Informacje

11.07.2011 06:18 Tramwaje pojadą szybciej

Zobacz, gdzie tramwaje
będą miały pierwszeństwo

SERWISY:

- Tramwaje pojadą szybciej na niektórych skrzyżowaniach - zapewnia Zarząd Transportu Miejskiego. A miejski inżynier ruchu podaje konkrety. W najbliższych miesiącach tramwaje dostaną zielone światło poza centrum. Wprowadzenie takiego rozwiązania w Śródmieściu na razie pozostanie w sferze planów.

- W porozumieniu z Tramwajami Warszawskimi chcemy uprzywilejować komunikację tramwajową - wyjaśnia Igor Krajnow, rzecznik ZTM. - Wytypowaliśmy kilka ciągów i skrzyżowań, gdzie chcielibyśmy wdrożyć rozwiązania, dzięki którym tramwaje mogłyby kursować sprawniej - dodaje.

Chodzi o skoordynowanie sygnalizacji świetlnej tak, aby tramwaje mogły przejechać szybciej. - W pierwszej kolejności chcielibyśmy usprawnić punktowe miejsca poza centrum miasta - mówi Krajnow. - Chcemy działać także w samym centrum, ale w przypadku dużych ciągów tramwajowych jest to operacja skomplikowana i długotrwała - dodaje.

Projektują "bezwględny"

Więcej o zatwierdzonych już projektach mówi miejski inżynier ruchu. Tramwaje mają przejeżdżać szybciej m.in. na skrzyżowaniach ul. Rakowiecka-Boboli (ze skróconym cyklem świateł), Solidarności-Sierakowskiego (wcześniejsze przywołanie sygnału zielonego), Kondratowicza-Bazyliańska-Rembielińska (wcześniejsze przywołanie zielonego, a także jego wydłużenie), Połczyńska - wyjazd z Centrum Handlowego.

- Projekty te zatwierdzono w urzędzie i przekazano inwestorom do realizacji. Część z nich jest już wdrożona w terenie - mówi Janusz Galas.

- Planowane jest też zastosowanie priorytetu "bezwzględnego" dla ruchu tramwajowego na ciągu ulic Powstańców Śląskich - Połczyńska - Wolska oraz Trasa Mostu Północnego - Myśliborska - wylicza Galas.

Ale zaznacza przy tym, że wprowadzenie takiego rozwiązania w ścisłym centrum nie jest sprawą już tak bardzo oczywistą. - Do czasu zrealizowania obwodnicy ekspresowej Warszawy z rezerwą podchodzi się do takich rozwiązań w centralnych rejonach miasta - mówi Galas.

"Dostosować rozkłady"

O tym, że się opłaca wprowadzać priorytety w mieście wciąż, na różne sposoby, przekonuje SISKOM. Na swojej stronie internetowej organizacja umieściła krótkie filmy, na których widać ile czasu tramwaje tracą czekając na zielone światło.

- Byliśmy na spotkaniu m.in. z inżynierem ruchu i przedstawicielami dwóch firm, które zajmują się sterowaniem ruchu - przypomina Łukasz Oleszczuk z SISKOM-u. - Jeden z nich powiedział, że na trasie krakowskiego szybkiego tramwaju, poza centrum, wprowadzono pełen priorytet. Przejazd nie jest zależny od obowiązującego rozkładu jazdy, ale dostosowuje się go do tego ile maksymalnie tramwaj może wyciągnąć - dodaje. I sugeruje, że stołeczni urzędnicy też powinni iść w tym kierunku.

Członkowie SISKOM-u zbierają też podpisy pod petycją, w której nawołują do ustawienia sygnalizacji tak, żeby tramwaje dostawały zielone światło na każdym napotkanym skrzyżowaniu (chyba, że trzeba przepuścić inny tramwaj).

Jak przypominają urzednicy, priorytety dla tramwajów zastosowano już wcześniej m.in. w Al. Jerozolimskich, na Wołoskiej czy Towarowej.

ran/ec//mz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • JanZ

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.07.2011 21:47 ~JanZ

    Galas gada swoje a jego urzędnicy właśnie popsuli sygnalizację przy Galerii Mokotów. Skrócili zielone dla tramwaju o 20 sekund. Było dobrze przez 2 tygodnie.

  • skbart

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.07.2011 13:09 ~skbart

    Bez sensu, bardzo lubię stowarzyszenie SISKOM ale lepiej jak zajmują się drogami a nie tramwajami, zaraz będą gigantyczne korki, a jak korki to samochody stojące na szynach i tramwaje automatycznie też. Nie popieram tego, lepiej żeby zajęli się postulatem czasomierzy przy światłach żeby było wiadomo kiedy zmieni się lampa.

  • Ogi warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.07.2011 23:27 ~Ogi warszawiak

    Tramwaj metra nie zastąpi...

  • szyb

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.07.2011 23:22 ~szyb

    Chyba jakies niescile informacje:"Jak przypominają urzednicy, priorytety dla tramwajów zastosowano już wcześniej m.in. w Al. Jerozolimskich, na Wołoskiej czy Towarowej."Tutaj tramwaje nie maja zadnego priorytetu kolejny raz wprowadza sie ludzi w blad.No taaaa ten ZTM rzeczywiscie robi niewiele gdyby SISKOM nie naglosnil sprawy to zapewne przez najblizsze 10 lat nic by sie nie ruszylo, a ZTM przypisuje sobie cala ich prace, zapewne premie juz przyznane.LoL

  • automan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.07.2011 23:09 ~automan

    "żeby tramwaje dostawały zielone światło na każdym napotkanym skrzyżowaniu (chyba, że trzeba przepuścić inny tramwaj)." wtedy bedą jeżdzić tylko tramwaje

  • Mor

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.07.2011 22:20 ~Mor

    Bardzo dobrze, że w końcu zrobią porządek na Połczyńskiej i Wolskiej, bo to co tam się dzieje z tramwajami nie mieści się w głowie!

  • mataleo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.07.2011 20:07 ~mataleo

    "cholerne korki wynikajace głownie z dziadowskiej synchronizacji swiateł na skrzyzowaniach". Panie amatorką zalatuje. Proszę nie piszcie takich komentarzy, bo się robi śmiesznie:)

  • MeloMan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.07.2011 19:49 ~MeloMan

    akurat bardziej by się przydało na skrzyżowaniu Połczyńskiej i Powstańców Śląskich...A na Moście Północnym faktycznie będzie tyle świateł, że uprzywilejowanie tramwajów jest po prostu priorytetem!!!

  • acomitam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.07.2011 17:22 ~acomitam

    Autem jest wygodniej (miejsce siedzace gwarantowane), ciszej (zero wrzeszczacych bachorow, pseuodoakordeonistow, mlodziezy słuchajacej muzy na full przez swoje empetrojki, ajfony itp), zero ścisku (w godzianch szczytu nie ociera sie o ciebie spocony towarzysz podróży) no i pachnąco (nie niuchasz spoconego i smierdacego otoczenia) ale jak jadę autkiem po naszej kochanej stolicy (jako kierowca/pasażer - niepotrzebne skreślić) to mnie szlag trafia jak co 50/100/200 metrów (nie potrzebne skreślić) muszę się zatrzymywać na każdym skrzyżowaniu i pasach dla pieszych, zwalniac przez ograniczenie prędkości czy zwężone ulice (niby 3 pasy a jechac mozesz jednym lub dwoma bo remont/buspas/itp), do tego te cholerne korki wynikajace głownie z dziadowskiej synchronizacji swiateł na skrzyzowaniach (gdzie to zintegrowane zarzadzanie ruchem ja sie pytam), guzików "naciśnij i idż" na przejściach dla pieszych (kto to wymyslił by jeden pieszy wstrzymywał ruch bo ma przejście przez jezdnie a do najblizszego skrzyzowania bez magicznego guzika jakies 50-100 m) czy jakieś zawalidrogi - ciężarówka/tramwaj/autobus/niedzielny kierowca/itp. W Warrszawie jeździ się autem tragicznie, ale ostatnio często zamieniam autko na komunikacje miejską to jest jeszcze gorzej - ścisk, smród, duchota, hałas (ile wrzeszczcy bachor wytwarza decybeli?) no i sama jazda w ślimaczym tępie - światła dla komunikacj są źle ustawione (stoja na świaytłach dłużej niż auta, często samochody nie przejeżdzają a tramwaj i tak stoi), przystanki co kilkaet metrów i rozkład jazdy tak ułożony by tramwaje/autobusy jeździły w stadach i po kilka minut czekał by wjechać do zatoczki przystankowej)

    Mogę jedynie powiedzieć, że osoby poruszające się samochodem i komunikacją miejską wcale tak łatwo nie mają - a jedych i drugich nie da się zadowolić, kierowcy będą zawsze narzekali na pieszych i komunikację miejską, a pasażerowie kom.miej. bedą narzekać na kierująch samochodami

  • mark

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.07.2011 14:30 ~mark

    może miejski inżynier niech nie macza swoich rączek w tym systemie. wystarczy że wprowadził zintegrowany system na Czerniakowskiej, za grubą kasę. integrują się tam co najwyżej kierowcy w korku.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »