Informacje

29.11.2011 15:28 ztm odpowiada na zarzuty internautów

ZTM tłumaczy się
z droższej SKM-ki

SERWISY:

 

10 grudnia mija termin zakończenia negocjacji z podwarszawskimi gminami na temat kosztów utrzymywania Szybkiej Kolei Miejskiej. W najgorszej sytuacji jest Otwock, który wciąż nie ma pieniędzy na zaproponowaną przez ZTM podwyżkę. Tymczasem urzędnicy ratusza tłumaczą, dlaczego komunikacja w podwarszawskich miejscowości nie może być tańsza.

Zarząd Transportu Miejskiego znów podwyższa składki za korzystanie z Szybkiej Kolei Miejskiej podwarszawskim samorządom. Jak juz pisaliśmy przed kilkoma dniami, niektóre gminy skarżą się, że podwyżki są zbyt drastyczne. Po artykule na tvnwarszawa.pl o kłopotach z linią SKM do Otwocka, na naszym forum zawrzało.

- Zdzierstwo. Nie dość, że bilety na pierwszą i drugą strefę pochłaniają ponad 150 złotych miesięcznie, to jeszcze każą sobie dopłacać – napisał na forum tvnwarszawa.pl dojeżdżający.

Z kolei internauta PW pyta: niedawno była podwyżka biletów. Teraz ZTM żąda większych dopłat. Czy to mieszkańcy podwarszawskich miejscowości mają Warszawie fundować komunikację?

Stolica płaci 60 procent

Przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego postanowili przybliżyć podział kosztów dotyczących współfinansowania komunikacji przez stolicę i podwarszawskie miejscowości. Według ZTM wyliczenia przedstawione samorządom wynikają z realnych kosztów połączenia, zawartych w umowach z przewoźnikiem.

- Warszawa płaci 100 procent kosztów na swoim terenie i pokrywa 60 procent kosztów poza granicami miasta, a gmina objęta II strefą biletową płaci 40 proc. kosztów funkcjonowania komunikacji na swoim terenie – wylicza Andrzej Skwarek, z biura prasowego ZTM.

Te 40 procent jest pułapem docelowym, do którego gminy dochodzą stopniowo po kilka, kilkanaście procent rocznie. - Obecnie wiele z nich dopłaca dopiero około 30 proc – precyzuje Skwarek.

Ząbki płacą za I strefę

Z kosztów dopłat wynika też podział na dwie strefy w cenach biletów.

- Aby utrzymać ofertę komunikacyjną na zadowalającym poziomie, jeśli nie z lokalnych budżetów, więcej środków musi pochodzić z wpływów z biletów. To swego rodzaju system naczyń połączonych. Władze każdej gminy mogą obniżyć ceny biletów dla swoich mieszkańców, przystępując do pierwszej strefy biletowej. W takiej sytuacji gmina pokrywa 60 proc. realnych kosztów komunikacji na swoim terenie, Warszawa dopłaca 40 proc., a mieszkańcy gminy płacą za bilety tyle samo co mieszkańcy Warszawy – tłumaczy Andrzej Skwarek. Obecnie taką taryfę mają jedynie Ząbki.

Rzecznik ZTM zarzuca też władzom podwarszawskich gmin, że nie zdają sobie sprawy z wydatków na komunikację miejską. - W tym roku z budżetu miasta wydaliśmy ponad 2 mld zł tylko na komnunikację miejską - podkreśla.

Bez porozumienia, nie będzie SKM

Aktualnie trwają coroczne negocjacje z podwarszawskimi gminami nt. wysokości ich partycypacji. Ratusz już zapowiada, że jeżeli nie dojdzie do porozumienia do 10 grudnia br. W przypadku braku jasnej deklaracji, ZTM będzie musiał podjąć decyzję o wystąpieniu do PKP PLK z wnioskiem o zmianę rozkładów jazdy. W grę wchodzi m.in. skrócenie połączeń Szybkiej Kolei Miejskiej na linii otwockiej do stacji w Falenicy. Z uwagi na obowiązujące procedury, zmiany rozkładu zaczęłyby obowiązywać od 1 lutego 2012 roku.

bf/mjc/par

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • pracownik skm

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.12.2011 20:04 ~pracownik skm

    W skm nie będzie toalet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ktos

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.12.2011 16:11 ~ktos

    @zzzzzzzzzz - marna prowokacja trolu ...

  • zzzzzzzzzz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.12.2011 14:58 ~zzzzzzzzzz

    ciekwe kiedy w skm bendom toalety bo jak narazie to trzeba sikac przez okno pocingu a przeziebic sie w ten sposub to jest łatwo bo o braku toalet to ja wiem jaki jest problem ze ztm ani skm nie chce płacic za dodatkowe sprzatnie i jes to chyba naj prostrza odpowiedz na to pytanie i nie wiem czy wogule opłaca sie jedzic z tym przewoznikiem jak mozna pojecha w podobnych warunkach z kolejami mazowieckim wiem nie kturzy powiedzom ze skm ma nowszy tabor a ja sie zapytam czy chodzi o 14we jak tak to juz tu odpowiadam ze to przerobiona jednostak z EN57 na 14we zupełnie nowom jednostkom jest 19we ale nie wiem jak długo pojedzi bez odpowiedniego zaplecza technicznego no jeszcze na sam koncu jest nowy Elf to nic nie zminia bo toalet jak nie ma tak nie ma a płaci sie coraz wiecej szkoda tylko ze tak niskom jakos ma warszawsk skm

  • m

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.12.2011 14:07 ~m

    Te gminy powinny płacić 100% kosztów.

  • Peteer

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.11.2011 18:54 ~Peteer

    @xprrr: Jakich przyjezdnych? Otwock, Wołomin, Pruszków itp to część Aglomeracji Warszawskiej. Ja w Otwocku mieszkam od urodzenia, także takie uwagi zachowaj sobie dla rzeszy Warszawiaków, którzy mieszkają tu od paru lat, a już plują jadem ile to oni nie płacą. Prawda jest taka, że wszystkie powiaty korzystające z SKM, dopłacają do nich. Resztę pokrywamy płacąc więcej za bilet.

    Jak skasują SKMkę do Otwocka, to chwila moment, a i do Wawra, bo nie będzie się opłacało utrzymywać tego połączenia (jak w 2006, kiedy skasowano SKM do Wawra).
    Śmieszą mnie teksty "Warszawiaków" z Ursusów, Falenic i innych takich. Nie mam nic do Was, ale błagam - przecież to takie zadupia, że szkoda patrzeć ;) Nawet w porównaniu z Otwockiem, który przez bliskość Warszawy, też nie jest jakoś super rozwinięty (bo do kina, teatru itp. jedzie się do Warszawy).

    W normalnych miastach dba się o dojazd dla całej Aglomeracji, bo miasto tylko na tym korzysta. Tutaj oczywiście jak zawsze muszą być problemy. Nikt nie mówi o fundowaniu przejazdu do Warszawy, bo przecież płacimy. Jak za 4 stacje (Otwock, Śródborów, Józefów, Michalin) i tak bardzo dużo. A wpływy z biletów jestem pewien, że pokrywają resztę kosztów i ZTM na tym zarabia.

  • WSB

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.11.2011 17:58 ~WSB

    byle dojeżdżała do Wawra :)

  • xprrr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.11.2011 16:45 ~xprrr

    I bardzo dobrze, dość płacenia Warszawiaków za dogodności dla "przyjezdnych". Jeżdżą po naszych drogach, pracują w Warszawie, dzieci się uczą Warszawie, tylko podatki płacą w Otwocku, Wołominie, Sulejówku etc.

  • marrrtucha

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.11.2011 16:07 ~marrrtucha

    do ~m45
    '~marrrtucha To niech zrobią szybką kolej podmiejską, co za problem ?'

    W toku Twojego rozumowania do kolejki podmiejskiej wsiądą wyłącznie osoby z poza granic Warszawy???

    'Dlaczego ktoś mieszkający 10-20km pod Warszawą ma szybciej dojechać do centrum niż ludzie mieszkający w Warszawie ? '
    - jakie szybciej??? 2 oddzielne tory są w Twoim mniemaniu? Jeden dla tych z Warszawy a drugi dla tych z przedmieść? Może Jeszcze 2 różne pociągi?? Człowieku zastanów się co piszesz!

  • qwew

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.11.2011 15:30 ~qwew

    @m45 Piastów nie ma WKD.

  • m45

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.11.2011 14:15 ~m45

    ~dran77 "Jeśli jest zapchana SKM, to czekam na następną lub na pociąg KM."
    hue hue hue... dzisiaj 50 min czekaliśmy aż zdołamy wejść do czegokolwiek co jedzie do centrum, więc nie pisz bzdur.
    Wychodzi na to, że wsiadając w Pruszkowie lub Piastowie ludzie są uprzywilejowani - dojadą na czas.
    Mieszkańcy Warszawy nie mają takiej możliwości... Zakorkowane Al. jerozolimskie, światła też pod dojeżdżających spod Warszawy, SKM i KM przepełniona dojeżdżającymi spod Warszawy... a jak człowiek mieszka w Warszawie to ma po prostu przes...e.
    Dość tego !!!
    Pruszków i Piastów mają WKD !!!
    SKM jak nazwa wskazuje TYLKO do granic miasta !!!

    PS
    A cały moloch zwany PKP (KM) i tak ma nas gdzieś.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »