Informacje

30.01.2015 09:37 siskom sprawdził ulicę

Zrobili audyt ulicy Świętokrzyskiej.
"Są niedoróbki, ale nie jest źle"

SERWISY:

"Pułapki" na osoby niewidome, źle obniżone krawężniki i wszechobecne donice - to, zdaniem organizacji SISKOM, największe niedoróbki na ulicy Świętokrzyskiej. Mimo wszystko końcowa ocena brzmi: nie jest źle.

Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji oceniło inwestycję pod względem barier architektonicznych dla wszystkich grup użytkowników: pieszych, pasażerów, niewidomych, na wózkach i z wózkami, a także rowerzystów i kierowców.

Raport trafił do ratusza. - Chodzi o to, żeby wyciągnąć wnioski na przyszłość, przy kolejnych inwestycjach – tłumaczy Adam Piotr Zając ze stowarzyszenia.

A jest z czego wyciągać.

Szeroko, ale z donicami

Na zwężeniu jezdni mieli skorzystać przede wszystkim piesi. Nie obyło się jednak bez wpadek. - Ustawienie niektórych donic na ciągach komunikacyjnych utrudnia ruch - czytamy w raporcie.

Zdaniem SISKOM, największe problemy piesi będą mieli w rejonie wyjść ze stacji metra Świętokrzyska i Rondo ONZ.

Tuż przed nimi, chodniki przecinają tam ścieżki rowerowe, a widoczność jest ograniczona. - Bardziej korzystnym rozwiązaniem byłoby wytyczenie drogi dla rowerów na jezdni - wskazują eksperci.

SIKSOM zauważa także, że przy Marszałkowskiej, na środku chodnika stoi hydrant.

Z punktu widzenia pasażerów problematyczna może być z kolei okolica skrzyżowania z ulicą Emilii Plater. Droga rowerowa omija tu przystanek i jest od niego odgrodzona mało estetycznymi barierkami. SISKOM wskazuje, że może tu dochodzić do potrąceń. A natężenie ruchu rowerowego będzie tylko rosło.

Problemy niewidomych i wózkowiczów

Świętokrzyska jest pierwszą tak dużą ulicą, gdzie zastosowano komplet oznaczeń dla osób niewidomych i słabo widzących. Jeden z autorów raportu zaprosił więc na spacer ulicą osoby, dla których powstała ta infrastruktura.

I tym razem nie obyło się bez uwag. Po pierwsze przyjęty system jest inny niż ten na ul. Emilii Plater. W pasie komunikacyjnym natrafić można np. na parkometr czy skrzynkę elektryczną, o czym osoby niewidome nie są informowane zmienioną fakturą chodnika.

W dodatku w inny sposób oznakowano okolice skrzyżowań i pozostałe odcinki chodników. Oznaczenia nie leżą w jednej linii, a pomiędzy liniami prowadzącymi niewidomych są przerwy długości ok 3 metrów.

Dla osób poruszających się na wózkach i dla rodziców z wózkami dziecięcymi najbardziej dotkliwym problemem wydają się źle obniżone krawężniki przy przejściach przez rynsztoki. Specjaliści z SISKOM wytykają też usytuowanie kratek ściekowych na przejściach dla pieszych, co może powodować klinowanie się kółek wózków.

Kierowcy łamią przepisy

Świętokrzyską przebiega pierwsza kompletna trasa rowerowa przez centrum i to właśnie rowerzystów SISKOM wskazuje jako grupę, która na zmianach zyskała najwięcej.

I tu stowarzyszenie dopatrzyło się jednak niedoróbek. Pomimo gładkiej, asfaltowej nawierzchni, rowerzyści napotykają progi i nierówności podczas przejeżdżania przez rynsztoki. Dodatkowo wspominane już kratki ściekowe mogą stanowić groźną pułapkę również dla rowerzystów.

Do najbardziej niebezpiecznych miejsc eksperci zaliczyli  rejon skrzyżowania z Marszałkowską, a dokładnie północno-wschodni narożnik. Jak tłumaczą, zlokalizowany tutaj szyb windy ogranicza widoczność cyklistom oraz sprawia, że piesi
często przechodzą przez drogę dla rowerów. A zlokalizowane tuż obok wejścia do II linii metra sprawią, że pieszych będzie wyjątkowo dużo.

Na przebudowie na pewno stracili zaś kierowcy. Przede wszystkim mają do dyspozycji węższą jezdnię. Mniej jest też miejsc parkingowych, co powoduje, że wielu parkuje w sposób niedozwolony, lub wręcz w miejscach zabronionych. Zdaniem SISKOMU, zapobiec mogłoby odpowiednie ustawienie stojaków rowerowych. Uniemożliwiłoby to wjazd na chodnik.

Nowa Świętokrzyska

Pierwsze samochody wjechały na Świętokrzyską 30 września 2014.

Od Ronda ONZ do Marszałkowskiej arteria zwężona jest do dwóch pasów ruchu w obu kierunkach. Na skrzyżowaniach są wybudowane dodatkowe pasy do skrętów.

Od Marszałkowskiej do Kopernika, kierowcy mogą korzystać z jednego pasa ruchu w każdą stronę, również z pasami do skrętów. W ramach przebudowy pojawiły się nowe przejścia dla pieszych, przystanki autobusowe i ścieżki rowerowe. Od Ronda ONZ do Nowego Światu powstało ponad 200 miejsc parkingowych.

Tuż po otwarciu na Świętokrzyską i Tamkę wróciły korki:

wp/su/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • tak jest

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.02.2015 21:46 ~tak jest

    Te, @gosc. Wracaj do lasu. Tu jest MIASTO. Duże miasto. A w nim ludzie cywilizowani, poruszający sie nie na osłach, czy na hulajnogach, tylko samochodami. Pracujący tu. Zalatwiający sprawy, wiele spraw. Deptaki masz obok, w parkach śródmiejskich. I w ogródkach jordanowskich, gdzie zapewne pobierasz edukację.

  • luciasanta

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.02.2015 10:52 ~luciasanta

    Dziwię się,że Świętokrzyska to nie deptak,bez komunikacji i aut.Takich ulic w stolicy jest coraz więcej.

  • Max

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2015 23:14 ~Max

    Ręce można powyrywać na tych ścieżkach rowerowych, krawęźniki nie obniżone w każdym razie nie wszystkie

  • aga

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2015 19:24 ~aga

    a najlepsze jest usytuowanie parkowatów-po drugiej stronie ścieżki rowerowej niż miejsca parkingowe. Więc trzeba ściezkę przejąć 3 razy - do parkomatu, do samochodu i na chodnik. Paranoja, kto to projektował!!!!!!!!!!!

  • gość

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2015 18:30 ~gość

    zwawy~zwawy

    Świętokrzyska do Kopernika powinna być dwupasmowa w obie strony. Teraz widzi to chyba nawet ślepy. Ale radośni projektanci, którzy kasę wzięli oczywiście tego nie potwierdzą.

    Wcale nie, bo trzypasmowa.
    Kto da więcej?

  • nikt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2015 16:44 ~nikt

    Świętokrzyska to pomyłka. Razem z tymi rondami (rondeczkami) przed Tamką. Tak niedługo będzie wyglądała cała Warszawa. Kolejne ulice idą do remontu czyli do
    przeróbki. W stolicy zostaną szklano-metalowe straszydła (zabytki burzy się po cichu) i ciasne uliczki, które tylko mułem będzie można przebyć. I to chudym. Inaczej będzie zawadzał o krawężniki.

  • Wykop

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2015 16:14 ~Wykop

    piotr~piotr

    i co całe życie mamy się zadowalać "nie jest źle?". Musimy wymagać więcej od nas samych i naszej władzy. Ma być wow, ma być lepiej niż myślałem, że będzie. Wszystko zawsze jest tak przepłacone, że nie jest źle to porażka. Weźcie się za robotę!

    Lepiej niech już się nie biorą do roboty, tylko do pakowania manatków przed wyborami.

  • Marszowicz Asso

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2015 16:12 ~Marszowicz Asso


    Asso~Asso

    Co to za radosne słowotwórstwo ? Mogłem jeszcze zrozumieć " Frankowiczów ", ale " Wózkowicze " mnie zaskoczyli. To są głównie inwalidzi i ludzie nie mogący poruszać się o własnych siłach, a wy sobie z nich żarty stroicie.
    tada~tada

    Tylko że wózkowicze sami się tak określają. Moi znajomi określają się nawet jako „wózkersi”
    Nikt nikogo tutaj nie obraża. Myślę, że odrobinę przesadzasz z tą poprawnością polityczną.



    Fajnie, że " Wózkersi " mają poczucie humoru. Dla mnie " Wózkowicze " to niezdarna nowomowa.

  • Nowości

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2015 16:09 ~Nowości


    Bigos~Bigos

    Ta ulica to dno i kilo mułu ! alejka dla gołębi i deskorolek ! partactwo nie zna granic w tym kraju ..jak można zniszczyć tak prymitywną i bez wyobraźni wizja tego miasta ! czy to projektował student 1 roku medycyny ???? żenada
    Troll~Troll


    Wejście do metra to jakieś karmiki dla ptaków a nie nowoczesne i bezpieczne wzornictwo. Poza tym przestanki autobusowe to jakaś paranoja !!! Satare były lepsze bo chocież chroniły przed wiatrem i deszczem a te teraz nowe ...to jakaś kpina z Warszwiaka !! To jakieś ukłon dla firm reklamowych niż dla pasażera ! Patologia miejska wszechogarniajaca

    No przecież HGW nie będzie udostępniać reklamodawcom przestrzeni miejskiej za friko ! Musi jejsię to opłacać, nie ?

  • Bielańczyk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2015 15:58 ~Bielańczyk

    Jest dobrze, ale nie tragicznie:))

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Przystanek autobusowy, a na nim... błękitne lambo

Przystanek autobusowy, a na nim... błękitne lambo

Właściciel niebieskiego lamborghini pomylił przestrzeń obok wiaty przystankowej z miejscem parkingowym. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »