Informacje

22.03.2011 18:47 tramwaje pojadą szybciej?

ZTM: więcej "zielonego" i przystanki za skrzyżowaniami

SERWISY:

Na wszystkich nowoprojektowanych trasach tramwaje pojadą szybciej. - W ciągu kilku lat powinniśmy zauważyć przyspieszenie ruchu tramwajowego - zapewniają w "Miejskim Reporterze" przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego.

- Priorytet tramwajom będzie nadawany w ramach modernizacji linii tramwajowych – zapowiedział Dobiesław Kadloff, kierownik sekcji marszrutyzacji ZTM. Tak będzie m.in. na modernizowanej trasie tramwajowej w al. Jana Pawła II. Szybciej pojadą także składy nowymi torowiskami na Tarchomin czy na odcinku Powstańców Śląskich.

Przystanki za skrzyżowaniami

- Na czym dokładnie będzie polegało uprzywilejowanie tramwajów - pytał prowadzący "Miejskiego Reportera " Igor Sokołowski.

- Chodzi o wiele elementów oczywiście m.in. o to, aby w programach sterujących sygnałami świetlnymi tramwaj miał możliwie długi czas otwarcia przejazdu. Są też podejmowane działania w zakresie umiejscowienia przystanków tramwajowych - wyjaśnia Kadloff.

Na czym polegają? – Na przykład gdy jeden przystanek jest przed skrzyżowaniem, kolejny już jest za nim. Wtedy motorniczy przejeżdża jednym ciągiem  skrzyżowania, to się odbywa bez szkody dla inych użytkowników ruchu- wyjaśnia Dobiesław Kadloff.

Jak to się zmieni w rejonie al. Jana Pawła? Np. jadąc od ul. Nowowiejskiej w węźle Nowowiejska - al. Niepodległości będą wszystkie przystanki za skrzyżowaniem.

ec/par

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Wymadrzajacy sie

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.09.2013 11:02 ~Wymadrzajacy sie

    Przystanki "za" światłami to wspaniały pomysł...zarowno kierowcy samochodow jak i sami motorniczowie napewno beda duzo mniej zestresowani , jesli takich przystankow bedzie wiekszosc w Warszawie...jedynie spoznialscy dobiegacze moga miec problemy ze zdazeniem na tramwaj ktorego nie bedzie juz trzymac czerwone swiatlo na przystanku:), a poki co obie strony musza sie jakos przemeczyc do czasu przenosin...

  • asd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.03.2011 19:55 ~asd

    Czy oni w ZTM-ie kiedykolwiek jechali tramwajem. Przecież przystanki za skrzyżowaniem to najbardziej idiotyczny pomysł.
    1. Tramwaj musi się zatrzymać dwa razy - raz na światłach a potem na przystanku.
    2. Ludzie mają dalej, bo przystanek musi być na tyle długi, by co najmniej dwuwagonowy skład się zmieścił.
    3. Ludzie nie mają szans zdążyć do tramwaju, gdy mają zielone - w efekcie będą biegać na czerwonym.
    Zaletami przystanku przed światłami są:
    1. Możliwość sterowania przez motorniczego zielonym światłem - powinien móc włączyć zielone, gdy zamknie drzwi.
    2. Możliwość przejechania przez skrzyżowanie, gdy wszyscy inni mają czerwone - TO JEST JEDYNY SPOSÓB NA ZMIEJSZENIE LICZBY WYPADKÓW
    A ogóle, tory tramwajowe powinny być umieszczane po bokach jezdni, razem z buspasem - o ile płynniejszy i bezpieczniejszy byłby ruch na Moście Sląsko-Dąbrowskim...

  • asd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.03.2011 09:28 ~asd

    kiedyś, gdy moja uczelnia mieściła się na rogu Wołoskiej i Domaniewskiej, jeździłam czase 18. W jedną stronę przystanki są przed skrzyżwwaniem a w drugą za. Przekonałam się, że gdy przystanek jest przed skrzyżowaniem, podróż trwała z 10 min krócej

  • Może_kiedyś...

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.03.2011 09:02 ~Może_kiedyś...

    Jeśli ruch tramwajowy ma być usprawniony, to trzeba zacząć budować drogi dwupoziomowe. Jeden poziom będzie dla samochodów, a drugi dla komunikacji miejskiej: tramwajów i autobusów. Bez tego jakiekolwiek poprawki w organizacji ruchu nie będą zbyt skuteczne. Wtedy skończy się przebieganie przez torowisko, a tym samym liczba wypadków znacząco spadnie. Na poziomie dla komunikacji miejskiej będzie jeden pas dla autobusów i jeden dla tramwajów. Ze względu na to, że czas wsiadania/wysiadania do/z autobusów i tramwajów jest różny na różnych przystankach, system sterowania ruchem będzie tak dobierał prędkość autobusów i tramwajów na trasie, żeby zatrzymywanie na kolejnych przystankach było punktualne. Dodatkowo system sterowania ruchem na podstawie aktualnej pozycji tramwajów i autobusów będzie tak dobierał prędkości, żeby na skrzyżowaniach tras autobusów i tramwajów przez skrzyżowanie przejechał w określonym czasie tylko tramwaj lub tylko autobus. W określonych odległościach między kolejnymi przystankami(pomiędzy dwoma lub więcej) byłyby punkty awaryjne umożliwiające szybkie ściągnięcie z trasy uszkodzonego tramwaju lub autobusu. Dzięki temu nie byłoby żadnych zakłóceń w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Konstrukcja tramwajów umożliwiła by automatyczne kierowanie tramwajami i przeniesienie motorniczych do autobusów, co rozwiąże problem braku kierowców i pozwoli na skrócenie czasu pracy kierowców.

  • qwe

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.03.2011 08:18 ~qwe

    Najpierw załatwcie sprawę z kierowcami, a dopiero potem żądajcie.

  • k-16

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.03.2011 07:35 ~k-16

    a Dobek z piątego piętra znowu ściemnia ..

  • yannek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.03.2011 01:32 ~yannek

    Przystanek za skrzyżowaniem wpasowuje się w idealną koncepcję, w której tramwaj jest uprzywilejowany, tzn. dostaje pionowe światło wtedy (i tylko wtedy), kiedy jedzie. Korzyść z tego mają w-lewo-skręcający kierowcy, którzy mogą wjechać na tory po przejechaniu tramwaju. Wykluczamy motyw, w którym w-lewo-skręcający kierowca ma do wyboru: zatrzymać się przed torami (wtedy w ciągu cyklu świateł przejeżdżają max. 2-3 samochody) albo wjechać na tory (potencjalnie blokując tramwaj). Kto widział skrzyżowanie Grójecka/Korotyńskiego - wie o co chodzi. Tramwaj można na tyle uprzywilejować, że zanim podjedzie - światła wypuszczają skręcających w lewo ze skrzyżowania (można nawet jednorazowo skrócić lub wydłużyć cykl świateł!) i zwalniają się tory. Wszyscy będą happy, bo samochody bez stresu będą mogły wjechać na tory, a tramwaje nie będą czekać. Tylko przystanek przed skrzyżowaniem to problem, bo wtedy nie wiadomo kiedy tramwaj zechce pojechać.

  • mikolaj_wegier

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.03.2011 23:22 ~mikolaj_wegier

    @t1
    Przystanki zazwyczaj mogą pomieścić dwa składy, a trzeci nie wjedzie na skrzyżowanie wiedząc, że dwa już pokonały skrzyżowanie.

    Co od przystanków za skrzyżowaniem to dobre rozwiązanie, daje możliwość poczekania na pasażera, który przebiega przez jezdnię już na czerwonym.

    A najgorsze możliwe rozwiązanie to przystanki przed skrzyżowaniem z przejściami podziemnymi: tam co 5 sekund wybiega ktoś z podziemi i biegnie do tramwaju, i weź na każdego czekaj. (por. przystanki Centrum lub Dw. Centralny)

  • wawwawaw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.03.2011 23:19 ~wawwawaw

    t1 dobrze pisze -- to nie jest zadne rozwiazanie, lecz stworzy jeszcze wiekszy problem.

    Pozdr.

  • Rurex

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.03.2011 23:17 ~Rurex

    Panie Dobku - proponuję nie kłamać, bo nikt się na te ściemy nie weźmie. Sygnalizacje na Tarchominie projektują świetnie Panu znani tramwajowi hamulcowi i będzie to zwykła wolna linia bez priorytetów i synchronizacji. A w Nowowiejskiej to sobie jeden przystaneczek przesuniecie, bo ten w drugą stronę został w ub roku wyremontowany i nikt nie pójdzie na wyrzucenie wydanych wtedy pieniędzy w bagno. I co ciekawe dobrze Pan o tym wszystkim wiesz.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »