Informacje

09.10.2012 17:18 sprawą zajmuje się wojewódzki inspektor ochrony środowiska

Ziemia z budowy metra
trafia do Czosnowa?

SERWISY:


Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska sprawdza, czy ziemia z budowy II linii metra jest nielegalnie wywożona do Czosnowa pod Warszawą. Chce, żeby sprawdziły to władze gminy, która znajduje się w Warszawskim Obszarze Chronionego Krajobrazu.

Od kilku miesięcy mieszkańcy Czosnowa donoszą o tajemniczym zwożeniu ziemi na teren ich gminy. Według tych doniesień, jest ona składowana na różnych posesjach. Jak podreślają, jej barwa jest bardzo ciemna, co może świadczyć o tym, że pochodzi z głębokich wykopów. Mieszkańcy twierdzą, że pochodzi z budowy II linii metra.

Sprawdzają tonaż ładunku

Sprawą zainteresował się wójt gminy.

"W związku z licznymi wnioskami mieszkańców gminy Czosnów dotyczącymi wwożenia na teren gminy dużej ilości ziemi lub odpadów m.in. z urobku metra warszawskiego przypominam, że działania te są nielegalne. Apeluję do przestrzegania przepisów gdyż cały obszar gminy Czosnów znajduje się w Warszawskim Obszarze Chronionego Krajobrazu" - napisał w liście do mieszkańców wójt Antoni Kreźlewicz.

I o pomoc poprosił policję. Lokalni funkcjonariusze co prawda nie mogą zakazać przywożenia ziemi, ale mogą karać kierowców, jeśli ich pojazd przekracza masę całkowita dopuszczalną na danej drodze. Od początku roku wystawili kilka mandatów tym, którzy przekraczali limit tonażu.

Wezwać do usunięcia

Na tym sprawa się jednak nie kończy. Po interpelacji posła Prawa i Sprawiedliwości Mariusza Błaszczaka, zajął się nią także Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska.

- Czy ministerstwo monitoruje powstające konflikty pomiędzy inwestorem Metrem Warszawskim oraz wykonawcą budowy, a lokalnymi społecznościami, protestującymi przeciwko zwożeniu ziemi z budowy II linii metra? – spytał resort środowiska polityk.

- Zleciliśmy gminie Czosnów sprawdzenie wszystkich doniesień odnośnie zwożenia ziemi z urobku. Chodzi o to, żeby ustaliła, gdzie podejrzana ziemia jest zwożona i spróbowała w ramach swoich kompetencji wezwać właściciela do jej usunięcia - wyjaśnia w rozmowie z tvnwarszawa.pl Maria Suchy, rzecznik WIOŚ.

Czekając na wyjaśnienia

Inspektor wystąpił też do policji "o przekazanie do WIOŚ w Warszawie nazw i adresów podmiotów przywożących nielegalne odpady z budowy II linii metra na teren gminy Czosnów". Zastrzegł też, że przy okazji sprawdzi rozbieżności dotyczące firm, które odbierają odpady.

"Według stanu na dzień 11 września 2012 r. do wyjaśnienia pozostają uprawnienia do odbioru odpadów wobec dwóch firm: PPHU SAS TANS POL Teresa Sasin oraz Tsunami sp. z o.o." - czytamy w odpowiedzi na poselską interpelację.

O komentarz poprosiliśmy też konsorcjum budujące centralny odcinek II linii metra. AGP Metro zapewniło, że w środę udzieli nam wyjaśnień.

bf/ran/roody

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • artiart

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.10.2012 22:56 ~artiart

    a ja kiedyś słyszałem że ziemia z budowy metra ma iść do Muzeum Ziemi PAN...

  • Bat

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.10.2012 17:06 ~Bat

    OPP~OPP

    Ale blamaż... a nie możnaby przeznaczyć tej ziemi na podwyższanie wałów na Wiśle albo przynajmniej wałów wokół oksów na Tarchominie...?

    Nawet onegdaj dość głośno mówiono o tym, że ziemia z wykopów Metra ma być "złotym" środkiem na rozwiązanie problemów p. powodziowej ochrony Mazowsza. Widocznie nie posmarowano gdzie i komu trzeba.

  • prażanka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.10.2012 16:54 ~prażanka

    patriota~patriota

    Co chwila pojawiają się jakieś problemy wynikające z budowy metra. A ja powtarzam z uporem maniaka, że to wszystko przez to,że metro budowane jest pod ziemią. Najwyższy czas to zmienić i zacząć budowac metro na powierzchni - ileż to problemów byłoby mniej. Zyskalibyśmy za to atrakcję turystyczną - jedyne na świecie metro naziemne!!!


    Znam lepsze atrakcje turystyczne.... Metro naziemne jest bardzo popularne na świecie; wiele miast posiada odcinki metra zarówno POD jak i NAD ziemią, w zależności od gęstości zabudowy i warunków ukształtowania terenu. Na obszarach zagrożonych trzęsieniem ziemi celowo linia metra budowana jest na wysokich słupach - nad niską zabudową. I na całym świecie zdarzają się wypadki podczas budowy... Polska nie jest wyjątkiem.

  • alex

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.10.2012 13:54 ~alex

    do Nasielska i N.D.Mazowieckiego też wywożą zasypuja dolinki smużne co jest zabronione!!!
    gdzie są inspektorzy Ochrony Srodowiska ?

  • bbbbb

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.10.2012 13:40 ~bbbbb

    Gronkiewicz i całę PO z warszawy powinno iść siedzieć za przekrety i nieszanowanie mieszkańców stolicy! A durny elektorat jeszcze ich popiera! Żenada! bfbf

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.10.2012 11:38 ~warszawiak

    warszawska ziemia dla warszawiaków! zostawić ją w Warszawie!

  • jolali

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.10.2012 11:12 ~jolali

    do Karczewa też zwozi i nie ma problemu

  • OPP

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.10.2012 10:39 ~OPP

    Ale blamaż... a nie możnaby przeznaczyć tej ziemi na podwyższanie wałów na Wiśle albo przynajmniej wałów wokół oksów na Tarchominie...?

  • patriota

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.10.2012 10:36 ~patriota

    Co chwila pojawiają się jakieś problemy wynikające z budowy metra. A ja powtarzam z uporem maniaka, że to wszystko przez to,że metro budowane jest pod ziemią. Najwyższy czas to zmienić i zacząć budowac metro na powierzchni - ileż to problemów byłoby mniej. Zyskalibyśmy za to atrakcję turystyczną - jedyne na świecie metro naziemne!!!

  • bik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.10.2012 10:14 ~bik



    nika~nika

    Nielegalnie juz od poczatku - jezdza raszynska te wywrotki a tu jest ograniczenie do 2,5 t !
    ksw~ksw


    Chyba że mają identyfikator C16, wtedy mogą.
    agentj~agentj


    Czyli kolejny dowód do mojej tezy, że papier i pieczątki modyfikują prawa fizyki - ciężarówki stają się lekkie jak piórko i nie niszczą drogi - wręcz po przejechaniu wyrwy w asfalcie się zasklepiają.


    C16 daje możliwość poruszania się pojazdami powyżej 16t w godz. obowiązywania zakazu (7-10 i 16-20) w Warszawie i tylko w Warszawie. Posiadanie tego identyfikatora nie zezwala na wjazd pod inne zakazy tonażowe, tj. 10t, 5t, 2,5t. Tam trzeba mieć identyfikator C5, C10. Zresztą w Czosnowie te identyfikatory i tak nie obowiązują.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »