Informacje

26.07.2013 08:25 zielone mazowsze przekonuje

Zielone Mazowsze: Tempo-30
w sam raz na wąskie ulice

SERWISY:

Do dyskusji o sensie wprowadzenia strefy Tempo-30 włączają się przedstawiciele Zielonego Mazowsza. Przekonują, że dzięki mniejszej prędkości, kierowcy rzadziej będą zatrzymywać się na skrzyżowaniach, a przy okazji zaoszczędzą paliwo.

Pomysł instalacji podniesionych skrzyżowań, wysp dla pieszych i progów spowalniających, które w efekcie wymuszają wolniejszą jazdę, budzi skrajne emocje. Niedawno pisaliśmy o mieszkańcach Muranowa, którzy negatywnie ocenili pomysł wprowadzenia strefy Tempo-30 na swoim osiedlu.

"Skrojone na miarę"

Teraz głos postanowili zabrać działacze ZM.

"Propozycja napotkała na wątpliwości tych, którzy posiadają samochody i chcieliby poruszać się nimi po dzielnicy z prędkością większą niż 30 km/h. Tak się jednak składa, że Tempo 30 jest skrojone na miarę samochodu na wąskich ulicach w mieście" – przekonuje na stronie internetowej stowarzyszenia Wojciech Szymalski.

I dodaje, że Tempo-30 to sposób na zastąpienie rwanej jazdy, z którą musimy się liczyć, gdy po drodze napotykamy sygnalizatory świetlne. "O ile bowiem sygnalizacja pozwala kierowcom rozwijać większe prędkości podczas zielonego światła, o tyle ceną za zwiększoną prędkość jest zwiększona liczba zatrzymań na czerwonym świetle" - twierdzi przedstawiciel Zielonego Mazowsza. "Alternatywą dla rwanego tempa ruchu z zastosowaniem sygnalizacji świetlnej jest stała jazda z prędkością 30 km/h przy zastosowaniu uspokojenia ruchu, dzięki czemu osiągamy cel w tym samym czasie" - dodaje.

Płynniejsza jazda?

Jego zdaniem, przy tak wolnej jeździe, znacznie rzadziej będziemy zatrzymywać się na skrzyżowaniach, podczas wpuszczania innych pojazdów z miejsca postojowego lub autobusu z zatoki przystankowej, bo przy takiej prędkości będą oni wykonywać swoje manewry zanim do nich dojedziemy.

"Przy dojeździe do skrzyżowania przy 30 km/h widoczność z samochodu (pod warunkiem dobrej widoczności na drodze) pozwala na dobrą ocenę sytuacji na skrzyżowaniu i bezpieczny wybór dwóch możliwych rozwiązań: kontynuowania jazdy przez skrzyżowanie (także w relacji skrętnej!) w przypadku, gdy sytuacja na to pozwala bez konieczności zwalniania (utrzymujemy Tempo 30), albo bezpiecznego hamowania, gdy sytuacja na skrzyżowaniu jednak tego wymaga, np. nadjedzie pojazd z prawej strony" – dodaje Szymalski.

I przypomina, że główną zasadą jazdy w celu minimalizacji zużycia paliwa każdym pojazdem, jest takie prowadzenie auta, byśmy nie musieli używać hamulca, bo to oznacza marnowanie energii, którą wcześniej zużyliśmy na przyspieszenie.

Tempo-30 ma powstać na Muranowie oraz na Nowym Mieście. Do tego rozwiązania przekonuje również pełnomocnik prezydent ds. komunikacji rowerowej, który twierdzi, że wydaje się być idealne. Na razie trwa przygotowywanie projektu, który według zapowiedzi urzędników ma być wprowadzony w życie jeszcze w tym roku.

ZOBACZA FILMY Z KONSULTACJI NA TEMAT TEMPO-30:


ran//ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • zoran

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.07.2013 09:35 ~zoran


    k1a~k1a

    najbardziej szkodliwe i niebezpieczne to są działania takich właśnie pseudofachowców oraz organizacji ekologicznych. A wypowiedz przedstawiciela ZM jest kompltną bzdurą. Na drodze z sygnalizacją świetlną można uzyskać płynność ruchu zaróno dla prędkości 30, 50 czy 100 km/h. Ważne w takim przypadku jest to aby światło zielone zapalało się w odpowienim momencie, zależnym od zakładanej prędkości pojazdów. Poza tym jak można na Warszawie testować różne chore wizje? Ekologia? To czemu nikt nie mówi, że nowe budynki są za gęsto budowane, czemu nikt nie wspomina że w zach. eur. są strefy z ograniczoną prędkością (u nas też są - nawet 20 km/h) ale jednocześnie są drogi szybkiego ruchu, w tym w miastach, aby mozna było szybko i bezpiecznie dojechać z jednej dzielnicy do innej. Zeby coś kopiować trzeba poznać całościowe regulacje a nie jakieś wycinki. Niektórzy na forum piszą "miasto nie dla samochodów". Ciekaw jestem ilu z tych idiotów jeździ autem do marketu, ilu z nich ma auta żeby dojechać na urlop, ilu z nich robi zakupy (towar trzeba czymś przywieźć) i wreszcie ilu z tych idiotów jeździ do pracy autobusem (któy jest pojazdem samochodowym). No chyba, że wszyscy oni wszędzie chodzą na piechotę i z ursynowa na bielany też
    bolo~bolo

    Masz u mnie piwo.


    U mnie też :)
    Warto podbijać ten komentarz żeby był zawsze na górze.

  • marek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.07.2013 12:46 ~marek

    i co z tego jak pod artykulem przeszlo 70% osob z ankiety chce aby zostalo po staremu, podobną ankiete zrobi ratusz na swojej stronie, wynik bedzie podobny a i tak wprowadza nową organizacje. Taka sama sytuacja jak nadanie nazwy dla mostu polnocnego...wypisz wymaluj.

  • Wawka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.07.2013 12:03 ~Wawka

    Może państwo z Zielonego Mazowsza zajmie się Mazowszem a nie Warszawą. sami się tak nazwaliście to fora na mazowiecka ziemię. Tu jest Warszawa, a Wasze pomysły nijak się maja z ekologią, o która rzekomo walczycie. Silnik samochodu produkuje najmniej spalin, gdy kręci się w okolicach maksymalnego momentu obrotowego. Jeśli wg Was jazda z prędkością 30 km na I lub II biegu jest ekologiczna to ......... idźcie do szkoły, najlepiej samochodówki. Gdy jadę 50 -60 na 5 biegu na pewno mniej produkuję spalin/km niż jadąc na 2 biegu. Czy to takie trudne by zrozumieć! czy Was boli myślenie?

  • mieszkaniec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.07.2013 11:26 ~mieszkaniec

    Na ul. Francuskiej, po remoncie, samochodów na uspokojonej ulicy jest wielokrotnie mniej niz pieszych na chodnikach.
    A rowerzyści wcale nie przenieśli się na uspokojoną ulicę lecz przeciskają się wśród tłumów na chodnikach.
    Tak więc strefa 30 nie działa na rowerzystów chodnikowych!!! Udowodnione.

  • mieszkańcy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.07.2013 11:22 ~mieszkańcy

    "Teraz głos postanowili zabrać działacze ZM."
    Czekamy niecierpliwie na głos wytwórców zapałek!!!

  • Figo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.07.2013 10:57 ~Figo

    ale dlaczego 30 ,a nie np. 10km/h? no dlaczego?

  • aaaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.07.2013 08:27 ~aaaa

    I jeszcze trzeba wprowadzić opłaty za wjazd do miasta.

  • geniusz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.07.2013 23:41 ~geniusz

    buty, buty do marszu za darmo - dopłaty jak zużyte tak z 10 tys. i wszyscy zaczną chodzić pieszo. tak tak wiem to jest genialne od jutra zgadzam się zostać prezydent ;)

  • bolo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.07.2013 23:36 ~bolo

    k1a~k1a

    najbardziej szkodliwe i niebezpieczne to są działania takich właśnie pseudofachowców oraz organizacji ekologicznych. A wypowiedz przedstawiciela ZM jest kompltną bzdurą. Na drodze z sygnalizacją świetlną można uzyskać płynność ruchu zaróno dla prędkości 30, 50 czy 100 km/h. Ważne w takim przypadku jest to aby światło zielone zapalało się w odpowienim momencie, zależnym od zakładanej prędkości pojazdów. Poza tym jak można na Warszawie testować różne chore wizje? Ekologia? To czemu nikt nie mówi, że nowe budynki są za gęsto budowane, czemu nikt nie wspomina że w zach. eur. są strefy z ograniczoną prędkością (u nas też są - nawet 20 km/h) ale jednocześnie są drogi szybkiego ruchu, w tym w miastach, aby mozna było szybko i bezpiecznie dojechać z jednej dzielnicy do innej. Zeby coś kopiować trzeba poznać całościowe regulacje a nie jakieś wycinki. Niektórzy na forum piszą "miasto nie dla samochodów". Ciekaw jestem ilu z tych idiotów jeździ autem do marketu, ilu z nich ma auta żeby dojechać na urlop, ilu z nich robi zakupy (towar trzeba czymś przywieźć) i wreszcie ilu z tych idiotów jeździ do pracy autobusem (któy jest pojazdem samochodowym). No chyba, że wszyscy oni wszędzie chodzą na piechotę i z ursynowa na bielany też

    Masz u mnie piwo.

  • jacek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.07.2013 23:33 ~jacek

    Niech ten pan z Zielonego czegoś tam lepiej miesza w swoich portkach niż w organizacji ruchu. Taka mała prośba jest.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »