Informacje

13.02.2013 20:52 ponad 1000 zmian w 2012 roku

ZTM wyjaśnia, dlaczego zmienia trasy i rozkłady

SERWISY:

Czy zmiany są faktycznie jedynym stałym elementem w układzie komunikacyjnym stolicy? A może to kolejny szkodliwy mit wynikający jedynie z nieznajomości rzeczy? - pytają na swojej stronie internetowej urzędnicy ZTM. I zachęcają: Warto przyjrzeć się, jak to wygląda naprawdę.

Z danych opublikowanych przez ZTM wynika, że w ubiegłym roku 1028 razy dokonywano zmian w układzie komunikacji miejskiej. Wliczono w to: zmiany lokalizacji przystanków (375), tras (343), w organizacji ruchu (210) oraz w rozkładach jazdy (100).

Dlaczego ZTM tak często "majstruje" w rozkładach i trasach? Urzędnicy postanowili to wyjaśnić w ramach akcji edukacyjnej "Akademia pasażera".

Najczęściej zmiany są spowodowane remontami (44 proc.) oraz imprezami okolicznościowymi (38 proc.). Nieco rzadziej przyczynia się do tego: adaptacja układu komunikacyjnego (9 proc.), awarie (5 proc.) i postulaty mieszkańców (4 proc.).

"Marszrutyzacja linii komunikacyjnych"

Ponadto ZTM stara się eliminować: dublowanie linii tramwajowych przez autobusowe, zmniejszać liczbę przystanków na trasach autobusów ekspresowych czy też skracanie za długich tras poszczególnych linii- wyjaśniają urzędnicy.

Tłumaczą również, że system połączeń jest przekształcany i upraszczany poprzez "marszrutyzację linii komunikacyjnych". O co w tym chodzi?

- Główną funkcję w układzie spełnia transport szynowy, a rolą linii autobusowych jest dowożenie pasażerów do tramwaju, metra i kolei oraz obsługa rejonów, w których nie ma komunikacji szynowej. Ukształtowany w ten sposób układ zapewnia sprawne połączenia w danych relacjach, a czas podróży, pomimo przesiadek, jest relatywnie krótki – czytamy w inforamcji ZTM.

Układ komunikacyjny jest również modyfikowany przy okazji oddawania do użytku kolejnych odcinków metra, nowych tras tramwajowych, zmian w organizacji ruchu i powstawania nowych obiektów (centra handlowe, osiedla mieszkaniowe, biurowce, drogi).

Część zmian stanowi również odpowiedź na wnioski zgłaszane przez np. mieszkańców.

Robią symulację

Jak zapewnia ZTM, zmiany w komunikacji miejskiej zawsze poprzedzają specjalne symulacje. Urzędnicy określają liczbę pasażerów wsiadających na poszczególnych przystankach oraz analizują ich zachowania i preferencje komunikacyjne.

Przeprowadzana jest również symulacja za pomocą specjalistycznego programu.

bf//ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • kris

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.02.2013 19:48 ~kris


    kris~kris

    Autobus 516 teraz jeździ jak chce. Po zmianie rozkładu co 15min autobus jeszcze nigdy nie przyjechał zgodnie z rozkładem (i nie chodzi tu o 2min spóżnienia). Dzisiajj czekałem a chodzi mi o ulicę Nowodworską. Na przystanku byłem 3min przed czasem przyjazdu autobusu czekałem ponad 10min a 516-tki jak nie było tak nie ma. O co tu chodzi??? Znajomi, którzy jezdżą później do pracy stwierdzają to samo. Rozkład sobie a autobusy sobie. Przypomnę, że przystanek Nowodworska to jeden z pierwszych przystanków na drodze 516 gdzie nie ma gdzzie się zakorkować i złapać opóźnień.
    karawaniarz~karawaniarz

    Nie pomyślałeś ,że przyjeżdża opóźniony na tę pętlę i postoju ma 7 min. ,a opóźnienia 24 min. i co wtedy z tego ,że na odcinku kraniec do ul. Nowodworskiej nie ma korków ? One były jak jechał do krańca. To takie proste ,ale nie martw się przerasta większość pasażerów.

    Jakie korki? Powiedz mi o jakich korkach ty mówisz rano na ulicy modlińskiej na odcinku od żerania do tarchomina? W stronę żerania jest buspas a w strone nowodworów rano nie ma żadnych korków.

  • Wawka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2013 23:49 ~Wawka

    Dwadzieścia lat temu na saxach w Rzymie dojeżdżałem codziennie do pracy trzema autobusami. Ale bilet kasowałem jeden - 90 minutowy, za 800 lirów. Innych to chyba nawet nie mieli. A Ci co oburzają się, że muszą kasować po trzy bilety aby dojechać do pracy to powinni za brak umiejętności liczenia WŁASNYCH pieniędzy płacić podwójnie. Kto zabrania kupić sobie 90-dniowy? Wyjdzie 83.3 zł miesięcznie. Ale średnio prawie 3 zmiany w rozkładach lub trasach dziennie to przesada.

  • BardzoWkurzony

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2013 22:07 ~BardzoWkurzony

    Po wprowadzonych przez ZTM ulepszeniach, tramwaje między Służewcem a Marymontem jeżdżą co 10-15 minut, w grupach po 2-3 na raz (wcześniej 17-tka kursowała co 5 minut i to całkiem regularnie), a na Marymonckiej trudno wcisnąć się do tramwaju (wcześniej dostępne były miejsca siedzące). Najważniejsze, że na symulacji wszystko na pewno wygląda doskonale :/

  • ZTMiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2013 19:36 ~ZTMiak

    a ty z czego żyjesz? z własnego?

    TWMW~TWMW

    Mistrzu "ZTMiak".
    Pracować u was to zenada tylko liczyć do dychy umiecie i żyć z cudzego(może nie?)
    ILu by was niebyło jest za dużo.
    Wystarczy paru dobrych logistyków i leżycie.Paranoja.Wpóść gbura do biura to...

  • TWMW

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2013 18:31 ~TWMW

    Mistrzu "ZTMiak".
    Pracować u was to zenada tylko liczyć do dychy umiecie i żyć z cudzego(może nie?)
    ILu by was niebyło jest za dużo.
    Wystarczy paru dobrych logistyków i leżycie.Paranoja.Wpóść gbura do biura to...

  • mza

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2013 18:23 ~mza


    no widzisz jak ty wszystko wiesz. myślisz że tylko zza biurka robione są "symulacje"? otóż muszęcię zmartwić, nie tylko. jakbyś czasem się rozejrzał to byś może dojrzał gościa który jeździ w autobusie i coś notuje. tak, tak to właśnie jeden z tych zza biurka jak mówisz, na przystankach w autach (przeważnie prywatnych) i w radiowozach siedzą ludzie zza biurek. i tam tak po cichutku, skrupulatnie notują ilu wsiada, wysiada o której przyjechał i o której odjechał i ilu jedzie danym autobusem. (i to przeważnie ich "kochani" pasażerowie i kierowcy mają za złe że to piszemy) właśnie po to by przekazać dalej do gościa za biurko by dane wprowadził i wprowadził korekty.
    Marc~Marc

    Niestety ale ZTM jako instytucja powinien zostać zlikwidowany. Jako taki jest zbędny (bardzo częste błędne decyzje, nie liczenie się ze zdaniem pasażerów, serwowanie na siłę swoich jedynie słusznych decyzji itp. itd.).Tak ktoś poniżej ma rację w stwierdzeniu iż chyba żaden tam pracujący urzędnik nigdy nie jeździł komunikacją. To że przeprowadza się symulacje komputerową to nic nie znaczy. Ci co układają takie rozwiązania powinni usiąść za sterami autobusu lub tramwaju i pojeździć kilka dni aby zobaczyć jak to się sprawdza w rzeczywistości. Z za biurka to można sobie wymyślać jakieś głupoty ale wykonanie w realu może się różnić od pomysłu o 180 stopni. Powinno się wrócić do poprzedniego rozwiązania czyli połączyć MZA i TW w jedno. Im mniej biurokracji tym lepiej. Acha i na koniec chciałbym powiedzieć iż każdy kto zatwierdza takie sprawy powinien być odpowiedzialny materialnie za podejmowane przez siebie decyzje. Może wtedy zmniejszyła by się lista głupot które są podejmowane.
    ZTMiak~ZTMiak



    z jaką dokładnością robisz te pomiary?
    chłocze nie fafluj sie, liczysz na dodatkową premię od Leszka?

  • ZTMiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2013 17:56 ~ZTMiak

    a skąd wiesz ilu nas jest? pracujesz u nas i nas oczerniasz ze taki mądry jesteś? z którego działu jesteś?

    wawka~wawka

    1 sprawa - linie expresowe albo chca likwidowac albo dodaja przystankow wiec Pierwsza sciema.
    2. liczba osob zatrudnionych w samym ZTM siegnela 1400 osob (same "urzedasy") albo z przyzwoleniem HGW czego sie spodziewac...

  • ZTMiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2013 17:29 ~ZTMiak

    no widzisz jak ty wszystko wiesz. myślisz że tylko zza biurka robione są "symulacje"? otóż muszęcię zmartwić, nie tylko. jakbyś czasem się rozejrzał to byś może dojrzał gościa który jeździ w autobusie i coś notuje. tak, tak to właśnie jeden z tych zza biurka jak mówisz, na przystankach w autach (przeważnie prywatnych) i w radiowozach siedzą ludzie zza biurek. i tam tak po cichutku, skrupulatnie notują ilu wsiada, wysiada o której przyjechał i o której odjechał i ilu jedzie danym autobusem. (i to przeważnie ich "kochani" pasażerowie i kierowcy mają za złe że to piszemy) właśnie po to by przekazać dalej do gościa za biurko by dane wprowadził i wprowadził korekty.

    Marc~Marc

    Niestety ale ZTM jako instytucja powinien zostać zlikwidowany. Jako taki jest zbędny (bardzo częste błędne decyzje, nie liczenie się ze zdaniem pasażerów, serwowanie na siłę swoich jedynie słusznych decyzji itp. itd.).Tak ktoś poniżej ma rację w stwierdzeniu iż chyba żaden tam pracujący urzędnik nigdy nie jeździł komunikacją. To że przeprowadza się symulacje komputerową to nic nie znaczy. Ci co układają takie rozwiązania powinni usiąść za sterami autobusu lub tramwaju i pojeździć kilka dni aby zobaczyć jak to się sprawdza w rzeczywistości. Z za biurka to można sobie wymyślać jakieś głupoty ale wykonanie w realu może się różnić od pomysłu o 180 stopni. Powinno się wrócić do poprzedniego rozwiązania czyli połączyć MZA i TW w jedno. Im mniej biurokracji tym lepiej. Acha i na koniec chciałbym powiedzieć iż każdy kto zatwierdza takie sprawy powinien być odpowiedzialny materialnie za podejmowane przez siebie decyzje. Może wtedy zmniejszyła by się lista głupot które są podejmowane.

  • mza

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2013 16:44 ~mza


    mza~mza

    w komentarzach nie wolno używać nazwiska RUTA???
    Dziadek tetryk~Dziadek tetryk

    I paru innych też.
    Kilka godzin temu stwierdziłem że zatrudnione w ZTM i nie mające zielonego pojęcia o komunikacji innej jak PKS słoiki wykazują się "kreatywnością" grając w pewna grę towarzyską a nagrodą jest możliwość "zamieszania w linii" niczym obrót "kołem fortuny"
    I komentarz coś zjadło. I nawet jak się za jakiś czas pokaże (takie "zjawiska" juz były, to ukaże się pod godziną wysłania i zostanie "przykryty" trzydziestką późniejszych wpisów (to też "sposób")

    a ten tekst pisałem grubo przed 11.oo

  • mieszkaniec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2013 16:33 ~mieszkaniec

    @ Kris
    Może autobus 516 i nie ma gdzie się spóźnić, bo jak sam piszesz przyst. Nowodworska to jest dopiero jeden z pierwszych przystanków na którym czekasz, ale żeby ten autobus odjechał o czasie z pętli, to musi na nią najpierw przyjechać o czasie, a przynajmniej przed czasem odjazdu. Pojedź na pętlę, zobacz czy 516 tam w ogóle jest i czeka na godzinę odjazdu i potem wyżalaj się na forach. Widać że mieszkasz w Warszawie od niedawna i musisz jeszcze poznać dobrze nasze miasto.
    A tak swoją drogą, to symulacja komputerowa rozkładów jazdy nijak się ma do rzeczywistości. Jeśli o mnie chodzi, to podchodzę z rezerwą do tego co jest napisane w rozkładach. Pozdrawiam.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »