Informacje

01.03.2011 20:30 Mała rewolucja?

ZTM: szykujcie się na więcej przesiadek

SERWISY:

Krótsze trasy, częstsze kursy, więcej przesiadek – tak w największym skrócie można opisać filozofię, którą Zarząd Transportu Miejskiego, przyjął planując zmiany w kursowaniu autobusów.

Pierwsze z siedmiu spotkań z przedstawicielami ZTM w TVN Warszawa było poświęcone głównie modyfikacjom na Rakowie i Ochocie. Musiało się jednak rozpocząć od wyjaśnienia filozofii zakrojonych na dużą skalę zmian komunikacyjnych.

Częściej i punktualniej

- Główne założenie zmian, które nam przyświeca, jest takie, żeby nieco zmniejszyć liczbę linii, szczególnie tych kursujących na wyjątkowo długich, nieraz bardzo połamanych trasach. Autobusy na tych liniach są podatne na spóźnienia i kursują rzadko. Dzięki temu, że linii będzie mniej, będą miały krótsze trasy i będą mogły kursować częściej, bardziej punktualnie – wyjaśnia Igor Krajnow, rzecznik ZTM.

- Bardzo istotne jest przy tym, że rozpocznie się budowa całego centralnego odcinka II linii metra. W związku z tym główny ciąg komunikacyjny Świętokrzyska-Prosta, także ulica Sokola na Pradze i skrzyżowanie przy Dworcu Wileńskim będą całkowicie wyłączone z ruchu. Musimy szukać takiego rozwiązania, które pozwoli zminimalizować utrudnienia, które wynikną z tego faktu – tłumaczył Dobiesław Kadlof, kierownik sekcji marszrutyzacji i planowania działu analiz układu komunikacyjnego.

Jak dodawał w dalszej części programu Igor Krajnow skutki ewentualnych awarii w różnych częściach miastach będą mniej dokuczliwe, kiedy trasy będą krótsze.

Więcej przesiadek, to więcej biletów

 Jeden z widzów zauważył, że częstsze przesiadki to więcej pieniędzy wydanych na podróż.

- Mamy bilety długookresowe, które upoważniają do nieograniczonej liczby przejazdów. Są też bilety czasowe, które pozwalają się wielokrotnie przesiadać – odpierał zarzuty rzecznik ZTM.

Co dalej z 512 i 157?

Paweł z Ochoty dopytywał o przyczynę wprowadzenia linii 228. - Celem jej uruchomienia jest zapewnienie lokalnego połączenia między osiedlami Rakowiec i Szczęśliwice a centrami handlowymi przy Alejach Jerozolimskich – odpowiedział Dobiesław Kadlof dodając, że połączenie to było dotychczas zapewnione linią 157. Jednak ta jest narażona na duże opóźnienia z racji długiej trasy. Ponadto korzysta z niej niewielu pasażerów.

Kolejne pytanie przesłał na warszawa@tvn.pl Ireneusz:

- 512 to linia o długiej trasie notująca znaczne opóźnienia. Z naszych pomiarów wynika, że mimo długiej trasy, pasażerowie jeżdżą nią przede wszystkich na krótkich odcinkach: z Zacisza do Dworca Wielńskiego, od strony Rakowca i Szczęśliwic do centrum. Na środkowym odcinku trasy autobus jest stosunkowa słabo wykorzystany – wyjaśniał Dobiesław Kadlof

Michał z Ochoty zaniepokojony planami likwidacji 157 i 512 pytał o ich przyszłość. – To tylko część prawdy. W naszych planach jest zastąpienie tych dwóch linii na Rakowcu linią 128, która miałaby pojechać ze Szczęśliwic przez Rakowiec, ul. Żwirki i Wigury i Al. Jerozolimskie do Mariensztatu. Zakładamy, ze linia będzie kursowała z wysoką częstotliwością – informował kierownik sekcji marszrutyzacji.

Pasażerom zależy na czasie

Przedstawiciele ZTM nie obawiają się, że konieczność przesiadek zniechęci pasażerów do korzystania z komunikacji publicznej. - Z naszych badań wynika, że pasażerom zależy głównie na czasie. Bardziej niż na wygodzie – podsumował dyskusję Igor Krajnow.

KOLEJNE SPOTKANIE Z PRZEDSTAWICIELAMI ZTM W "MIEJSKIM REPORTERZE" WE WTOREK 8 MARCA W TVN WARSZAWA.

 

bako/par

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • korektor_

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.03.2011 23:27 ~korektor_

    Panie Kadlof ! NA Mariensztat !!!! Kajecik i zapisać sobie.

  • pasażer

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.03.2011 17:26 ~pasażer

    Super IGOR KRAJNOW, dojazd w SZCZYCIE, a dojazd poza szczytem? co mi po tym, że w szczycie dojazd linią zwykłą i przyśpieszoną trwa tyle samo, skoro poza szczytem są POWAŻNE różnice? Co to za polityka, aby czas przejazdu był taki sam w szczycie i poza nim? MARNOWANIE MOJEGO CENNEGO CZASU

  • Student PW

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.03.2011 15:00 ~Student PW

    @Dyspozytor

    Nie miałeś chyba logiki w szkole. Jeśli mamy długą trasę i autobus pokonuje ją w obie strony w 55 minut a kierowca 5 minut odpoczywa na pętli, to żeby co 5 minut był autobus na przystanku, to potrzeba nam 12 autobusów. Natomiast jeśli na przejazd w obie strony trasą potrzeba 25 minut, a kierowca też odpoczywa 5 minut, to żeby na przystanku był autobus co 5 minut wystarczy 6 autobusow...

    Filozofia krótkich tras wydaję się być słuszna. W Warszawie są tramwaje, oraz jest metro i znaczna część ludzi porusza się w ciągu metra (gdy będzie druga linia, to jeszcze więcej ludzi przesiądzie się do metra), w wyniku czego na środkowych częściach tras autubusy wożą tylko garstkę ludzi, a przejeżdżając przez centrum stoją w korkach. Autobusy na krótszych trasach będą łapać mniejsze opoźnienia, przez co będą punktualniejsze, a zwiększenie częstotliwości ich kursowania skutkować będzie efektywniejszym transportem pasażerów. Do zrobienia jest jeszcze dużo, ale kierunek jest dobry.

  • Dyspozytor z R-...

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.03.2011 13:37 ~Dyspozytor z R-...

    Wiecej przesiadek i wiecej wozow...tylko zastanawia mnie skad wezma te wozy???
    Jak zajzdenia na ktorej pracuje ciagle ma braki w wozach i wiecznie sie nie wyrabiamy z planem zeby wozy wyjezdzaly zgodnie z planem.

  • askas

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.03.2011 13:32 ~askas

    Przesiadki mają niby skrócić czas przejazdu?? Co za bzdura! Wiadomo, że taka komplikacja w postaci częstego przesiadania się raczej ten czas jeszcze wydłuży a w dodatku sprawi pasażerom trudności!

    To skandal!

    Powinna być konkurencja! Może wtedy ZTM nie nadużywałby swojej pozycji wobec warszawiaków! Bojkotować przecież nie będziemy:)

  • jelonek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.03.2011 13:00 ~jelonek

    a do tego 422 tradycją wakacyjnych "niewykorzytanych" autobusów zostanie na czas wakacji zawieszony... po okresie wakacyjnym powróci jako linia szczytowa (322)... po czym, po przeprowadzeniu "badań" okaże się, że ma tak nikłe wykorzystanie, że zostanie całkowicie usunięty (albo przywrócony z powrotem na Olbrachta, bo tam przecież oddawane są do użytku kolejne inwestycje i mieszkańcy podnoszą lament - zrozumiały - o niewystarczającym połączeniu z miastem)

    w ten sposób centralne Jelonki stracą w ogóle kontakt z centrum (ciekawe swoją drogą ile czasu zajmie dojazd do centrum w weekendy... no, ale w weekendy można i 4 razy się przesiąść - ma się czas, i nawet 1,5h podróżować 15-minutową odległość ;))

    no i nikt z ztm nie poorusza zmian w połączeniach tramwajowych, które drugie - zaraz po "ustawieniu" autobusów - będą ruszone. Na jesieni zeszłego roku zawieszenie linii 26 było zapowiadane......
    ile przesiadek ztm zakłada by się z centralnych Jelonek (Powst. Śląskich od Pl. Kasztelańskiego czy Człuchowska od Raginisa) dostać do centrum?
    8ka już teraz okazała się "niechcianym" kuriozum, więc pewnie i jej życie zakończy się wkrótce. a jak ma być skoro linie ograniczane są tak, że RZECZYWIŚCIE - szuka się najbliższych połączeń ulegając ZŁUDZIE, że tak będzie szybciej (2 wyczekiwania po 10min, bo akurat na naszych oczach "połączenie" zwiało daje 20min. wyczekiwania pierwotnego)

    i czy ktoś wierzy w rzeczywistą "liniowość" autobusów/tramwajów ustawionych co 3-4-5min?? wystarczy wyjść na przystanek i popatrzeć na stada: 2-3 dosłownie jeden za drugim po czym.... dluuugo, dłuuuugo... 20-30 min.... NIC. przecież pojechały...

    i jeszcze jedno - mamy XXI wiek - liczy się człowiek, który ma prawo oczekiwać za swoje podatki traktowania z szacunkiem. to nie czasy gdzie człowiek jest dla władzy, to czasy, gdzie władza ma służyć człowiekowi. A bydło już teraz w godnych warunkach "unijnych" się przewozi!

  • KGJ

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.03.2011 12:48 ~KGJ

    jak to, 422 ma nie jeździć w weekendy?!... Już prawie uwierzyłam w argument 422+105... jejku, panie Igorze, zamydlacie nam oczy, czy co? czy zakładacie, że wszyscy jeżdżą samochodami, a w weekendy zostają w domach?

  • Janek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.03.2011 12:30 ~Janek

    Witam
    A co z 501? Trasa tylko do pl.Konstytucji to dla mieszkancow Sadyby strzał w stope - zwlaszcza, ze presiadanie sie z wozkiem, malym dzieckiem itp. jest skomplikowane. Uswiadamiam wszystkich, ze linia 422 to LINIA OKRESOWA! - nie jezdzi w weekendy i po szczycie. Czyli wyprawa z Sadyby na Jelonki to 2-3 przesiadki, bo z pl.Konstytucji trzeba sie dostac do Jerozolimskich albo Swietokrzyskiej... Zostawic 501, albo 422 niech nie bedzie okresowe!

  • JACEK

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.03.2011 12:26 ~JACEK

    Kierownik marszrutyzacji jakiś Krajanow co tylko sobie znanymi argumentami przekonuje do galopu za pojazdami na przystankach. Sam wozi tyłek audiolą.
    Do tego prezesina,dyrek tramwajów,dyrek autobusów i stado kierowników i dyrektorów od szyn,kół,opon,przystanków i trakcji. I co PODWYŻKA murowana.
    PS żaden nie jeździ komunikacją bo uważa,że jest pokręcona

  • KGJ

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.03.2011 12:14 ~KGJ

    Panie Igorze,

    rozumiem wszystkie kalkulacje i jak, dobrze rozumiem, w takim razie 422 ma zastąpić 506 w sprawnym dojeździe do metra (centrum)? I właśnie ten autobus ma zbierać mieszkańców okolic Człuchowskiej i Powstańców Śląskich (Synów Pułku i Borowej Góry, Sucharskiego i Puszczy Solskiej)? ale czy 422 będzie jeździło równie często co 105? Wtedy będzie miało to wszystko ręce i nogi. Wprawdzie z przesiadką, ale jakoś się dojedzie do jakiejś stacji metra. Wydaje mi się, że zwiększenie częstotliwości kursowania 105 nic nie zmieni, bo autobus będzie stał w korku na Lazurowej i Połczyńskiej (zbierze trochę ludzi z os. Lazurowa i niewielką garstkę z Tkaczy. A potem nadal będzie stał w korku do skrzyżowania z dźwigową).

    A jaką alternatywę dojazdu mają studenci UW? Jedynie 190 do Starego Miasta?

    pozdrowienia :) KGJ

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »