Informacje

31.01.2018 22:20 KONFERENCJA ZARZĄDU TRANSPORTU MIEJSKIEGO

ZTM wprowadza "Agenta mobilności"
i ułatwienia dla pojazdów eko

SERWISY:

Od 1 lutego w Warszawie rusza nowy regulamin parkingów Parkuj i Jedź. Zmiany dotyczą przede wszystkim posiadaczy aut elektrycznych, dla których powstała karta Eko, umożliwiająca darmowe parkowanie i ładowanie aut na terenie parkingu. Zarząd Transportu Miejskiego uruchamia także formę bonusu socjalnego dla pracowników firm - nazwanym "Agentem mobilności".

- Ekoparkingi i karta Eko to konsekwencja wprowadzenia stanowisk do ładowania samochodów elektrycznych. To wymusiło na nas zaktualizowanie regulaminu parkingowego Parkuj i Jedź, więc przy okazji wprowadziliśmy kilka zmian, które wynikały z potrzeb użytkowników - podkreślił dyrektor pionu inwestycji ZTM Franciszek Kujawski na środowej konferencji prasowej.

Od 1 lutego posiadacze aut elektrycznych na podstawie karty Eko będą mogli bezpłatnie parkować na parkingach Parkuj i Jedź poza godzinami otwarcia tych obiektów, a także za darmo korzystać ze stacji ładowania.

Wchodzące w życie regulacje to też zapisy dotyczące naliczania opłat za postój dopiero po upływie 20 minut od momentu wjazdu pojazdu na parking. "Dzięki temu kierowcy nie będą płacić za czas, w którym poszukują wolnego miejsca postojowego. Możliwe zatem stanie się wykorzystywanie parkingów Parkuj i Jedź także jako stref postojowych K+R (Kiss and Ride)" - czytamy na stronie ZTM.

Jak dostać kartę?

Karty Eko będą wydawane na dany samochód elektryczny, wyłącznie dla jednego parkingu P+R. Okres ich ważności to rok.

Wniosek o wydanie Karty Eko będzie można składać w siedzibie Działu Zarządzania Węzłami Komunikacyjnymi Zarządu Transportu Miejskiego, przy ul. Kasprowicza 145. Użytkownik auta elektrycznego powinien okazać dowód rejestracyjny oraz dokument potwierdzającego jego dane (imię i nazwisko). Karty wydawane będą niezwłocznie po złożeniu prawidłowo wypełnionego wniosku.

- Ostatnie miesiące i ostatni rok to bardzo wiele zmian, które wynikają z kilku przyjętych w mieście polityk, często niezwiązanych z transportem, ale przekładających się bezpośrednio, takich jak na przykład ochrona powietrza - zaznaczyła wiceprezydent Warszawy Renata Kaznowska.

Dodała, że w związku z tym maksymalnie do 2027 roku ZTM zamierza wymienić tabor i wprowadzić tylko niskoemisyjne albo zeroemisyjne pojazdy.

"Agent mobilności"

W tym roku ZTM ruszy też z programem "Agent mobilności". To nowa forma bonusu socjalnego dla pracowników firm. - Nasz "agent" będzie odwiedzał firmy i proponował ofertę zakupu biletów dla pracowników - wyjaśniła Kaznowska. - Taryfa jest taka sama. To pracodawca zdecyduje, ile będzie chciał dopłacić pracownikowi za bilet - dodała wiceprezydent.

Jej zdaniem, taka oferta niesie ze sobą wiele korzyści, m.in. identyfikowanie się pracowników z firmą i udogodnienia dla pracowników, którzy "nie muszą parkować samochodów, szukać miejsc ani płacić za parkomaty".

Renata Kaznowska poinformowała też na konferencji, że w 2017 roku nastąpił wzrost o ponad 1,6 mln zł wpływów z biletów komunikacji miejskiej.

kw/PAP/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • domokrążca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.02.2018 17:55 ~domokrążca

    Ciekawe czym będzie jeździł, ten Agent :)

  • świecić przykładem

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.02.2018 17:27 ~świecić…

    Ten "Agent Mobilności" w pierwszej kolejności niech odwiedzi ratusz i biura ZDM.
    Niech zaproponuje, zamianę służbowych limuzyn urzędników, na bilety komunikacji miejskiej :)

  • plebs

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.02.2018 12:50 ~plebs

    Warszawianka~Warszawianka

    Jazda komunikacją miejską to coraz częściej wybór, a nie wynik małej zasobności portfela!
    W Londynie nawet bogacze jeżdżą metrem! Na szczęście coraz mniej warszawiaków nie uznaje jazdy komunikacją miejską za wstyd.

    Napisz to HGW.

  • vtr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.02.2018 11:45 ~vtr


    plusz~plusz

    a dlaczego nie? moje auto i tak stoi w garażu, bo nie chce mi się szukać miejsca do parkowania w centrum ani stać w korkach.
    Jeśli masz ten komfort, że możesz jeździć poza godzinami szczytu, to tramwaje i metro uzupełnione przez Ubera i Taxi są naprawdę przyjemne.

    Może niektórych stać na auto elektryczne, bo potrafią policzyć ile rzeczywiście kosztuje czas stracony na stanie w korkach i szukanie parkingu.

    ekologia za plecami~ekologia za plecami

    Ciekawe jedynie, ile środowisko kosztuje utylizacja zużytych akumulatorów i wyprodukowanie z węgla prądu, do zasilania tych modnych gadżetów?

    Strzał w dziesiątkę.
    Amerykanie już przez chwilę mieli ten problem, ale postanowili go wyeksportować do biednych krajów Afryki. Ale stacje demontażu hybryd i elektrycznych mają obwarowane jak elektrownie atomowe.

  • zasilane węglem

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.02.2018 11:35 ~zasilane węglem


    mili~mili

    a co z hybrydami? tez są eko
    Jak~Jak


    Nie, nie są eko. Nie wiem kto Wam to wmówił, że są. To tak jak z żarówkami rtęciowymi nigdy nie byly i nie będą eko tak jak hybrydy!

    Masz rację, pojazdy elektryczne, są tak samo eko jak żarówki rtęciowe.

  • nie mów nic więcej

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.02.2018 11:34 ~nie mów…

    Warszawianka~Warszawianka

    Ja nie jeżdżę autem, mimo że mnie na to stać. Wolę dojechać tramwajem i WKD to pracy w 30-40 minut, niż stać na Jerozolimskich godzinę w korkach.
    Poza tym nie przyczyniam się w ten sposób do wzrostu ilości spalin, w tym i tak duszącym się mieście!
    Agent mobilności - w pełni popieram tę inicjatywę!

    Wow, i uważasz geniuszu, że wszyscy warszawiacy pracują przy linii WKD? :)))

  • śmieszniutkie

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.02.2018 11:00 ~śmieszniutkie


    mili~mili

    a co z hybrydami? tez są eko
    Jak~Jak


    Nie, nie są eko. Nie wiem kto Wam to wmówił, że są. To tak jak z żarówkami rtęciowymi nigdy nie byly i nie będą eko tak jak hybrydy!

    A akumulatory są eko???

  • ekologia za plecami

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.02.2018 10:59 ~ekologia…

    plusz~plusz

    a dlaczego nie? moje auto i tak stoi w garażu, bo nie chce mi się szukać miejsca do parkowania w centrum ani stać w korkach.
    Jeśli masz ten komfort, że możesz jeździć poza godzinami szczytu, to tramwaje i metro uzupełnione przez Ubera i Taxi są naprawdę przyjemne.

    Może niektórych stać na auto elektryczne, bo potrafią policzyć ile rzeczywiście kosztuje czas stracony na stanie w korkach i szukanie parkingu.


    Ciekawe jedynie, ile środowisko kosztuje utylizacja zużytych akumulatorów i wyprodukowanie z węgla prądu, do zasilania tych modnych gadżetów?

  • Warszawianka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.02.2018 10:39 ~Warszawianka

    Ja nie jeżdżę autem, mimo że mnie na to stać. Wolę dojechać tramwajem i WKD to pracy w 30-40 minut, niż stać na Jerozolimskich godzinę w korkach.
    Poza tym nie przyczyniam się w ten sposób do wzrostu ilości spalin, w tym i tak duszącym się mieście!
    Agent mobilności - w pełni popieram tę inicjatywę!

  • Warszawianka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.02.2018 10:37 ~Warszawianka

    Jazda komunikacją miejską to coraz częściej wybór, a nie wynik małej zasobności portfela!
    W Londynie nawet bogacze jeżdżą metrem! Na szczęście coraz mniej warszawiaków nie uznaje jazdy komunikacją miejską za wstyd.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »