Informacje

11.06.2014 20:23 drogowcy ogłosili przetarg

Zlikwidują prowizoryczne przejście na Emilii Plater. Będzie porządne

SERWISY:


Prowizoryczne przejście dla pieszych w ul. Emilii Plater wreszcie przestać straszyć wyglądem. Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na budowę sygnalizacji i docelowych pasów w tym miejscu.

Odklejające się żółte pasy, kable zwisające ze słupów, sygnalizatory owinięte folią i wysokie krawężniki – tak wygląda prowizoryczne przejście przy Emilii Plater od 3,5 lat. Teraz jest szansa, że się zmieni.

Sygnalizacja i przejście

Stołeczni drogowcy ogłosili właśnie przetarg na budowę sygnalizacji świetlnej w tym miejscu. Chętni do wykonania prac będą musieli również wyznaczyć docelowe przejście dla pieszych. "Przewidziano również osygnalizowanie wyjazdu z zatoki postojowej dla autobusów" – informują drogowcy.

Warto przypomnieć, że to w tej okolicy doszło w marcu do groźnego wypadku – autobus wjechał w grupę ludzi.

Powstaną też docelowe pasy i przejazd dla rowerzystów przez jezdnię Emilii Plater. Ustawione będą też słupki blokujące, tzw. syrenki.  „Na jezdni zachodniej przewidziano usunięcie istniejących strzałek oraz linii zatrzymań i wykonanie nowego oznakowania dostosowanego do lokalizacji przejścia dla pieszych. Na wyjeździe z pętli Dworzec Centralny wyznaczono oznakowaniem poziomym i pionowym 2 pasy ruchu, z czego jeden do skrętu w lewo, drugi do skrętu w prawo. W pasie dzielącym jezdnie należy wyznaczyć powierzchnią wyłączoną z ruchu korytarz dla pojazdów wyjeżdżających z pętli. Na jezdni wschodniej przewidziano wyznaczenie pasa postojowego dla autobusów” – podają drogowcy.

Zwycięzca przetargu będzie miał 60 dni na ich wykonanie od momentu podpisania umowy.

Drogowcy ulegli, przejście zostaje

Przejście dla pieszych obok Złotych Tarasów zostało uruchomione w listopadzie 2010 roku. W założeniu było tymczasowe i miało działać do chwili, gdy kolejarze zakończą remont równoległego przejścia podziemnego. Gdy modernizacja tunelu dobiegła końca, okazało się, że piesi wciąż wolą przejście naziemne. Presja społeczna rosła, ale drogowcy nie chcieli słyszeć o legalizacji tymczasowej zebry. Co ich przekonało?

- Mimo remontu przejścia podziemnego nie ma ułatwień dla niepełnosprawnych, osób wózkami z dziećmi czy bagażami. Postanowiliśmy przychylić się do próśb, przy okazji udowadniając, że nie jesteśmy twardogłowymi urzędnikami przywiązanymi tylko do swoich pomysłów – mówił  Adam Sobieraj.




ran

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • JunInuzuka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.06.2014 16:13 ~JunInuzuka


    JunInuzuka~JunInuzuka

    I widzę już tą radość kierowców kiedy cała ul. Emilii Plater będzie jednym wielkim przejściem dla pieszych.
    ppp~ppp


    Po pierwsze - co tu ma do rzeczy radość kierowców? Jak chcą radochy to mogą śmiagać po autostradzie albo po torze wyścigowym. Tam nie ma pieszych.

    Po drugie - rozwiązania o których piszesz - strefy bez segregacji ruchu - funkcjonują w wielu miejscach na świecie - miejscach, gdzie dużo mniej ludzi ginie na drogach niż u nas.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Shared_space


    Tylko tam inna jest mentalność zarówno pieszych jak i kierowców.
    Po drugie światła co małe odcinki (tzn. mniej niż 1km) mocno tamują ruch ponieważ nikomu w Warszawie nie chce się ich porządnie ustawić (patrz Krakowska i tak zwane fale zielonego albo czerwonego jak masz pecha).
    Po trzecie strefy bez segregacji nadają się do miejsc o małym natężeniu ruchu i małej ilości pasów ruchu(max 2 a nie do miejsc o 4 pasach ruchu - jest wysokie prawdopodobieństwo, że samochód jadący prawym pasem zasłoni pieszego osobie jadącej lewym pasem, a rzadko który pieszy upewnia się że nic nie jedzie drugim pasem(przepisy przepisami, ale co po przepisach jeśli wąchasz kwiatki od spodu nawet jak to nie była Twoja wina w świetle prawa).
    Po czwarte zastanawiam się jak można zasłaniać się dobrem dla osób niepełnosprawnych w momencie gdy wysoki krawężnik uniemożliwia im korzystanie z tego przejścia (jak chcesz wypożycz sobie wózek inwalidzki i spróbuj przejechać przez te światła bez zaliczenia przewrotki na plecy i w czasie jednych świateł, powodzenia)

  • Jaś

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.06.2014 15:25 ~Jaś

    Proponuję wybudować tam jeszcze kładkę i będziemy mieli komplet.

  • REE

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.06.2014 13:59 ~REE

    Wystarczy zamontować odpowiednie podnośniki dla osób niepełnosprawnych na schodach. Nie wymaga przeprowadzania ekspertyz (które kosztują) i jest znacznie tańsze w porównaniu z tworzeniem nowego przejścia i montowaniem świateł.


    REE~REE

    Pzecież do absurd i wywalanie publicznych pieniędzy w błoto. Przejście już jest - podziemne. Kiedy w tym kraju administracja zacznie szanować publiczne pieniądze i brać odpowiedzialność za ich wydawanie?!
    qwerty~qwerty


    Najlepiej siądź na wózek inwalidzki i wdrap się po tych schodach bez pomocy nóg a dopiero potem się wypowiadaj.

  • tokaka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.06.2014 13:54 ~tokaka

    przejście tam powinno miec min. 20m szerokości

  • ppp

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.06.2014 13:53 ~ppp

    JunInuzuka~JunInuzuka

    I widzę już tą radość kierowców kiedy cała ul. Emilii Plater będzie jednym wielkim przejściem dla pieszych.


    Po pierwsze - co tu ma do rzeczy radość kierowców? Jak chcą radochy to mogą śmiagać po autostradzie albo po torze wyścigowym. Tam nie ma pieszych.

    Po drugie - rozwiązania o których piszesz - strefy bez segregacji ruchu - funkcjonują w wielu miejscach na świecie - miejscach, gdzie dużo mniej ludzi ginie na drogach niż u nas.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Shared_space

  • wawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.06.2014 13:22 ~wawiak

    To przejście miało sens na czas remontu przejścia podziemnego,po jego zakończeniu powinno być zlikwidowane,niestety planuje się już kolejne kuriozum-naziemne przejścia (obok poziemnych) przy rotundzie.

  • JunInuzuka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.06.2014 12:28 ~JunInuzuka

    O tak wielkie ułatwienie dla osób niepełnosprawnych, krótkie światła + krawężnik x 4 (a niech poskaczą na wózkach, tak?), w momencie gdzie niedaleko(ok. 60m) jest kolejne przejście dla pieszych o obniżonym krawężniku. (Po prostu nie wirze, że zrobią to właściwie).
    Powiedzmy sobie wprost chcą legalizacji przejścia bo jest to tańsze niż przystosowanie w całości(aktualnie jest częściowe przystosowanie) ścisłego centrum do potrzeb osób niepełnosprawnych/starszych/matek z wózkami.
    P.S. Z przejścia w większości korzystają osoby zbyt leniwe żeby chodzić po schodach. Wynika to z faktu, że światła są za krótkie dla osób starszych/niepełnosprawnych/matek z wózkami.
    I widzę już tą radość kierowców kiedy cała ul. Emilii Plater będzie jednym wielkim przejściem dla pieszych.

  • drizzt666

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.06.2014 11:20 ~drizzt666


    Wujo~Wujo

    Sznur ludzi na tym przejściu ciągnie się dlugo po czerwonym świetle, nie szanują kierowców, dochodzi przez to do nerwowych i niebezpiecznych sytuacji
    Bbj~Bbj

    Ponieważ zielone światło dla pieszych trwa absurdalnie krótko! Trzeba iść bardzo szybkim krokiem, żeby zdążyć przejść przez całą ulicę. Powinni wydłużyć zielone, bo tu znów piesi są traktowani jak niepotrzebny element ruchu ulicznego. Nawetw centrum miasta samochody są uprzywilejowane...

    Bez przesady - zielone świeci się na tyle długo, że da się 3 przejść przez obie jezdnie a od momentu zapalenia się czerwonego można spokojnie przejść przez jezdnię i jeszcze trochę czasu minie zanim się samochodom zielone zapali.
    Więc raczej chodzi o brak szacunku dla kierowców.

  • REE

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.06.2014 11:06 ~REE

    Nie obrażaj ludzi i prawa do ich wolności myśli i wypowiedzi!


    Jesteś taki tępy czy tylko udajesz? Pewnie wyborca Korwina...
    REE~REE

    Pzecież do absurd i wywalanie publicznych pieniędzy w błoto. Przejście już jest - podziemne. Kiedy w tym kraju administracja zacznie szanować publiczne pieniądze i brać odpowiedzialność za ich wydawanie?!
    Ania~Ania



  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.06.2014 10:52 ~qwerty

    majkel ~majkel

    to niech zlkiwduja przejscie ktore jest 100m wczesniej po dwa obok siebie juz wcale nie bedzie mozna jezdzic


    Niech zlikwidują wylotówkę do Grójca, bo przez te szroty WGR na ulicach wcale nie bedzie mozna jezdzic

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »