Informacje

26.01.2018 08:51 potrzebne miejsce na tramwaj

Zwężą Gagarina, znikną miejsca parkingowe

SERWISY:

Ulica Gagarina zostanie zwężona do dwóch pasów ruchu w każdą stronę, a kilkadziesiąt miejsc parkingowych będzie zlikwidowanych. To skutek budowy linii tramwajowej do Wilanowa, która ma ruszyć w przyszłym roku.

Budowa linii tramwajowej z Woli do Wilanowa planowana jest na lata 2019-21. Choć część mokotowska przebiegać będzie w linii Belwederskiej i Sobieskiego, to na Gagarina zaplanowano wąs do Czerniakowskiej. Dwukierunkowe tramwaje będą tam mogły zawrócić (projekt nie przewiduje pętli). A w przyszłości linię będzie można przedłużyć stąd do Siekierek.

Parking dla prawie stu aut

Tory zostaną poprowadzone między jezdniami. Pas zieleni jest tam dość wąski, dlatego tramwajarze zabiorą też nieco przestrzeni obu jezdni (potrzebują około ośmiu metrów). Oznacza to, że z sześciu pasów, które są obecnie na Gagarina, ostaną się tylko cztery. Najpewniej nie będzie to miało większego wpływu na przepustowość, bo już teraz na długich odcinkach prawe pasy służą za parking. Zakazy pojawiają się tylko przed skrzyżowaniami i przystankami. Bardzo często są łamane, na co służby zdają się patrzeć przez palce.

W efekcie na odcinku między Belwederską na Czerniakowską naliczyliśmy w czwartek aż 99 samochodów: 84 na jezdniach, dziewięć na miejscach parkingowych, dwa na chodniku, dwa na przystanku, po jednym na pasie zieleni i podjeździe. Ogółem 15 kierowców złamało przepisy.

Miało być parkowanie równoległe

Jeszcze niedawno drogowcy chcieli uporządkować ten chaos przeznaczając skrajne pasy na parkowanie równoległe (dziś odbywa się ono na wszystkie możliwe sposoby: równolegle, ukośnie, prostopadle). Nic z tego.

- Mieliśmy plan zmian dla Gagarina. Miały polegać przede wszystkim na zostawieniu dwóch pasów ruchu, stworzeniu pasa do parkowania, uporządkowaniu ulicy i zieleni. Ale miasto podjęło decyzję, że ulicą będzie poprowadzona linia tramwajowa, zatem coś za coś. Jeśli zostanie poprowadzony tramwaj, nie będzie możliwości parkowania, bo będzie za wąsko. Zwracam uwagę, że po południowej stronie jest szpaler drzew - mówi nam Karolina Gałecka z Zarządu Dróg Miejskich. I dodaje, że "projekt przedstawiony przez Tramwaje Warszawskie nie przewiduje żadnych zatok ani miejsc postojowych".

Ocaleje choć kilka? "Do rozstrzygnięcia"

Rzecznik tramwajowej spółki Maciej Dutkiewicz tak stanowczy nie jest, ale nie potrafi odpowiedzieć precyzyjnie, ile miejsc ocaleje.

- Obecnie na Gagarina miejsca parkingowe są wyznaczone również na chodnikach. Czy takie rozwiązanie będzie w przyszłości po zbudowaniu tramwaju? Ten temat będziemy opiniowali wspólnie z instytucjami miejskimi odpowiedzialnymi w mieście za politykę transportową i zarządzanie ruchem drogowym – odpowiada. Legalnych miejsc na chodnikach, o których mówi rzecznik, jest nie więcej niż 10.

Dutkiewicz twierdzi, że projekt cały czas ulega poprawkom i nie jest ostateczny. - W naszej koncepcji założyliśmy, że ulica Gagarina będzie miała po dwa pasy ruchu w jedną i w drugą stronę. Sposób wykorzystania pasów jest jeszcze kwestią do rozstrzygnięcia - podsumowuje.

Czy możliwe, aby ruch odbywał się tylko jednym pasem w każdą stronę, a drugi został przeznaczony na parkowanie? Nasi rozmówcy zgodnie twierdzą, że za wcześnie na odpowiedź. Nie wiadomo też, czy wzdłuż ulicy powstanie ścieżka rowerowa.

18-kilometrowa linia z Woli do Wilanów będzie największą i najdroższą inwestycją Tramwajów Warszawskich od 1989 roku. Trasa przebiegać będzie przez Ochotę i Mokotów, ale przy okazji przyniesie też zmiany w północnej części Śródmieścia. CZYTAJ WIĘCEJ NA TEN TEMAT I ZOBACZ SZCZEGÓŁOWĄ TRASĘ


Piotr Bakalarski

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • mieszkanka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.01.2018 22:07 ~mieszkanka

    Linia tramwajowa już tam była i miała się całkiem dobrze do Wilanowa ale ktos postanowił ja w latach 70 zlikwidować

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.01.2018 18:11 ~warszawiak

    Następny IDIOTYZM!

  • drażak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.01.2018 09:33 ~drażak



    drażak~drażak

    31 grudnia 2015 w Warszawie było zarejestrowanych 1 203 009 samochodów osobowych. ilość mieszkańców stolicy w tym dniu: 1 744 351. Źródło: raport GUS. Może więc szerokie ulice i parkingi są trochę potrzebne?
    Rosomak~Rosomak

    W latach trzydziestych ubiegłego wieku ówcześni urbaniści zaprojektowali ulicę równoległą do Puławskiej, o trzech pasach ruchu w każdą stronę. Wtedy o komunikacji w mieście MYŚLELI. A teraz? W tył zwrot.
    Piękny Roman~Piękny Roman

    BO wtedy jak piszesz MYŚLELI.
    Warszawę zaplanowali specjaliści, wszystko było staranie zrobione, obliczone, drogi dostosowane do PLANOWANEJ zabudowy.
    Dzisiaj wolna amerykanka, getta się buduje gdzie tylko można, więc jak niby ma być dobrze. Jest bałagan, którego nie uprzątniemy, nie bez wyburzeń.

    Masz 100% racji. Myśleli przyszłościowo, przewidywali. Planowali mając na uwadze równowagę między zabudową i komunikacją w mieście. Zapomniana dziś sztuka.

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.01.2018 22:22 ~Piękny Roman


    drażak~drażak

    31 grudnia 2015 w Warszawie było zarejestrowanych 1 203 009 samochodów osobowych. ilość mieszkańców stolicy w tym dniu: 1 744 351. Źródło: raport GUS. Może więc szerokie ulice i parkingi są trochę potrzebne?
    Rosomak~Rosomak

    W latach trzydziestych ubiegłego wieku ówcześni urbaniści zaprojektowali ulicę równoległą do Puławskiej, o trzech pasach ruchu w każdą stronę. Wtedy o komunikacji w mieście MYŚLELI. A teraz? W tył zwrot.

    BO wtedy jak piszesz MYŚLELI.
    Warszawę zaplanowali specjaliści, wszystko było staranie zrobione, obliczone, drogi dostosowane do PLANOWANEJ zabudowy.
    Dzisiaj wolna amerykanka, getta się buduje gdzie tylko można, więc jak niby ma być dobrze. Jest bałagan, którego nie uprzątniemy, nie bez wyburzeń.

  • Rosomak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.01.2018 13:38 ~Rosomak

    drażak~drażak

    31 grudnia 2015 w Warszawie było zarejestrowanych 1 203 009 samochodów osobowych. ilość mieszkańców stolicy w tym dniu: 1 744 351. Źródło: raport GUS. Może więc szerokie ulice i parkingi są trochę potrzebne?

    W latach trzydziestych ubiegłego wieku ówcześni urbaniści zaprojektowali ulicę równoległą do Puławskiej, o trzech pasach ruchu w każdą stronę. Wtedy o komunikacji w mieście MYŚLELI. A teraz? W tył zwrot.

  • drażak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.01.2018 13:29 ~drażak





    Fundacja Bike Fun~Fundacja Bike Fun

    Bardzo słuszna strategia władz miasta. Od tego jest władza, by podejmować często niepopularne decyzje, które jednak długofalowo okażą się słuszne i potrzebne. Oddajmy ulice mieszkańcom!
    czwartek~czwartek

    Na 1000 mieszkańców Warszawy, łącznie z niemowlętami, przypada w Warszawie 550 samochodów. Jakim mieszkańcom chcesz oddać ulice? Wróć lepiej do świata żywych.
    AdiWawa~AdiWawa

    Dokładne statystki poproszę, czy ta liczba obejmuje samochody martwe z cepiku, czy obejmuje samochody które nigdy w Warszawie nie bywają ?
    drażak~drażak

    31 grudnia 2015 w Warszawie było zarejestrowanych 1 203 009 samochodów osobowych. ilość mieszkańców w tym dniu: 1 744 351. Źródło: raport GUS. Więc komu oddać ulice?
    AdiWawa~AdiWawa


    OK ja wiem że czytanie ze zrozumieniem boli, w dalszym ciągu zapytam, poproszę o realne dane, bo np w/g GUS to ja zarabiam~4 tyś ?


    To SĄ realne dane, konkretne, nie jakaś średnia; nie poradzisz na to. A twoja pensja - cóż, masz taką, na jaką zasłużyłeś; jeśli sprawdzisz, jakie jest średnie IQ człowieka, też się przekonasz, że daleko ci do niego.

  • reszek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.01.2018 13:24 ~reszek


    Wracaj zatem na wieś, jeśli nie potrafisz żyć zgodnie ze współczesnymi standardami miejskimi.
    asd~asd

    Szczerze współczuję mieszkańcom Gagarina i okolic nieszczęścia jakie chce im zgotować Walzowa i jej banda. I nie mówię tu tylko o likwidacji miejsc parkingowych ale przede wszystkim o tragedii jaką jest tramwaj. Wiem co mówię, bo jestem ofiarą II linii metra, praktycznie pozbawioną innej komunikacji niż kolej. Nie każdy jest hipsterem albo innym pięknoduchem, który może poświęcać godziny na czekanie na komunikację. I nie każdego stać na stołowanie się po knajpach. Obecnie, bez samochodu praktycznie nie jestem w stanie zrobić zakupów, bo przesiadki z siatami to nie sport dla mnie...
    kamil~kamil



    Standardem miejskim jest samochód, kolego sympatyczny. W Warszawie na trzy osoby przypadają dwa samochody. Pora to zrozumieć.

  • Magda Sz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.01.2018 02:41 ~Magda Sz

    Władze Warszawy tyle dobrego robią dla mieszkańców: metro pod samym nosem, bezpieczne i szerokie chodniki, przestrzeń publiczna wypełniona zielenią... A ci narzekają.

    asd~asd

    Szczerze współczuję mieszkańcom Gagarina i okolic nieszczęścia jakie chce im zgotować Walzowa i jej banda. I nie mówię tu tylko o likwidacji miejsc parkingowych ale przede wszystkim o tragedii jaką jest tramwaj. Wiem co mówię, bo jestem ofiarą II linii metra, praktycznie pozbawioną innej komunikacji niż kolej. Nie każdy jest hipsterem albo innym pięknoduchem, który może poświęcać godziny na czekanie na komunikację. I nie każdego stać na stołowanie się po knajpach. Obecnie, bez samochodu praktycznie nie jestem w stanie zrobić zakupów, bo przesiadki z siatami to nie sport dla mnie...

  • kamil

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.01.2018 02:36 ~kamil

    Wracaj zatem na wieś, jeśli nie potrafisz żyć zgodnie ze współczesnymi standardami miejskimi.

    asd~asd

    Szczerze współczuję mieszkańcom Gagarina i okolic nieszczęścia jakie chce im zgotować Walzowa i jej banda. I nie mówię tu tylko o likwidacji miejsc parkingowych ale przede wszystkim o tragedii jaką jest tramwaj. Wiem co mówię, bo jestem ofiarą II linii metra, praktycznie pozbawioną innej komunikacji niż kolej. Nie każdy jest hipsterem albo innym pięknoduchem, który może poświęcać godziny na czekanie na komunikację. I nie każdego stać na stołowanie się po knajpach. Obecnie, bez samochodu praktycznie nie jestem w stanie zrobić zakupów, bo przesiadki z siatami to nie sport dla mnie...

  • AdiWawa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.01.2018 23:16 ~AdiWawa

    Hahaha~Hahaha

    Ekhm. Nie żebym sie czepiał czy coś tam, ale czy jak ostatnio była tam linia tramwajowa, (którą skasowano w latach 70, bo jakiemuś ubekowi z chodami było za głośno) to czy nie pozostał po niej pas zieleni przez środek Gagarina? :)


    Pod obecnym pasem zieleni biegnie linia grzewcza, która jest 3-4 razy w roku odkopywana w różnych miejscach. Tak że ciekawe jak to będzie po ułożeniu torowiska.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »