Informacje

07.06.2018 09:20 zmiany na placu narutowicza

Zwężą Grójecką, ale pętla zostanie na placu

SERWISY:

 

Pętla tramwajowa zostanie, choć będzie mniejsza. Urzędnicy przedstawili projekt ukazujący, jak ma wyglądać plac Narutowicza po przebudowie.

"Przedstawiamy aktualny plan sytuacyjny przebudowy placu Narutowicza. Powstał po wielu uzgodnieniach, dyskusjach i ustaleniach, konsultacjach oraz w nawiązaniu do konkursu architektonicznego z 2013 r. Teraz czas na prace nad projektem budowlanym. Równolegle Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych wystąpił o decyzję środowiskową, a po jej uzyskaniu i opracowaniu projektu budowlanego złożony zostanie wniosek o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej" - poinformował ochocki ratusz.

Wydanie ZRID-u otworzy drogę do rozpoczęcia przebudowy placu.

Jak przypomnieli urzędnicy, w biurze architektury trwają jednocześnie prace nad planem miejscowym rejonu placu Narutowicza.

Mała pętla

"Obecnie plac funkcjonuje głównie jako węzeł komunikacyjny (infrastruktura transportowa zajmuje znaczną przestrzeń). Koncepcja projektowa z jednej strony zakłada utrzymanie i usprawnienie węzła komunikacyjnego a z drugiej wydzielenie jak największej „uspokojonej” przestrzeni do różnorodnego wykorzystania przede wszystkim przez mieszkańców" - opisują na swojej stronie architekci.

Sporo kontrowersji wzbudził pomysł likwidacji pętli tramwajowej. Władze dzielnicy i pracownia Dawos, która odpowiadała za wstępną koncepcję remontu, chciały jej likwidacji.

Ale zaprotestowała część mieszkańców. W liście do burmistrza dzielnicy podkreślali, że jest potrzebna przede wszystkim w razie awarii. Podobne argumenty podnosili przedstawiciele Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej. Wtedy ochoccy urzędnicy odpowiadali już, że sprawa jednak nie jest przesądzona.

W przedstawionym właśnie projekcie widzimy, że pętla tramwajowa jednak zostanie, w wersji jednotorowej. Będą mogły się po niej poruszać składy historyczne oraz nowoczesne.  Przestrzeń, którą uda się zyskać, będzie przeznaczona dla pieszych. Pojawią się też drzewa oraz miejsce dla rowerów.

Zwężenie jezdni, przeniesienie przystanków

Według projektu ruch zostanie uspokojony. Grójecka będzie miała po dwa pasy ruchu, na środku powstanie torowisko.  Filtrowa połączy się z Grójecką na wysokości Słupeckiej.

Zmienią się też lokalizacje przystanków, a jednym z powodów jest wyeksponowanie przez architektów przedwojennego kościoła św. Jakuba.

>> ZOBACZ CAŁY PROJEKT <<



kz/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • z Mokotowa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.06.2018 09:40 ~z Mokotowa

    Zamiast uspokajać ruch, proponuję uspokoić nawiedzonych zwolenników rozwalania naszego miasta i zamieniania go w skansen.

  • jako

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.06.2018 23:36 ~jako

    Dwa pasy? A po co? Zróbmy jeden! Wszędzie! Ale będzie pięknie! Warszawa będzie taka nowoczesna. Jestem za tym również, by wybudować obwodnicę miasta stołecznego Warszawy, ale PIESZĄ! Ale będą nas chwalić!

  • ech

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.06.2018 19:28 ~ech

    kielniecki~kielniecki

    Warszawa już jest nie przejezdna - To efekt głupich zwężeń czy bus pasów.
    Dziś wystarczy jeden ( słownie jeden ) wypadek i stoi pół Warszawy !
    Tak jest zarządzana stolica przez PO...
    Na szczęście już niedługo wybory...!


    Obwiniasz autobusy na bus-pasach za korki samochodowe. Dobrze się czujesz?

  • wawa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.06.2018 19:24 ~wawa


    Iks~Iks

    Jedna wielka głupota! Może od razu zwęzić Grójecka i Al. Jerozolimskie do 1 pasa. Na szczęście wybory tuż tuż.
    Mafia~Mafia

    Tak tak tak duzo miejsca dla rowerkow.


    Na razie wystarczy opodatkowanie wjazdu dla szrotów spod miasta.

  • neo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.06.2018 19:22 ~neo

    kielniecki~kielniecki

    Warszawa już jest nie przejezdna - To efekt głupich zwężeń czy bus pasów.
    Dziś wystarczy jeden ( słownie jeden ) wypadek i stoi pół Warszawy !
    Tak jest zarządzana stolica przez PO...
    Na szczęście już niedługo wybory...!

    To nie PO, to miejscy aktywiści w ZDM. Proponuję podziękować Robertowi Buciakowi i jego kolegom i koleżankom.

  • kielniecki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.06.2018 18:12 ~kielniecki

    Warszawa już jest nie przejezdna - To efekt głupich zwężeń czy bus pasów.
    Dziś wystarczy jeden ( słownie jeden ) wypadek i stoi pół Warszawy !
    Tak jest zarządzana stolica przez PO...
    Na szczęście już niedługo wybory...!

  • uga

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.06.2018 17:58 ~uga


    Iks~Iks

    Jedna wielka głupota! Może od razu zwęzić Grójecka i Al. Jerozolimskie do 1 pasa. Na szczęście wybory tuż tuż.
    Mafia~Mafia

    Tak tak tak duzo miejsca dla rowerkow.

    No i ten jeden pas to będzie buspas. Taki dla taksówek również, bo przecież prywaciarz może zarabiać i truć w mieście a kierowca bez koguta, to już inaczej truje.

  • dzidekzmeliny

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.06.2018 17:46 ~dzidekzmeliny


    Braciszek Tuck~Braciszek Tuck

    Kolejny debilny pomysł -zwężenie centralnej arterii komunikacyjnej Ochoty. I ten błazeński termin - "ruch zostanie uspokojony". Co tak słabo? Najbardziej można uspokoić ruch likwidując w ogóle jezdnie, tak jak uspokoić człowieka posyłając go do świętego Piotra. Tylko gdzie tu sens? Zwiększą się tylko korki, przedłuży się czas dojazdu do pracy, zwiększy smog z powodu stojących a nie jadących samochodów. Lekarza !!!
    Marian~Marian

    Głosuj na Jakiego a nie tego durnia z PO.

    Z tym byleJakim to przesada.

  • Yoga

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.06.2018 17:43 ~Yoga

    Ecik~Ecik

    Jak do tego doszło, że kilka osób gra na nosach setkom tysięcy. A nie można coś pożytecznego wymyślić?

    Chodzi o uspokojenie ruchu ;)

  • Renia

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.06.2018 17:40 ~Renia


    Michał800Michał800

    Bardzo dobrze, za dużo samochodów jest w Warszawie. Dla niektórych sprawą wręcz niewyobrażalną jest pójść gdzieś pieszo albo pojechać zbiorkomem. Mieszkańcy mają dość ciągłego hałasu, wdychania spalin i zabójstw na przejściach.
    będzie ciszej i bezpieczniej~będzie ciszej i bezpieczniej

    Trzeba więc zlikwidować tramwaje.

    Zwezic chodnik

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »