Informacje

18.05.2015 20:00 Prace za 19,5 mln złotych

Zniknęły kubiki, pojawiły się ogrodzenia. Centralny przechodzi estetyzację

SERWISY:


Trwa estetyzacja Dworca Centralnego. Robotnicy ustawili wygrodzenia na dwóch peronach, a z hali głównej zniknęły szklane kubiki. Na dworcu pojawili się również informatorzy, którzy mają pomagać zdezorientowanym pasażerom.

W poniedziałek czasowe wygrodzenia pojawiły się na peronach nr 2 i 3. Jak informują kolejarze, są związane z budową słupów podtrzymujących konstrukcję antresoli, która powstanie w hali głównej. Robotnicy mają pracować głównie w nocy, aby jak najmniej utrudniać ruch pasażerski.

- Na dwóch peronach ustawiono kilkunastometrowe wygrodzenia. Nie blokują jednak dostępu do torów ani innej peronowej infrastruktury. Jest trochę ciaśniej, ale tory na obu peronach są dostępne dla pasażerów na całej długości, po obu stronach – poinformował reporter tvnwarszawa.pl Mateusz Szmelter, który był na miejscu.

Jak dodał, na razie pasażerowie nie narzekają na utrudnienia.

Za tydzień kolejne zmiany

Kolejarze podkreślają, że taka organizacja ruchu obowiązywać będzie przez około tydzień. "W przyszłym tygodniu dotychczasowe wygrodzenia zostaną zmienione, a od połowy czerwca zminimalizowane" – czytamy w komunikacie PKP SA.

W ostatnim tygodniu maja zmieni się także organizacja ruchu na peronach. Szczegóły ustalane są obecnie przez przewoźników i zarządcę infrastruktury.

Od poniedziałku na dworcu spotkać można także mobilnych informatorów, którzy pomagają pasażerom dostać się na perony i informują o zmianach. Podróżni z ich pomocy będą mogli korzystać codziennie, aż do połowy czerwca.

Estetyzacja za 19,5 mln zł

Estetyzacja Dworca Centralnego rozpoczęła się pod koniec marca. Prace za 19,5 mln złotych zakończą się w IV kwartale tego roku.

Co udało się zrobić przez ostatnie dwa miesiące? Z hali głównej zniknęły już szklane kubiki. Robotnicy zaczęli także rozbiórkę dawnego pomieszczenia poczty oraz żelbetowych schodów w hali głównej. Jak informują kolejarze, na finiszu jest również większość robót demontażowych w podziemnych galeriach, które mają zostać zmodernizowane. Chodzi o nieremontowaną dotychczas galerię zachodnią wraz z dojściem do stacji WKD Śródmieście i część północnej, które wyglądem zostaną dostosowane do pozostałych przejść.

Po zakończeniu estetyzacji największe zmiany będzie można jednak zobaczyć w hali głównej. Władze PKP zrezygnowały ze szklanych kubików na rzecz nowych lokali komercyjnych. Część z nich znajdzie się na antresoli, na którą wjechać będzie można ruchomymi schodami. Dla pasażerów oznacza to dodatkową przestrzeń, w której będą mogli spędzić czas oczekując na pociąg.

Przeczytaj więcej o estetyzacji  Dworca Centralnego.



jk/ran

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • widzi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.05.2015 11:22 ~widzi

    Ktoś musi zarobić... Większość kasy idzie na papierową robotę...

  • Adam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.05.2015 10:18 ~Adam


    michal~michal

    Nie wiem po jaką cholerę ta antresola. Dworzec Centralny to budynek perfekcyjnie zaprojektowany, jedno z najwybitniejszych dzieł polskiego powojennego modernizmu. Dzieło skończone. Dodanie do przestronnej, surowej hali wymyślnych blobów rodem z tandetnego centrum handlowego nie będzie żadną estetyzacją, tylko architektonicznym gwałtem. Filary dźwigające to monstrum będą wyrastały z peronów. Gratuluję wyobraźni. Na każdym dworcu, gdzie do projektowania użyto mózgu, filary stoją między torami, żeby nie zabierać przestrzeni, nie tamować ruchu i nie przeszkadzać pasażerom. Popatrzcie na zdjęcia, gdzie stoją słupy nośne na Centralnym. Arseniusz Romanowicz przewraca się w grobie...

    potwierdzam

    lupus71~lupus71

    Wreszcie ktoś kompetentny się tu wpisał.

    Wyrazy szacunku.

    Kontrast między dobrze zaprojektowaną i proporcjonalną bryłą Dworca a sąsiadującą tandetą jest doskonale widoczny od strony zachodniej.

  • Emce27

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.05.2015 10:06 ~Emce27

    Ja bym to zrobił za góra 1 mln zł. Estetyzacja, ciekawe ile agencja PR-owa wzięła za wymyślenie takiej nazwy. Ciekawe, na co pójdzie pozostałe 18,5 mln zł...

  • lupus71

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.05.2015 09:13 ~lupus71

    michal~michal

    Nie wiem po jaką cholerę ta antresola. Dworzec Centralny to budynek perfekcyjnie zaprojektowany, jedno z najwybitniejszych dzieł polskiego powojennego modernizmu. Dzieło skończone. Dodanie do przestronnej, surowej hali wymyślnych blobów rodem z tandetnego centrum handlowego nie będzie żadną estetyzacją, tylko architektonicznym gwałtem. Filary dźwigające to monstrum będą wyrastały z peronów. Gratuluję wyobraźni. Na każdym dworcu, gdzie do projektowania użyto mózgu, filary stoją między torami, żeby nie zabierać przestrzeni, nie tamować ruchu i nie przeszkadzać pasażerom. Popatrzcie na zdjęcia, gdzie stoją słupy nośne na Centralnym. Arseniusz Romanowicz przewraca się w grobie...

    Wreszcie ktoś kompetentny się tu wpisał.

    Wyrazy szacunku.

    Kontrast między dobrze zaprojektowaną i proporcjonalną bryłą Dworca a sąsiadującą tandetą jest doskonale widoczny od strony zachodniej.

  • hubiwawa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.05.2015 09:04 ~hubiwawa

    może centralny nie potrzebuje estetyzacji bo jest piękny i przestrzenny ale jest grono ludzi co potrzebują pieniędzy!!!! to ma byc koszt 19,5 mln zl????????????

  • mario

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.05.2015 08:40 ~mario

    jak zwykle polska filozofia, wyremontowano perony, a teraza na nowo rozwalają, bo trzeba jakies słupy pobudować...

  • michal

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.05.2015 01:17 ~michal

    Nie wiem po jaką cholerę ta antresola. Dworzec Centralny to budynek perfekcyjnie zaprojektowany, jedno z najwybitniejszych dzieł polskiego powojennego modernizmu. Dzieło skończone. Dodanie do przestronnej, surowej hali wymyślnych blobów rodem z tandetnego centrum handlowego nie będzie żadną estetyzacją, tylko architektonicznym gwałtem. Filary dźwigające to monstrum będą wyrastały z peronów. Gratuluję wyobraźni. Na każdym dworcu, gdzie do projektowania użyto mózgu, filary stoją między torami, żeby nie zabierać przestrzeni, nie tamować ruchu i nie przeszkadzać pasażerom. Popatrzcie na zdjęcia, gdzie stoją słupy nośne na Centralnym. Arseniusz Romanowicz przewraca się w grobie...

  • Marek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.05.2015 22:27 ~Marek

    Która to już? Wydaje mi się, że ciągle estetyzują od Euro...

  • Jan45

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.05.2015 22:13 ~Jan45

    Centralny nie potrzebuje estetyzacji.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »