudowanie obiektów usługowych, handlowych i biurowych istotnie zwiększy liczbę miejsc pracy. Pozwoli to na skrócenie odległości pokonywanej przez mieszkańców pomiędzy mieszkaniem a pracą, a także zwiększy atrakcyjność dzielnicy dla nowych mieszkańców" – twierdzą pomysłodawcy.

Przekonują też, że przedszkola, szkoły, ośrodki zdrowia, biblioteki i domy kultury (kluby osiedlowe) i obiekty sportowe są na Bródnie prawidłowo rozmieszczone. Ale brakuje obiektów handlowych, a większość istniejących cechuje się niskim standardem.

Co jeszcze proponują? "Atrakcyjna część terenu została przeznaczona na bazar, co zapewni możliwość udziału w wymianie rynkowej (również) sprzedającym i kupującym, dla których inne warianty handlu byłyby niedostępne ze względu na koszty" – opisują projekt.

Kondratowicza – Nowy Świat

"Kondratowicza – Nowy Świat" to koncepcja, która przewiduje ograniczenie ruchu przelotowego i napływowego, a planowane zwężenie jezdni ul. Kondratowicza ma zniechęcić do traktowania jej jako ciągu tranzytowego. Architekci mówią też o ukształtowaniu reprezentacyjnego placu przed urzędem dzielnicy Targówek, placu akcentującego wejście do Parku Bródnowskiego oraz eleganckiej przestrzeni „mentalnej” przed kościołem św. Włodzimierza.

Postulują też, by zrezygnowano z lokalizacji planowanych w parkingów P&R. "Rekomenduje się przeanalizowanie wydłużenia II linii Metra do stacji Warszawa Toruńska. Zapewni to lepszą integrację transportu zbiorowego po praskiej stronie oraz przyczyni się do zwiększenia dostępności Bródna dla lokalizacji usług i budowy nowoczesnego Centrum Międzydzielnicowego" – przekonują. Chcą też poprawić sytuację parkingową mieszkańców przez lokalizację zatok postojowych wzdłuż zawężanych ulic dojazdowych i wytworzenie niewielkich placów parkingowych.

Międzymetrze

Z kolei w projekcie "Międzymetrze" przewidziano wprowadzenie różnego rodzaju zabudowy (na przykład punktowce, liniowce). Zaproponowano nowe budynki mieszkaniowe z garażami podziemnymi i usługami w parterach, ale też biurowce.

Proponują też wyprowadzenie pojazdów z wnętrz osiedlowych kwartałów, aby stworzyć dla nich miejsca w garażach. Ich zdaniem bazarek przy kościele powinien zmienić się w otwartą halę targową z parkingiem podziemnym.

"Przy nowoprojektowanym placu przy ul. Chodeckiej powstanie nowy budynek Ratusza a miejsce po starym (zbyt ekstensywnie wykorzystującym teren) zastąpi wysoki budynek mieszkaniowy oraz parking typu Park&Ride zapewniający parkowanie dla osób przesiadających się z samochodów do metra" – przekonują projektanci. W sąsiedztwie Parku Bródnowskiego, w miejscu wielkiego parkingu na przedłużeniu ul. Łabiszyńskiej, zaproponowano nowy obiekt - pod zielonym dachem pawilonu, znajdzie się oferta dla wszystkich grup wiekowych.

Na razie dyskusje

We wtorek w urzędzie dzielnicy Targówek odbyła się dyskusja nad pracami. – Niektórzy biorący w niej udział mówili, że boją się zwężenia ulicy Kondratowicza. Podkreślali, że trzeba dbać o zieleń, która jest w okolicy. Niekoniecznie podobał im się również pomysł nowej zabudowy – mówi tvnwarszawa.pl Marek Mikos, dyrektor biura architektury w ratuszu.

I podkreśla, że przedstawione wizje, nie są projektami realizacyjnymi. Mają służyć dyskusji. – Oddział warszawski SARP z zespołem ekspertów przedstawi propozycje rozwiązań. Będziemy o nich rozmawiać z burmistrzem dzielnicy, władzami stolicy i Metrem Warszawskim, żeby powstała koncepcja wynikowa – zapewnia Mikos.

Jak zaznacza, trzeba ją będzie również przymierzyć do planu miejscowego dla tego rejonu. Na razie nie chce jednak zdradzać, kto stworzy ostateczny projekt dla ulicy Kondratowicza.

Centralny odcinek II linii metra otwarto w marcu 2015:

ran/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • ego

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.04.2016 00:18 ~ego

    durnych pomysłodawców wywalić z miasta. Może, w swoich wsiach wprowadzajcie w życie owe głupoty.

  • kkk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.04.2016 10:35 ~kkk

    Mieszkam na Bródnie,a pracuję na Bielanach. Mam takie spostrzeżenie.Od momentu uruchomienia metra, na ul.Kasprowicza i wszystkich przyległych uliczkach pojawiło się tysiące samochodów z rejestracjami podwarszawskimi.Ludzie parkują w okolicy początkowych stacji metra i dalej jadą metrem a parkingów jest oczywiście za mało,są za to duże trawniki nad tunelem dla załatwiających się psów.TAK SAMO BĘDZIE NA BRÓDNIE.Oprócz tego już teraz zdarzają się korki na ulicach równoległych do Kondratowicza więc jeśli zostanie ona zwężona i część ruch przeniesie się na małe osiedlowe uliczki to można sobie wyobrazić co się będzie działo.Oczywiście architekci i urbaniści ani tym bardziej władze Targówka nie są w stanie sobie tego wyobrazić.

  • egi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.04.2016 23:27 ~egi

    zwęzić ulicę! Paranoja! Po co nam stragany i zagęszczenie? Dzięki temu, że w czasach PRL, obowiązywały normy rozsądne, to jest prawdziwa ulica i nie należy tego dotykać. Proszę pamiętać, że przy tej ulicy jest szpital i dojazd jest niezbędny.












  • kuki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.04.2016 15:18 ~kuki

    Rozumiem, że ci "autorzy koncepcji" też sobie zagęszczają metraże i mieszkają w coraz mniejszych mieszkaniach i domkach?

    Wzorem dla nich jest więzienie? Małe cele i betonowy spacerniak, 5 x 5 m? Z jednym zastrzeżeniem, tutaj to mieszkańcy muszą utrzymywać siebie i właścicieli, w więzieniu chociaż o tym myśleć nie muszą.

  • real

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.04.2016 11:22 ~real

    Nie da się w nieskończoność dorzucać szczurów do jednej klatki.
    Nawet argumentując to "ich dobrem"

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.04.2016 09:04 ~Piękny Roman



    Dobre~Dobre

    ha ha ha zwęzona Kondratowicza!!! To dopiero korki będą! Przecież cała Białołęka będzie jechac Kondratowicza, by zostawić na niej auto i wsiąść do metra!!!
    andrew~andrew

    P&R ma być zrobiony poza Bródnem w okolicy przystanku PKP Toruńska. W pierwszym wariancie działałby tam szybki autobus do metra Rembielińska. W drugim etapie rozważane jest tam przedłużenie metra. Może to i dobrze, bo ja jadąc z Białołęki nie mam najmniejszej ochoty pchać się na Bródno i szukać tam miejsca, którego nawet nie wiem czy znajdę. A jak będzie zwężona Kondratowicza to tym bardziej nikt z Białołęki nie będzie miał ochoty się tam pchać. W takim wypadku wogóle z metra bym nie korzystał. Natomiast jeżeli będzie P@R przy Trasie Toruńskiej do którego będzie dobry dojazd i bezproblemowe zaparkowanie oraz szybki autobus stamtąd do metra to jak najbardziej skorzystałbym z takiej opcji, chociaż wolałbym taki parking gdzieś w okolicy Carrefoura na Głębockiej i autobus do metra przy Ratuszu.
    waw~waw

    To może najpierw dokończmy metro, zbudujmy parkingi, a dopiero potem zagęszczajmy!
    A swoją drogą, jak wyobrażasz sobie szybki autobus na zwężonych drogach? Tak jak na Świętokrzyskiej?

    I ostatnie pytanie, autor czy pracownik ratusza?

    Po co zagęszczać? Co my mrówki jesteśmy żeby się poruszać kanałami?
    Jak tak "architektom" (LOL) i ratuszowi nie podobają się wolne przestrzenie to przecież przymusu niema, mogą sobie iść do innego miasta psuć.
    Ja wolę stare osiedla z dużymi podwórkami, a nie tę "nowoczesną" zabudowę gdzie ciężko jest nie zajrzeć sąsiadowi w okno bo blok obok stoi 5m dalej.

  • waw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.04.2016 07:18 ~waw


    Dobre~Dobre

    ha ha ha zwęzona Kondratowicza!!! To dopiero korki będą! Przecież cała Białołęka będzie jechac Kondratowicza, by zostawić na niej auto i wsiąść do metra!!!
    andrew~andrew

    P&R ma być zrobiony poza Bródnem w okolicy przystanku PKP Toruńska. W pierwszym wariancie działałby tam szybki autobus do metra Rembielińska. W drugim etapie rozważane jest tam przedłużenie metra. Może to i dobrze, bo ja jadąc z Białołęki nie mam najmniejszej ochoty pchać się na Bródno i szukać tam miejsca, którego nawet nie wiem czy znajdę. A jak będzie zwężona Kondratowicza to tym bardziej nikt z Białołęki nie będzie miał ochoty się tam pchać. W takim wypadku wogóle z metra bym nie korzystał. Natomiast jeżeli będzie P@R przy Trasie Toruńskiej do którego będzie dobry dojazd i bezproblemowe zaparkowanie oraz szybki autobus stamtąd do metra to jak najbardziej skorzystałbym z takiej opcji, chociaż wolałbym taki parking gdzieś w okolicy Carrefoura na Głębockiej i autobus do metra przy Ratuszu.

    To może najpierw dokończmy metro, zbudujmy parkingi, a dopiero potem zagęszczajmy!
    A swoją drogą, jak wyobrażasz sobie szybki autobus na zwężonych drogach? Tak jak na Świętokrzyskiej?

    I ostatnie pytanie, autor czy pracownik ratusza?

  • wwaik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.04.2016 06:39 ~wwaik

    Tak zróbmy gościniec z urokliwymi knajpkami. A karetki do szpitala wojewódzkiego będą fruwały, a ruch po przebudowie Łodygowej na dwupasmową nie skieruje się w kier. Kondratowicza tylko rozpłynie się w powietrzu.
    Niedawno zlikwidowano miejsca parkingowe na Pl. Starynkiewicza które były na chodniku. Przeniesiono je na jezdnię zawężając pasy. Mamy szerszy chodnik i brak możliwości szybkiego wyjazdu karetki z pobliskiego szpitala (kierowcy nie maja gdzie zjechać)

  • Marian

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.04.2016 00:15 ~Marian

    RS6Plus~RS6Plus

    Zweżona świetokrzyska to jest taki skandal ze ktos powinnien za to trafic do wiezenia. Ten ciągły korek, te autobusy ktore tam stoja od onz przez tamke do mostu. a obko puste chodniki i sciezki rowerowe caly rok.

    I pójdzie do więzienia nie tylko za to. Liczę na PIS w tym zakresie.

  • andrew

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.04.2016 20:39 ~andrew

    Dobre~Dobre

    ha ha ha zwęzona Kondratowicza!!! To dopiero korki będą! Przecież cała Białołęka będzie jechac Kondratowicza, by zostawić na niej auto i wsiąść do metra!!!

    P&R ma być zrobiony poza Bródnem w okolicy przystanku PKP Toruńska. W pierwszym wariancie działałby tam szybki autobus do metra Rembielińska. W drugim etapie rozważane jest tam przedłużenie metra. Może to i dobrze, bo ja jadąc z Białołęki nie mam najmniejszej ochoty pchać się na Bródno i szukać tam miejsca, którego nawet nie wiem czy znajdę. A jak będzie zwężona Kondratowicza to tym bardziej nikt z Białołęki nie będzie miał ochoty się tam pchać. W takim wypadku wogóle z metra bym nie korzystał. Natomiast jeżeli będzie P@R przy Trasie Toruńskiej do którego będzie dobry dojazd i bezproblemowe zaparkowanie oraz szybki autobus stamtąd do metra to jak najbardziej skorzystałbym z takiej opcji, chociaż wolałbym taki parking gdzieś w okolicy Carrefoura na Głębockiej i autobus do metra przy Ratuszu.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »