Informacje

19.06.2018 06:47 odpowiedź na interpelację radnego

Złe parkowanie aut, brak rowerów, awarie. Kary dla operatora Veturilo

SERWISY:


Problemy ze zwrotem, wypożyczeniem, dostępnością rowerów. Takich sytuacji doświadczyło wielu użytkowników Veturilo. Ale są też znacznie poważniejsze, za które na operatora systemu rowerów miejskich posypały się spore kary.

Około 1,1 miliona złotych wyniosła łącznie suma, jaką ratusz nałożył na firmę Nextbike w ubiegłym roku i w tym do kwietnia.

Za co, ile i kiedy - o tym urząd miasta poinformował w odpowiedzi na interpelację miejskiego radnego Lecha Jaworskiego. Kwoty się sięgają od kilkuset złotych do nawet kilkuset tysięcy.

Parkowanie

I tak na przykład w marcu 2017 roku stwierdzono przypadki braku możliwości połączenia się z Centrum Kontaktu (kara wyniosła 2,5 tysiąca złotych). Z kolei na 30 tysięcy wyceniono niespełnienie warunków umowy: "zwrot rowerów dziecięcych wbrew wymogowi możliwy był także w stacjach rowerów standardowych".

Od czasu do czasu zdarzają się też przypadki niewłaściwego zaparkowania samochodu operatora Veturilo. Za to kary były wyceniane na 500 złotych w marcu i kwietniu, ale w czerwcu już łącznie na 1,5 tysiąca.

A za brak w czerwcu 50 rowerów napędzanych wałem, które wykonawca zobowiązał się dostarczyć kara wyniosła 25 tysięcy złotych. W lipcu jedna sięgnęła już 200 tysięcy - za unieruchomienie w wymaganym terminie podsystemu rowerów elektrycznych.

Za awarię

Firmie Nextbike dostało się również w marcu tego roku za przekazanie należności z ośmiodniowym opóźnieniem – naliczono karę w wysokości 49 tysięcy złotych.

Powtarzały się też kary za przedłużające się naprawy, brak wolnych stojaków. A na przykład we wrześniu 2017 roku operator otrzymał 43 tysiące złotych kary za niewystarczającą liczbę dostępnych rowerów. W tym samym miesiącu wytknięto niedostateczną liczbę tandemów, co wyceniono na kolejne 12 tysięcy złotych kary.

Ostatni punkt dotyczy awarii. Za jednodniową 8 kwietnia operator otrzymał blisko 62 tysiące złotych kary.

"Kary zgodne z umową"

Firma Nextbike nie miga się o odpowiedzialności finansowej. - System jest poddawany systematycznym szczegółowym kontrolom, a przy stwierdzonych nieprawidłowościach i usterkach nakładane są kary zgodne z obowiązującą umową. Zawarte w wykazie kwoty za 2017 rok zostały już uregulowane. W przypadku 2018 roku sprawa jest jeszcze otwarta - komentuje Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike Polska i dodaje, że pozycje budzące wątpliwości są wyjaśniane z urzędnikami ratusza.

- Chcę podkreślić, że zdecydowana większość zawartych w wykazie pozycji dotyczy drobnych uchybień, z których część nie ma wpływu na komfort korzystania z systemu. Duży udział w ogólnej wartości kar mają natomiast takie opisywane już przez media elementy, jak między innymi późniejsze od pierwotnego planu uruchomienie pierwszego w Polsce podsystemu rowerów elektrycznych, który został uruchomiony pod koniec sierpnia 2017 roku - podsumowuje.

>>>ZOBACZ CAŁE ZESTAWIENIE<<<

VETURILO DZIAŁA OD 2012 ROKU:


ran/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • blablabla

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.06.2018 10:46 ~blablabla




    green_is_bad~green_is_bad

    im mniej rowerów tym lepiej
    samochodoza~samochodoza

    wyncyj samochodów!
    Blablabla~Blablabla


    Nie bój, jak już sie wprowadzisz od rodziców i mamusia skończy ci szykować śniadanko do pracy, i cieply obiadek nie będzie czekał po, trzeba będzie samemu zakupy ogarnąć po drodze z pracy w wcześniej jeszcze dzieciaka z przedszkola odebrać czy gdzieś zawieźć, i samemu się rodzicami zaopiekować, zona będzie chciała do teatru albo restauracji jak człowiek pojechać a nie w przepoconych kalesonach, to się szybciutko z autem przeprosisz. Cierpliwości, do wszystkiego trzeba dorosnąć.
    zaba~zaba



    I dlatego powinni ograniczyć liczbę samochodów po ścisłym centrum Warszawy.
    Kiedyś nie było tak dużo samochodów. Była jedna linia metra, a ludzie w większości poruszali się komunikacją miejską.
    Po to są autobusy, tramwaje a niekiedy i metro pod samym oknem mieszkania, żeby z nich korzystać.


    Aha, aha... W mieście z praktycznie jedną linią metra, na 510 km2 i 2 mln mieszkańców nie ma czegoś takiego jak metro pod samym oknem. Poza tym... własnie była kolejna ewakuacja. I co wtedy, jak alternatywne trasy autobusów są polikwidowane? Znam rodziny, gdzie ich dzieci spóźniły się na maturę w ubiegłym roku, taką mamy świetną komunikację. Gdzie chcesz zmieścić do obecnej komunikacji miejskiej dziesiątki tysięcy kierowców i ich pasażerów? Metro jest zawalone w godzinach szczytu. O tym co się dzieje w skm, żal mówić.

  • zaba

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.06.2018 10:25 ~zaba



    green_is_bad~green_is_bad

    im mniej rowerów tym lepiej
    samochodoza~samochodoza

    wyncyj samochodów!
    Blablabla~Blablabla


    Nie bój, jak już sie wprowadzisz od rodziców i mamusia skończy ci szykować śniadanko do pracy, i cieply obiadek nie będzie czekał po, trzeba będzie samemu zakupy ogarnąć po drodze z pracy w wcześniej jeszcze dzieciaka z przedszkola odebrać czy gdzieś zawieźć, i samemu się rodzicami zaopiekować, zona będzie chciała do teatru albo restauracji jak człowiek pojechać a nie w przepoconych kalesonach, to się szybciutko z autem przeprosisz. Cierpliwości, do wszystkiego trzeba dorosnąć.



    I dlatego powinni ograniczyć liczbę samochodów po ścisłym centrum Warszawy.
    Kiedyś nie było tak dużo samochodów. Była jedna linia metra, a ludzie w większości poruszali się komunikacją miejską.
    Po to są autobusy, tramwaje a niekiedy i metro pod samym oknem mieszkania, żeby z nich korzystać.

  • green_is_bad

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.06.2018 10:23 ~green_is_bad



    warszawiak~warszawiak

    WON Z TYM ZŁOMEM Z MIASTA I BĘDZIE SPOKÓJ!
    samochodoza~samochodoza

    I wszyscy równo w wielkim korku :)
    roweroza~roweroza


    A jesien-zima to czym rowerzyści jeżdżą?

    Zbiorkomem i to na gape bo ich nie stać na samochód i nawet na bilet :DDDD

  • roweroza

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.06.2018 08:19 ~roweroza


    roweroza~roweroza

    Ograniczenie prędkości na ścieżkach rowerowych, a przed przejazdem rowerowym do 5km/h,zwężenie tych ścieżek, tak, żeby rowerzyści nie mogli się wyprzedzać, wprowadzenie tablic rejestracyjnych dla rowerów i automatyczna detekacja rowerzystów jeżdżących na czerwonym, przejściach dla pieszych i chodnikach. Poza tym obowiązkowe OC, badania lekarskie, egzamin ze znajomości przepisow, kaski na łeb, no i oświetlenie w ciągu dnia. Poza tym wywożenie debilnie poparkowanych rowerów, również na klatkach schodowych. To tak na początek.
    Alf~Alf

    Tylko detekcja (przepraszam, detekacja, pisałeś o detekacji) z tej eksplozji pomysłów ma sens. A ograniczenie prędkości na DdR istnieje od dawna. Prawa jazdy nie masz, czy jak? Jeśli nie masz, to czemu pyskujesz?

    Jedyne co potrafisz to wyciągać literówki? Ale wiesz, ze jak się pisze z telefonu, to sie błędy zdarzają? No brawo, znalazłes literówkę, jestes taaaki mąąądry. Szukaj innych...szukaj, szukaj. Jakie ograniczenie prędkosci na DdR? 50 km/h w mieście? A ty rozwiniesz tyle bez kółek zapasowych?, żeby sie nie przewrócić?. Nie, prędkość maksymalna powinna byc o połowę niższa, a na przejazdach rowerowych ma to być prędkość pieszego. Od razu spadnie liczna wypadków. Pozostałe kwestie, to tylko podstawy i jak najbardziej mają nie tylko sens, ale sa po prostu koniecznością patrząc na to co większość rowerzystów wyczynia. A dlaczego łamią przepisy? Bo czują, ze sa bezkarni. I dlatego czas to zmienić. Ciekawe, że prawa rowerzyści chcą miec jak kierowcy ale obowiązki jak piesi.
    Czas się przyzwyczajać, ze to się powoli zacznie zmieniac. Na razie najważiejsza możliwość identyfikacji, jak rowerzyści zaczną odpowiadać za łamanie przepisów i narażanie, zwłaszcza pieszych i innych normalnie, bezpiecznie jeżdżacych rowerzystów, to i reszte też sie wdroży.

  • TMZ

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.06.2018 21:18 ~TMZ

    Najgorzej jak bywam i widuję to przy C.N.K straszny bałagan z rowerami. Tam ludzie tylko dojeżdżają chyba na Bulwary i rowery zostają.

  • Alf

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.06.2018 16:34 ~Alf

    roweroza~roweroza

    Ograniczenie prędkości na ścieżkach rowerowych, a przed przejazdem rowerowym do 5km/h,zwężenie tych ścieżek, tak, żeby rowerzyści nie mogli się wyprzedzać, wprowadzenie tablic rejestracyjnych dla rowerów i automatyczna detekacja rowerzystów jeżdżących na czerwonym, przejściach dla pieszych i chodnikach. Poza tym obowiązkowe OC, badania lekarskie, egzamin ze znajomości przepisow, kaski na łeb, no i oświetlenie w ciągu dnia. Poza tym wywożenie debilnie poparkowanych rowerów, również na klatkach schodowych. To tak na początek.

    Tylko detekcja (przepraszam, detekacja, pisałeś o detekacji) z tej eksplozji pomysłów ma sens. A ograniczenie prędkości na DdR istnieje od dawna. Prawa jazdy nie masz, czy jak? Jeśli nie masz, to czemu pyskujesz?

  • Alf

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.06.2018 16:29 ~Alf

    Blablabla~Blablabla

    Skad ty wiesz co się na ulicach dzieje, jak po dobranocce robisz siusiu, paciorek i spać

    Aleś mu dojechał. Wygrałeś!
    (to był sarkazm)

  • Blablabla

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.06.2018 13:13 ~Blablabla


    green_is_bad~green_is_bad

    Ale miasto wydaje na te rowerki o wiele wiele więcej i kolejne miliony na ścieżki które są używane może przez 5 miesięcy w roku. Najlepiej skończyć zabawe w rowerki i wziąść sie za porządne inwestycje w drogi
    samochodoza~samochodoza

    Drogi o trzech pasach ruchu wykorzystywane są 30 godzin na tydzień. Przez resztę czasu wystarczy 1 pas.


    Skad ty wiesz co się na ulicach dzieje, jak po dobranocce robisz siusiu, paciorek i spać

  • Blablabla

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.06.2018 13:11 ~Blablabla


    green_is_bad~green_is_bad

    im mniej rowerów tym lepiej
    samochodoza~samochodoza

    wyncyj samochodów!


    Nie bój, jak już sie wprowadzisz od rodziców i mamusia skończy ci szykować śniadanko do pracy, i cieply obiadek nie będzie czekał po, trzeba będzie samemu zakupy ogarnąć po drodze z pracy w wcześniej jeszcze dzieciaka z przedszkola odebrać czy gdzieś zawieźć, i samemu się rodzicami zaopiekować, zona będzie chciała do teatru albo restauracji jak człowiek pojechać a nie w przepoconych kalesonach, to się szybciutko z autem przeprosisz. Cierpliwości, do wszystkiego trzeba dorosnąć.

  • roweroza

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.06.2018 13:01 ~roweroza


    warszawiak~warszawiak

    WON Z TYM ZŁOMEM Z MIASTA I BĘDZIE SPOKÓJ!
    samochodoza~samochodoza

    I wszyscy równo w wielkim korku :)


    A jesien-zima to czym rowerzyści jeżdżą?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »