Informacje

26.02.2015 07:24 Łazienkowski po pożarze

Znikają krawężniki i barierki. Przymiarki do rozbiórki Łazienkowskiego

SERWISY:

W środę drogowcy rozpoczęli usuwanie metalowych barierek i krawężników z mostu Łazienkowskiego. - To prace, które wykonać możemy własnym siłami. Rozbiórką konstrukcji zajmie się firma zewnętrzna - podał rzecznik ratusza. Kiedy? O tym urząd miasta poinformuje najwcześniej w przyszłym tygodniu.

- Rozpoczęło się zdejmowanie nawierzchni - przekazał Bartosz Milczarczyk, rzecznik ratusza. Dodał, że prace realizowane są przez miejski Zakład Remontów i Konserwacji Dróg. Drogowcy usuwają także krawężniki i metalowe barierki.

Jak zapowiedział rzecznik, ta część robót powinna potrwać kilka dni. - Potem zajmiemy się demontażem kolejnych części mostu. Chodzi o te elementy, które usunąć możemy własnymi siłami. Chcemy jak najszybciej przygotować most do kolejnych prac rozbiórkowych - zaznaczył Bartosz Milczarczyk.

Ekspertyza w przyszłym tygodniu

Ratusz nie chce na razie zdradzić, kiedy planuje rozpocząć najważniejszą część prac, czyli rozbiórkę konstrukcji. - Czekamy na pełną ekspertyzę. Mamy dostać ją w przyszłym tygodniu. Wtedy będziemy znali dokładnie stan mostu, co umożliwi nam rzetelne zaplanowanie prac - uciął Milczarczyk.

Jak poinformował rzecznik, wtedy też być może poznamy już wykonawcę, który odbuduje przeprawę.

Konstrukcja do wymiany

W ubiegłym tygodniu prezydent stolicy Hanna Gronkiewicz-Waltz przekazała, że konstrukcja mostu jest do wymiany. Naprawa ma kosztować około 100-130 mln złotych.

>>> Odetną przęsło po przęśle, nowe podniosą z wody - tak może wyglądać odbudowa. Zobacz rozmowę z ekspertem. <<<

Na tvnwarszawa.pl pisaliśmy, że Łazienkowski może być nieczynny nawet przez kilkanaście miesięcy. Nasze szacunki potwierdziła na konferencji prasowej prezydent Warszawy.

Dla kierowców i komunikacji miejskiej wytyczono objazdy. Powstały nowe buspasy. Ratusz rozważa kolejne zmiany organizacji ruchu.

 

 

 

jk/ec/lulu

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • ron

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2015 21:30 ~ron

    MiećkoMiećko

    Po co te zabawy, ekspertyzy, frezowanie??? Skoro most i tak idzie na zlom???? Po co te zabawy, strata pieniedzy i czasu????


    Po to aby bezpiecznie dla środowiska i ludzi rozebrać go nie powodując przy tym szkód. Większość części zostanie przeznaczona przetworzona i ponownie użyta.

  • amigo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2015 13:57 ~amigo

    wawiak~wawiak

    Niech robią póki pogoda im sprzyja. Na wiosnę może być duża woda na Wiśle i będzie kłopot.


    A niby skąd ma być ta woda? Jak śniegu prawie nie ma nigdzie...

  • pozytywny

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2015 12:13 ~pozytywny

    Teraz narzekacie na rozbiórkę, potem będziecie narzekać na budowę mostu, a jak go otworzą też coś znajdziecie do narzekania. Bądźcie bardzie pozytywnie nastawieni lub idźcię do "łazienki"

  • Natenczas

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2015 11:36 ~Natenczas

    Równolegle, korzystając z dobrej pogody, trzeba szybko rozpocząć pogłębianie pod mostem, żeby mogły wpłynąć barki do transportu ciężkich zdemontowanych elementów i przygotować plac budowy na brzegu. Ze względu na paraliż całego miasta, pracą winna trwać na 3 zmiany.
    Kto podpalił, to mało ważne, ważne, że infrastruktura krytyczna nie jest należycie chroniona i byle głupek może zrujnować transport i łączność w stolicy, a Straż nie jest przygotowana do gaszenia mostów.
    HGW miała szczęście, że referendum odbyło się tak wcześnie, inaczej już byłoby po niej.

  • vbjnghjnk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2015 11:03 ~vbjnghjnk

    kaktus820~kaktus820

    Amerykanie rozbierają takie mosty w jeden tydzień. 30 kilo materiałów wybuchowych i po kłopocie. A bufetowej zajmie to najbliższy rok.

    BBC HD - masz racje. I jeszcze grila robią przez pół dnia

  • nickon28

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2015 10:43 ~nickon28

    ratusz nie może zmarnować okazji na ESTETYZACJĘ mostu, który, nie ma co ukrywać, jest paskudny. przy okazji koniecznie powinno się dodać ścieżkę dla rowerów. świetny projekt takiej przeróbki zaprezentowała Inicjatywa Projektowa.

  • Boom

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2015 10:13 ~Boom

    Chopin~Chopin

    Nie, nie trzeba projektować a przeprojektować stary projekt w oparciu o nowoczesne materiały.


    Człowieku, 40 lat różnicy w technologii budowy mostów to już przepaść. Nie wystarczy nieco zmienić stary projekt który istnieje pewnie tylko w formie papierowej. To nie jest budowa domku jednorodzinnego gdzie projektant nieco inaczej poprowadzi linie, przybije pieczątkę i po kłopocie. Nie mówiąc o zupełnie innej technologii projektowania takich obiektów. No i jest okazja by go dostosować do aktualnych potrzeb. Ze starym mostem to pewnie będzie mieć wspólną lokalizację, wjazdy i zjazdy oracz podpory. Cała reszta będzie inna.

  • kaktus820

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2015 10:10 ~kaktus820

    Amerykanie rozbierają takie mosty w jeden tydzień. 30 kilo materiałów wybuchowych i po kłopocie. A bufetowej zajmie to najbliższy rok.

  • wawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2015 10:06 ~wawiak

    Niech robią póki pogoda im sprzyja. Na wiosnę może być duża woda na Wiśle i będzie kłopot.

  • Adam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2015 10:06 ~Adam



    kierowca~kierowca

    100 milionów to kiedyś ktoś obiecywał Polakom. W Warszawie za te 100 mln to może zrobią przetarg na projekt mostu. Czy ktoś powie prawdę ( może po wyborach) że mostu nie będzie 2-3lata. Ludzie samo wykonanie projektu z uzgodnieniami i pozwoleniami to przynajmniej rok. A projekt musi być nowy bo to będzie NOWY most tylko na starych filarach.
    kilovolt~kilovolt

    Niekoniecznie, jeżeli będzie to powtórzenie obecnej konstrukcji, może on bazować na istniejącym projekcie z pewnymi modyfikacjami. Pozwoleń wielu też nie trzeba będzie. Na pewno na użytkowanie :)

    jam~jam

    Taa pozwoleń nie trzeba, najepierw pozwolenie na rozbiórkę, potem na budowę, a na konieć na użytkowanie.
    Cena 150 mln też z kosmosu bo remont Grota kosztuje 700-800 mln więc nie wiem ska cena 5 krotnie niższa.



    Ale Grota to jest modernizacja obecnej konstrukcji z zachowaniem ruchu dorgowego na tej przeprowie (a to podnosi bardzo koszty bo logistyka etc.). Chyba faktycznie łatwiej zrobić od nowa... ale koszt i tak będzię wyższy niż 100mln - tak samo było z metrem miało kosztować 2 mld potem 3 mld a ostatecznie wyszło ponad 4,5 mld...

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »