Informacje

17.04.2019 07:28 odpowiadał dyrektor ztm

Zmiany po otwarciu metra.
Pytania, wątpliwości, propozycje

SERWISY:


Skrócenie linii 527, przejazd autobusów przez Trocką, buspas na Radzymińskiej. To tylko część tematów, które poruszyli pasażerowie zaniepokojeni zmianami w komunikacji na Targówku po otwarciu metra.
Na ich pytania odpowiadał dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Propozycje nowych tras, które przedstawił ponad dwa tygodnie temu Zarząd Transportu Miejskiego, wzbudzają sporo wątpliwości. Przekonać można się o tym chociażby przeglądając zapis z czatu, jaki odbył się w poniedziałek.

PrzewodnikBrodno: Czy zdaje Pan sobie sprawę, że ZTM ZNACZNIE POGARSZA KOMUNIKACJĘ na większości obszarów, likwidując dogodne połączenia bezpośrednie, a zmuszając ludzi do kilkukrotnych przesiadek WYDŁUŻAJĄC CZAS DOJAZDU do większości dzielnic. ZTM ROBI WSZYTKO DLA STATYSTYK METRA, A LEKCEWAŻY POTRZEBY MIESZKAŃCÓW.

"Trudno nam zgodzić się z twierdzeniem, że przedłużenie metra utrudni podróż" - odpowiedział Wiesław Witek.

Skrócenie 527

Sporo pytań dotyczyło linii 527, która będzie już dojeżdżać na lewy brzeg, na Esperanto, a skończyć przejazd z Białołęki na Trockiej. Uczestnicy czatu chcieli wiedzieć, dlaczego trasa ma być skrócona, a także jaki będzie jej czas przejazdu.

Dyrektor odpowiedział między innymi, że na Skarbka z Gór planowane jest  "zwiększenie liczby kursów – więcej odjazdów 527 w przypadku skrócenia". Przekonywał również, że z Bródna do centrum i na Muranów kursują tramwaje, dodał, że będzie metro. "527 z Grodziska do Trockiej ok. 25 minut" – napisał Witek.

Z kolei Joanna chciała wiedzieć, czemu ma być wycofana linia 170 z małej Radzymińskiej, gdzie "znajduje się wiele przedszkoli oraz szkół". "Proponujemy nową relację z osiedla Wilno do Dworca Wschodniego i dalej do Targowej. "Nowe" 156 dowiezie do metra Targówek" – przekonywał dyrektor ZTM.

"Skoro będzie mniej autobusów na ul. Radzymińskiej proponuje likwidację buspasa w kierunku Dw. Wilenskiego" – proponował z kolei themca.

"Nie planujemy likwidacji buspasa" – odpowiedział Witek. A Jojo zaproponował połączenie linii 345 z 262 w linie 262 całotygodniową na trasie linii 345.

"Ulice na Zaciszu uniemożliwiają kursowania autobusów przegubowych" - odpowiedział Wiesław Witek.

Gimi zwrócił jednak uwagę, że ulica Potulicka nie jest gotowa na autobusy przegubowe. "Czy wystąpili państwo do dzielnicy o jej dostosowanie?" – chciał wiedzieć. "Tak, wystąpiliśmy o przebudowę ulic do Urzędu Dzielnicy Targówek. Obecnie problem dla przegubów byłby np. na Potulickiej, Tużyckiej, Kościeliskiej, Tarnogórskiej" – wyliczył dyrektor.

"Co w razie awarii?"

Padło też pytanie o wycofanie linii 169 z ulicy 11 listopada i puszczenie jej na trasie Bródno Podgrodzie - Trocka. "Zmiana dla linii 169 to propozycja usprawnienia połączenia (razem z 369) osiedla Bródna do M2" - stwierdził Witek.

derbianin1: A pomyślał ktoś, co będzie jak rano będzie awaria w metrze, a tu zjedzie się tyle autobusów do metra, a jedyną alternatywą będzie niewydolne 160?

"W przypadku awarii zawsze uruchamiamy linię zastępczą. Przykładem linia M1. Utrzymywanie na stałe takiej komunikacji nie jest racjonalne" – zaznaczył Witek.

Dyrektor przypominał też, że metro kursuje w szczycie częściej niż co trzy minuty, więc "na pewno nie można pisać o pogorszeniu komunikacji na Targówku".

Czat to był tylko pierwszy etap konsultacji. Zaplanowano również pięć spotkań z mieszkańcami Targówka, Białołęki i Pragi-Północ, na których pracownicy ZTM będą rozmawiać z mieszkańcami o planowanych zmianach.

Propozycje zmian ZTM przedstawił 29 marca:

ran/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Janek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.04.2019 07:23 ~Janek

    Jednym słowem konsultacje konsultacjami a racja i tak jest po stronie ZTM. Co by pasażerowie nie zgłaszali to i tak zrobią jak zaplanowali. I co nam zrobicie.

  • Rick

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.04.2019 22:04 ~Rick

    Proszę o przetłumaczenie na polski zdania: "Sporo pytań dotyczyło linii 527, która będzie już dojeżdżać na lewy brzeg, na Esperanto, a skończyć przejazd z Białołęki na Trockiej."

  • złośliwiec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.04.2019 13:29 ~złośliwiec

    mieszkaniec~mieszkaniec

    Na Bielanach było analogicznie, więc trzeba się przyzwyczaić do tego, że autobusy będą znacznie przycięte, pozostanie jedna linia jadąca do centrum, a reszta będzie kończyła trasę przy metrze. To wszystko i tak pikuś przy armagedonie, który będzie się dział w godzinach szczytu na łączniku pomiędzy liniami metra na stacji Świętokrzyska.

    To będziesz dygał górą. Odrobina ruchu nie zaszkodzi.

  • Jan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.04.2019 11:22 ~Jan

    Czyli konsultacje są bo muszą i nic nie wniosą...

  • OLO88

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.04.2019 10:41 ~OLO88

    " Przekonywał również, że z Bródna do centrum i na Muranów kursują tramwaje, dodał, że będzie metro. " ... masakra ... przecież na skrzyżowaniu św. Wincentego / Kondratowicza nie ma tramwajów ... ani dalej przy Gilarskiej itd .. więc jak skrócą 527 to gdzie mam w ten tramwaj wsiąść ??? jak jeszcze rozkopana jest Kondratowicza przez budowę metra ... fundują nam kilka przesiadek

  • wawa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.04.2019 10:03 ~wawa

    Zamiast narzekać na przesiadki cieszcie się tęczowo-różnorodną komunikacją szynową. Proletariusze wszystkich krajów do szyny!

  • pytasięjeży

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.04.2019 09:44 ~pytasięjeży

    Dlaczego nie wykorzystuje się torów kolejowych do przewozów pasażerów na linii od Dworzec Wschodni - Dworzec Gdański? Miał powstać przystanek kolejowy przy stacji metra Szwedzka.

  • Kier

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.04.2019 09:24 ~Kier

    etysey~etysey

    Czyli jedyna linia jaka zostanie przez most na drugi brzeg Warszawy to 190? Teraz jest tam taki tłok że nie da rady wejść często.Czyli zostaje samochód, przynajmniej wygodnie i odpocznę po pracy wracając do domu.

    Znam ZTM i nie był bym taki pewny że 190 zostanie nie pocięte jak reszta linii

  • mieszkaniec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.04.2019 08:08 ~mieszkaniec

    Na Bielanach było analogicznie, więc trzeba się przyzwyczaić do tego, że autobusy będą znacznie przycięte, pozostanie jedna linia jadąca do centrum, a reszta będzie kończyła trasę przy metrze. To wszystko i tak pikuś przy armagedonie, który będzie się dział w godzinach szczytu na łączniku pomiędzy liniami metra na stacji Świętokrzyska.

  • Włącz_myślenie_ZTM

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.04.2019 07:59 ~Włącz_my…

    to jak wybudują kolejne stacje metra, to idąc tokiem myślenia ZTM, linie autobusów z Zielonej Białołęki będą dojeżdżać tylko do Kondratowicza. To może i linie tramwajowe zlikwidować jak jest metro .....

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »