Informacje

08.03.2011 20:32 Zmiany w komunikacji

ZTM: będzie coraz mniej przyspieszonych linii

SERWISY:

Decyzje zapadły. Liczba autobusowych linii przyspieszonych będzie ograniczana. - Oszczędność czasu jest zbyt mała lub nie ma jej wcale - przekonują przedstawiciele ZTM w drugiej odsłonie cyklu TVN Warszawa poświęconego zmianom w komunikacji. Tym razem omówiliśmy zmiany na Woli i Bemowie.

Filozofia zmian zaproponowanych przez Zarząd Transportu Miejskiego jest prosta: mniej długich, przecinających kilka dzielnic linii, więcej krótkich, na których autobusy pojawiają się z większą częstotliwością. Propozycje te wzbudziły mieszane uczucia warszawiaków.

- Wielu pasażerów

wyobraża sobie, że linia przyspieszona zapewnia bardzo szybki dojazd. Ale głównym czynnikiem, który ma wpływ na czas przejazdu, są warunki drogowe. Tam gdzie są korki, autobus utyka, zarówno autobus linii zwykłej, jak i przyspieszonej – tłumaczy Dobiesław Kadlof, kierownik sekcji marszrutyzacji i planowania działu analiz układu komunikacyjnego. I wylicza, że linia czerwona wobec czarnej ma przewagę raptem jednej minuty na 2-3 przystankach.

Kiedyś miały sens, dziś nie

ZTM przyznaje, że kierunek zmian będzie utrzymany, a liczba linii czerwonych będzie spadać. - Dążymy do tego, żeby linii przypieszonych było mniej – twierdzi Dobiesław Kadlof – W przeszłości, kiedy powstawały były inne warunki drogowe, przejazd był płynny. Kiedy pojawiły się korki, autobusy zaczęły utykać, a czas jazdy się wydłużył – dodaje.

Zauważa przy tym, że 20-30 lat temu, kiedy powstawały osiedla na peryferiach, Warszawa nie było tak gęsto zaludniona. Kiedy puste obszary zapełniły się zabudową mieszkaniową i usługową, coraz trudniej wyznaczyć trasę linii przyspieszonej, która będzie satysfakcjonować każdego.

- Gdybyśmy chcieli spełnić wszystkie prośby, które do nas napływają, powinniśmy od razu zlikwidować wszystkie linie przyspieszone – przekonuje przedstawiciel ZTM.

 

Nie zabierajcie 501, 506, 509

Piotr z Woli dopytywał o linię 501. Argumentował, że budowa II linii metra, która leży u podstaw zmian, niemal nie dotyczy tej linii. Kierownik sekcji marszrutyzacji odwołał się do badań zachowań komunikacyjnych zleconych przez ZTM, z których wynikało, że ludzie wolą dojeżdża do węzłów przesiadkowych, niż czekać dłużej na bezpośredni autobus.

Agnieszka z Bemowa martwiła się o likwidację 501, 506, 509. - Chyba nie zdajecie sobie państwo sprawy ile ludzi jeździ wszystkimi trzem liniami codziennie – przekonywała i dowodziła, że nawet bardzo częste kursy linii 109 nie zrekompensują pasażerom takiej straty. – Linia 109, a także druga linia jadąca do Śródmieścia 105, będą kursować co 4 minuty. A zatem co dwie minuty będzie autobus jadący do ścisłego centrum – udowadniał Dobiesław Kadlof.

- Już teraz Jelonki dostały też przyspieszoną linię 422, która spotkała się z ciepłym przyjęciem pasażerów – dodał Igor Krajnow, rzecznik ZTM.

Pojawiło się też pytanie o "wilcze stada tramwajów". - Od najbliższej soboty wprowadzamy zmiany rozkładów tramwajowych, żeby równomiernie rozłożyć w czasie odjazdy linii z przystanków – wyjaśnia Igor Krajnow.

ZTM odpowie na pytania widzów TVN Warszawa

 

bako/ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • robsonia

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.03.2011 10:38 ~robsonia

    Zlikwidować ZTM. To mafia rodzinna która bierze ogromną kasę za nierobienie niczego pożytecznego. Oszczędzoną kasę można przeznaczyć na zakup taboru i podwyżki dla innych pracowników np. Tramwajów metra i mza.

  • rosier

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.03.2011 00:41 ~rosier

    Gdyby to ode mnie zależało, to ZTM tymi planami przypieczętowałby swoje natychmiastowe rozwiązanie. Ta instytucja rujnuje i, jeśli się jej nie zlikwiduje, będzie rujnować komunikację w Warszawie. Wyliczenia urzędników tam pracujących to bujda na resorach i kłamstwa, które mają wprowadzić pasażerów w błąd, a co za tym idzie, ułatwić wprowadzenie durnych zmian postulowanych przez ZTM (patrz: artykuł powyżej). Mówię zdecydowanie NIE likwidacji linii przyspieszonych. Dlaczego? Przykładów jest wiele, np: 503 i 509 - co na ul. Modlińskiej? Będą się zatrzymywać na Śliwicach, Budzyńskiej Tylickiej? Tam są już częste tramwaje, jedną z wielu zalet 503 i 509 jest właśnie to, że omijają te (i inne niepotrzebne) przystanki. Podobna sytuacja dotyczy m.in. ul. Połczyńskiej (506) czy ul.Bronisława Czecha (411, 502). Torpedujmy durne pomysły ZTMu, bo inaczej banda niekompetentnych urzędników zrujnuje nam komunikację w stolicy!

  • nowy90

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.03.2011 22:01 ~nowy90

    wreszcie mądry pomysł... po cholerę nam linie które nie zatrzymują się na ważnych przystankach i zyskują 2 minuty na trasie. Tylko ekspresy i zwykłe, koniec

  • vatar

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.03.2011 11:26 ~vatar

    Ludzieeee, głupota!!! Linie przyspieszone są potrzebne chociażby z tego powodu, że nie zatrzymują się na każdym przystanku. Jazda linią 501 to sama przyjemność. Widocznie czas wyciągnąć samochód z garażu, olać ZTM i wyłdużyć korki o jakieś 4.5 metra.

  • BARTEK

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.03.2011 19:26 ~BARTEK

    W życiu większej głupoty nie słyszałem!!! Już teraz jest znacznie gorzej niż kiedyś Kiedyś jeździłem np. autobusami z Kabat do centrum,potem polikwidowali je wprowadzając na te trasy krótkie właśnie krótkie linie potrzebne psu na budę.WYLICZENIA PANÓW Z ZTM-U SĄ NIE PRAWDZIWE. WYBIERAJĄC LINIE PRZYSPIESZONE OSZCZĘDZAM CZAS NAWET NA KRÓTKICH ODCINKACH. GDY WIECZOREM KORZYSTAM Z AUTOBUSU 520 ZAMIAST 171 Z CENTRUM DO RATUSZA NA WOLI JESTEM SZYBCIEJ MIMO, ŻE TO RÓŻNICA TYLKO JEDNEGO PRZYSTANKU.

  • maciek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2011 19:45 ~maciek

    No cóz, ZTM miewa głupie pomysły ale likwidacja przyspieszonych przebiła wszystkie do tej pory stworzone przez nich idiotyzmy.
    Miejmy nadzieje że to tylko taki balon probny aby wysondowac co o tym sądza pasazerowie i prędzej cała ekipa z ZTMu wyleci na zbity pysk niz ten pomysł wejdzie w życie

  • Tomek_Solaris1

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2011 17:57 Tomek_Solaris1

    Do~m:
    A jak inaczej można nazwać ludzi, którzy tylko psują komunikację w tym mieście? Zamiast robić ją przyjazną dla pasażerów i dla prowadzących pojazdy komunikacji miejskiej, tworzą jakieś dziwaczne zmiany, które nie bardzo mają sens. Rozumiem, że nie jest to najłatwiejsza dziedzina i czeka nas wiele robót drogowych w tym roku, to jednak trzeba te niezbędne zmiany dobrze przemyśleć i wprowadzić je tak, by były jak najmniejszym utrudnieniem dla nas wszystkich. A to najwyraźniej jest obce obecnemu zespołowi ZTM.
    I zgadzam się z Magdaleną i innymi głosami krytyki dotyczącymi działań ZTM.

  • lubie kebab

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2011 17:51 ~lubie kebab

    Nie dla zmian dla 509, 117, 507. linie przyspieszone sa jak najbardziej potrzebne. jak wpowadzicie zmiany trzebabedzie jezdzic na milion przesiadek wiekszym tloku ztmie mysl to nie boli

  • mada

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2011 17:36 ~mada

    Jeśli ktoś nie korzysta z biletu miesięcznego i kupuje bilety okresowe, to kilka przesiadek powoduje, ze wyda więcej pieniędzy na bilety i na tym właśnie zależy ZTM. I tyle!!!

  • Magdalena

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2011 17:26 ~Magdalena

    do~m, niestety patrząc na to co robią z komunikacją w Warszawie inaczej ich nazwać nie można. Ja za ich obronę nie dostaję kasy, piszę jak jest. A ty najwyraźniej jesteś pracownikiem ZTM-u, skoro ich bronisz i prawda Cię ubodła. Jak dla mnie To ZTM jest tworem, którego pracownicy tylko generują koszty w budżecie miasta. Komunikacja lepiej działała w latach gdy tych darmozjadów nie było.
    P.S. mam na imię Magdalena nie magda, to 2 różne imiona. I jak się nie nauczyłeś to imiona piszę się z wielkich liter. DO SZKOŁY.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »