Informacje

26.09.2018 06:39 PRZEBUDOWA DW631

Żołnierska łapie opóźnienie. Winna papierologia

SERWISY:

Gdyby wszystko szło zgodnie z planem, za kilka dni jeździlibyśmy już przebudowaną Żołnierską. Gdyby szło zgodnie ze zmodyfikowanym planem, trzeba by było czekać na to jeszcze miesiąc. Ale plan zmodyfikowano ponownie. Teraz termin zakończenia prac na stołecznym odcinku drogi wojewódzkiej numer 631 to koniec roku. Przebudowa tej drogi poza Warszawą skończy się jeszcze później.

O zmianie daty zakończenia przebudowy informuje Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych. - Został podpisany kolejny aneks wydłużający termin do końca roku. Przyczyną była przedłużająca się procedura zatwierdzania projektu stałej organizacji ruchu - stwierdza Małgorzata Gajewska, rzeczniczka prasowa ZMID.

Długi czas oczekiwania

To nie pierwsze przesunięcie terminu. W czasie wakacji inwestor także podpisał aneks z wykonawcą. Wówczas Gajewska informowała, że przyczyną był długi czas oczekiwania na wydanie pozwolenia przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego na użytkowanie wschodnich wiaduktów w ul. Żołnierskiej. O ten czas został przesunięty termin zakończenia prac, a wykonawca deklarował, że zakończy prace budowlane do końca października. Nie dotyczyło to tylko zachodnich wiaduktów w ulicy Żołnierskiej nad torami kolejowymi i Strażacką.

- Aneksów terminowych nie podpisujemy, jeżeli przyczyna opóźnienia leży po stronie wykonawcy - wyjaśnia Gajewska.

Gorzej, gdy kłopoty powstają po stronie miasta. Wówczas jeden urząd musi zgodzić się na przedłużenie prac wykonawcy z powodu opóźnień w innym urzędzie.

Jak informują stołeczni drogowcy, ostateczne, pełne koszty będą znane dopiero po zakończeniu i rozliczeniu inwestycji. Kwota zapisana w kontrakcie to 155 milionów złotych.

Stołeczne 631

Prace na Żołnierskiej to drugi etap inwestycji polegającej na przebudowie stołecznego odcinka drogi wojewódzkiej numer 631. Za ten fragment odpowiada właśnie ZMID. Prace budowlane związane z realizacją pierwszego etapu inwestycji rozpoczęły się w marcu 2011 roku. Wówczas przebudowywano ulicę Marsa - odcinek o długości około 890 metrów. Jak czytamy na stronie inwestora, "zakres prac objął budowę dwóch nowych wiaduktów nad linią kolejową. Wraz z jezdniami powstały na nich chodniki, ścieżki rowerowe oraz ekrany akustyczne o wysokości 5 metrów. Zmienił się również kształt skrzyżowań ulicy Marsa z ulicą Chełmżyńską oraz ulicą Żołnierską/Rekrucką. Stara, wysłużona przeprawa nad linią kolejową została rozebrana".

Pierwszy z nowych wiaduktów na Marsa otwarty został w styczniu 2013 roku. Dziewięć miesięcy później kierowcy pojechali drugim wiaduktem. A drugi etap inwestycji - czyli właśnie prace na Żołnierskiej do samej granicy miasta - rozpoczęły się w marcu 2016 roku. Wykonawcą jest czeski Metrostav.

Teraz budowane są wiadukty w ulicy Marsa nad torami kolejowymi i estakada nad skrzyżowaniem Marsa oraz Żołnierskiej do bezkolizyjnego przejazdu od strony Trasy Siekierkowskiej w kierunku Ząbek. - Dobiega końca budowa kładki dla pieszych w ulicy Żołnierskiej. Wybudowane zostały dwa wschodnie wiadukty w Żołnierskiej i przełożony został na nie ruch. Równoległy, stary wiadukt został zburzony i rozpoczęła się budowa w jego miejscu dwóch wiaduktów zachodnich (palowanie podpór) - informuje rzeczniczka ZMID. Dodaje, że ścieżki rowerowe i chodniki są w większej części gotowe, a część nowych jezdni została udostępniona do ruchu, na pozostałych wkrótce będzie kładziona nawierzchnia.

Nad zalew w terminie niewiadomym

Kiedy jednak mieszkańcy południowych terenów po prawej stronie Wisły będą mogli "wskoczyć samochodem na Marsa" i popędzić wygodnie aż nad Zalew Zegrzyński? Nie wiadomo. Poza Warszawą za drogę wojewódzką numer 631 odpowiada Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich. Kilka lat temu przebudował dwukilometrowy odcinek od granicy stolicy w kierunku Zielonki. Powstały tam po dwa pasy ruchu w jedną stronę. Ale kończą się na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 634. Dalej w kierunku Marek jedziemy już tylko jednym pasem, często przy dużym ruchu, równie często w korku.

Dla tych, którzy wypatrują rychłej zmiany, nie mamy dobrych wiadomości. - Aktualnie trwają prace nad projektem niemalże 20 kilometrów odcinka drogi 631 od Zielonki do skrzyżowania z drogą krajową numer 61 - informuje Monika Burdon, rzeczniczka MZDW. Czyli do ronda w pobliżu Zalewu Zegrzyńskiego, gdzie trasa 631 przecina drogę na Ostrołękę i Augustów.

Rzeczniczka dodaje, że drogowcy prowadzą teraz konsultacje z samorządami dotyczące planowanych rozwiązań projektowych. Podpisana przez nich umowa na prace projektowe przewiduje, że zostaną one zakończone w 2020 roku. Do tego trzeba doliczyć kolejne lata na formalności związane z pozwoleniami i samą budową.

Oczywiście prace ruszą, o ile znajdą się wówczas środki na rozbudowę drogi.

Marcin Chłopaś

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Asdf

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.12.2018 00:55 ~Asdf

    andy~andy

    Przecież tam mało kto pracuje. Kupa leniwych robotników

    Trzech to kupa?

  • Wku_w_ony

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.12.2018 22:39 ~Wku_w_ony

    Halo! Admin, poproś redakcję, żeby się zajęła tematem kolejnych opóźnień (tych z 25 listopada). Korki są z dnia na dzień większe a na budowie nic się nie dzieje. Jedyne co robią, to drugi wiadukt nad torami. Reszta leży odłogiem.
    https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,prace-na-zolnierskiej-i-rosola-zmiany-tras-objazdy,277914.html

  • kilof

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.11.2018 03:47 ~kilof

    Ta droga wojewódzka nr 634 jakaś pechowa jest. Na jej odcinek od skrzyżowania z ul. Młodzieńczą aż do Ząbek weszła firma Bajzola no i rzeczywiście bajzel jest . Jedna część drogi od ząbek do młodzieńczej została oddana do użytku kilka miesięcy temu a i tak jest nie kompletna ponieważ wykonawca zapomniał o przygotowaniu zatok autobusowych! Tak samo jest z ścieżkami rowerowymi- podkład pod asfalt jest a asfaltu brak ! Budowa nitki drogi w kierunku Ząbek idzie w iście ślimaczym tempie- więcej jest sprzętu niż pracowników a ci na dodatek ruszają się jak ślimaki i co chwila przerwa na papierosa !! Moim zdaniem wszyscy łącznie z wykonawcą nie interesują się tym co tam się dzieje bo czekają aż zima przyjdzie by mieć pretekst do ponownego wydłużenia terminu!!

  • Wiecznie_w_korkach

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.11.2018 22:54 ~Wiecznie_w_korkach

    A mój dzisiejszy komentarz wcięło. I grzeczny był i apolityczny ...
    Było tam tylko zainteresowanie stanem robót, które miały zakończyć się trzy dni temu.
    Na budowie pusto o 8, 9, 10. Potem o 17, 18 i w następnych godzinach też. Co w ciągu dnia nie wiem, ale tyle ile mieli do zrobienia - tyle jest. No nie, trochę drzew posadzili i trochę starej nawierzchni zerwali.

  • Feluke

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.11.2018 22:45 ~Feluke

    Ciekawe kto i ile wzial w lape za podpisywanie aneksow??!!
    Przedluzenie do konca pazdziernika a 28.11 oni sa dalej w lesie. Zjazdy i wjazdy nad ul. Czwartakow rozkopane, nie polozona wierzchnia warstwa przy Marsa i przy Czwartakow. O wiadukcie nad torami to mozna zapomniec pewnie do czerwca 2019r. Do konca pazdziernika to wszystko powinno byc juz zrobione na tip top i dopiero moga podpisywac aneksy bo nie ma planu organizacji ruchu. Smiech na sali.
    W wakacje bylo pierwsze przesuniecie terminu, dostali tyle czasu ile stracone zostalo na odbiory techniczne tylko jednego wiaduktu a oni dostali przedluzenie na cala inwestycje.
    Ja sie pytam kto i ile wzial za aneksy?

  • JMSAA

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.11.2018 16:42 ~JMSAA

    Może szanowni wykonawcy zaczną pracować w systemie 24/24 a nie do 8-16? Wtedy nowe i remontowane drogi będą oddawane do użytku 3 razy szybciej (i taniej)

  • Janko

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.10.2018 07:58 ~Janko

    A może szanowny redaktor napisze znów coś w sprawie dawno wybudowanej ale nie otwartej ulicy Sokoła, trasu świętokrzyskiej. Ko jż kpina, czekać pół roku i nic.

  • v2eter

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.10.2018 11:45 ~v2eter

    Żwirek~Żwirek

    To co jest budowane, to jest Porażka. Znowu budują jakiś odcinek, a i tak dalej wszystko stoi, bo jest "wąskie gardło".
    Wybudowali po 2 pasy w każdą stronę. Takie budowanie dwóch pasów to robiono 20-30 lat temu, a teraz to powinno się budować po 3 pasy, plus awaryjny.
    Tyle w temacie. Projektowanie dalszych odcinków to już powinno być projektowane wcześniej.

    Zgadzam się, że projektowanie powinno być kompleksowe, a nie na raty, gdzie akurat ktoś podłapał trochę kasy na kolejne 2 km. Ale o trzech pasach radziłbym zapomnieć. Chcesz zobaczyć, czy to działa - pojedź do Moskwy. Tam i 7 pasow w każdą stronę nie rozwiązuje korków. Płynność ruchu to właśnie kompleksowe rozwiązania, a nie poszerzanie za wszelką cenę i bez sensu. Gdyby do Zegrza były bezkolizyjne skrzyżowania i ze 2 brakujące wiadukty, to trzeci pas nie byłby potrzebny.

  • andy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.10.2018 14:22 ~andy

    Przecież tam mało kto pracuje. Kupa leniwych robotników

  • Żwirek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.09.2018 21:53 ~Żwirek

    To co jest budowane, to jest Porażka. Znowu budują jakiś odcinek, a i tak dalej wszystko stoi, bo jest "wąskie gardło".
    Wybudowali po 2 pasy w każdą stronę. Takie budowanie dwóch pasów to robiono 20-30 lat temu, a teraz to powinno się budować po 3 pasy, plus awaryjny.
    Tyle w temacie. Projektowanie dalszych odcinków to już powinno być projektowane wcześniej.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Elegancki samochód osobowy stojący samotnie pośrodku wielkiej plamy błękitu wypatrzył jeden z naszych czytelników. Wysłał zdjęcia na Kontakt 24. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »